Jansen: ''Of dat met durf te maken had? Dat denk ik wel''

18
Jansen: ''Of dat met durf te maken had? Dat denk ik wel''

SC Heerenveen tegen FC Utrecht bleek niet bepaald een enerverende wedstrijden. Vooral SC Heerenveen hanteerde een zeer verdedigende tactiek.

Zouden de Friezen dat ook hebben gedurfd als er wel fans aanwezig waren? ,"Laten we hopen van niet", zei trainer Johnny Jansen in gesprek met de Leeuwarder Courant. "Wij hadden langs de zijlijn ook dat gevoel: stap nou door! Ik miste, zeker voor rust, bij ons het initiatief. Of dat met durf te maken had? Dat denk ik wel, ja."

"De tweede helft deden we dat absoluut beter", zei Jansen. "Toen kregen we wél meer druk op Utrecht. Maar je wilt gewoon als elftal meer naar voren voetballen. Staat tegenover dat we ook niet veel mogelijkheden weggaven. We hebben nog steeds kans op de play-offs. We moeten winnen van FC Emmen en Sparta. En dan zien we wel wat er gebeurt."

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 May 2021 om 22:18
    Ik blijf het toch grappig vinden dat mensen GVB terug willen en als reden aanbrengen: ''Hij deed het zo goed''. Gaan we het hebben over plek op de ranglijst dan ja.... maar puur naar de ranglijst kijken vertelt niet het hele verhaal.GVB had veel meer spelers ter beschikking. Dat waren overigens ook spelers van een ander kaliber. Dat waren heel andere tijden.GVB kon het zich permitteren om zijn spelers te overtrainen en kon een risicotje op een blessure makkelijk opvangen. Hij had voor iedere wedstrijd meer dan 20 eredivisiewaardige spelers tot zijn beschikking. JJ mag blij zijn als dit er al 20 zijn.
  • 9 May 2021 om 22:05
    • Quote van 9 May 2021 om 19:28
      Er zijn er meer die dat kunnen brengen, Fraser bijvoorbeeld. Hoeft van mij geen Duitser te zijn.
    Klopt. Is ook een prima man voor H'veen!
  • 9 May 2021 om 21:23
    • Quote van 9 May 2021 om 18:14
      Héél goed omschreven en uitgelegd. Zo is het en niet anders. Janssen heeft nu genoeg respijt gehad, nu ( eindelijk) tijd voor Gertjan..óf een Duitse trainer!?
    Lees het stuk over GJ van de teammanager van Feyenoord maar even. Die hoef je niet terug te halen. Dat heb ik al vaker gememoreerd maar blijkbaar zijn er nog steeds mensen die vinden dat hij wat kan. Daarom is hij natuurlijk ook overal weggestuurd de laatste jaren.
  • 9 May 2021 om 21:19
    Wat een vreemde uitspraken van JJ. Hij maakt deze defensieve opstelling, hij stuurt de spelers met een visie het veld in (mag ik hopen) en dan ligt het aan de instelling van de spelers???Ze doen allemaal maar wat, zowel JJ als de spelers... Zo amateuristisch komt het op mij over!
  • 9 May 2021 om 21:02
    • Quote van 9 May 2021 om 19:48
      Lijken me geen uitspraken van iemand die op goede voet leefde met GJV. Zijn ook genoeg mensen te vinden die positief zijn over hem. Bij ons heeft hij het meer dan uitstekend gedaan 4 seizoenen lang. Met aantrekkelijk voetbal
    Kom eens met een paar die, in de afgelopen 10 jaar positief over hem waren? :)

