VIDEO | Reserves SC Heerenveen verliezen ruim bij SC Cambuur

21
VIDEO | Reserves SC Heerenveen verliezen ruim bij SC Cambuur

De reserves van SC Heerenveen hebben maandagmiddag met ruime cijfers verloren van SC Cambuur. Op Sportpark Skoatterwâld werd het maar liefst 0-4.

De wedstrijd stond in het teken van wedstrijdritme voor spelers die nog niet veel minuten hebben gemaakt. Zo kwamen spelers als Nick Bakker, Sieb Ottele, Arjen van der Heide en Filip Stevanovic in actie bij de Friezen. Bij SC Cambuur maakten onder anderen Nick Doodeman, Mitchel Paulissen en Sam Hendriks hun opwachting.

SC Heerenveen begon iets sterker aan de wedstrijd, maar SC Cambuur nam snel de overhand. Hendriks zette de Leeuwarders voor rust op voorsprong. Dankzij Doodeman, Paulissen en Krastev liep SC Cambuur na rust uit naar 0-4. SC Heerenveen-doelman Xavier Mous behoedde de thuisploeg met een aantal goede reddingen voor een grotere nederlaag.

SC Heerenveen - SC Cambuur 0-4 (0-1)
37' 0-1 Hendriks
50' 0-2 Doodeman
54' 0-3 Paulissen
75' 0-4 Krastev

Opstelling SC Heerenveen: Mous; Akujobi, Van Ottele, Bakker, Nunumete; Hajal, Ras, Shopov; Van der Heide, Van Anholt en Stevanovic.

Opstelling SC Cambuur: Bos; Abbink (60’ Veldman), Van der Meer, Gullit, Sambissa; Staal (60’ Van Mameren), Krastev, Paulissen; Doodeman, Hendriks en Kiss (84’ Nsingi)

