De Mos: ''SC Heerenveen kan de centjes wel gebruiken toch?''

15
De Mos: ''SC Heerenveen kan de centjes wel gebruiken toch?''

Joey Veerman lijkt deze zomer te gaan vertrekken bij SC Heerenveen. De middenvelder van de Friezen staat in de belangstelling van Rangers FC, Stade Reims en Atalanta Bergamo, maar ook PSV zou Veerman op het lijstje hebben staan.

Aad de Mos heeft zijn twijfels of Veerman een stap hogerop aan kan. "Bij Heerenveen is hij onomstreden en kan hij het zich permitteren om twee wedstrijden achter elkaar geen bal te raken", zegt de analist bij Omrop Fryslân. "Bij Ajax, Feyenoord en PSV worden er eisen gesteld. De tijd van mogen is voorbij, dan moet er van alles. Ik weet niet of hij aankan wat er in de top gevraagd wordt."

De Mos denkt niet dat Veerman nu al naar het buitenland verkast. "Een Volendammer neemt het liefst zijn eigen huis mee naar het Gardameer. Dus wat dat betreft snap ik wel dat hij het liefst in Nederland blijft. En dan zeg ik PSV, maar dat komt ook omdat Roger Schmidt heeft gezegd dat hij gecharmeerd is van Veerman. En je kan beter hebben dat de trainer van je gecharmeerd is, dan de technisch directeur."

Volgens De Mos kan SC Heerenveen niet de hoofdprijs vragen voor Veerman. "Ik denk aan een bedrag tussen de twee en de vijf miljoen euro. Als je vier miljoen krijgt en het kan nog wat oplopen door verkoopbonussen, bijvoorbeeld door het halen van Champions League of hij wordt international, dan is dat een prima bedrag. Bovendien kan Heerenveen de centjes ook wel gebruiken toch?", besluit hij.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 May 2021 om 19:47
    • Quote van 26 May 2021 om 17:26
      De bedragen zoals Sulejmani of Alves zullen inderdaad niet snel meer op tafel komen, maar 2 tot 4 miljoen voor Joey is absurd. 8 tot 10 moet toch haalbaar zijn, helemaal gezien contractduur.
    Ben ik met je eens hoor, die bedragen die De Mos noemt gaan ook nergens over maar dat het allemaal voor wat minder gaat is wel een gevolg van onze sportieve “val” ......hopelijk draaien we snel weer een goed/aansprekend seizoen
  • 26 May 2021 om 19:23
    • Quote van 26 May 2021 om 19:17
      Dan zullen we volgend seizoen vier plaatsen boven Heracles moeten eindigen. Dat zie ik zo één twee drie nog niet gebeuren als ik eerlijk ben.
    Klopt dat is lastig. Laatste jaren erg stabiel. Maar aan de andere kant het verval wat bijvoorbeeld Willem 2 liet zien had ook niemand verwacht. Van leuk voetbal met als “prijs” Europees voetbal naar degradatiekandidaat. Terwijl selectie niet heel veel was gewijzigd. Dus laat het nieuwe seizoen maar beginnen :). Al heb ik ook wel weer erg veel zin in het EK. Dus eerst daar de focus maar op :-)
  • 26 May 2021 om 19:17
    • Quote van 26 May 2021 om 18:48
      Hopelijk slaan we nu weer de weg in naar boven in en kijken we volgend jaar met een grote glimlach naar de nieuwe verdeling van de tv gelden :-).
    Dan zullen we volgend seizoen vier plaatsen boven Heracles moeten eindigen. Dat zie ik zo één twee drie nog niet gebeuren als ik eerlijk ben.
  • 26 May 2021 om 18:48
    • Quote van 26 May 2021 om 18:37
      Over centjes gesproken:

      Zojuist een link gevonden waarop de bedragen staan die Eredivisieclubs volgend seizoen ontvangen uit de TV-gelden pot. Komend seizoen ontvangen we € 3.402.000,- aan TV-gelden.

      https://i.gyazo.com/f944d9f7ad802317c9749768f4690940.png

      Afgelopen seizoen ontvingen we nog € 3.928.500,- aan TV-gelden. Omdat het totaal bedrag in de TV-gelden pot omhoog is gegaan komend seizoen blijft de schade nog enigszins beperkt. Clubs die in de stand gelijk zijn gebleven ontvangen komend seizoen derhalve ook meer geld. Voor ons is de 'schadepost' € 526,500,-

      https://vitesse.org/nieuws/stand-tv-gelden-onder-de-loep-ajax-koploper-vitesse-schrijft-ruim-67-miljoen-bij/
    Hopelijk slaan we nu weer de weg in naar boven in en kijken we volgend jaar met een grote glimlach naar de nieuwe verdeling van de tv gelden :-).
  • 26 May 2021 om 18:37
    Over centjes gesproken:

    Zojuist een link gevonden waarop de bedragen staan die Eredivisieclubs volgend seizoen ontvangen uit de TV-gelden pot. Komend seizoen ontvangen we € 3.402.000,- aan TV-gelden.

