Joey Veerman: ''Dat mag, met alle respect, niet gebeuren tegen ADO''

19
Joey Veerman: ''Dat mag, met alle respect, niet gebeuren tegen ADO''

Joey Veerman was tegen ADO Den Haag een van de doelpuntenmakers voor zijn SC Heerenveen. Zijn ploeg won weliswaar met 3-0, maar dat ging alles behalve soepel.

"Het was heel moeizaam. Ik denk dat de 1-0 een goede goal was. De eerste 25 minuten is er niks aan de hand en daarna geven we het compleet uit handen. Dat mag, met alle respect, niet gebeuren tegen ADO Den Haag. Wij zijn op papier gewoon de betere ploeg. Maar uiteindelijk, als je slecht speelt en je wint met 3-0 dan is het prima denk ik", vertelt hij in gesprek met SC Heerenveen.

Wat deed ADO Den Haag waardoor SC Heerenveen niet in haar spel kwam? "Ze zetten het goed vast. Wij proberen vaak op te bouwen en via de lange bal zijn wij wel iets minder. Ze zetten ons goed vast en dat deden ze wel goed vanuit mijn optiek. In de tweede helft zakten wij iets meer in als zij opbouwen. Dat hebben we beter opgepakt", besluit hij.

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Mar 2021 om 20:44
    • Quote van 7 Mar 2021 om 14:40
      Gelukkig hadden wij Kuipers gisteren die geen penalty gaf bij hands van Kaib. Nu hetzelfde met te Wierik en bij Higler gaat ie op de stip. Tadic miste hem wel en mocht overnemen wegens inlopen speler en bij ons mocht Veerman hem niet opnieuw nemen tegen Feyenoord. Wat een willekeur met die VAR. Bij Utrecht was het ook geen penal en RKC stond daar met 0 punten. En die fouten blijven maar komen.
    Vergeet penalty voot henk niet
  • 7 Mar 2021 om 16:59
    • Quote van 7 Mar 2021 om 16:47
      Ja en dan kies ik toch voor leuker voetbal en dan maar paar plekken lager. En nee niet het voetbal wat wij nu spelen want dat is ook (nog) niet om te genieten. Al heb ik gister echt genoten van de eerste 20 minuten. Vlot combineren met leuke aanvallen. Zo jammer dat het daarna weer ophield.
    Helemaal eens, mijn voorkeur gaat ook uit naar attractiever voetbal ten opzichte v/h spel van Groningen en dat dat dan een iets lagere rangschikking betekent ook vrede mee alleen vind ik ons over het geheel genomen niet attractief voetbal spelen. Ik heb ook het idee dat JJ hetzelfde probeert als Groningen alleen lijkt dat dus niet te lukken.
  • 7 Mar 2021 om 16:47
    • Quote van 7 Mar 2021 om 16:29
      Klopt, ik loop ook totaal niet warm voor hun spelopvatting maar ze zijn wel erg effectief. Naast dat ze 9 pnt los staan stonden ze zelfs 6 pnt achter ons als ik mij niet vergis dus die hebben een enorme inhaalslag gemaakt. Ze worden ook zelden echt weggespeeld maar zoals gezegd, effective maar niet erg leuk om naar te kijken
    Ja en dan kies ik toch voor leuker voetbal en dan maar paar plekken lager. En nee niet het voetbal wat wij nu spelen want dat is ook (nog) niet om te genieten. Al heb ik gister echt genoten van de eerste 20 minuten. Vlot combineren met leuke aanvallen. Zo jammer dat het daarna weer ophield.
  • 7 Mar 2021 om 16:29
    • Quote van 7 Mar 2021 om 15:58
      Buijs speelt verschrikkelijk voetbal met FC Groningen, maar met een minder elftal staat hij gewoon 9 punten voor op ons.
    Klopt, ik loop ook totaal niet warm voor hun spelopvatting maar ze zijn wel erg effectief. Naast dat ze 9 pnt los staan stonden ze zelfs 6 pnt achter ons als ik mij niet vergis dus die hebben een enorme inhaalslag gemaakt. Ze worden ook zelden echt weggespeeld maar zoals gezegd, effective maar niet erg leuk om naar te kijken
  • 7 Mar 2021 om 16:26
    • Quote van 7 Mar 2021 om 15:10
