''Denk dat die gesprekken op lange termijn niets gaan opleveren''

18
''Denk dat die gesprekken op lange termijn niets gaan opleveren''

Afgelopen vrijdag heeft het tweede gesprek plaatsgevonden tussen Riemer van der Velde, Foppe de Haan en een delegatie van SC Heerenveen. Eén van de onderwerpen die ter sprake kwam was de aanstelling van Ferry de Haan als technisch manager.

De twee clubiconen hadden in het eerste gesprek juist aangegeven dat zij eerst een gezamenlijk plan wilden maken voordat er een opvolger van Gerry Hamstra zou worden aangesteld. Omdat Roozemond het hier ook mee eens was, was de verbazing bij De Haan en Van der Velde groot toen er plotseling een opvolger van Gerry Hamstra was aangesteld. "Daar waren ze not amused over, dat ze niet gekend zijn in de benoeming van Ferry de Haan", vertelt clubwatcher Sander de Vries bij KOKO Radio.

"Die (De Haan en Van der Velde, red.) zeiden van: wij worden erbij gehaald, wij bieden onze hulp aan, dan gaan wij er ook vanuit dat dit soort processen ook bij ons kenbaar worden gemaakt", aldus De Vries. "Aan de ene kant snap ik dat Riemer en Foppe balen, aan de andere kant mag de directie zelf deze beslissingen nemen en begrijp ik ook dat je dat niet met iedereen wil delen."

Hoewel er naar verluidt daarna alsnog een goed gesprek is ontstaan, verwacht de journalist van de Leeuwarder Courant weinig van de samenwerking. "Volgens mij is die wrevel wel uit de lucht. Maar deze is even op persoonlijke titel: ik denk dat die gesprekken met de groep-Riemer van der Velde en Cees Roozemond, c.q. de directie van Heerenveen, op lange termijn niets gaan opleveren."

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Apr 2021 om 22:44
    • Quote van 28 Apr 2021 om 18:55
      Dat jij de Vries gelijk geeft zegt voor mij genoeg. Doen alsof je Roozemond een eerlijke kans geeft, maar ondertussen....

      Ik vraag me ook oprecht af waarom je twee mannen van tegen de tachtig nog toestemming moet vragen voor een bepaalde TM of andere functie. Riemer en Foppe regeren al jaren "over hun graf". Andere voorzitters heb ik nooit zo zien regeren als Riemer. Zelfs een Harry van Raaij niet. Die gaf het stokje door en werd erevoorzitter. Dat is Riemer ook.

      Dat ze willen sparren is prima. Met hun netwerk zou wel wat gedaan kunnen worden. Maar daar moet het bij blijven..Boos worden omdat Roozemond (samen met anderen, want hij doet dit niet alleen) een TM aanstelt laat zien dat zij hun plek niet meer kennen..
      En ondertussen hebben zowel Riemer als Foppe hun goedkeuring over Jansen uitgesproken. Alsof ze willen dat publiek wegblijft. Alsof ze willen dat sponsoren zich niet meer met Heerenveen willen binden. Paard van Troje gevoel krijg ik bij Riemer en Foppe (n.a.v die uitspraken over Jansen)... Ze willen gewoon dat het klote gaat met Heerenveen, opdat zij de enige twee zijn die succes hebben behaald.
    Want De Vries gelijk geven en Roozemond een eerlijk kans geven kan natuurlijk niet. Het is wit of zwart bij jou. Bij mij niet.
  • 28 Apr 2021 om 22:11
    • Quote van 28 Apr 2021 om 21:29
      Geen idee waar je op doelt... Ik ben zo'n beetje de enige die hier modereert en ik weet nergens van.
    Ik had een heel verhaal over Riemer en zijn strapatsen met andere AD's en TD's. Maar ga dat niet nog een keer schrijven.
  • 28 Apr 2021 om 21:36
    • Quote van 28 Apr 2021 om 18:55
      Dat jij de Vries gelijk geeft zegt voor mij genoeg. Doen alsof je Roozemond een eerlijke kans geeft, maar ondertussen....

      Ik vraag me ook oprecht af waarom je twee mannen van tegen de tachtig nog toestemming moet vragen voor een bepaalde TM of andere functie. Riemer en Foppe regeren al jaren "over hun graf". Andere voorzitters heb ik nooit zo zien regeren als Riemer. Zelfs een Harry van Raaij niet. Die gaf het stokje door en werd erevoorzitter. Dat is Riemer ook.

