Jansen: ''Hij laat gewoon zien dat-ie goed kan voetballen''

7
Jansen: ''Hij laat gewoon zien dat-ie goed kan voetballen''

Syb van Ottele maakte tegen FC Utrecht zijn basisdebuut. Trainer Johnny Jansen was daar zeer over te spreken, maar over het algemeen was de coach niet heel tevreden.

Van Ottele viel vorige week nog in tegen PSV. "Hij laat gewoon zien dat-ie goed kan voetballen. De laatste weken is hij echt aan de deur aan het kloppen. Dus dat doet-ie goed, daar geniet ik van", vertelt hij in gesprek met Omrop Fryslân.

De wedstrijd kreeg minder complimenten. "Ik vond ons in de eerste helft heel mat. Ik had meer initiatief verwacht. In de tweede helft ging dat beter, toen ging het enorm op en neer. Beide ploegen hebben kansen gehad."

Europees voetbal lijkt dankzij de remise ver weg, weet ook Jansen. "We hebben nog steeds kans. Voor ons geldt: we moeten tegen Emmen en Sparta gewoon winnen. En dan zien we het wel", besluit hij. 

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 May 2021 om 21:42
    • Quote van 9 May 2021 om 13:17
      Prima opstelling maar ik zou kiezen voor Hajal. Een van de weinige middenvelders met diepgang die we hebben. Daarnaast denkt hij altijd vooruit en heeft het vermogen om het spel te versnellen. Denk dat je daar nu meer aan hebt dan Schone, die meer van het korte combinatiewerk is. Maar omdat v Bergen verkocht moet worden gaat hij gewoon spelen de komende wedstrijden, en Kongolo is weer beschikbaar dus ben bang dat we gaan zien wat we al zo lang zien
    Ach gelukkig is het niet lang meer Niels. En volgend seizoen beginnen we weer op 0. Van de transfersom van Joey kan je dus Van Ewijk halen, nog een spits en 2 buitenspelers. Een cv is wellicht nodig maar als van Hecke nog een seizoen blijft overbodig. Ben vooral benieuwd wat er met Dresevic gaat gebeuren, vind hem de laatste weken echt wel weer veel toevoegen, maar ook zijn contract is niet zo langlopend meer.
  • 9 May 2021 om 13:17
    • Quote van 9 May 2021 om 12:21
      Mulder Van Ottele-van Hecke-Bochniewicz-Kaib Halilovic-Schone-Veerman Nygren-Veerman-van der Heide Dit lijkt mij de ideale opstelling, alhoewel Dresevic en van Hecke wel lood om oud ijzer is.
    Prima opstelling maar ik zou kiezen voor Hajal. Een van de weinige middenvelders met diepgang die we hebben. Daarnaast denkt hij altijd vooruit en heeft het vermogen om het spel te versnellen. Denk dat je daar nu meer aan hebt dan Schone, die meer van het korte combinatiewerk is. Maar omdat v Bergen verkocht moet worden gaat hij gewoon spelen de komende wedstrijden, en Kongolo is weer beschikbaar dus ben bang dat we gaan zien wat we al zo lang zien
  • 9 May 2021 om 12:21
    Mulder Van Ottele-van Hecke-Bochniewicz-Kaib Halilovic-Schone-Veerman Nygren-Veerman-van der Heide Dit lijkt mij de ideale opstelling, alhoewel Dresevic en van Hecke wel lood om oud ijzer is.
  • 9 May 2021 om 12:16
    Opstelling tegen Emmen:Mulder/v.hecke.dresevic.bochniewics/v.bergen,v.ottele,j.veerman,Halilovic,Kaib/h.veerman,nygren
  • 9 May 2021 om 11:38
    Komende 2 wedstrijden kan JJ laten zien wat hij waard is. Iedereen heeft gezien dat je met deze opstelling heel erg weinig creeert en de kansen die je krijgt zijn voor de speler die het minst effectief is, van Bergen. Er moet gewonnen worden van Emmen en Sparta, dus terug naar de basis..er 1 meer maken dan de tegenstander. Gewoon 4-3-3 met spelers die wat kunnen creeeren. Van Ottele kan prima op rechts back hebben we gezien. Van Hecke gaf als enige goede voorwaartse ballen en staat defensief zijn mannetje. Hajal laat elke invalbeurt zien basismateriaal te zijn, vd Heide heeft snelheid en diepgang en ondersteunt de linksback verdedigend. Nygren heeft scorend vermogen. Dus wat mij betreft spelen we met Mulder, v Ottele, v Hecke, Boschniewich, Kaib, Veerman, Halilovic, Hajal, vd Heide, Veerman, Nygren. Schone, v Bergen en Dresevic kan je brengen als je een voorsprong wilt gaan verdedigen in de slotfase.
  • 9 May 2021 om 10:58
    De wedstrijd kreeg minder complimenten. "Ik vond ons in de eerste helft heel mat. Ik had meer initiatief verwacht.

    Goh het standaard praatje van jj. Zou die zelf doorhebben dat hij er verantwoordelijk voor is?
    Echt dit is de meest laffe trainer in de geschiedenis van Heerenveen. Zelfs streppel en jor lieten het team meer op de aanval spelen.
    Aub JJ stop er toch mee want je bent duidelijk niet geschikt!
  • 9 May 2021 om 08:03
    Met deze instelling van spelers en staf win je deze 2 wedstrijden ook niet...ook omdat je spelers opstelt die geen basisplaats verdienen!!!
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›