Kiest Jansen voor Mous of Mulder?: ''Hij zit er dichter tegenaan''

11
Kiest Jansen voor Mous of Mulder?: ''Hij zit er dichter tegenaan''

De komende weken zal duidelijk gaan worden wie er komend seizoen onder de lat zal beginnen bij SC Heerenveen: de ervaren Erwin Mulder of zijn nieuwe concurrent Xavier Mous. De laatstgenoemde komt naar eigen zeggen niet om zomaar op de bank plaats te nemen.

Sportverslaggever Roelof de Vries denkt dat het een spannende strijd gaat worden tussen beide doelmannen. "Maar je mag er toch een beetje vanuit gaan met het cv van Erwin Mulder dat hij eerste keeper blijft", stelt De Vries in de Sportcast van Omrop Fryslân. "Laten we ook eerlijk zijn: hij heeft het vorig jaar niet slecht gedaan. Maar ik denk wel dat het heel goed is dat er wat druk op zit."

"Dat heeft Mulder vorig jaar eigenlijk niet gehad. Ariel Harush kwam halverwege het seizoen maar die is alweer weg. Ik denk dat Mous daar dichter tegenaan zit en dat het ook wel goed is. Je hebt concurrentie nodig om elkaar beter te maken", vervolgt De Vries, die Mous niet vooraf al kansloos acht in de strijd om om plek onder de lat in het Abe Lenstra Stadion.

"Ik vond Mous bij Cambuur écht een hele goede keeper en dacht: die gaat het honderd procent maken bij PEC Zwolle. Maar dat is niet gelukt, dus die is denk ik nu erg blij is dat hij bij Heerenveen zit", besluit de sportverslaggever.

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jul 2021 om 11:31
    • Quote van 23 Jul 2021 om 10:06
      Als Mous geen eerste keeper wordt wat gaat hij dan doen? Muiten? Hij heeft duidelijk aangegeven geen reserve te willen zijn
    Ja dan moest hij lekker naar de KKD gaan als hij garantie wil op een basisplek. Hij wist ook dat Mulder hier keeper was en prima heeft gepresteerd afgelopen seizoen. Als je dan logisch nadenkt dat kan je ook wel bedenken dat je in principe als tweede keus begint.
  • 23 Jul 2021 om 10:06
    • Quote van 22 Jul 2021 om 21:49
      Ik mag hopen dat hij voor mulder kiest anders moet je hem er gelijk uitflikkeren
    Als Mous geen eerste keeper wordt wat gaat hij dan doen? Muiten? Hij heeft duidelijk aangegeven geen reserve te willen zijn
  • 23 Jul 2021 om 07:25
    • Quote van 22 Jul 2021 om 21:59
      Goede tekst man! Met zo'n gedachte komen we een stuk verder.
    Reageer gewoon inhoudelijk en niet direct zo aanvallend. Omdat er een woord in staat wat jou niet aanstaat moet daar direct iets van gevonden worden? Laten we eens als supporters een leuk forum maken waarop je inhoudelijk met elkaar in discussie gaat en niet steeds op details elkaar aanvalt.
  • 22 Jul 2021 om 23:21
    Lijkt mij eenvoudig Mulder heeft het vorig jaar prima gedaan! Dus starten met Mulder en normaalgesproken blijft hij ook 1e doelman. Mous alleen opstellen wanneer Mulder teveel fouten maakt.
  • 22 Jul 2021 om 23:21
    Obv van wat zou Mous een basisplaats verdienen? Mulder heeft zich inmiddels al jarenlang bewezen bij ons, en is nadat hij weg is geweest sterker terug gekomen. Denk dat Mous pas een kans krijgt bij een schorsing of blessure van Mulder, of Mulder moet weken achter elkaar staan schutteren.
  • 22 Jul 2021 om 22:35
    verwacht ook dat hij voor Mulder kiest. Mous moet zich eerst nog maar bewijzen bij ons. Mulder heeft natuurlijk al krediet opgebouwd en er is nog geen enkele reden toe om te wisselen. Maar goed dat is hoe ik er tegen aan kijk ;-)
  • 22 Jul 2021 om 22:18
    Sneue bende begint het hier te worden zeg. Onvoorstelbaar. Zou me als Mulder zijnde ook zwaar genaaid voelen mocht hij gepasseerd worden. Vorig jaar als een van de weinigen een constant seizoen gedraaid.
  • 22 Jul 2021 om 21:59
    • Quote van 22 Jul 2021 om 21:49
      Ik mag hopen dat hij voor mulder kiest anders moet je hem er gelijk uitflikkeren
    Goede tekst man! Met zo'n gedachte komen we een stuk verder.
  • 22 Jul 2021 om 21:58
    • Quote van 22 Jul 2021 om 21:49
      Ik mag hopen dat hij voor mulder kiest anders moet je hem er gelijk uitflikkeren
    Bedankt voor je bijdrage! Ik denk dat Mulder ook de betere is.
  • 22 Jul 2021 om 21:49
    Ik mag hopen dat hij voor mulder kiest anders moet je hem er gelijk uitflikkeren
  • 22 Jul 2021 om 21:48
    Ik ben vooral benieuwd of de keeperstrainer ze beter kan maken, iets wat de afgelopen jaren niet of nauwelijks is gebeurd in mijn ogen. En als je beíde beter kan maken, dan hebben we het als supporters goed voor elkaar door eindelijk weer eens twee goede goalies te hebben.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›