Kan SC Cambuur SC Heerenveen voorbij? ''Gaat ons middelen geven''

22
Kan SC Cambuur SC Heerenveen voorbij? ''Gaat ons middelen geven''

Foeke Booy kreeg bij KOKO Radio de vraag of SC Cambuur volgend jaar al SC Heerenveen voorbij kan op de ranglijst in de Eredivisie. De technisch manager van de Leeuwarders denkt dat hier nog meer tijd voor nodig zal zijn.

"Daarvoor is het nieuwe stadion cruciaal. Als je die richting op wil, zoals Heerenveen is geweest en nog steeds kan zijn, dan is het nieuwe stadion cruciaal. Dat gaat ons middelen geven", begint Booy bij KOKO Radio. "Als wij promoveren dan komen wij tot een spelersbudget van rond de drie miljoen euro. Daarmee zit je op het laagste budget van de Eredivisie."
 
Clubwatcher Sander de Vries voegt toe dat SC Heerenveen een spelersbudget van vier miljoen euro heeft. "Als Heerenveen het met vier miljoen euro moet doen, dan is het gat dus een miljoen", vervolgt Booy. "Maar dan gaat het ook om creativiteit en de plannen die je hebt met elkaar. Maar het wil niet zeggen dat je met een miljoen meer structureel hoger eindigt. Incidenteel kun je zeker daarboven kunnen eindigen."

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Apr 2021 om 21:40
    • Quote van 7 Apr 2021 om 14:21
      Dat vreesde ik al. Dan is het niet anders, sibbele.
    Tuurlijk snap ik dat man!...ik wilde eens even checken hoe de reacties zouden zijn.En het is zoals verwacht...maar dat jij zou happen had ik niet verwacht ;) Maar hier zitten er een paar bv die foppe die ijskoud durft te beweren dat ik niet " Heerenveen waardig " ben. Het elkaar steeds weer persoonlijk benaderen gaat mij de keel uithangen echt ! " mensen met verstand minder dan een potvis"? Hoe bedenk je het...voor je "mede"supporters notabene.
  • 7 Apr 2021 om 19:01
    • Quote van 7 Apr 2021 om 18:25
      Geloof mij dat als we nu tegen Cambuur zouden spelen we er met pek en veren ingaan. De strijdlust die je daar iedere pot ziet heb ik al zeer vele wedstrijden bij ons niet gezien.
    Serieus? Cambuur kan kampioen worden en promoveren. Geen wonder dat zij strijdlust tonen. Als Heerenveen en Cambuur volgend seizoen ED spelen en het is in het begin van het seizoen dan zul je evenveel strijdlust zien.

    Echt waar, sommige mensen hebben echt de logica van een potvis.
  • 7 Apr 2021 om 18:25
    • Quote van 7 Apr 2021 om 08:46
      In Leeuwarden loopt het, naar mijn mening, vaak fout omdat ze te voorzichtig en vooral korte termijn plannen.
      Dat zag je tijdens hun vorige eredivisie stunt; korte contracten en heel afhankelijk van huur. Dat resulteerde in weinig transfer inkomsten en een niet op te vangen leegloop.
      Dit seizoen hebben ze de selectie, volgens mij, aardig intact kunnen houden en de revanche gevoelens mbt het vorig seizoen zijn natuurlijk een enorme motivatie boost.
      Het is afwachten hoe en of ze het de komende 2 seizoenen anders doen dan destijds.

      Dat stadion gaat nog wel een paar jaar duren, als het er überhaupt nog wel van komt..

