Heracles 'direct gevaar': ''Dan moet SC Heerenveen 6 ton inleveren''

16
Heracles 'direct gevaar': ''Dan moet SC Heerenveen 6 ton inleveren''

Voor SC Heerenveen is er alles aan gelegen om het seizoen op een goede manier te eindigen. De TV-gelden worden verdeeld op basis van de eindstand en hierdoor kan het van groot belang zijn om nog een aantal plekken te stijgen.

"Dat gaat om veel geld. Er zit in totaal zo’n tachtig miljoen euro in die TV-pot voor alle achttien Eredivisieclubs. Er gingen zes miljoen aan solidariteitskosten vanaf dus er bleef 74 miljoen euro over", begint clubwatcher Sander de Vries bij KOKO Radio. "Dat komt bij Heerenveen neer op 3,6 miljoen euro netto per jaar. Heracles is nu echt een direct gevaar."

"Als Heracles dit seizoen twee plekken boven Heerenveen eindigt, dan moet Heerenveen zes ton inleveren”, vervolgt De Vries. "Dat is op zich een pijnlijke reality-check voor Heerenveen. Het betekent dat Heracles over de laatste tien jaar gemiddeld beter presteert dan Heerenveen als het om die tv-gelden gaat. Dat is iets wat de club totaal niet kan gebruiken in deze tijd."

"Los van of ze de play-offs halen of niet gaat het wel gewoon keihard om euro’s. Alleen om die reden moet de club zorgen dat ze boven Heracles eindigen en dat wordt nog een helse taak. Het verschil is nu twee punten. Het is nog niet verloren", besluit De Vries.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Mar 2021 om 17:49
    • Quote van 24 Mar 2021 om 16:55
      tv gelden of niet, ik vind sowieso dat we als club zijne het wel verplicht zijn om boven heracles te eindigen. We werken met een veel grotere begroting. Maar goed, iets vinden is wat anders dan iets gebeuren ;p
    De begroting is nagenoeg gelijk dacht ik?
  • 24 Mar 2021 om 16:55
    • Quote van 24 Mar 2021 om 16:50
      Een plek hoger, in de eredivisie, dus eigenlijk ook niet, als je zeker wilt zijn.
      Het is namelijk niet duidelijk wat er gebeurd als 2 clubs in de TVranking evenveel punten hebben. Het laatste seizoen telt het zwaarst voor het bepalen van de punten, maar is het ook doorslaggevend bij een gelijk aantal.
    tv gelden of niet, ik vind sowieso dat we als club zijne het wel verplicht zijn om boven heracles te eindigen. We werken met een veel grotere begroting. Maar goed, iets vinden is wat anders dan iets gebeuren ;p
  • 24 Mar 2021 om 16:50
    • Quote van 24 Mar 2021 om 16:25
      mwa dat vergeef ik je wel ;)
      resultaat blijft redelijk hetzelfde. Ze mogen geen 2 plekken boven ons eindigen zoals je zei :)
    Een plek hoger, in de eredivisie, dus eigenlijk ook niet, als je zeker wilt zijn.
    Het is namelijk niet duidelijk wat er gebeurd als 2 clubs in de TVranking evenveel punten hebben. Het laatste seizoen telt het zwaarst voor het bepalen van de punten, maar is het ook doorslaggevend bij een gelijk aantal.
  • 24 Mar 2021 om 16:41
    Volgens mij heeft Sander geen idee waar hij over praat?

    Geen idee hoe hij op die 80miljoen komt, dat is volgens mij 83 miljoen.
    Waar hij vandaan haalt dat er 6 miljoen af gaat; geen flauw idee.

    Daarna is het volstrekt onduidelijk over welke stand hij het heeft; de competitie of de TVranking.
    Als Heracles op de TVranking een positie stijgt en Heerenveen dus een positie daalt scheelt dat bijna 7 ton.

