Kabinet bevestigt: fans welkom bij SC Heerenveen - PEC Zwolle

25
Kabinet bevestigt: fans welkom bij SC Heerenveen - PEC Zwolle

De clubs in het betaald voetbal hebben toestemming gekregen om eind april te testen met publiek in de Eredivisie. Op 24 april zijn er supporters welkom bij het treffen tussen SC Heerenveen en PEC Zwolle.

Op de website van de Rijksoverheid is te zien dat er 2.000 SC Heerenveen-supporters aanwezig mogen zijn bij het treffen in het Abe Lenstra Stadion. De aanwezige fans moeten wel kunnen aantonen dat ze geen corona hebben en moeten een testbewijs overleggen.

Ook bij alle andere Eredivisie-wedstrijden in de speelronde op 23, 24 en 25 april mogen supporters aanwezig zijn. De duels gelden als pilot. Het is dus nog niet zeker of bij de latere wedstrijden in de Eredivisie ook fans in de stadions welkom zijn.

25 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Apr 2021 om 11:57
    • Quote van 8 Apr 2021 om 10:50
      Waarom afstand houden als je negatief getest bent
    Mijn gok zou zijn omdat het een pilot met testbewijzen is.
    De huidige regelgeving/adviezen zijn nog gewoon van kracht.

    Wellicht dat, als de pilot succesvol blijkt, er dan uitzonderingen op die anderhalve meter komen (voor evenementen/activiteiten).
  • 8 Apr 2021 om 10:50
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:08
      Hoezo een testbewijs? Het stadion heeft genoeg stoeltjes om genoeg afstand van elkaar te houden.
    Waarom afstand houden als je negatief getest bent
  • 8 Apr 2021 om 10:48
    Als je negatief getest bent kunnen ze het hele stadion toch gebruiken waar moet je dan nog over inzitten allemaal gezonde mensen net zo als voorheen
  • 7 Apr 2021 om 20:23
    • Quote van 7 Apr 2021 om 19:53
      Dat woordje “heh”zegt genoeg.
    Beauty is in the eye of the beholder.
  • 7 Apr 2021 om 19:53
    • Quote van 7 Apr 2021 om 15:07
      Het "klinkt" zoals jij het wilt lezen; er is niets arrogant het vaststellen dat iemand het bron artikel (met véél meer info) niet gelezen heeft.
      Wat jij stelde, daar is nog geen informatie over beschikbaar; dat kun je ook als arrogant bestempelen.





    Dat woordje “heh”zegt genoeg.
  • 7 Apr 2021 om 19:29
    • Quote van 7 Apr 2021 om 19:19
      Snap ik ook niet. Bij Willem 2 mogen bijv. ook 2000 en die hebben bijna de helft minder capaciteit als het Abe Lenstra Stadion..
    Jammer dat het bestuur hier niet feller op heeft gezeten, 4000 erin is veel meer dan 2000. Nu moet je de helft van de 4000 teleurstellen. Of zouden ze in Heerenveen het nog niet zo vertrouwen en denken dat ze met 2000 supporters het virus beter onder controle houden (meer afstand tot andere mensen)?
  • 7 Apr 2021 om 19:19
    • Quote van 7 Apr 2021 om 19:06
      Ik snap niet dat bij Heerenveen-Utrecht er maar 2000 mogen komen, maar bij Twente mogen er 4000 komen. Terwijl er maar 4000 plaatsen meer in het stadion van Twente zijn.
    Snap ik ook niet. Bij Willem 2 mogen bijv. ook 2000 en die hebben bijna de helft minder capaciteit als het Abe Lenstra Stadion..
  • 7 Apr 2021 om 19:06
    Ik snap niet dat bij Heerenveen-Utrecht er maar 2000 mogen komen, maar bij Twente mogen er 4000 komen. Terwijl er maar 4000 plaatsen meer in het stadion van Twente zijn.
  • 7 Apr 2021 om 15:07
    • Quote van 7 Apr 2021 om 13:19
      Nu wel gevonden maar misschien kun je een ander toontje aanslaan, het klinkt wat arrogant van je ondanks de knipoog.
    Het "klinkt" zoals jij het wilt lezen; er is niets arrogant het vaststellen dat iemand het bron artikel (met véél meer info) niet gelezen heeft.
    Wat jij stelde, daar is nog geen informatie over beschikbaar; dat kun je ook als arrogant bestempelen.