      Datzelfde groning staat dus beter geranked , je zou dan ook verwachten dat datzelfde Groningen meer weerstand zou kunnen bieden. Tuurlijk leek woensdag nergens op en mankeerde er veel aan , maar je geeft zelf al aan dat Groningen hoger staat en het beter doet, waarom rolt Ajax nu dan ook hun met gemak op .
    Klopt, welke kant wil je precies op? Overigens verliest Groningen minder “wanhopig” dan wij maar klopt, zoals ik al zei, verliezen van Ajax is ook geen schande, de manier waarop kan je het alleen hebben en daarin vind ik dat wij te weinig geboden hebben.
  • 7 Mar 2021 om 16:25
    • Quote van 7 Mar 2021 om 16:15
      Met een beetje mazzel sta je volgende week zomaar 8e en 1 punt achter Utrecht!
    Willem 2 begint ook eindelijk een beetje te draaien dus dat gaat een zware kluif worden.
  • 7 Mar 2021 om 16:16
    • Quote van 7 Mar 2021 om 15:58
      Buijs speelt verschrikkelijk voetbal met FC Groningen, maar met een minder elftal staat hij gewoon 9 punten voor op ons.
    Tegen Ajax zat er bij Groningen juist veel meer voetbal in dan toe wij tegen Ajax speelden. Dus zeg het maar... Groningen is vooral veel weerbaarder, gedrevener, en verdedigend gedisciplineerd en stug.
  • 7 Mar 2021 om 16:15
    Met een beetje mazzel sta je volgende week zomaar 8e en 1 punt achter Utrecht!
  • 7 Mar 2021 om 15:58
    • Quote van 7 Mar 2021 om 13:51
      Iedereen weer een beetje terug naar de realiteit? Zien jullie Ajax tegen Groningen? Met de hier zo geroemde Buijs als trainer van Groningen staat het daar ook gewoon 3-0 voor Ajax met nog een kwartier te gaan.
    Buijs speelt verschrikkelijk voetbal met FC Groningen, maar met een minder elftal staat hij gewoon 9 punten voor op ons.
  • 7 Mar 2021 om 15:34
    • Quote van 7 Mar 2021 om 15:10
      Datzelfde groning staat dus beter geranked , je zou dan ook verwachten dat datzelfde Groningen meer weerstand zou kunnen bieden. Tuurlijk leek woensdag nergens op en mankeerde er veel aan , maar je geeft zelf al aan dat Groningen hoger staat en het beter doet, waarom rolt Ajax nu dan ook hun met gemak op .
    Ajax had veel meer moeite met Groningen dan met ons. Die 9 punten verschil zag je misschien niet in de uitslag, wel in de strijd en weerbaarheid. Groningen is veel verder dan wij.
  • 7 Mar 2021 om 15:17
    • Quote van 7 Mar 2021 om 14:40
      Gelukkig hadden wij Kuipers gisteren die geen penalty gaf bij hands van Kaib. Nu hetzelfde met te Wierik en bij Higler gaat ie op de stip. Tadic miste hem wel en mocht overnemen wegens inlopen speler en bij ons mocht Veerman hem niet opnieuw nemen tegen Feyenoord. Wat een willekeur met die VAR. Bij Utrecht was het ook geen penal en RKC stond daar met 0 punten. En die fouten blijven maar komen.
    Het zijn niet echt fouten Leeuwfan , het is de hele handsregel die nu nergens op slaat en veel onduidelijkheid veroorzaakt , het is maar net welke scheidrechter je hebt , en deze kun je het dan nog geen eens kwalijk nemen door die belachelijke regel die alleen maar complexer is gemaakt afgelopen week. Alles spelers klagen over deze handsregel , toch blijft oa de IFAB ( spelers, oud voetballers) deze regel nog gecompliceerder maken , dit zorgt zowel bij de spelers als scheidsrechters alleen maar verwarring.
  • 7 Mar 2021 om 15:10
    • Quote van 7 Mar 2021 om 14:19
      Datzelfde Groningen staat wel 6de met 9 pnt meer. En verliezen van Ajax is ook geen schande maar wijze waarop kan je wel bediscussiëren
    Datzelfde groning staat dus beter geranked , je zou dan ook verwachten dat datzelfde Groningen meer weerstand zou kunnen bieden. Tuurlijk leek woensdag nergens op en mankeerde er veel aan , maar je geeft zelf al aan dat Groningen hoger staat en het beter doet, waarom rolt Ajax nu dan ook hun met gemak op .
