Van Ottele: ''Ik heb elke training laten zien dat ik wil vechten''

12
Van Ottele: ''Ik heb elke training laten zien dat ik wil vechten''

Vorige week viel Syb van Ottele in tegen PSV. Vandaag kreeg de jonge middenvelder zelfs een basisplaats toegekend tegen FC Utrecht. De wedstrijd eindige in een gelijkspel.

"Het was natuurlijk even wennen aan het tempo, want dat ligt hoger dan in de eerste divisie", geeft de van NEC overgekomen speler aan in gesprek met Omrop Fryslân. "Utrecht zette goed druk op het middenveld. Dus ik moest een paar keer direct de bal terugkaatsen toen ik werd aangespeeld."

Toch begon hij naarmate de wedstrijd groeide beter te spelen. "Ik kon een paar keer een driehoekje met Floranus maken, waardoor we mooi verder konden voetballen. En een paar keer Mitchell (van Bergen, red.) weggestoken in de diepte. Ik heb elke training laten zien dat ik ervoor wil vechten. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik een basisplek heb gekregen."

Opvallend is dat hij niet eerder meer speeltijd kreeg. "We hebben veel wedstrijden kort achter elkaar gehad. Misschien dat ik me niet heel vaak kon laten zien aan de trainer", vermoedt Van Ottele. "Maar ik heb wel elke training laten zien dat ik ervoor wil vechten. Dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik een basisplek heb gekregen. Nu hopen dat ik mag blijven staan."

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 May 2021 om 09:00
    • Quote van 9 May 2021 om 08:24
      Speelde een sterke pot. Echt gevochten, wat mij betreft lekker laten staan.
    Eens!
  • 9 May 2021 om 08:24
    Speelde een sterke pot. Echt gevochten, wat mij betreft lekker laten staan.
  • 9 May 2021 om 08:24
    Speelde een sterke pot. Echt gevochten, wat mij betreft lekker laten staan.
  • 9 May 2021 om 06:48
    • Quote van 9 May 2021 om 00:30
      Zal wel moeten want zonder een contractverlenging loopt ie volgend jaar gratis de deur uit.
      Qua assists en goals hebben we vooral dit seizoen weinig aan hem gehad, het enige wat ie nog kan brengen is een leuke transfersom.
    Die leuke transfersom wordt ook met de week minder als die zulke kansen blijft missen..
  • 9 May 2021 om 02:24
    • Quote van 9 May 2021 om 00:14
      Off: Interview na de wedstrijd van Van Bergen - Hansie Hansie stelt een aantal kritische vragen en legt uit dat hij echt nog een jaartje door moet bij Heerenveen voordat de top hem wil. Van Bergen snauwt naar hem en is "vooral heel erg boos op zichzelf dat hij de kans mistte." Laten we deze jongeman zo snel mogelijk verkopen asjeblieft. Ongelooflijk naïef en toont geen één spatje dankbaarheid richting de club.
    Bizar interview. Spelen als een natte krant en dan zo'n interview afleveren.
  • 9 May 2021 om 00:30
    • Quote van 9 May 2021 om 00:14
      Off: Interview na de wedstrijd van Van Bergen - Hansie Hansie stelt een aantal kritische vragen en legt uit dat hij echt nog een jaartje door moet bij Heerenveen voordat de top hem wil. Van Bergen snauwt naar hem en is "vooral heel erg boos op zichzelf dat hij de kans mistte." Laten we deze jongeman zo snel mogelijk verkopen asjeblieft. Ongelooflijk naïef en toont geen één spatje dankbaarheid richting de club.
    Zal wel moeten want zonder een contractverlenging loopt ie volgend jaar gratis de deur uit.
    Qua assists en goals hebben we vooral dit seizoen weinig aan hem gehad, het enige wat ie nog kan brengen is een leuke transfersom.
  • 9 May 2021 om 00:14
    Off: Interview na de wedstrijd van Van Bergen - Hansie Hansie stelt een aantal kritische vragen en legt uit dat hij echt nog een jaartje door moet bij Heerenveen voordat de top hem wil. Van Bergen snauwt naar hem en is "vooral heel erg boos op zichzelf dat hij de kans mistte." Laten we deze jongeman zo snel mogelijk verkopen asjeblieft. Ongelooflijk naïef en toont geen één spatje dankbaarheid richting de club.
  • 8 May 2021 om 23:44
    Hele complete speler. Heeft goede lengte, goede fysiek, redelijke snelheid, stevig in duels, prima passing, tweebenig. Gaan we nog veel plezier aan beleven. Maak hem maar 6 volgend jaar.
  • 8 May 2021 om 23:34
    Volgend seizoen Van Ottelen, Hailovic l, Hajal? Ik zeg prima!
  • 8 May 2021 om 22:56
    Viel positief op! Lekker laten staan komende wedstrijden.
  • 8 May 2021 om 22:56
    Hij kan trots zijn op zijn debuut vandaag. Keurig debuut-optreden voor sc Heerenveen.
  • 8 May 2021 om 22:53
    Prima kerel, prima debuut.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›