Jansen over afwezigheid Bochniewicz: ''Dat is erg spijtig''

15
Jansen over afwezigheid Bochniewicz: ''Dat is erg spijtig''

SC Heerenveen moet het morgenmiddag zonder Pawel Bochniewicz doen tegen FC Groningen. De verdediger raakte geblesseerd tegen Ajax en is nog niet op tijd hersteld.

''Dat is erg spijtig. Hopelijk is hij er tegen PEC wel weer bij'', zegt trainer Johnny Jansen op de officiële site van SC Heerenveen. Wie er tegen PEC sowieso bij zijn, zijn de supporters. Morgen ontbreken deze nog. ''We zijn er helaas aan gewend geraakt. De wedstrijd tegen Groningen leeft intern zeker, maar voor het echte derbygevoel heb je in het stadion supporters nodig."

De Derby van het Noorden begint morgenmiddag om 14:30 uur. Eerder dit seizoen werd het 1-1 in Heerenveen door doelpunten van Siem de Jong en Tomas Suslov.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Apr 2021 om 11:26
    • Quote van 11 Apr 2021 om 11:22
      Die van Ewijk komt waarschijnlijk toch? Vrijdagavond werd het hem nog gevraagd en hij wil wel. Denk dat de transfersom nog niet rond is.
    Klopt, die zou het rechtsback probleem oplossen. Al heb je natuurlijk nog wel een back up nodig, maar dat zal Akujobi wel worden.
  • 11 Apr 2021 om 11:22
    • Quote van 11 Apr 2021 om 10:23
      Slechte zaak vind ik persoonlijk. Als een speler al zijn hele hele carrière voor een bepaalde positie wordt opgeleid en ze moeten vervolgens allemaal rechtsback gaan spelen omdat er geen fatsoenlijke rechtsback rondloopt. In het geval van Van Ottele die heeft niks wat een "moderne" rechtsback moet hebben. Zaal zou in principe nog kunnen omdat hij snelheid en diepgang heeft, maar ideaal is het niet.
    Die van Ewijk komt waarschijnlijk toch? Vrijdagavond werd het hem nog gevraagd en hij wil wel. Denk dat de transfersom nog niet rond is.
  • 11 Apr 2021 om 10:23
    • Quote van 11 Apr 2021 om 02:30
      Speelt in het tweede wel als rechtsback,met als Timo Zaal!
    Slechte zaak vind ik persoonlijk. Als een speler al zijn hele hele carrière voor een bepaalde positie wordt opgeleid en ze moeten vervolgens allemaal rechtsback gaan spelen omdat er geen fatsoenlijke rechtsback rondloopt. In het geval van Van Ottele die heeft niks wat een "moderne" rechtsback moet hebben. Zaal zou in principe nog kunnen omdat hij snelheid en diepgang heeft, maar ideaal is het niet.
  • 11 Apr 2021 om 02:30
    • Quote van 10 Apr 2021 om 17:24
      Kon die van Ottele ook op de rechtsback uit de voet? Iemand die dit weet?
    Speelt in het tweede wel als rechtsback,met als Timo Zaal!
  • 11 Apr 2021 om 02:30
    • Quote van 10 Apr 2021 om 17:24
      Kon die van Ottele ook op de rechtsback uit de voet? Iemand die dit weet?
    Speelt in het tweede wel als rechtsback,met als Timo Zaal!
  • 10 Apr 2021 om 23:20
    • Quote van 10 Apr 2021 om 22:11
      Hamstra zei dat hij op meerdere posities uit de voeten kan, RV, CV en CVM maar in principe gehaald als CV als ik het goed onthouden heb.
    Vreemd. Die jongen speelt al zijn hele leven in de as. Voornamelijk op de CM/CVM positie en het laatste jaar ook op de CV. Heeft ook niet de eigenschappen die een rechtsachter moet hebben.
  • 10 Apr 2021 om 22:14
    • Quote van 10 Apr 2021 om 21:58
      Heel erg matig idee, want we hebben de punten gewoon nodig voor de tv pot straks.
