Roozemond eerlijk over 'blunder': ''Dat is niet goed gegaan''

30
Roozemond eerlijk over 'blunder': ''Dat is niet goed gegaan''

Algemeen directeur Cees Roozemond en clubiconen Foppe de Haan en Riemer van der Velde hebben kort geleden om de tafel gezeten. Die gesprekken verliepen nogal stroef, weet clubwatcher Roelof de Vries en ook Roozemond geeft dit toe.

De Vries weet dat het duo niet blij was met de komst van Ferry de Haan. "Riemer en Foppe zijn wel even boos geweest in dit gesprek, ook omdat het volgens hen niet de eerste keer is dat ze worden gepasseerd", zegt de Vries in gesprek met Omrop FryslânRoozemond denkt daar anders over. "Boos is een groot woord. Er zijn verschillende meningen over tafel gegaan."

"Riemer laat in niet mis te verstane termen weten dat hij het er niet mee eens was." Wel vindt Roozemond dat zij geïnformeerd hadden moeten worden over de komst van Ferry de Haan. "Ik had ze op de hoogte kunnen brengen voordat het in de pers kwam, dat geef ik toe. Normaal gesproken gebeurt dat altijd. Ik was in de veronderstelling dat dat gebeurd was, maar dat is niet goed gegaan."

In de eerste week van juni gaan de heren opnieuw om tafel.

30 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Apr 2021 om 12:10
    • Quote van 27 Apr 2021 om 09:56
      Vergeleken bij deze proleet lijkt zelfs Britt Dekker een intellectueel.
    Zeg dat wel inderdaad!
  • 27 Apr 2021 om 09:56
    • Quote van 26 Apr 2021 om 22:18
      Ja , natuurlijk , de heren hadden andere plannetjes, kom er maar in Gert Jan , maar ja , dat gaat nu weer niet door en daar hebben ze flink het smoor over in , plannetje weer(voor de zoveelste keer), mislukt.Weer geen vinger in de pap zonder dat je daar verantwoordelijk voor kunt worden gesteld.Nu maar eens kappen met dit stel gefrustreerde bejaarden.Wel ben ik teleurgesteld in de opstelling van de spelers , niks geen beleving, slappe hap , terwijl je toch verwacht dat ze eens iets willen laten zien nu er weer (beperkt) supporters aanwezig konden zijn.En daar kun je Johnny niet de schuld van geven, de heren dienen het zelf op het veld te laten zien.
    Vergeleken bij deze proleet lijkt zelfs Britt Dekker een intellectueel.
  • 27 Apr 2021 om 08:41
    • Quote van 26 Apr 2021 om 22:18
      Ja , natuurlijk , de heren hadden andere plannetjes, kom er maar in Gert Jan , maar ja , dat gaat nu weer niet door en daar hebben ze flink het smoor over in , plannetje weer(voor de zoveelste keer), mislukt.Weer geen vinger in de pap zonder dat je daar verantwoordelijk voor kunt worden gesteld.Nu maar eens kappen met dit stel gefrustreerde bejaarden.Wel ben ik teleurgesteld in de opstelling van de spelers , niks geen beleving, slappe hap , terwijl je toch verwacht dat ze eens iets willen laten zien nu er weer (beperkt) supporters aanwezig konden zijn.En daar kun je Johnny niet de schuld van geven, de heren dienen het zelf op het veld te laten zien.
    Droom lekker verder man tsjongejonge! F en R zó neerzetten !?..blijf jij lekker geloven in die paardenboer en de " clubman" (wat een k woord)! JJ..Dan kun je over niet al te lange tijd voor uitwedstrijden naar bv Almere reizen...veel plezier gewenst!
  • 27 Apr 2021 om 08:36
    • Quote van 26 Apr 2021 om 23:57
      Mooi woord sensibiliteit ... waar heb ik dit eerder gehoord deze week? Overigens, Cees heeft nog steeds een dubbele agenda, voor de bühne het gesprek aangaan met clubiconen en ondertussen zijn eigen visie volgen. Tsja ... de vraag is natuurlijk waarom hij dit gedrag laat zien.
    Sensibiliseren ;)...is denk tóch iets anders....(bedoeld)?!
  • 27 Apr 2021 om 06:27
    • Quote van 27 Apr 2021 om 01:02
      Laten we niet meer de zwarte piet gaan toespelen als we niet van de hoed en de rand weten. In de media wordt alles zo opgeblazen. Zelfde als na een verloren wedstrijd. Er zijn meer factoren die invloed hebben op het getoonde spel. Of bestuurlijke onrust. Niet alles is de schuld van bijvoorbeeld Johnny. Of Cees. Of de materiaalman. Of Foppe. Of Riemer. Of de buschauffeur. Het is goed om kritisch te zijn echt waar, maar het lijkt wel of er hier een sport wordt bedreven wie de meest zuurste reactie kan plaatsen. Bij sommigen heb ik gewoon plaatsvervangende schaamte. Tuurlijk, ik snap dat dit seizoen niet helemaal is geworden waar wij op gehoopt hadden. Maar een beetje minder zuur mag we, daar is niemand minder van geworden. Het is niet allemaal zo slecht als je denkt.
    Grotendeels met je eens, alleen 4 van de 24 wedstrijden winnen en daarbij zo'n mentaliteit en passie tonen is echt wel zo slecht als iedereen denkt. Maar inderdaad, er wordt veel te snel een conclusie getrokken als er weer een mediabericht naar buiten komt.
  • 27 Apr 2021 om 01:02
    Laten we niet meer de zwarte piet gaan toespelen als we niet van de hoed en de rand weten. In de media wordt alles zo opgeblazen. Zelfde als na een verloren wedstrijd. Er zijn meer factoren die invloed hebben op het getoonde spel. Of bestuurlijke onrust. Niet alles is de schuld van bijvoorbeeld Johnny. Of Cees. Of de materiaalman. Of Foppe. Of Riemer. Of de buschauffeur. Het is goed om kritisch te zijn echt waar, maar het lijkt wel of er hier een sport wordt bedreven wie de meest zuurste reactie kan plaatsen. Bij sommigen heb ik gewoon plaatsvervangende schaamte. Tuurlijk, ik snap dat dit seizoen niet helemaal is geworden waar wij op gehoopt hadden. Maar een beetje minder zuur mag we, daar is niemand minder van geworden. Het is niet allemaal zo slecht als je denkt.
  • 26 Apr 2021 om 23:57
    • Quote van 26 Apr 2021 om 20:08
      Het toont wel weer eens aan dat Cees de sensibiliteit voor zijn omgeving mist. Iemand met wat meer empathie had dit anders aangepakt. Er is ook niemand in zijn nabijheid die hem daar wat mee helpt. Jammer.
    Mooi woord sensibiliteit ... waar heb ik dit eerder gehoord deze week? Overigens, Cees heeft nog steeds een dubbele agenda, voor de bühne het gesprek aangaan met clubiconen en ondertussen zijn eigen visie volgen. Tsja ... de vraag is natuurlijk waarom hij dit gedrag laat zien.
  • 26 Apr 2021 om 22:32
    De soep wordt niet zo heet gegeten dan hier wordt verondersteld. Maar dit is weer koren op de molen voor de media van Friesland met OF voorop. Die maken van koude soep weer bloed hete soep,die onrust stokers, met Arjen de Boer voorop.
  • 26 Apr 2021 om 22:21
    • Quote van 26 Apr 2021 om 20:08
      Wat laten Foppe en Riemer zich weer kennen, keer op keer en bij elke directeur gebeurt precies hetzelfde trucje.

