SC Heerenveen strikt Reekers en Tobiasen: ''Bekend met clubcultuur''

12
SC Heerenveen strikt Reekers en Tobiasen: ''Bekend met clubcultuur''

Peter Reekers en Ole Tobiasen worden de nieuwe assistent-trainers van SC Heerenveen. Dat heeft de club uit Friesland bevestigd op de officiële website. Reekers tekent een contract voor drie seizoenen, Tobiasen ligt vast tot medio 2023.

Reekers komt, zoals al eerder gemeld, over van Heracles Almelo. Tobiasen, die in het verleden al bij SC Heerenveen speelde, was vorig seizoen trainer van Almere City FC. Technisch manager Ferry de Haan is blij met de komst van Reekers en Tobiasen, die hoofdtrainer Johnny Jansen moeten assisteren.

"Van tevoren bepaal je met wat voor mensen, met wat voor trainers je wilt werken om het maximale uit de spelers en de groep te halen", zegt De Haan. "Je zoekt verschillende karakters en kwaliteiten, die elkaar aanvullen en die als staf kunnen samenwerken en presteren. Zo zijn we uitgekomen bij Peter en Ole. "Met beiden halen we kennis en kunde in huis."

Reekers heeft geen verleden bij SC Heerenveen, maar De Haan kent hem wel. "Peter is tactisch sterk en heeft veel aandacht voor individuele ontwikkeling. Bij SC Heerenveen hebben we genoeg talent, bij Jong Oranje heeft hij bewezen hier goed mee te kunnen werken. We zijn blij dat hij uit meerdere opties voor ons heeft gekozen."

"Ole heeft aangetoond dat hij een team kan laten ontwikkelen en presteren: met Almere deed hij lang bovenin mee", vervolgt hij. "Bovendien is hij bekend met de clubcultuur. We hebben alle vertrouwen in beide heren en de samenwerking met Johnny."

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jun 2021 om 23:06
    • Quote van 21 Jun 2021 om 21:47
      Dresevic en Pröpper vergelijken, laten we dat maar niet doen. Defensief in de ruimte is Dresevic beter, heeft veel meer snelheid en dynamiek. Pröpper is misschien beter in de statische defensieve situaties waarbij hij tegen een spits aan kan kruipen en ik denk dat hij tactisch iets sterker is, zal ook te maken hebben dat wij in Nederland goed tactisch geschoold zijn.

      Aan de bal is Dresevic echt heel goed, niveau topclub, zoveel rust, goede inspeelpass, durft risico te nemen in z'n passing en hij kan z'n pass uitstellen. Bovendien kan hij met het inschuiven ook op het middenveld van betekenis zijn.
    Ok, de kwaliteiten die jij hem toedicht heb ik maar weinig gezien bij ons. Ik heb liever een echte verdediger en het inspelen van Propper is mogelijk wat minder maar prima voor ons niveau.
  • 21 Jun 2021 om 21:47
    • Quote van 21 Jun 2021 om 21:32
      Is voor ons een goede speler, voor alle clubs die spelen tussen Plaats 6 en 10. Wellicht even kijken naar zijn statistieken de laatste 2 jaar en vergelijken met Dresevic.
    Dresevic en Pröpper vergelijken, laten we dat maar niet doen. Defensief in de ruimte is Dresevic beter, heeft veel meer snelheid en dynamiek. Pröpper is misschien beter in de statische defensieve situaties waarbij hij tegen een spits aan kan kruipen en ik denk dat hij tactisch iets sterker is, zal ook te maken hebben dat wij in Nederland goed tactisch geschoold zijn.

    Aan de bal is Dresevic echt heel goed, niveau topclub, zoveel rust, goede inspeelpass, durft risico te nemen in z'n passing en hij kan z'n pass uitstellen. Bovendien kan hij met het inschuiven ook op het middenveld van betekenis zijn.
  • 21 Jun 2021 om 21:32
    • Quote van 21 Jun 2021 om 21:15
      En Propper komt volgens jou niet tekort?
    Is voor ons een goede speler, voor alle clubs die spelen tussen Plaats 6 en 10. Wellicht even kijken naar zijn statistieken de laatste 2 jaar en vergelijken met Dresevic.
  • 21 Jun 2021 om 21:15
    • Quote van 21 Jun 2021 om 21:01
      Wij zoeken nog een sterke rechter centrale verdediger omdat van Hecke niet zal lukken. Ik zou onmiddellijk in actie komen. Twente mag geen tekengeld betaken vanwege de fraude aan transfervrije spelers. Dan staat het achterin goed, kan Dresevic ook verkocht worden die komt wat mij betreft net tekort.
    En Propper komt volgens jou niet tekort?
  • 21 Jun 2021 om 21:01
    • Quote van 21 Jun 2021 om 20:30
      Gaat waarschijnlijk naar Twente.
    Wij zoeken nog een sterke rechter centrale verdediger omdat van Hecke niet zal lukken. Ik zou onmiddellijk in actie komen. Twente mag geen tekengeld betaken vanwege de fraude aan transfervrije spelers. Dan staat het achterin goed, kan Dresevic ook verkocht worden die komt wat mij betreft net tekort.
  • 21 Jun 2021 om 20:30
    • Quote van 21 Jun 2021 om 18:41
      Kan reekers mooi propper meenemen
    Gaat waarschijnlijk naar Twente.
  • 21 Jun 2021 om 18:41
    Kan reekers mooi propper meenemen
  • 21 Jun 2021 om 17:44
    • Quote van 21 Jun 2021 om 17:05
      Wat is überhaupt een clubcultuur? Wij zijn echt niet anders dan Heracles of Almere City. Wij verslijten doorgaans wat meer directeurtjes, maar verder ziet ik dat niet zo.
    In 1995 was er anders een hele duidelijke clubcultuur. Die echt niet te vergelijken met was met Heracles of Almere Citt, wat toen nog niet eens bestond.
  • 21 Jun 2021 om 17:05
    • Quote van 21 Jun 2021 om 16:25
      Bekend met de club cultuur vind ik altijd z’on holle term. De club cultuur toen Ole hier nog voetbalde heerste er een totaal andere cultuur dan nu.
    Wat is überhaupt een clubcultuur? Wij zijn echt niet anders dan Heracles of Almere City. Wij verslijten doorgaans wat meer directeurtjes, maar verder ziet ik dat niet zo.
  • 21 Jun 2021 om 16:25
    Bekend met de club cultuur vind ik altijd z’on holle term. De club cultuur toen Ole hier nog voetbalde heerste er een totaal andere cultuur dan nu.
  • 21 Jun 2021 om 15:53
    Over keeperstrainer gesproken; ik volg Harm Zeinstra op twitter en hij komt me aardig bekwaam over. Zou dit niet iets zijn?
  • 21 Jun 2021 om 15:24
    Welkom mannen! En succes! Twee ambitieuze mannen die er echt wat van willen maken. Ben benieuwd of dat het verschil gaat maken. Ik hoop het!
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›