Nijhuis excuseert zich: ''Gaat zo enorm tegen je gevoel in''

14
Nijhuis excuseert zich: ''Gaat zo enorm tegen je gevoel in''

Bas Nijhuis gaf donderdag twee rode kaarten aan SC Heerenveen na ingrijpen van de VAR. Ook wees de leidsman twee keer naar de stip, waarvan één op aangeven van de VAR. Bij de tweede strafschop kwam de bal tegen de hand van Jan Paul van Hecke.

"Het gaat zo enorm tegen je gevoel in, want die verdediger kan er niks aan doen. Hoewel ik geen penalty wilde geven, moest ik wel. In de nieuwe regels zit totaal geen gevoel. Dan weet je: ik moet nu fluiten, maar daar heb ik echt wel heel veel moeite mee", begint Nijhuis na de wedstrijd geciteerd door het Algemeen Dagblad.

Nijhuis excuseerde zich tijdens de wedstrijd al bij de spelers van Heerenveen. "Ook tegen hen zei ik dat ik er niks aan kan doen. Ik had al wel het gevoel dat de VAR zou komen, maar het is alsnog echt heel zuur om zo’n penalty te geven."

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2021 om 09:12
    • Quote van 14 May 2021 om 08:10
      Bas is een prima arbiter die inderdaad veel laat doorgaan
    Er is een verschil tussen veel door laten gaan en een beetje uit de hand laten lopen. Dat laatste overkomt Bas Nijhuis te vaak. Als dat gebeurt lokt hij kaarten uit. Voorbeeld: voorafgaand aan de rode kaart van Lasse Schöne twee of drie overtredingen op hemzelf. Daardoor wordt het duel feller en wordt Lasse Schöne uit balans gebracht. De rode kaart was terecht, maar is voor een deel veroorzaakt door de scheidsrechter die een ordinaire schoppartij verwart met mannelijk voetbal. Hij had eerder moeten fluiten en misschien wel geel moeten trekken tegen Emmen.
  • 14 May 2021 om 08:10
    • Quote van 13 May 2021 om 20:23
      Dat is dan meteen ook die andere vervelende kwibus. Heb je verder ook nog die Blom. Zijn altijd de man of the match.
    Bas is een prima arbiter die inderdaad veel laat doorgaan
  • 13 May 2021 om 23:09
    • Quote van 13 May 2021 om 20:14
      Stelde me erg teleur dat Nijhuis daar inderdaad een rode kaart voor gaf. Lasse wilde ook duidelijk de bal afschermen. Nijhuis stond daar notabene op een meter of twee afstand. Maar in de herhaling lijkt het altijd een stuk erger. Was ook pittig maar totaal niet bewust.
    Bij beide overtredingen raakten de Heerenveen-spelers de tegenstanders keihard op hun enkel/voet. Natuurlijk was dit niet de bedoeling, maar het zijn twee volkomen terechte rode kaarten.
  • 13 May 2021 om 22:44
    • Quote van 13 May 2021 om 20:05
      Hoe zit het met de rellen bij het stadion? Hoorde heel wat mensen in deze comment cool doen namelijk...
    Er was bijna niemand hoorde ik , denk dat vak411 er bijna in zijn 1tje stond als hij überhaupt heen is gegaan , kreeg sterk het idee dat het een oproerkraaier is die er zelf dan niet eens heen gaat .
  • 13 May 2021 om 20:37
    Met Sparta - Vitesse vind hij een duidelijke handsbal geen hands want speler kon er niets aan doen en je moet ook in de geest van wedstrijd fluiten volgens zijn eigen woorden bij VI? Bijzondere opmerkingen dit dan? Maar goed, met een andere wedstrijdopvatting kom je ook niet in deze situaties
  • 13 May 2021 om 20:36
    • Quote van 13 May 2021 om 20:27
      Bas was ok, zoek de schuld bij Sc Heeerenveen.
    Bas was zeker niet ok. En Heerenveen ook niet dat klopt.
  • 13 May 2021 om 20:27
    • Quote van 13 May 2021 om 20:21
      Naar ventje is het die Bas Nijhuis Altijd discutabele dingen als die gast fluit. Maar Johnny wilde toch al niet voor de winst gaan dus het maak t allemaal niet uit..
    Bas was ok, zoek de schuld bij Sc Heeerenveen.
  • 13 May 2021 om 20:23
    • Quote van 13 May 2021 om 19:15
      VAR is tegenwoordig wet? Frappant. Was t bij Ajax met Gozubuyuk niet..
    Dat is dan meteen ook die andere vervelende kwibus. Heb je verder ook nog die Blom. Zijn altijd de man of the match.
  • 13 May 2021 om 20:21
    Naar ventje is het die Bas Nijhuis Altijd discutabele dingen als die gast fluit. Maar Johnny wilde toch al niet voor de winst gaan dus het maak t allemaal niet uit..
  • 13 May 2021 om 20:14
    • Quote van 13 May 2021 om 19:23
      Tsja die 2e rode kaart sloeg ook nergens op als je kijkt naar de intentie en de snelheid van de actie..
    Stelde me erg teleur dat Nijhuis daar inderdaad een rode kaart voor gaf. Lasse wilde ook duidelijk de bal afschermen. Nijhuis stond daar notabene op een meter of twee afstand. Maar in de herhaling lijkt het altijd een stuk erger. Was ook pittig maar totaal niet bewust.
  • 13 May 2021 om 20:05
    Hoe zit het met de rellen bij het stadion? Hoorde heel wat mensen in deze comment cool doen namelijk...
  • 13 May 2021 om 19:47
    Bas Nijhuis houdt van mannelijk voetbal, maar fluit als een watje. Laat het spel gaan wanneer dat niet kan en neemt geen verantwoordelijkheid wanneer dat wel moet. Als het dan misgaat schiet hij in de slachtofferrol en verschuilt hij zich achter de VAR. Bas, je bent laf.
  • 13 May 2021 om 19:23
    Tsja die 2e rode kaart sloeg ook nergens op als je kijkt naar de intentie en de snelheid van de actie..