VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen rekent af met FC Groningen

14
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen rekent af met FC Groningen

SC Heerenveen heeft zondagmiddag FC Groningen weten te verslaan. De Friezen wonnen met 0-2 op bezoek bij de Groningers en doen goede zaken in strijd om een plek voor de play-offs om Europees Voetbal.

In de eerste helft was FC Groningen zonder twijfel de betere partij. Zij zochten veelvuldig de aanval, maar wisten geen enkele keer daarbij het net te vinden. Ook SC Heerenveen kwam er een aantal keer gevaarlijk uit, maar scoorde zelf ook niet. 

In de tweede helft kreeg SC Heerenveen het initiatief. In de 71ste minuut kregen de Friezen een penalty, deze werd benut door Henk Veerman. Tibor Halilovic gooide een kwartier later de wedstrijd op slot door zijn eerste voor SC Heerenveen en daarmee de 0-2 te maken. De assist werd verzorgd door Joey Veerman.

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Floranus, Van Hecke, Dresevic, Kaib (46' Woudenberg); Schöne (87' Kongolo), De Jong (62' Hajal), J. Veerman; Van Bergen, H. Veerman, Halilovic.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Apr 2021 om 12:29
    • Quote van 11 Apr 2021 om 16:38
      Andere ploegen bakken er ook niks van in Europa dus dan mogen wij ook wel eens een poging wagen toch? Maar als we die play offs halen dan gaan we die echt niet winnen denk ik
    Als je het staartje can de competitie goed preseert ga je wel anders de PO's in dan wanneer je als bv Feyenoord net naast directe plaatsing grijpt. Net als een penalty reeks is het onvoorspelbaar.
  • 12 Apr 2021 om 11:47
    • Quote van 11 Apr 2021 om 16:38
      Andere ploegen bakken er ook niks van in Europa dus dan mogen wij ook wel eens een poging wagen toch? Maar als we die play offs halen dan gaan we die echt niet winnen denk ik
    Toch hebben we nog niet verloren van Vitesse, Utrecht en Groningen dit jaar. Dus waarom niet?
  • 12 Apr 2021 om 10:22
    • Quote van 12 Apr 2021 om 03:32
      Dat we daar niks te zoeken hebben, dat is wel een feit, maar elke wedstrijd die je straks speelt in de PO levert wel iets op, ten eerste geld, ten tweede zullen er altijd spelers zijn die zich in de picture spelen en ten derde een eventuele nieuwe aankoop, zal eerder naar een club komen die PO speelt dan een club die dat net niet is gelukt.
    Die PO kost denk ik eerder geld. In begin moet je tegen de raarste landen uit de gekste plekken wat vaak meer kosten met zich meebrengt dan het oplevert.Na de PO levert het de club uiteindelijk wat geld op.
    Maar goed voor spelers is het natuurlijk altijd goed om zulke wedstrijden te spelen en als club krijg je ook weer meer bekendheid etc.
  • 12 Apr 2021 om 03:32
    • Quote van 11 Apr 2021 om 16:38
      Andere ploegen bakken er ook niks van in Europa dus dan mogen wij ook wel eens een poging wagen toch? Maar als we die play offs halen dan gaan we die echt niet winnen denk ik
    Dat we daar niks te zoeken hebben, dat is wel een feit, maar elke wedstrijd die je straks speelt in de PO levert wel iets op, ten eerste geld, ten tweede zullen er altijd spelers zijn die zich in de picture spelen en ten derde een eventuele nieuwe aankoop, zal eerder naar een club komen die PO speelt dan een club die dat net niet is gelukt.
  • 11 Apr 2021 om 23:59
    • Quote van 11 Apr 2021 om 16:37
      Halilovic was tweede helft echt ongekend goed.
    Zeker weten ;) !
  • 11 Apr 2021 om 18:51
    In het begin dacht ik dit wordt weer helemaal niks maar ze hebben zich knap in de wedstrijd gevochten. Wat voelt het heerlijk om te winnen en helemaal vab FC Groningen. Met name 2e helft heer en meester! Heerlijk!!
  • 11 Apr 2021 om 17:22
    Halilovic is miss wel beter op linksbuiten hij komt goed naar binnen is voor hem natuurlijk ook nog wennen
  • 11 Apr 2021 om 17:00
    Inderdaad. Hier maar even van genieten. HOPPA!
  • 11 Apr 2021 om 16:59
    Onverwacht maar wel lekker hoor! Kan ik eindelijk weer eens studio sport kijken hahaha
  • 11 Apr 2021 om 16:46
    Voelt toch lekker om weer eens te winnen. Nu hopen dat we deze lijn doorzetten. Jongens als Tibor trekken deze overwinning over de streep, door hun onverzettelijkheid, doe mij maar 11 van zulke jongens in 1 team
  • 11 Apr 2021 om 16:38
    • Quote van 11 Apr 2021 om 16:34
      Tweede helft waren we gewoon veel beter. Als de mannen dat niveau kunnen meenemen naar de laatste wedstrijden, dan halen we de P O alsnog. Niet dat we iets te zoeken hebben in Europa, maar een toetje ( met supporters) zou dit dramatische jaar voor onze supporters een beetje goedmaken.
    Andere ploegen bakken er ook niks van in Europa dus dan mogen wij ook wel eens een poging wagen toch? Maar als we die play offs halen dan gaan we die echt niet winnen denk ik
  • 11 Apr 2021 om 16:37
    Halilovic was tweede helft echt ongekend goed.
  • 11 Apr 2021 om 16:37
    Groningen is ook niet veel hoor. Net zo matig als wij eigenlijk. Het verschil is alleen dat zij wedstrijden wel over de streep trekken en wij niet. Maar het spel is om te janken. Mooi dat dat vandaag duidelijk werd. Nu deze vorm nog ff vansthouden en wellicht halen we de playoffs. Maar dat TV geld is belangrijker.
  • 11 Apr 2021 om 16:34
    Tweede helft waren we gewoon veel beter. Als de mannen dat niveau kunnen meenemen naar de laatste wedstrijden, dan halen we de P O alsnog. Niet dat we iets te zoeken hebben in Europa, maar een toetje ( met supporters) zou dit dramatische jaar voor onze supporters een beetje goedmaken.