De Jong enthousiast: ''De derby tegen SC Heerenveen, absoluut''

11
De Jong enthousiast: ''De derby tegen SC Heerenveen, absoluut''

SC Cambuur verzekerde zich afgelopen weekend van een terugkeer in de Eredivisie. Trainer Henk de Jong kijkt uit naar spelen op het hoogste niveau van Nederland.

Waar hij het meest naar uitkijkt in de Eredivisie? "De derby tegen Heerenveen, absoluut", zegt De Jong in gesprek met Voetbal International. "Dat zijn schitterende wedstrijden, met over en weer vijandigheid tussen de supporters. Fans op alle viaducten op weg naar Heerenveen, een week lang gekkenhuis; dat zijn de mooiste potjes van het jaar."

Journalist Reon Boeringa heeft veel vertrouwen in Cambuur. "Een club die het in zich heeft een vaste bespeler van het hoogste niveau te worden, helemaal als het nieuwe stadion er daadwerkelijk komt. Een club die er alles aan gaat doen om SC Heerenveen te evenaren en te overvleugelen, de provinciegenoot die voor alles staat wat Cambuur niet wil zijn", aldus de verslaggever van Voetbal International.

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Apr 2021 om 10:33
    • Quote van 22 Apr 2021 om 10:19
      Ik heb het over Boeringa in het algemeen. Heb die man nog nooit op zinnige bijdragen betrapt. Het waren OF open deuren OF dingen die niet waar waren... En nogmaals, een club die zo kijkt naar een andere club kan niet zeggen dat die club staat voor alles wat jij als club niet wil zijn. Iedereen kijkt ook naar Ajax, of naar Barca of naar Bayern. Omdat die clubs alles zijn wat andere clubs ook willen zijn. Niemand kijkt naar ADO, Levski Sofia of Fc Bal op het dak 3.
      En ALS het stadion er komt dan zijn er voorwaarden. Maar ALS Messi bij Heerenveen gaat spelen dan zijn er ook voorwaarden om de CL te halen.

    Dat stadion zal er wel komen. De grootste valkuil voor Cambuur isbdat ze zich te weinig richten oo hun eigen sterkte en identiteit. Groningen heeft dat ook wel wat (gehad?). Het geforceerd afzetten tegen een ander om daar zelf identitiet aan te ontlenen. Dat werkt niet.
  • 22 Apr 2021 om 10:19
    • Quote van 22 Apr 2021 om 09:58
      Alles wat Boeringa zegt, klopt toch? Met een nieuw stadion zijn er toch de voorwaarden om stabiele eredivisieclub te worden? Middelgrote stad, voldoende aanhang, stabiele directie en staf. Waarom PEC en Heracles wel en Cambuur niet? En gezien onze worstelingen is het ook reëel om de ambitie te hebben om Heerenveen te overvluegelen. Heerenveen als typisch Fries, van de provincie, platteland, gemoedelijk. Dat wat Cambuur niet wil zijn. In het nieuwe stadion zal hun spelersbudget vergelijkbaar zijn met het onze. Het is misschien niet leuk om te lezen maar don't shoot the messenger.
    Ik heb het over Boeringa in het algemeen. Heb die man nog nooit op zinnige bijdragen betrapt. Het waren OF open deuren OF dingen die niet waar waren... En nogmaals, een club die zo kijkt naar een andere club kan niet zeggen dat die club staat voor alles wat jij als club niet wil zijn. Iedereen kijkt ook naar Ajax, of naar Barca of naar Bayern. Omdat die clubs alles zijn wat andere clubs ook willen zijn. Niemand kijkt naar ADO, Levski Sofia of Fc Bal op het dak 3.
    En ALS het stadion er komt dan zijn er voorwaarden. Maar ALS Messi bij Heerenveen gaat spelen dan zijn er ook voorwaarden om de CL te halen.

  • 22 Apr 2021 om 09:58
    Alles wat Boeringa zegt, klopt toch? Met een nieuw stadion zijn er toch de voorwaarden om stabiele eredivisieclub te worden? Middelgrote stad, voldoende aanhang, stabiele directie en staf. Waarom PEC en Heracles wel en Cambuur niet? En gezien onze worstelingen is het ook reëel om de ambitie te hebben om Heerenveen te overvluegelen. Heerenveen als typisch Fries, van de provincie, platteland, gemoedelijk. Dat wat Cambuur niet wil zijn. In het nieuwe stadion zal hun spelersbudget vergelijkbaar zijn met het onze. Het is misschien niet leuk om te lezen maar don't shoot the messenger.
  • 22 Apr 2021 om 09:50
    Wat een dom gepraat weer van die Boeringa. Ik snap niet dat die man bij VI zit. En wat bedoelt hij precies met de laatste zin? Heerenveen die voor alles staat wat Cambuur niet wil zijn?
    Ze kijken niet voor niks zo naar Heerenveen, als Heerenveen voor iets staat wat Cambuur niet wil zijn zou men daar niet zo naar kijken.. Het is gewoon jaloersheid van Cambuur kant. Zelf heb ik niks met Cambuur maar ook niks tegen, en zo zijn er duizenden supporters. Je kijkt niet naar de kleintjes.
    Tevens moet ik maar zien of Cambuur het zo goed gaat doen en een lange bespeler van de ED gaat zijn. Dat schreven ze een paar jaar geleden ook. Binnen twee seizoenen waren ze weer in de KKD.

  • 22 Apr 2021 om 08:28
    Ik had hem destijds -ik meen toen ze voor Streppel kozen- graag bij SCH teruggezien. Ik denk dat hij prima bij SCH past en een uitstekend uithangbord zou zijn richting pers publiek en sponsors.
  • 21 Apr 2021 om 19:04
    Deze man zit op de stoel van de directeur, techn.manager,trainer enz. enz. Het is een alles kunner denkt hij. Hij moest drie maal toelatings examen doen voor coach. Ze noemen hem ook wel Henkie Huichelaar. Ik snap niet dat deze man zo veel aandacht krijgt. Hij moet eens aan zelfreflectie doen.
  • 21 Apr 2021 om 18:40
    Wat de laatste zin betreft van Reon. Dat is geheel wederzijds.
  • 21 Apr 2021 om 17:29
    Nouja, Henk gooit alles op fans die elkaar in de haren vliegen. Hij is zelf lang bij Heerenveen in dienst geweest en kent Jansen en eerder Verbeek heel goed. Beetje onzin allemaal dus, gezonde rivaliteit prima maar geen olie op t vuur aub
  • 21 Apr 2021 om 17:21
    • Quote van 21 Apr 2021 om 16:39
      En populist Henkie blijft roeptoeteren van z'n achterban graag wil horen (zolang het hem goed uitkomt).
    Dat zegt toch wel wat over de gemiddelde Cambuur supporter. Twee totaal verschillende culturen binnen één provincie.
  • 21 Apr 2021 om 16:39
    • Quote van 21 Apr 2021 om 15:29
      Lijkt bijna wel een obsessie voor Dkv...
    En populist Henkie blijft roeptoeteren van z'n achterban graag wil horen (zolang het hem goed uitkomt).
  • 21 Apr 2021 om 15:29
    Lijkt bijna wel een obsessie voor Dkv...