      Lekken naar de media > Reuring in achterban > Directeur voelt zich min of meer verplicht om met hun in gesprek te gaan > Gesprek vindt plaats > Boos/Niet blij met het gesprek > In de media vertellen dat ze graag wilde maar dat het niet goed voelt > Directeur staat weer 1-0 achter bij de achterban.

      Keer op keer wordt dit lijstje zo afgespeeld. En of het nou om een AD of TD gaat, Foppe en Riemer zijn verongelijkt. Ben er wel een beetje klaar mee.

      Hup Roozemond.
    Gevalletje Dunning-krugereffect. So be it...
  • 26 Apr 2021 om 22:18
    Ja , natuurlijk , de heren hadden andere plannetjes, kom er maar in Gert Jan , maar ja , dat gaat nu weer niet door en daar hebben ze flink het smoor over in , plannetje weer(voor de zoveelste keer), mislukt.Weer geen vinger in de pap zonder dat je daar verantwoordelijk voor kunt worden gesteld.Nu maar eens kappen met dit stel gefrustreerde bejaarden.Wel ben ik teleurgesteld in de opstelling van de spelers , niks geen beleving, slappe hap , terwijl je toch verwacht dat ze eens iets willen laten zien nu er weer (beperkt) supporters aanwezig konden zijn.En daar kun je Johnny niet de schuld van geven, de heren dienen het zelf op het veld te laten zien.
  • 26 Apr 2021 om 22:08
    Ik vind het niet zo,n probleem. Foppe en Riemer hebben veel gedaan voor de club maar wat mij betreft hoeft er niet steeds toestemming gevraagd te worden aan wat krasse bejaarden.Vers bloed is op zich goed, onze huidige trainer Johnny is ook door Foppe/Riemer aangedragen. Is niet echt een suc6. Aardige man maar wij spelen volgens geen enkel systeem en soort angsthazenvoetbal. Ook nog zonder enige overmatige inzet. Huilende supporters die weer eens in het stadion kwamen boeien de spelers en staf niet. Ik heb ze niet in het openbaar sorry of hun excuses zien aanbieden. Als Foppe en Riemer nog iets goeds willen doen dan moeten ze het probleem Johnny oplossen. Ik dacht eigenlijk begin deze week het bericht te zien dat Johnny de eer aan zichzelf houdt, maar is ook niet zo.Wat mij betreft prima om Ferry de Haan binnen te halen.
  • 26 Apr 2021 om 21:56
    • Quote van 26 Apr 2021 om 21:45
      Roozemond is een slang. De manier waarop hij er gekomen is en ook nu precies zoals verwacht in gesprek gaan en laten vallen. Tuurlijk hoef je geen toestemming van Riemer en Foppe maar als je hierover in gesprek bent met elkaar dan ben je een slang als je niks zegt! Deze man kan wel eens de ondergang van onze mooie club zijn.
    Exact
  • 26 Apr 2021 om 21:56
    • Quote van 26 Apr 2021 om 20:08
      Wat laten Foppe en Riemer zich weer kennen, keer op keer en bij elke directeur gebeurt precies hetzelfde trucje.

      Lekken naar de media > Reuring in achterban > Directeur voelt zich min of meer verplicht om met hun in gesprek te gaan > Gesprek vindt plaats > Boos/Niet blij met het gesprek > In de media vertellen dat ze graag wilde maar dat het niet goed voelt > Directeur staat weer 1-0 achter bij de achterban.

      Keer op keer wordt dit lijstje zo afgespeeld. En of het nou om een AD of TD gaat, Foppe en Riemer zijn verongelijkt. Ben er wel een beetje klaar mee.

      Hup Roozemond.
    En ik ben klaar met CR. Hup Riemer en Foppe!
  • 26 Apr 2021 om 21:45
    Roozemond is een slang. De manier waarop hij er gekomen is en ook nu precies zoals verwacht in gesprek gaan en laten vallen. Tuurlijk hoef je geen toestemming van Riemer en Foppe maar als je hierover in gesprek bent met elkaar dan ben je een slang als je niks zegt! Deze man kan wel eens de ondergang van onze mooie club zijn.
  • 26 Apr 2021 om 21:44