    Zeg ook niet dat we moeten verliezen, met Hajal en vd Heide wordt je er in mijn ogen niet minder op. De andere jonge gasten heb ik te weinig zien spelen om te kunnen beoordelen, maar als de wedstrijd/stand er naar is zou ik ze minuten laten maken.
  • 10 Apr 2021 om 22:11
    • Quote van 10 Apr 2021 om 21:57
      Waar is dat gezegd? Volgens mij is dat onjuist.
    Hamstra zei dat hij op meerdere posities uit de voeten kan, RV, CV en CVM maar in principe gehaald als CV als ik het goed onthouden heb.
  • 10 Apr 2021 om 21:58
    • Quote van 10 Apr 2021 om 14:16
      Wellicht goed om nu ook is jonge gasten te laten spelen met het oog op volgend seizoen. Zaal, Hajal, van Ottele, Shopov en vd Heide hebben minuten nodig om zich door te ontwikkelen. Als H Veerman de eerste helft weer laat zien niet scherp te zijn Hajal brengen en Siem in de spits. Floranus niet meer opstellen. Hoop op een knallende pot voetbal!
    Heel erg matig idee, want we hebben de punten gewoon nodig voor de tv pot straks.
  • 10 Apr 2021 om 21:57
    • Quote van 10 Apr 2021 om 20:11
      Dat zeiden ze wel toen ze hem haalden. Maar speelde bij NEC ook veel opt middenveld. En als hij niet beter is dan Floranus op rechtsachter...
    Waar is dat gezegd? Volgens mij is dat onjuist.
  • 10 Apr 2021 om 20:11
    • Quote van 10 Apr 2021 om 17:24
      Kon die van Ottele ook op de rechtsback uit de voet? Iemand die dit weet?
    Dat zeiden ze wel toen ze hem haalden. Maar speelde bij NEC ook veel opt middenveld. En als hij niet beter is dan Floranus op rechtsachter...
  • 10 Apr 2021 om 18:53
    • Quote van 10 Apr 2021 om 14:16
      Wellicht goed om nu ook is jonge gasten te laten spelen met het oog op volgend seizoen. Zaal, Hajal, van Ottele, Shopov en vd Heide hebben minuten nodig om zich door te ontwikkelen. Als H Veerman de eerste helft weer laat zien niet scherp te zijn Hajal brengen en Siem in de spits. Floranus niet meer opstellen. Hoop op een knallende pot voetbal!
    Zou dan eerder Van der Heide en Nygren er in zetten.. Siem in de spits is ook niet een toegevoegde waarde vind ik
  • 10 Apr 2021 om 17:24
    • Quote van 10 Apr 2021 om 14:16
      Wellicht goed om nu ook is jonge gasten te laten spelen met het oog op volgend seizoen. Zaal, Hajal, van Ottele, Shopov en vd Heide hebben minuten nodig om zich door te ontwikkelen. Als H Veerman de eerste helft weer laat zien niet scherp te zijn Hajal brengen en Siem in de spits. Floranus niet meer opstellen. Hoop op een knallende pot voetbal!
    Kon die van Ottele ook op de rechtsback uit de voet? Iemand die dit weet?
  • 10 Apr 2021 om 15:34
    Zo'n ramp is het ook niet, hij is onze beste verdediger, dat is waar. Maar vooral bruikbaar als hij in (lucht)duels kan komen, als hij ruimte moet bespelen dan is hij heel kwetsbaar. Met Dresevic en van Hecke heb je iets meer snelheid achterin, dus het hoeft niet eens zo dramatisch uit te pakken.
  • 10 Apr 2021 om 14:16
    Wellicht goed om nu ook is jonge gasten te laten spelen met het oog op volgend seizoen. Zaal, Hajal, van Ottele, Shopov en vd Heide hebben minuten nodig om zich door te ontwikkelen. Als H Veerman de eerste helft weer laat zien niet scherp te zijn Hajal brengen en Siem in de spits. Floranus niet meer opstellen. Hoop op een knallende pot voetbal!
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›