    https://i.gyazo.com/f944d9f7ad802317c9749768f4690940.png

    Afgelopen seizoen ontvingen we nog € 3.928.500,- aan TV-gelden. Omdat het totaal bedrag in de TV-gelden pot omhoog is gegaan komend seizoen blijft de schade nog enigszins beperkt. Clubs die in de stand gelijk zijn gebleven ontvangen komend seizoen derhalve ook meer geld. Voor ons is de 'schadepost' € 526,500,-

    https://vitesse.org/nieuws/stand-tv-gelden-onder-de-loep-ajax-koploper-vitesse-schrijft-ruim-67-miljoen-bij/
  • 26 May 2021 om 17:26
    • Quote van 26 May 2021 om 12:37
      Hoewel het mij enerzijds mateloos irriteert is dit anderzijds wel het gevolg van wat er met de club gaande is. Heerenveen sprrekt niet meer zo tot de verbeelding en is inmiddels gewoon een grijze middenmotor en dan ook nog onderkantr daarvan of wij het nou leuk vinden of niet. Dat ga je gelijk ook terug zien in de financiële verhoudingen.....clubs worden terughoudender en zullen gewoon minder geld voor een Heerenveenspeler bieden. Omgekeerd doen wij niet anders....wij kijken ook naar de club waar een speler actief is en hoe die presteren. Wij zijn niet meer de club van 10 jaar geleden
    De bedragen zoals Sulejmani of Alves zullen inderdaad niet snel meer op tafel komen, maar 2 tot 4 miljoen voor Joey is absurd. 8 tot 10 moet toch haalbaar zijn, helemaal gezien contractduur.
  • 26 May 2021 om 13:25
    Aad de Mos is voor elke media een interessante man om te interviewen met zijn onnavolgbare en opvallende uitspraken en hij heeft overal een mening over. Maar inhoudelijk heb je er nul komma nul aan.
  • 26 May 2021 om 12:37
    Hoewel het mij enerzijds mateloos irriteert is dit anderzijds wel het gevolg van wat er met de club gaande is. Heerenveen sprrekt niet meer zo tot de verbeelding en is inmiddels gewoon een grijze middenmotor en dan ook nog onderkantr daarvan of wij het nou leuk vinden of niet. Dat ga je gelijk ook terug zien in de financiële verhoudingen.....clubs worden terughoudender en zullen gewoon minder geld voor een Heerenveenspeler bieden. Omgekeerd doen wij niet anders....wij kijken ook naar de club waar een speler actief is en hoe die presteren. Wij zijn niet meer de club van 10 jaar geleden
  • 26 May 2021 om 12:22
    • Quote van 26 May 2021 om 11:38
      Ik denk dat hij uiteindelijk voor een bedrag van rond de 8 miljoen weggaat. Mijn gevoel zegt Brugge. Die zijn op de Nederlandse toer en hebben ook een aardig spaarpotje. Ajax gaat hem namelijk niet halen en ik denk dat PSV uiteindelijk ook afhaakt als ze Propper binnenhalen.
    Denk ook Brugge. Hebben vorig jaar ook hun interesse getoond. Daarnaast is er in het verleden bijna een akkoord met Brentford geweest, misschien komen die nog terug.
  • 26 May 2021 om 11:38
    Ik denk dat hij uiteindelijk voor een bedrag van rond de 8 miljoen weggaat. Mijn gevoel zegt Brugge. Die zijn op de Nederlandse toer en hebben ook een aardig spaarpotje. Ajax gaat hem namelijk niet halen en ik denk dat PSV uiteindelijk ook afhaakt als ze Propper binnenhalen.
  • 26 May 2021 om 11:34
    Heeft Aad weer gedronken? 10+ moet zeker haalbaar zijn.

    "Bij Heerenveen is hij onomstreden en kan hij het zich permitteren om twee wedstrijden achter elkaar geen bal te raken", zegt de analist bij Omrop Fryslân. "Bij Ajax, Feyenoord en PSV worden er eisen gesteld. "

    Wat een dooddoener is dit zeg. We zien Sangare een jaar lang meer slechte dan goede wedstrijden spelen, en die staat er toch ook nog in. We moeten ook niet doen alsof PSV Champions League niveau is.
  • 26 May 2021 om 11:29
    We moeten wel realistisch blijven met zn allen. Bedragen van 10 mm of meer voor dit soort spelers gaan gezien de financiele situatie van eigenlijk alle clubs echt niet betaald worden.
  • 26 May 2021 om 11:29
    PSV gaat Joey niet halen, die zijn al met andere middenvelders bezig. Hooguit als plan C maar dan niet voor bedragen richting 10 miljoen. Ik vrees dat De Mos daar gelijk in heeft. Als Joey niet naar het buitenland wil speelt hij dus gewoon hier volgend seizoen.
  • 26 May 2021 om 11:24
    Wat voor pillen heeft De Mos gehad?? Mooi laten bieden en de hoogste bieder accepteren. Misschien wel samen spelen met De Roon in Italie
  • 26 May 2021 om 11:12
    Haha, laat maar weer eens zien hoeveel verstand Aad de Mos van de transfermarkt heeft.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›