    In principe kan ik Roozemond in deze wel begrijpen. Foppe en Riemer waren van mening dat positie van technisch directeur in eerste instantie intern wel opgelost kon worden tot er een duidelijk plan was. Roozemond is van mening dat het te lang zou duren om op dat plan te wachten en vindt Michel Jansen nog te ligt voor de functie. Wanneer er dan een kandidaat beschikbaar is moet je snel handelen. Ferry kon ook door andere clubs benaderd worden en nu kan hij zich alvast voorbereiden op de functie wanneer die ingaat. Ja het was beter geweest als Riemer en Foppe waren ingelicht over Ferry voordat het in de media kwam. En nee Roozemond had Riemer en Foppe niet om hun mening moeten vragen over het aantrekken van Ferry, hij wist namelijk hoe ze er in stonden en dit had het proces alleen maar kunnen vertragen.
  • 26 Apr 2021 om 20:31
    Het is ook de regionale media die de hang naar Riemer en Foppe levende houdt bij een bepaald gedeelte van de achterban. We hebben een nieuwe TD, een van de eerste vragen, ga je ook met Foppe en Riemer om tafel?
  • 26 Apr 2021 om 20:26
    Nogmaals het kan nooit zo wezen dat Roozemond dit in zijn eentje heeft beslist. Hier moeten meer mensen zich mee bezig hebben gehouden.
  • 26 Apr 2021 om 20:21
    • Quote van 26 Apr 2021 om 20:14
      Vreemde reacties over Riemer en Foppe hieronder dit artikel... Zeker vergeten dat ze betrokken werden om de toekomst van de club te bespreken, wat inclusief de opvulling van de nieuwe TD inhield. Dat je dan van de pers hoort dat er al een TD aangewezen is, mag dan ook een teleurstelling zijn voor beide heren. Gepasseerd op verantwoordelijkheid is onzin wat Feanmontsje hier beweerd, het gaat hier om Cees z'n woord en de onderlinge afspraak. Volgens Cees gaat het om een misverstand en dat is jammer maar ik zie niemand zich hier enorm druk over maken...
    Dus had je alleen een TD mogen aanstellen die Riemer en Foppe willen? Daar komt het namelijk op neer. Beleid bepalen, zonder verantwoordelijkheid.
  • 26 Apr 2021 om 20:18
    • Quote van 26 Apr 2021 om 20:08
      Het toont wel weer eens aan dat Cees de sensibiliteit voor zijn omgeving mist. Iemand met wat meer empathie had dit anders aangepakt. Er is ook niemand in zijn nabijheid die hem daar wat mee helpt. Jammer.
    Riemer en Foppe kunnen ook zeggen dat het niet hun eerste keus zou zijn, maar dat de club daar vrij in is, aangezien zijzelf geen verantwoordelijkheid dragen. Om er vervolgens bij te zeggen dat ze graag ideeën willen uitwisselen over hoe bepaalde technische zaken beter zouden kunnen, naar hun mening. Adviserend, dus niet dwingend. Als de heren het beste met de club voor hebben, zouden ze naar mijn mening een statement in die trend naar buiten moeten brengen. Om te zorgen dat er niet weer een kampen strijd komt...
  • 26 Apr 2021 om 20:14
    Vreemde reacties over Riemer en Foppe hieronder dit artikel... Zeker vergeten dat ze betrokken werden om de toekomst van de club te bespreken, wat inclusief de opvulling van de nieuwe TD inhield. Dat je dan van de pers hoort dat er al een TD aangewezen is, mag dan ook een teleurstelling zijn voor beide heren. Gepasseerd op verantwoordelijkheid is onzin wat Feanmontsje hier beweerd, het gaat hier om Cees z'n woord en de onderlinge afspraak. Volgens Cees gaat het om een misverstand en dat is jammer maar ik zie niemand zich hier enorm druk over maken...
  • 26 Apr 2021 om 20:11
    moet zeggen dat het tempo wat de heren voorstelde mij ook niet echt aanstond. Volgens hun was er alle tijd terwijl het allang 5 voor 12 is. Die TM moest er wel komen om daar nu nog een aantal maanden mee te wachten was niet goed geweest.
  • 26 Apr 2021 om 20:08
    Het toont wel weer eens aan dat Cees de sensibiliteit voor zijn omgeving mist. Iemand met wat meer empathie had dit anders aangepakt. Er is ook niemand in zijn nabijheid die hem daar wat mee helpt. Jammer.
  • 26 Apr 2021 om 20:08
    Wat laten Foppe en Riemer zich weer kennen, keer op keer en bij elke directeur gebeurt precies hetzelfde trucje.