  • 7 Mar 2021 om 14:40
    Gelukkig hadden wij Kuipers gisteren die geen penalty gaf bij hands van Kaib. Nu hetzelfde met te Wierik en bij Higler gaat ie op de stip. Tadic miste hem wel en mocht overnemen wegens inlopen speler en bij ons mocht Veerman hem niet opnieuw nemen tegen Feyenoord. Wat een willekeur met die VAR. Bij Utrecht was het ook geen penal en RKC stond daar met 0 punten. En die fouten blijven maar komen.
  • 7 Mar 2021 om 14:30
    • Quote van 7 Mar 2021 om 14:16
      Groningen liep net als ons alleen maar achter ze aan, aan de bal konden ze net zo weinig brengen als wij. Dat is nu eenmaal het lot van clubs van ons niveau als je tegen ajax moet en die geen off day hebben. We hebben woensdag gestreden, maar dat koste zoveel enrgie dat er in balbezit niks meer gedaan kon worden. Wel of geen wedstrijd van het jaar
    Misschien heb je zelf nooit een teamsport beoefend, maar wanneer ik een alles of niet wedstrijd moest spelen, tegen een tegenstander waarvan je weet Dat deze beter is dan jij heb je twee opties; 1- je toont lef en probeert ze te overrompelen met aanvallend voetbal. 2- je parkeerd de bus en vecht als leeuwen, om jezelf zolang mogelijk in de wedstrijd te houden, dat ene kansje zal altijd komen! Woensdag heb ik van beide niets gezien..
  • 7 Mar 2021 om 14:22
    • Quote van 7 Mar 2021 om 14:16
      Groningen liep net als ons alleen maar achter ze aan, aan de bal konden ze net zo weinig brengen als wij. Dat is nu eenmaal het lot van clubs van ons niveau als je tegen ajax moet en die geen off day hebben. We hebben woensdag gestreden, maar dat koste zoveel enrgie dat er in balbezit niks meer gedaan kon worden. Wel of geen wedstrijd van het jaar
    Deels waar, Ajax heeft niet diep hoeven gaan.....dit Ajax is gewoon te goed. Overigens, Groningen heeft thuis meende ik wel gewonnen van Grunn (al kwam daar wel n stukje fortuin bij kijken)
  • 7 Mar 2021 om 14:19
    • Quote van 7 Mar 2021 om 13:51
      Iedereen weer een beetje terug naar de realiteit? Zien jullie Ajax tegen Groningen? Met de hier zo geroemde Buijs als trainer van Groningen staat het daar ook gewoon 3-0 voor Ajax met nog een kwartier te gaan.
    Datzelfde Groningen staat wel 6de met 9 pnt meer. En verliezen van Ajax is ook geen schande maar wijze waarop kan je wel bediscussiëren
  • 7 Mar 2021 om 14:16
    • Quote van 7 Mar 2021 om 14:01
      Volgens mij heb ik niemand horen zeggen dat je van Ajax moet winnen.. Alleen de manier waarop je ‘de wedstrijd van het jaar’ verliest leek natuurlijk nergens op.. En ‘geroemde Buijs’; volgens mij werd hij alleen aangehaald voor de vergelijking met onze trainer qua beleving..
    Groningen liep net als ons alleen maar achter ze aan, aan de bal konden ze net zo weinig brengen als wij. Dat is nu eenmaal het lot van clubs van ons niveau als je tegen ajax moet en die geen off day hebben. We hebben woensdag gestreden, maar dat koste zoveel enrgie dat er in balbezit niks meer gedaan kon worden. Wel of geen wedstrijd van het jaar
  • 7 Mar 2021 om 14:01
    Volgens mij heb ik niemand horen zeggen dat je van Ajax moet winnen.. Alleen de manier waarop je ‘de wedstrijd van het jaar’ verliest leek natuurlijk nergens op.. En ‘geroemde Buijs’; volgens mij werd hij alleen aangehaald voor de vergelijking met onze trainer qua beleving..
  • 7 Mar 2021 om 13:51
    Iedereen weer een beetje terug naar de realiteit? Zien jullie Ajax tegen Groningen? Met de hier zo geroemde Buijs als trainer van Groningen staat het daar ook gewoon 3-0 voor Ajax met nog een kwartier te gaan.
Saturday 24 April 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›