Verbazingwekkend vertrek Hamstra: ''Je zult maar supporter zijn nu''

13
Verbazingwekkend vertrek Hamstra: ''Je zult maar supporter zijn nu''

Het vertrek van Gerry Hamstra bij SC Heerenveen is vanmiddag officieel bevestigd. De technisch manager kan volgens clubwatchers Reon Boeringa (VI) en Sander de Vries (LC) terugkijken op een succesvolle periode.

"Gerry Hamstra overwon de scepsis die er 4,5 jaar geleden was bij zijn komst en werd de voorbije jaren meer en meer een clubman van SC Heerenveen", schrijft Sander de Vries, die SC Heerenveen volgt voor de Leeuwarder Courant. "Spelers slaagden en mislukten, maar dit afscheid door de achterdeur heeft hij niet verdiend."

Reon Boeringa, van Voetbal International, leeft tegelijkertijd mee met de fans van de club. "Je zult maar supporter van SC Heerenveen zijn. Financiële problemen, toekomstzorgen, chronische onrust. En dan vertrekt nu ook nog eens de man die in die uitdagende omstandigheden en met beperkte middelen een positief transferresultaat van circa 30 miljoen heeft geboekt."

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Mar 2021 om 19:40
    30 miljoen zegt genoeg. Hamstra was een topper! En ja er mislukken transfers maar dit gebeurd bij Ajax ook! Dat sommige het hier goed vinden dat die weg is kan ik niet begrijpen, dit is de enige persoon die er voor heeft gezorgd dat er geen 5 miljoen per jaar verlies werd gemaakt.
  • 9 Mar 2021 om 19:31
    • Quote van 9 Mar 2021 om 19:20
      Oke goed verhaal. En welk stukje van mijn reactie is nu precies onzin en wat is daar onzin aan?

      Feitelijk gezien klopt het volgens mij wat ik zeg. Hij stapt zelf op, hij is niet ontslagen, het was dus zijn eigen keuze om via de achterdeur weg te gaan.

      Maar goed dat is dus onzin? Vertel eens precies wat er dan onzin is. Ik wacht met smart op jouw reactie. Benieuwd hoe je gaat draaien in je reactie.
    Onzin als je stelt dat hij nu wegloopt nu hij zijn eigen contracten aldus zo zeg jij het niet verkopen en hij juist nu wegloopt voor de problemen. Dat is onzin! Deze man heeft meerdere spelers gehaald die voor genoeg geld verkocht zijn. Ik merk dat ik als ik reageer op jou met voorbeelden moet komen dus bij deze; Ejuke, Botman, Lammers, Dumfries en nu veerman maar ook bochniewicz en Hallilovic prima gedaan. Stunt met odegaard, schaars en ook nu Schone.
  • 9 Mar 2021 om 19:23
    • Quote van 9 Mar 2021 om 17:41
      Hamstra kiest er zelf voor om via de achterdeur weg te gaan.

      Ze moeten nu niet net doen alsof er onrecht aan Hamstra wordt gedaan. Hamstra die met zijn volle verstand een contract getekend heeft kiest er zelf voor om weg te gaan. Net nu hij in een fase komt dat hij zijn eigen aankopen moet gaan verkopen, waarvan sommige bijna uit contract lopen en je dus geen sterke onderhandeling positie hebt. Juist nu kon Hamstra gaan aantonen hoeveel hij waard is.

      Maar nee hij stapt op en kiest er voor om weg te lopen van de problemen. Lekker makkelijk.


    Dit is een heel simplistische reactie. Als je niet precies weet wat er aan de hand is en waarom dan kun je beter zwijgen dan zo reageren
  • 9 Mar 2021 om 19:20
    • Quote van 9 Mar 2021 om 18:48
      Wat een onzin zeg! Deze man heeft de afgelopen jaren enorm veel geld voor de club binnen gehaald, beetje respect zou op zijn plaats zijn!
    Oke goed verhaal. En welk stukje van mijn reactie is nu precies onzin en wat is daar onzin aan?

    Feitelijk gezien klopt het volgens mij wat ik zeg. Hij stapt zelf op, hij is niet ontslagen, het was dus zijn eigen keuze om via de achterdeur weg te gaan.