      Het zou ook zomaar kunnen dat ze over 2 jaar weer in de KKD spelen en het is afwachten of ze weer dit momentum kunnen evenaren (zonder nieuw stadion).
    Geloof mij dat als we nu tegen Cambuur zouden spelen we er met pek en veren ingaan. De strijdlust die je daar iedere pot ziet heb ik al zeer vele wedstrijden bij ons niet gezien.
  • 7 Apr 2021 om 16:45
    • Quote van 7 Apr 2021 om 12:30
      Oud en oud , ik zie het verschil echt niet.
    Sorry hoor, maar jij bent zo negatief over Heerenveen. Hoe durf jij jezelf nog Heerenveen supporter te noemen? Tevens is het een verschil tussen de Jong en Schone en de oudere spelers bij Cambuur. Dat lijkt me logisch. Schone en de Jong hebben zich bewezen in de ED, die anderen niet. Kom op, dat snapt een klein kind nog.
  • 7 Apr 2021 om 15:56
    • Quote van 7 Apr 2021 om 12:11
      Ik blijf het bijzonder vinden dat de focus altijd zo op Heerenveen ligt vanuit Cambuur. Dat wordt aangevoerd vanuit de media. Zorg eerst eens dat je een stabiele eredivisie club wordt. Zelfde geld voor Emmen. Vorig jaar werden ze knap 12e en het eerste wat er gezegd wordt is dat ze Heerenveen voorbij zullen gaan. Het seizoen later staan ze stijf onderaan (krabbelen nu weer op). Het lijkt soms wel een doel opzich om Heerenveen voorbij te gaan.
    Onderschat niet hoe het stak en steekt dat in een groot dorp, op 30 km afstand, een club is die een nieuw en groter stadion heeft, hoger speelt, zelfs CL en Europees speelde.
  • 7 Apr 2021 om 14:21
    • Quote van 7 Apr 2021 om 12:30
      Oud en oud , ik zie het verschil echt niet.
    Dat vreesde ik al. Dan is het niet anders, sibbele.
  • 7 Apr 2021 om 13:38
    • Quote van 7 Apr 2021 om 12:30
      Oud en oud , ik zie het verschil echt niet.
    Precies, zo zijn Frank Korpershoek van Telstar en Christiano Ronaldo allebei 36, daar zit natuurlijk ook geen verschil in...
  • 7 Apr 2021 om 12:48
    • Quote van 7 Apr 2021 om 12:36
      Het stadion zal zeker in Leeuwarden alleen maar voller worden en in bij Heerenveen minder.Dat scheelt ook al veel in opbrengst, het is dan ook cruciaal dat het stadion weer voller wordt.
    Maar vol is vol heh.
    Als ze die 10.500 bereiken, dan kan er niet meer bij ;)
  • 7 Apr 2021 om 12:36
    Het stadion zal zeker in Leeuwarden alleen maar voller worden en in bij Heerenveen minder.Dat scheelt ook al veel in opbrengst, het is dan ook cruciaal dat het stadion weer voller wordt.
  • 7 Apr 2021 om 12:30
    • Quote van 7 Apr 2021 om 12:04
      Oudere spelers op Eredivisie niveau is toch wel wat anders dan op KKD niveau. Dat behrijp je wel, toch?
    Oud en oud , ik zie het verschil echt niet.
  • 7 Apr 2021 om 12:11
    Ik blijf het bijzonder vinden dat de focus altijd zo op Heerenveen ligt vanuit Cambuur. Dat wordt aangevoerd vanuit de media. Zorg eerst eens dat je een stabiele eredivisie club wordt. Zelfde geld voor Emmen. Vorig jaar werden ze knap 12e en het eerste wat er gezegd wordt is dat ze Heerenveen voorbij zullen gaan. Het seizoen later staan ze stijf onderaan (krabbelen nu weer op). Het lijkt soms wel een doel opzich om Heerenveen voorbij te gaan.
  • 7 Apr 2021 om 12:04
    • Quote van 7 Apr 2021 om 09:51
      Bv De Jong en Schône zijn " jonge gastjes"? Denk dat er veel moet veranderen bij H'veen wil je over een (paar) jaar niet áchter hen aan moet lopen....ik hoop uiteraard van niet! Maar dat toontje wat ik hier links of rechts proef zou wel iets minder mogen! Vooral met het oog op de toekomst die hier in eigen huis helemaal niet op orde is...zorg maar eerst dat hier weer alles op de rails komt....en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.
    Oudere spelers op Eredivisie niveau is toch wel wat anders dan op KKD niveau. Dat behrijp je wel, toch?
  • 7 Apr 2021 om 11:56
    Met Henk de Jong en zijn staf hebben ze een technisch hart wat past bij de club. Dit is natuurlijk een moment opname. Het kan best zijn dat Henk zijn kunstje niet meer past op eredivisie niveau. Dan herhaalt de geschiedenis zich. Ik verwacht een dergelijk scenario met te hoge ambities een stroeve 2e seizoenshelft en degradatie voor Cambuur in jaar twee. Henk de Jong is dan inmiddels trainer bij FC Zwolle.
  • 7 Apr 2021 om 11:47