    Om Riemer's woorden maar weer eens van stal te halen; Gertjan Verbeek moet je af en toe heel hard terug zijn hok in schoppen. ,,Wie dat niet durft - of niet kan - heeft een probleem.’’
  • 9 May 2021 om 20:34
    • Quote van 9 May 2021 om 19:48
      Lijken me geen uitspraken van iemand die op goede voet leefde met GJV. Zijn ook genoeg mensen te vinden die positief zijn over hem. Bij ons heeft hij het meer dan uitstekend gedaan 4 seizoenen lang. Met aantrekkelijk voetbal
    Een jaar of 15 geleden. Sindsdien is het vaker fout dan goed gegaan.
  • 9 May 2021 om 19:48
    • Quote van 9 May 2021 om 19:46
      Teammanager Feyenoord
    Lijken me geen uitspraken van iemand die op goede voet leefde met GJV. Zijn ook genoeg mensen te vinden die positief zijn over hem. Bij ons heeft hij het meer dan uitstekend gedaan 4 seizoenen lang. Met aantrekkelijk voetbal
  • 9 May 2021 om 19:46
    • Quote van 9 May 2021 om 19:28
      En wie zijn woorden zijn dit?
    Teammanager Feyenoord
  • 9 May 2021 om 19:28
    • Quote van 9 May 2021 om 19:13
      Gertjan Verbeek
      ,,Verbeek zou organisatorisch sterk zijn. Maar daar heb ik niets van gemerkt. Ik heb nog nooit zo’n puinhoop meegemaakt bij Feyenoord. Er was niet met hem te werken. En daarbij was hij respectloos naar mensen. Onbegrijpelijk, eigenlijk, als je kijkt naar wat hij presteerde. We donderden bijna van de ranglijst af”
    En wie zijn woorden zijn dit?
  • 9 May 2021 om 19:28
    • Quote van 9 May 2021 om 19:05
      Discipline?!..wordt een keer tijd.
    Er zijn er meer die dat kunnen brengen, Fraser bijvoorbeeld. Hoeft van mij geen Duitser te zijn.
  • 9 May 2021 om 19:13
    • Quote van 9 May 2021 om 18:14
      Héél goed omschreven en uitgelegd. Zo is het en niet anders. Janssen heeft nu genoeg respijt gehad, nu ( eindelijk) tijd voor Gertjan..óf een Duitse trainer!?
    Gertjan Verbeek
    ,,Verbeek zou organisatorisch sterk zijn. Maar daar heb ik niets van gemerkt. Ik heb nog nooit zo’n puinhoop meegemaakt bij Feyenoord. Er was niet met hem te werken. En daarbij was hij respectloos naar mensen. Onbegrijpelijk, eigenlijk, als je kijkt naar wat hij presteerde. We donderden bijna van de ranglijst af”
  • 9 May 2021 om 19:05
    • Quote van 9 May 2021 om 18:58
      Waarom zou het een Duitser moeten zijn? Nog voldoende andere goede opties toch? Ergens een pot geld zoeken en Peter Bosz overtuigen naar ons te komen, die heeft het stadion zo weer vol
    Discipline?!..wordt een keer tijd.
  • 9 May 2021 om 18:58
    • Quote van 9 May 2021 om 18:14
      Héél goed omschreven en uitgelegd. Zo is het en niet anders. Janssen heeft nu genoeg respijt gehad, nu ( eindelijk) tijd voor Gertjan..óf een Duitse trainer!?
    Waarom zou het een Duitser moeten zijn? Nog voldoende andere goede opties toch? Ergens een pot geld zoeken en Peter Bosz overtuigen naar ons te komen, die heeft het stadion zo weer vol
  • 9 May 2021 om 18:14
    • Quote van 9 May 2021 om 16:15
      Je stelt ze zelf op, je kiest zelf de defensieve opstelling. Ga dan niet met modder gooien naar de jongens Janssen. Dit getuigt niet van een coach die voor zijn groep staat. Prima dat je de defensieve tactiek tevoorschijn tovert maar neem dan ook je verantwoordelijkheid daarvoor. Dit soort uitspraken zijn vaak het begin van het eind en zorgen voor roering. Zogenaamd roepen van de zijlijn dat ze naar voren moeten, maar wel Woudenberg opstellen ipv Kaib.
    Héél goed omschreven en uitgelegd. Zo is het en niet anders. Janssen heeft nu genoeg respijt gehad, nu ( eindelijk) tijd voor Gertjan..óf een Duitse trainer!?
  • 9 May 2021 om 17:26
    Als je wil dat de spelers neer lef laten zien dan moet je wel de juiste spelers opstellen. Pawel en van Hecke zijn pure verdedigers, Floranus en Woudenberg spelen 99% tikkie terug. Dresevic is de enige die nog wel eens iets kan maar doet dit ook te weinig. Zet was meer spelers erin die wat kunnen met een bal. En niet allemaal verdedigers
  • 9 May 2021 om 16:39
    Die man is het spoor helemaal kwijt.. Zou die het nou echt niet in zien wat het probleem is?Het seizoen is bijna afgelopen en hij kent zijn spelers nog niet en dan nog te bedenken dat een aantal hier al langer dan een jaar voetballen maar hij snapt het niet..
    Heel pijnlijk om dit uit zijn mond te horen hoor. Hij zet zichzelf nou wel een beetje voor lul.
  • 9 May 2021 om 16:36
    Hoe krijgt Jansen dit uit z'n mond zeg, ongelofelijk.
  • 9 May 2021 om 16:15
    Je stelt ze zelf op, je kiest zelf de defensieve opstelling. Ga dan niet met modder gooien naar de jongens Janssen. Dit getuigt niet van een coach die voor zijn groep staat. Prima dat je de defensieve tactiek tevoorschijn tovert maar neem dan ook je verantwoordelijkheid daarvoor. Dit soort uitspraken zijn vaak het begin van het eind en zorgen voor roering. Zogenaamd roepen van de zijlijn dat ze naar voren moeten, maar wel Woudenberg opstellen ipv Kaib.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›