    Maar goed dat is dus onzin? Vertel eens precies wat er dan onzin is. Ik wacht met smart op jouw reactie. Benieuwd hoe je gaat draaien in je reactie.
  • 9 Mar 2021 om 19:03
    • Quote van 9 Mar 2021 om 18:48
      Wat een onzin zeg! Deze man heeft de afgelopen jaren enorm veel geld voor de club binnen gehaald, beetje respect zou op zijn plaats zijn!
    Respect zeker. Ik vraag me wel altijd af in hoeverre hij nou alleen heeft gehandeld of dat er meer verantwoordelijken zijn. Ik denk zelf dat we de rol van Hamstra een beetje overschatten. Over aankopen beslissen altijd meerdere personen namelijk.
  • 9 Mar 2021 om 18:48
    • Quote van 9 Mar 2021 om 17:41
      Hamstra kiest er zelf voor om via de achterdeur weg te gaan.

      Ze moeten nu niet net doen alsof er onrecht aan Hamstra wordt gedaan. Hamstra die met zijn volle verstand een contract getekend heeft kiest er zelf voor om weg te gaan. Net nu hij in een fase komt dat hij zijn eigen aankopen moet gaan verkopen, waarvan sommige bijna uit contract lopen en je dus geen sterke onderhandeling positie hebt. Juist nu kon Hamstra gaan aantonen hoeveel hij waard is.

      Maar nee hij stapt op en kiest er voor om weg te lopen van de problemen. Lekker makkelijk.


    Wat een onzin zeg! Deze man heeft de afgelopen jaren enorm veel geld voor de club binnen gehaald, beetje respect zou op zijn plaats zijn!
  • 9 Mar 2021 om 17:41
    Hamstra kiest er zelf voor om via de achterdeur weg te gaan.

    Ze moeten nu niet net doen alsof er onrecht aan Hamstra wordt gedaan. Hamstra die met zijn volle verstand een contract getekend heeft kiest er zelf voor om weg te gaan. Net nu hij in een fase komt dat hij zijn eigen aankopen moet gaan verkopen, waarvan sommige bijna uit contract lopen en je dus geen sterke onderhandeling positie hebt. Juist nu kon Hamstra gaan aantonen hoeveel hij waard is.

    Maar nee hij stapt op en kiest er voor om weg te lopen van de problemen. Lekker makkelijk.


  • 9 Mar 2021 om 17:19
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:37
      Iedereen doen alsof we op punt staan tot degraderen.. Sorry hoor maar Hamstra had ook veel rommel gehaald die hier geflopt zijn
    Klopt. Bij mij gaat de vlag uit. Haal Johan Hansma maar weer terug. en Nu voor volgend jaar een echte hoofdtrainer erbij en dan kan ik misschien weer wat gelukkiger worden.
  • 9 Mar 2021 om 15:39
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:20
      Hamstra in, Roozemond out!
    Roozemond de kans geven een jaar zonder corona te laten zien wat er mogelijk is. Onder hem is het stadion al wel weer een keer vol gegaan! En ik durf budgetsgewijs niks te zeggen, maar als dat gelijk ligt met de jaren ervoor is dat heel knap!
  • 9 Mar 2021 om 15:37
    Iedereen doen alsof we op punt staan tot degraderen.. Sorry hoor maar Hamstra had ook veel rommel gehaald die hier geflopt zijn
  • 9 Mar 2021 om 15:20
    Hamstra in, Roozemond out!
  • 9 Mar 2021 om 15:08
    Nee toch?! Er is er écht maar 1 die weg moet! Sorry voor mijn taalgebruik, maar donder op Roozemond! Hij weet precies wanneer hij wie tevreden moet houden. En als het uitkomt net zo hard te laten vallen. Zakenman pur sang, die er alleen maar zit voor de bv Roozemond. Geen clubgevoel, geen empathie. Liever met trots en sympathie in de eerste divisie, dan met deze kwibus verder. Verdrietig en boos.
  • 9 Mar 2021 om 14:48
    Ja je zal maar medewerker van VI zijn ;-)
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›