Jans wordt gewaarschuwd: ''Wat is er aan de hand met FC Twente?''

7
Jans wordt gewaarschuwd: ''Wat is er aan de hand met FC Twente?''

FC Twente wist na de winterstop pas twee keer te winnen in de Eredivisie en verslaggever Reon Boeringa toont zich kritisch over de ploeg van voormalig SC Heerenveen-trainer Ron Jans, die met zijn oude club en Heracles Almelo is verwikkeld in een strijd om plek acht. 

"Wat is er in hemelsnaam aan de hand met FC Twente?", vraagt Boeringa zich af in het weekblad Voetbal International. "Het seizoen dat zo beloftevol begon, dreigt in mineur te eindigen. Pas twee overwinningen in 2021, de laatste thuiszege dateert van 31 oktober en het spel van de ploeg van trainer Ron Jans wordt met de week stroever", constateert hij. 

FC Twente had de achtste plek lang in bezit, maar moest die positie afgelopen weekend afstaan aan Heracles Almelo. "Deelname aan de play-offs om Europees voetbal staat al een tijd op de tocht en als de Tukkers op deze voet verdergaan, glijden ze in de slotfase van het seizoen nog een flink eind het rechterrijtje in", waarschuwt Boeringa.

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2021 om 10:15
    • Quote van 15 Apr 2021 om 09:36
      Elke trainer is afhankelijk van zijn selectie... je denkt toch niet dat ADO onder Guardiola ineens subtop speelt?
    Guardiola zou met ADO geen subtop spelen maar wellicht wel iets beter.
    De ene trainer haalt meer uit z'n selectie en kan er meer mee dan de ander.

    Goed presteren met een hele goede, op elkaar afgestemde selectie is/lijkt toch wat makkelijker te zijn, zelfs voor een matige trainer.
    De invloed van Jans had als gevolg dat z'n eerste seizoen, met grotendeels dezelfde selectie, turbulent was.
  • 15 Apr 2021 om 09:40
    • Quote van 14 Apr 2021 om 21:34
      Excact...een van de beste trainers die we ooit gehad hebben ná Foppe!
    Vraag Sibon eens. Die vond Jans één van de slechtste trainers die hij in zijn carrière heeft gehad. Tevens staat Jans ook niet bekend om zijn goede oefenstof. Jans was de man die toekomstige Internationals Janmaat, Dost en Djuricic op de bank zette. Uiteindelijk na ingrijpen van Johan Hansma na zijn eerste seizoen, oa door het wegsturen van zijn assistent Libregts kwam alles weer op de rails.
  • 15 Apr 2021 om 09:36
    • Quote van 14 Apr 2021 om 21:41
      Z'n 2e seizoen was idd wel prima, al kun je dat vooral op het conto van de selectie schrijven.
      Maar z'n eerste seizoen was in mijn herinneringen een drama en dan had je ook nog het akkefietje met Dost.

      Persoonlijk vind ik het geen geweldige trainer, ééntje die écht héél erg afhankelijk van z'n selectie is.
      Zolang het goed loopt is Jans jolig, maar als het minder gaat is dat snel weg.
    Elke trainer is afhankelijk van zijn selectie... je denkt toch niet dat ADO onder Guardiola ineens subtop speelt?
  • 14 Apr 2021 om 21:41
    • Quote van 14 Apr 2021 om 20:14
      Wat een onzin, kan me nog herinneren dat we 6 weken voor het einde nog kampioen konden worden (in theorie). Het voetbal wat Jans speelde met Narsingh, Dost, Assaidi, Elm was geweldig. Oké dat was wellicht ook de beste selectie die we ooit hadden maar er werd wel degelijk gepresteerd. Thuis was het altijd spektakel en is er dat seizoen nauwelijks verloren. Het gehele seizoen maar 2 of 3x thuis verliezen waarvan eentje verplicht was. Want de laatste wedstrijd tegen Feyenoord konden we niet gelijk spelen. En zelfs daar speelde Jans voor de winst.
    Z'n 2e seizoen was idd wel prima, al kun je dat vooral op het conto van de selectie schrijven.
    Maar z'n eerste seizoen was in mijn herinneringen een drama en dan had je ook nog het akkefietje met Dost.

    Persoonlijk vind ik het geen geweldige trainer, ééntje die écht héél erg afhankelijk van z'n selectie is.
    Zolang het goed loopt is Jans jolig, maar als het minder gaat is dat snel weg.
  • 14 Apr 2021 om 21:34
    • Quote van 14 Apr 2021 om 20:14
      Wat een onzin, kan me nog herinneren dat we 6 weken voor het einde nog kampioen konden worden (in theorie). Het voetbal wat Jans speelde met Narsingh, Dost, Assaidi, Elm was geweldig. Oké dat was wellicht ook de beste selectie die we ooit hadden maar er werd wel degelijk gepresteerd. Thuis was het altijd spektakel en is er dat seizoen nauwelijks verloren. Het gehele seizoen maar 2 of 3x thuis verliezen waarvan eentje verplicht was. Want de laatste wedstrijd tegen Feyenoord konden we niet gelijk spelen. En zelfs daar speelde Jans voor de winst.
    Excact...een van de beste trainers die we ooit gehad hebben ná Foppe!
  • 14 Apr 2021 om 20:14
    • Quote van 14 Apr 2021 om 20:11
      In Heerenveen bakte Jans er ook niks van , t was bij mij de reden om mijn seizoenskaart op te zeggen t was niet om aan te gluren onder Ron Jans
    Wat een onzin, kan me nog herinneren dat we 6 weken voor het einde nog kampioen konden worden (in theorie). Het voetbal wat Jans speelde met Narsingh, Dost, Assaidi, Elm was geweldig. Oké dat was wellicht ook de beste selectie die we ooit hadden maar er werd wel degelijk gepresteerd. Thuis was het altijd spektakel en is er dat seizoen nauwelijks verloren. Het gehele seizoen maar 2 of 3x thuis verliezen waarvan eentje verplicht was. Want de laatste wedstrijd tegen Feyenoord konden we niet gelijk spelen. En zelfs daar speelde Jans voor de winst.
  • 14 Apr 2021 om 20:11
    In Heerenveen bakte Jans er ook niks van , t was bij mij de reden om mijn seizoenskaart op te zeggen t was niet om aan te gluren onder Ron Jans
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›