      Dat ze willen sparren is prima. Met hun netwerk zou wel wat gedaan kunnen worden. Maar daar moet het bij blijven..Boos worden omdat Roozemond (samen met anderen, want hij doet dit niet alleen) een TM aanstelt laat zien dat zij hun plek niet meer kennen..
      En ondertussen hebben zowel Riemer als Foppe hun goedkeuring over Jansen uitgesproken. Alsof ze willen dat publiek wegblijft. Alsof ze willen dat sponsoren zich niet meer met Heerenveen willen binden. Paard van Troje gevoel krijg ik bij Riemer en Foppe (n.a.v die uitspraken over Jansen)... Ze willen gewoon dat het klote gaat met Heerenveen, opdat zij de enige twee zijn die succes hebben behaald.
    Als er iemand een hart voor de club zijn en nog steeds met beste intenties betrokken, dan zijn het Riemer en Foppe wel. Daar hoef je geen enkel moment aan te twijfelen. Je kunt je twijfels hebben bij de manier waarop ze betrokken willen blijven, maar dat is een discussie die een stuk lastiger te voeren valt. Feit is dat meerdere opvolgers van Riemer moeite hebben (gehad) met zijn bemoeienis, zoveel is wel duidelijk.
  • 28 Apr 2021 om 21:33
    • Quote van 28 Apr 2021 om 21:27
      Hier worden enkel posts verwijderd wegens ongepast taalgebruik dus zal vast een goede reden zijn geweest om die te verwijderen.
    Heb je reactie hiervoor op Foppe86 even verwijderd. Komt de discussie hier niet ten goede.
  • 28 Apr 2021 om 21:29
    • Quote van 28 Apr 2021 om 20:59
      Blijkbaar wordt kritiek op onze erevoorzitter op Feanonline niet op prijs gesteld, getuige het feit dat een post daarover verwijderd is.
    Geen idee waar je op doelt... Ik ben zo'n beetje de enige die hier modereert en ik weet nergens van.
  • 28 Apr 2021 om 21:27
    • Quote van 28 Apr 2021 om 20:59
      Blijkbaar wordt kritiek op onze erevoorzitter op Feanonline niet op prijs gesteld, getuige het feit dat een post daarover verwijderd is.
    Hier worden enkel posts verwijderd wegens ongepast taalgebruik dus zal vast een goede reden zijn geweest om die te verwijderen.
  • 28 Apr 2021 om 20:59
    Blijkbaar wordt kritiek op onze erevoorzitter op Feanonline niet op prijs gesteld, getuige het feit dat een post daarover verwijderd is.
  • 28 Apr 2021 om 19:36
    • Quote van 28 Apr 2021 om 12:14
      Met alle respect voor Foppe en Riemer, de club is ook groter dan alleen die 2 namen. De aanstelling van De Haan is in alle opzichten een goede keus, daar kunnen ook Foppe en Riemer niet onder uit. Het hele circus is gewoon zo erg opgeblazen door mannen als de Vries dat alles negatief naar buiten komt, alsof Cees alles verkeer doet en Foppe en Riemer niet worden gehoord en alleen maar boos zijn. De Vries zou eens objectief moeten zijn, als je dat niet kan als journalist moet je naar mijn mening ander werk zoeken. Over de onrust bij Cambuur hoor je hem niet/nauwelijks en elke scheet die Cees laat moet ie 10x uitvergroten.
    Sa is t mar krekt
  • 28 Apr 2021 om 18:55
    • Quote van 28 Apr 2021 om 10:38
      Exact dit.
    Dat jij de Vries gelijk geeft zegt voor mij genoeg. Doen alsof je Roozemond een eerlijke kans geeft, maar ondertussen....

    Ik vraag me ook oprecht af waarom je twee mannen van tegen de tachtig nog toestemming moet vragen voor een bepaalde TM of andere functie. Riemer en Foppe regeren al jaren "over hun graf". Andere voorzitters heb ik nooit zo zien regeren als Riemer. Zelfs een Harry van Raaij niet. Die gaf het stokje door en werd erevoorzitter. Dat is Riemer ook.