  • 7 Apr 2021 om 13:19
    • Quote van 7 Apr 2021 om 12:52
      Je hebt de informatie op de website van de Rijksoverheid niet gelezen heh? ;)
    Nu wel gevonden maar misschien kun je een ander toontje aanslaan, het klinkt wat arrogant van je ondanks de knipoog.
  • 7 Apr 2021 om 12:52
    • Quote van 7 Apr 2021 om 12:18
      De GGD gaat deze testen niet doen, alleen de commerciële teststraten en die zijn niet gratis.
    Je hebt de informatie op de website van de Rijksoverheid niet gelezen heh? ;)
  • 7 Apr 2021 om 12:18
    De GGD gaat deze testen niet doen, alleen de commerciële teststraten en die zijn niet gratis.
  • 7 Apr 2021 om 12:07
    • Quote van 7 Apr 2021 om 08:38
      Hier in de straat, in IJlst, zit ook één. Maar niet één waarmee je een testbewijs voor een wedstrijd kunt bemachtigen.
    En dat zou men niet nog kunnen veranderen voor eind van de maand? In Drachten zit ook een testlocatie bijvoorbeeld.
  • 7 Apr 2021 om 08:38
    • Quote van 7 Apr 2021 om 08:34
      Aan de Jousterweg zit geloof ik ook nog steeds een testlocatie. En prima als dit wel Leeuwarden is, als ik daardoor eindelijk weer op m'n plekje in het stadion kan zitten heb ik dat er zeker wel voor over
    Hier in de straat, in IJlst, zit ook één. Maar niet één waarmee je een testbewijs voor een wedstrijd kunt bemachtigen.
  • 7 Apr 2021 om 08:34
    • Quote van 7 Apr 2021 om 08:15
      Ben wel benieuwd naar de reacties als iedereen doorkrijgt dat de dichtsbijzijnde testlocatie in Leeuwarden is. Ik denk niet dat er 2000 mensen op afkomen.
    Aan de Jousterweg zit geloof ik ook nog steeds een testlocatie. En prima als dit wel Leeuwarden is, als ik daardoor eindelijk weer op m'n plekje in het stadion kan zitten heb ik dat er zeker wel voor over
  • 7 Apr 2021 om 08:15
    Ben wel benieuwd naar de reacties als iedereen doorkrijgt dat de dichtsbijzijnde testlocatie in Leeuwarden is. Ik denk niet dat er 2000 mensen op afkomen.
  • 6 Apr 2021 om 20:24
    • Quote van 6 Apr 2021 om 19:12
      0,1% van de besmettingen tot buiten te herleiden. Er mogen 4000 mensen in. Ik wens de liefhebbers van een stok door de neus om te bewijzen dat ze gezond zijn veel plezier. Mijn kaarten zullen niet gebruikt worden. Wel verlengd overigens!
    2000.
    Geen 4000.
  • 6 Apr 2021 om 20:10
    Zin in!
  • 6 Apr 2021 om 20:04
    • Quote van 6 Apr 2021 om 19:36
      Intelligence is the ability to adapt to change.
    Juist, Stephen Hawking. Niet bepaald mijn inspirator.
  • 6 Apr 2021 om 19:36
    • Quote van 6 Apr 2021 om 19:12
      0,1% van de besmettingen tot buiten te herleiden. Er mogen 4000 mensen in. Ik wens de liefhebbers van een stok door de neus om te bewijzen dat ze gezond zijn veel plezier. Mijn kaarten zullen niet gebruikt worden. Wel verlengd overigens!
    Intelligence is the ability to adapt to change.
  • 6 Apr 2021 om 19:27
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:08
      Hoezo een testbewijs? Het stadion heeft genoeg stoeltjes om genoeg afstand van elkaar te houden.
    Het gaat niet alleen om het zitten in het stadion. Ja daar is genoeg ruimte voor en dat is het probleem niet zo zeer. Het gaat met name om de loopjes van en naar de zitplaats toe. Op de gangen en waar je eten en drinken haalt, daar kan je over het algemeen minder goed afstand houden van elkaar.
  • 6 Apr 2021 om 19:12
    0,1% van de besmettingen tot buiten te herleiden. Er mogen 4000 mensen in. Ik wens de liefhebbers van een stok door de neus om te bewijzen dat ze gezond zijn veel plezier. Mijn kaarten zullen niet gebruikt worden. Wel verlengd overigens!
  • 6 Apr 2021 om 18:38
    Mag je met een test bewijs gewoon heen?
  • 6 Apr 2021 om 18:08
    Hoezo een testbewijs? Het stadion heeft genoeg stoeltjes om genoeg afstand van elkaar te houden.
  • 6 Apr 2021 om 18:04
    Goed nieuws!
Saturday 24 April 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›