    Waar Sander vervolgens die 3 ton (bij één plek lager ipv 2) vandaan haalt is nog een groter raadsel.
    Het verschil in de TVranking tussen plek 9 en 10, dát is 3 ton.
    Maar dan zou Heerenveen 2 plekken in de TVranking moeten zakken; maar dan zou het geen 3 ton kosten, maar totaal een miljoen.
    Sowieso is de kans dat Heerenveen 2 plekken daalt nihil; het 'gat' met plek 10 (ADO) is ruim 100 punten en ADO gaat géén 10 plekken boven Heerenveen eindigen :D

  • 24 Mar 2021 om 16:25
    • Quote van 24 Mar 2021 om 16:17
      Ik heb een sneaky edit gedaan :p

      M'n calc.exe deed een "oopsie". *kuch*
    mwa dat vergeef ik je wel ;)
    resultaat blijft redelijk hetzelfde. Ze mogen geen 2 plekken boven ons eindigen zoals je zei :)
  • 24 Mar 2021 om 16:17
    • Quote van 24 Mar 2021 om 16:15
      tnx man :)
      Dan had ik dat fout in mijn hoofd zitten. Maar dan is dat nu ook weer helder
    Ik heb een sneaky edit gedaan :p

    M'n calc.exe deed een "oopsie". *kuch*
  • 24 Mar 2021 om 16:15
    • Quote van 24 Mar 2021 om 14:55
      Als Heracles 1 plek hoger eindigt, komen ze op 533 punten net als Heerenveen. Als Heracles 2 plekken hoger eindigt komen ze op 543.
    tnx man :)
    Dan had ik dat fout in mijn hoofd zitten. Maar dan is dat nu ook weer helder
  • 24 Mar 2021 om 16:09
    Serieus geld wat Heerenveen misloopt. Ik hoop dat Heerenveen er alles aan doet, om enkele plaatsen te stijgen.
  • 24 Mar 2021 om 15:01
    • Quote van 24 Mar 2021 om 14:55
      Als Heracles 1 plek hoger eindigt, komen ze op 533 punten net als Heerenveen. Als Heracles 2 plekken hoger eindigt komen ze op 543.
    En als de pot 85 miljoen is (gokje), is het €680.000. Als de pot groter is, loopt dit op.
    Dit seizoen was de pot zo'n 83 mil.
  • 24 Mar 2021 om 14:55
    • Quote van 24 Mar 2021 om 14:22
      ik meende laatst gelezen te hebben dat heracles op basis van de stand nu al meer geld zou krijgen en we dus al 6 ton moeten inleveren? Sander heeft het nu over 2 plekken verschil in ranglijst.
      Volgens mij was het iemand hier op het forum die dat ook uitgezocht had.
    Als Heracles 1 plek hoger eindigt, komen ze op 533 punten net als Heerenveen. Als Heracles 2 plekken hoger eindigt komen ze op 543.
  • 24 Mar 2021 om 14:46
    • Quote van 24 Mar 2021 om 14:22
      ik meende laatst gelezen te hebben dat heracles op basis van de stand nu al meer geld zou krijgen en we dus al 6 ton moeten inleveren? Sander heeft het nu over 2 plekken verschil in ranglijst.
      Volgens mij was het iemand hier op het forum die dat ook uitgezocht had.
    Ik heb dit uitgezocht inderdaad. Op het moment dat Heracles één plaats boven ons eindigt staan Heerenveen en Heracles gelijk in punten. Ik weet niet exact wat de regels dan zijn, maar ik meende dat het meest recente jaar dan het zwaarst telt. In dat geval zijn we dan al TV geld kwijt als Heracles slechts één plaats boven ons eindigt. Bovendien gaat het niet om een verlies van € 600.000,- zoals in het artikel, maar om een verlies van € 800.000,-.
  • 24 Mar 2021 om 14:22
    ik meende laatst gelezen te hebben dat heracles op basis van de stand nu al meer geld zou krijgen en we dus al 6 ton moeten inleveren? Sander heeft het nu over 2 plekken verschil in ranglijst.
    Volgens mij was het iemand hier op het forum die dat ook uitgezocht had.
  • 24 Mar 2021 om 13:57
    • Quote van 24 Mar 2021 om 13:28
      OFF: Vanavond presenteren Riemer & Foppe toch 'Het Plan' aan Cees?
    Gesprek is vanmiddag. Ook met twe RvC mensen erbij.
  • 24 Mar 2021 om 13:30
    Beetje vreemd om hier het woord "gemiddeld" te gebruiken; niet elk seizoen telt even zwaar mee in de puntentelling.
    De seizoenen dat Heerenveen ver boven Heracles eindigde tellen minder zwaar mee dan de afgelopen seizoenen waar Heracles net boven Heerenveen eindigde.
  • 24 Mar 2021 om 13:29
    • Quote van 24 Mar 2021 om 13:28
      OFF: Vanavond presenteren Riemer & Foppe toch 'Het Plan' aan Cees?
    Yes!
  • 24 Mar 2021 om 13:28
    OFF: Vanavond presenteren Riemer & Foppe toch 'Het Plan' aan Cees?
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›