    Dat ze willen sparren is prima. Met hun netwerk zou wel wat gedaan kunnen worden. Maar daar moet het bij blijven..Boos worden omdat Roozemond (samen met anderen, want hij doet dit niet alleen) een TM aanstelt laat zien dat zij hun plek niet meer kennen..
    En ondertussen hebben zowel Riemer als Foppe hun goedkeuring over Jansen uitgesproken. Alsof ze willen dat publiek wegblijft. Alsof ze willen dat sponsoren zich niet meer met Heerenveen willen binden. Paard van Troje gevoel krijg ik bij Riemer en Foppe (n.a.v die uitspraken over Jansen)... Ze willen gewoon dat het klote gaat met Heerenveen, opdat zij de enige twee zijn die succes hebben behaald.
  • 28 Apr 2021 om 18:00
    • Quote van 28 Apr 2021 om 12:12
      Alsof Foppe en Riemer ook maar enig intentie hadden, hoe vaak hebben we dit toneelstuk inmiddels al voorbij zien komen?
    Zem kent namelijk de intenties van Riemer en Foppe...
  • 28 Apr 2021 om 17:31
    Denk dat we niet te snel moeten oordelen. Foppe en Riemer willen serieus genomen worden maar zitten er echt niet om elk besluit af te stempelen. Mi moet je commentaar van anderen dan zij zelf een beetje negeren. Het is wel zo dat als je met ze praat en week later Ferry haalt, je dat ook ff had kunnen melden. Die deal loopt er niet op stuk. Dat hoort wel beetje bij serieus nemen mi.. Voor de rest zijn ze echt niet uit op macht of aandacht of wat dan ook. Dan waren ze allang een keer los gegaan id pers. Beetje respect voor de heren en de rest negeren.
  • 28 Apr 2021 om 12:47
    • Quote van 28 Apr 2021 om 12:14
      Met alle respect voor Foppe en Riemer, de club is ook groter dan alleen die 2 namen. De aanstelling van De Haan is in alle opzichten een goede keus, daar kunnen ook Foppe en Riemer niet onder uit. Het hele circus is gewoon zo erg opgeblazen door mannen als de Vries dat alles negatief naar buiten komt, alsof Cees alles verkeer doet en Foppe en Riemer niet worden gehoord en alleen maar boos zijn. De Vries zou eens objectief moeten zijn, als je dat niet kan als journalist moet je naar mijn mening ander werk zoeken. Over de onrust bij Cambuur hoor je hem niet/nauwelijks en elke scheet die Cees laat moet ie 10x uitvergroten.
    Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan wat hier geschreven is prima gedaan. In dit stuk mag je Arjen de Boer van OF ook wel noemen dat is ook zo'n verschrikkelijk over het paard getild mannetje. Het programma heet niet voor niets Koko radio.
  • 28 Apr 2021 om 12:14
    Met alle respect voor Foppe en Riemer, de club is ook groter dan alleen die 2 namen. De aanstelling van De Haan is in alle opzichten een goede keus, daar kunnen ook Foppe en Riemer niet onder uit. Het hele circus is gewoon zo erg opgeblazen door mannen als de Vries dat alles negatief naar buiten komt, alsof Cees alles verkeer doet en Foppe en Riemer niet worden gehoord en alleen maar boos zijn. De Vries zou eens objectief moeten zijn, als je dat niet kan als journalist moet je naar mijn mening ander werk zoeken. Over de onrust bij Cambuur hoor je hem niet/nauwelijks en elke scheet die Cees laat moet ie 10x uitvergroten.
  • 28 Apr 2021 om 12:12
    Alsof Foppe en Riemer ook maar enig intentie hadden, hoe vaak hebben we dit toneelstuk inmiddels al voorbij zien komen?
  • 28 Apr 2021 om 10:38
    • Quote van 28 Apr 2021 om 10:30
      Ik denk dat De Vries helemaal gelijk heeft. Hoe het gelopen is rond de aanstelling van De Haan is veelzeggend. Niet de mannen vooraf aangeven toch zsm iemand te willen benoemen (en dat mag natuurlijk) of voor de bekendmaking even contact te leggen. Rozemond zit er gewoon niet op te wachten. En ook dat mag maar zeg dat dan.
    Exact dit.
  • 28 Apr 2021 om 10:30
    Ik denk dat De Vries helemaal gelijk heeft. Hoe het gelopen is rond de aanstelling van De Haan is veelzeggend. Niet de mannen vooraf aangeven toch zsm iemand te willen benoemen (en dat mag natuurlijk) of voor de bekendmaking even contact te leggen. Rozemond zit er gewoon niet op te wachten. En ook dat mag maar zeg dat dan.
  • 28 Apr 2021 om 10:26
    • Quote van 28 Apr 2021 om 09:04
      De Vries is weer aan het stoken, een goede journalist doet zoiets niet, van mij mag feanonline deze man verder wel negeren. Dat hij denkt dat het niets wordt, dat mag, iedereen mag zijn eigen mening hebben.
    Maar echt he. Ongelooflijke onruststoker. Hebben ze het ook over de chaos bij Cambuur? Ik luister nooit koko
  • 28 Apr 2021 om 09:04
    De Vries is weer aan het stoken, een goede journalist doet zoiets niet, van mij mag feanonline deze man verder wel negeren. Dat hij denkt dat het niets wordt, dat mag, iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›