    Ze gaan ons niet zomaar inhalen, ze lijken wellicht dichtbij te staan maar ik zie ze geen speler voor 10 miljoen of meer verkopen. Wij gaan dat deze zomer wel weer doen met Joey en afgelopen seizoen met Ejuke. Zij krijgen hooguit 1 tot 1,5 miljoen voor een speler als Jacobs of Hoedemakers en dan houdt het op. Ze zijn dus niet in staat om jongens als Pawel of Tibor te kopen. Als ze ons voorbij gaan dan hebben ze eerst het nieuwe stadion nodig en zelfs dan gaan er jaren al dan niet tientallen jaren overheen. Het spelersbudget verschilt niet zoveel omdat ze een oudere selectie hebben en voor transfervrije spelers gaan. Daar zitten dus tekenbonussen bij in.
  • 7 Apr 2021 om 11:14
    Vind vooral dat ze een goede staf hebben, qua selectie verschilt het niet zo veel met NAC en de Graafschap. Zoals hieronder ook al gemeld, het zijn vooral spelers voor de top van de KKD, Hoedemakers en Jacobs zijn wél spelers die een stap kunnen maken naar een middenmotor in de Eredivisie.
  • 7 Apr 2021 om 10:38
    De vorige keer toen Cambuur promoveerde waren de verhalen uit Leeuwarden ook hosanna, ze zouden wel over ons heen komen en een grotere club dan ons worden. Wel, daar gaat jaren over heen, zonder extern kapitaal tientallen jaren. Kijk maar naar Heracles en Zwolle, je loopt op een gegeven moment tegen je limiet aan.
  • 7 Apr 2021 om 09:51
    • Quote van 7 Apr 2021 om 09:43
      Ach, het zijn voor de KKD prima spelers maar in de ED komt meer dan de helft tekort. Daarnaast zijn er al wat oudere spelers die echt niet 90 minuten op ED niveau kunnen spelen. Leuk dat ze er bij komen, vooral ook knap om 2x achterelkaar het zo goed te doen maar het zal denk ik toch echt blijven tot 1 of 2 seizoenen en dan weer terug.
    Bv De Jong en Schône zijn " jonge gastjes"? Denk dat er veel moet veranderen bij H'veen wil je over een (paar) jaar niet áchter hen aan moet lopen....ik hoop uiteraard van niet! Maar dat toontje wat ik hier links of rechts proef zou wel iets minder mogen! Vooral met het oog op de toekomst die hier in eigen huis helemaal niet op orde is...zorg maar eerst dat hier weer alles op de rails komt....en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.
  • 7 Apr 2021 om 09:43
    Ach, het zijn voor de KKD prima spelers maar in de ED komt meer dan de helft tekort. Daarnaast zijn er al wat oudere spelers die echt niet 90 minuten op ED niveau kunnen spelen. Leuk dat ze er bij komen, vooral ook knap om 2x achterelkaar het zo goed te doen maar het zal denk ik toch echt blijven tot 1 of 2 seizoenen en dan weer terug.
  • 7 Apr 2021 om 08:52
    Ze hebben nu wel een selectie met lange contracten, maar het zijn over het algemeen wel 1e divisie spelers. Ze spelen wel met vuur, want vorig jaar hadden ze al begroot te gaan promoveren. Met dat soort beleid is het wachten op problemen.
  • 7 Apr 2021 om 08:46
    • Quote van 7 Apr 2021 om 07:47
      Zou bijna willen stellen dat ze bloed ruiken....hoe dan ook, het is zeer knap wat daar in Leeuwarden gebeurt, 2x op rij een straat lengte voor staan in de competitie met, voor zover ik gezien heb ook nog eens mooi voetbal. En ondanks de nare beelden destijds wat het vroegtijdige vertrek inluidde van Lodeweges hebben ze duidelijk een gun factor dus dat nieuwe stadion gaat er gewoon komen en dat gaat ons zeker raken.
    In Leeuwarden loopt het, naar mijn mening, vaak fout omdat ze te voorzichtig en vooral korte termijn plannen.
    Dat zag je tijdens hun vorige eredivisie stunt; korte contracten en heel afhankelijk van huur. Dat resulteerde in weinig transfer inkomsten en een niet op te vangen leegloop.
    Dit seizoen hebben ze de selectie, volgens mij, aardig intact kunnen houden en de revanche gevoelens mbt het vorig seizoen zijn natuurlijk een enorme motivatie boost.
    Het is afwachten hoe en of ze het de komende 2 seizoenen anders doen dan destijds.

    Dat stadion gaat nog wel een paar jaar duren, als het er überhaupt nog wel van komt..

    Het zou ook zomaar kunnen dat ze over 2 jaar weer in de KKD spelen en het is afwachten of ze weer dit momentum kunnen evenaren (zonder nieuw stadion).
  • 7 Apr 2021 om 08:44
    Hoe kan het dat wij een spelersbudget hebben van 4 mil en Cambuur als ze promoveren rond de 3 mil? Het klinkt in mijn ogen (en ik ben een leek wat dat betreft) dat ze best wel dichtbij ons zitten qua mogelijkheden.
  • 7 Apr 2021 om 07:47
    Zou bijna willen stellen dat ze bloed ruiken....hoe dan ook, het is zeer knap wat daar in Leeuwarden gebeurt, 2x op rij een straat lengte voor staan in de competitie met, voor zover ik gezien heb ook nog eens mooi voetbal. En ondanks de nare beelden destijds wat het vroegtijdige vertrek inluidde van Lodeweges hebben ze duidelijk een gun factor dus dat nieuwe stadion gaat er gewoon komen en dat gaat ons zeker raken.
Saturday 24 April 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›