    Lekken naar de media > Reuring in achterban > Directeur voelt zich min of meer verplicht om met hun in gesprek te gaan > Gesprek vindt plaats > Boos/Niet blij met het gesprek > In de media vertellen dat ze graag wilde maar dat het niet goed voelt > Directeur staat weer 1-0 achter bij de achterban.

    Keer op keer wordt dit lijstje zo afgespeeld. En of het nou om een AD of TD gaat, Foppe en Riemer zijn verongelijkt. Ben er wel een beetje klaar mee.

    Hup Roozemond.
  • 26 Apr 2021 om 19:59
    • Quote van 26 Apr 2021 om 19:52
      De beide heren dragen geen verantwoordelijkheid bij de club, dus je hoeft niet elke beslissing vooraf met hun te bespreken. Of het handig is, is een ander verhaal. Al is het alleen maar om de mensen die dit weer als wig gaan gebruiken. En mochten Foppe en Riemer dit een reden vinden om niet meer samen in een praat/ideeën groep te willen zitten, dan vraag ik me af wat de beweegredenen waren om dat dan eerst wel te willen..
    Mee eens. Het wordt allemaal veel te groot gemaakt.
  • 26 Apr 2021 om 19:52
    De beide heren dragen geen verantwoordelijkheid bij de club, dus je hoeft niet elke beslissing vooraf met hun te bespreken. Of het handig is, is een ander verhaal. Al is het alleen maar om de mensen die dit weer als wig gaan gebruiken. En mochten Foppe en Riemer dit een reden vinden om niet meer samen in een praat/ideeën groep te willen zitten, dan vraag ik me af wat de beweegredenen waren om dat dan eerst wel te willen..
  • 26 Apr 2021 om 19:48
    Cees out
  • 26 Apr 2021 om 19:48
    Sjonge jonge ze moeten de club helpen die Cees heeft opeens alles voor het zeggen..
  • 26 Apr 2021 om 19:48
    popcorn in de magnetron
  • 26 Apr 2021 om 19:42
    Nou dat wordt weer wat.
  • 26 Apr 2021 om 19:40
    Pfff and the storie continues....
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›