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2021 om 12:43
    Akujobi wordt hier wel heel makkelijk voorbij gelopen bij de eerste goal. Gaat die jongen ooit een toegevoegde waarde zijn?
  • 14 Sep 2021 om 12:27
    • Quote van 13 Sep 2021 om 20:11
      Spot on! Dat zeg ik de afgelopen paar jaar al. Er mist topsportmentaliteit en winnaarsmentaliteit binnen de club, binnen al haar geledingen. Zo’n Jansen ook na FC Groningen. 1-1 is best een goed resultaat in FC Groningen en dan tevreden zijn. Hele probleem in een notendop.
    100 punten, en zonder wisseling van de stuurman gaat dit nooit veranderen. Blijven lachen…..
  • 14 Sep 2021 om 08:36
    • Quote van 13 Sep 2021 om 20:11
      Spot on! Dat zeg ik de afgelopen paar jaar al. Er mist topsportmentaliteit en winnaarsmentaliteit binnen de club, binnen al haar geledingen. Zo’n Jansen ook na FC Groningen. 1-1 is best een goed resultaat in FC Groningen en dan tevreden zijn. Hele probleem in een notendop.
    Je kunt een uitslag op meerdere manieren benaderen, in ons geval hadden wij in de 1ste helft ruim voor moeten staan (dan had je de wedstrijd waarschijnlijk over de streep kunnen trekken) en vanuit dat oogpunt kan je onmogelijk tevreden zijn. Als het zwaar bevochten is en je bent lange tijd de mindere geweest maar er is voor iedere meter geknokt en/of je bent ongelukkig geweest bij bepaalde beslissingen en doelpogingen dan zou je kunnen stellen dat je tevreden bent met het punt. Het is maar hoe het tot stand komt. Ik blijf het verval bij ons team onbegrijpelijk vinden, constant een 2de helft die zwaar onder de maat is terwijl je met de basis v/d selectie al een jaar hebt gewerkt.........en daarnaast, de prestaties v/d beloften/reserves is tevens zorgelijk, we lijken aardig wat slagen gemist te hebben.
  • 14 Sep 2021 om 08:28
    • Quote van 13 Sep 2021 om 18:56
      Who cares , reserves. Gaan we ons daar nou ook al druk om maken?
    Nou...in zoverre, de reserves bepalen de sterkte van je selectie?
  • 14 Sep 2021 om 07:38
    Ik vind het bijzonder dat er zelfs in de jeugd geen spits rondloopt die ze voor zo'n pot kunnen inzetten. Waar is die Ijslandse jongen? Ik bedoel Van Anholt in de spits zetten bij de beloftes is wel heel armoedig. Daardoor schop je ook het hele systeem in de war..
  • 14 Sep 2021 om 07:32
    Dit is echt wel even schrikken.. lees hier dat mensen zeggen zijn echt alleen maar reservers maar dit zijn gewoon de wissels van het eerste elftal. Deze spelers moeten iets toevoegen als 1 uit de basis het even niet laat zien. Hier mag echt wel even de zweep overheen, wat denken deze spelers wel niet. Willen geen prof worden denk ik, komend weekend allemaal maar op de tribune in plaats van de bank! (Oh nee, hebben we natuurlijk geen spelers genoeg voor).
  • 13 Sep 2021 om 23:35
    Bizarre uitslag met deze spelers op het veld. Na de eerdere flinke nederlagen mag je zeggen dat het structureel slecht is bij de beloftenploeg. Ligt dat alleen aan de spelers? Of ook aan de technische staf? Als dit je toekomst is moet je je echt gaan afvragen of het roer niet compleet om moet. Je kan alles niet ophangen aan 3 grote nederlagen, maar mag best vraagtekens gaan zetten bij het sportieve beleid dat gevoerd wordt. Hoe is de mentaliteit van de spelersgroep? Serieus werk aan de winkel voor Ferry en de Hoofd Jeugdopleiding.
  • 13 Sep 2021 om 23:24
    • Quote van 13 Sep 2021 om 20:11
      Spot on! Dat zeg ik de afgelopen paar jaar al. Er mist topsportmentaliteit en winnaarsmentaliteit binnen de club, binnen al haar geledingen. Zo’n Jansen ook na FC Groningen. 1-1 is best een goed resultaat in FC Groningen en dan tevreden zijn. Hele probleem in een notendop.
    Helemaal mee eens. De lat moet veel hoger en vind ook dat wij als supporters dat ook meer “ moeten “ eisen van de club. Door elkaar positief uit te dagen met de intentie om er beter van te worden. Kritisch blijven en niet te makkelijk genoegen nemen met een 6je.
  • 13 Sep 2021 om 22:51
    Lekker makkelijk, dit waren allemaal reservespelers. Groot deel zijn ‘talenten’ waar we op terug moeten vallen maar zo te zien gaan ze geen basisspelers eruit spelen. Grotere nederlaag afgewend doe Mous??? Had dus nog erger kunnen zijn. Wat zegt dat over Ottele, Shopov, Hajal? Stevanovic? Geen zin? Gewoon helft van je A selectie. Dat vind ik wel vrij dramatisch. Weten we wat t niveau is :( Allemachtig zeg
  • 13 Sep 2021 om 22:45
    • Quote van 13 Sep 2021 om 20:11
      Spot on! Dat zeg ik de afgelopen paar jaar al. Er mist topsportmentaliteit en winnaarsmentaliteit binnen de club, binnen al haar geledingen. Zo’n Jansen ook na FC Groningen. 1-1 is best een goed resultaat in FC Groningen en dan tevreden zijn. Hele probleem in een notendop.
    Mee eens.
  • 13 Sep 2021 om 20:47
    • Quote van 13 Sep 2021 om 20:11
      Spot on! Dat zeg ik de afgelopen paar jaar al. Er mist topsportmentaliteit en winnaarsmentaliteit binnen de club, binnen al haar geledingen. Zo’n Jansen ook na FC Groningen. 1-1 is best een goed resultaat in FC Groningen en dan tevreden zijn. Hele probleem in een notendop.
    Amen
  • 13 Sep 2021 om 20:11
    • Quote van 13 Sep 2021 om 18:52
      Die van Cambuur ook. Dan zou je dus moeten concluderen dat de reserves van Cambuur veel beter zijn dan die van ons en dat is niet zo. Hebben er gewoon een potje van gemaakt. Lijkt wel een mentaal probleem, dat ze zich niet kunnen opladen voor zulke potjes.
    Spot on! Dat zeg ik de afgelopen paar jaar al. Er mist topsportmentaliteit en winnaarsmentaliteit binnen de club, binnen al haar geledingen. Zo’n Jansen ook na FC Groningen. 1-1 is best een goed resultaat in FC Groningen en dan tevreden zijn. Hele probleem in een notendop.
  • 13 Sep 2021 om 19:40
    En ook 2 goals uit standaardsituaties. Dat doen ze het eerste goed na.
    Vind het trouwens nog wel n redelijk 'sterk' team qua namen. Dus om het af te schuiven op 'zijn maar reserves' is wel makkelijk.
  • 13 Sep 2021 om 19:08
    Gelukkig wisten we al dat het met de kwalitatieve breedte van de selectie dramatisch gesteld is. Wissels voegen vrijwel niets toe qua concurrentie en daar zijn dit soort uitslagen een voorbeeld van.
  • 13 Sep 2021 om 18:56
    Who cares , reserves. Gaan we ons daar nou ook al druk om maken?
  • 13 Sep 2021 om 18:52
    • Quote van 13 Sep 2021 om 18:23
      Mwa. Dit waren wel allemaal reservespelers.
    Die van Cambuur ook. Dan zou je dus moeten concluderen dat de reserves van Cambuur veel beter zijn dan die van ons en dat is niet zo. Hebben er gewoon een potje van gemaakt. Lijkt wel een mentaal probleem, dat ze zich niet kunnen opladen voor zulke potjes.
  • 13 Sep 2021 om 18:52
    • Quote van 13 Sep 2021 om 18:23
      Mwa. Dit waren wel allemaal reservespelers.
    Die van Cambuur ook. Dan zou je dus moeten concluderen dat de reserves van Cambuur veel beter zijn dan die van ons en dat is niet zo. Hebben er gewoon een potje van gemaakt. Lijkt wel een mentaal probleem, dat ze zich niet kunnen opladen voor zulke potjes.
  • 13 Sep 2021 om 18:36
    • Quote van 13 Sep 2021 om 18:23
      Mwa. Dit waren wel allemaal reservespelers.
    Und? Dan moeten we Cambuur toch meer weerstand kunnen bieden dan dit?
  • 13 Sep 2021 om 18:33
    Van Anholt al gepromoveerd tot spits?
  • 13 Sep 2021 om 18:23
    Mwa. Dit waren wel allemaal reservespelers.
  • 13 Sep 2021 om 18:20
    Oef!!
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›