Veerman kritisch over spel: ''Ik vond het echt helemaal niks''

13
Veerman kritisch over spel:  ''Ik vond het echt helemaal niks''

Henk Veerman en zijn SC Heerenveen wonnen met 3-0 van ADO Den Haag. Geflatteerd mag de uitslag wel genoemd worden, weet ook de aanvaller zelf. 

"Wat een draak van een wedstrijd. Aan allebei de kanten was het, tja. Er gebeurde wel heel veel. De kansen die we aan het einde van de wedstrijd misten horen eigenlijk precies in deze wedstrijd. Ik vond het echt helemaal niks", vertelt Veerman in gesprek met ESPN.

"De eerste twintig minuten waren echt wel okay. Daarna gaven we eigenlijk de gehele wedstrijd weg. Er was een probleem tussen het middenveld en de aanval. Wij wilden hoog druk zetten en zij dachten: laten we overal eerst de ruimtes weghalen. Daar was in de rust ook wel wat discussie over", weet de spits.

Ook werden er gigantische kansen gemist, ook door Veerman zelf. "De eerste maak ik gelukkig, dan is het in ieder geval al gespeeld." De tweede kans die Veerman kreeg raakte hij uit balans gaf hij aan. Wel was het ook volgens de spits te licht voor een penalty. "Ja, dat is te licht. Maar het is wel precies het moment waarop ik wil schieten. Dat is vervelend." 

 

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Mar 2021 om 12:40
    • Quote van 7 Mar 2021 om 09:42
      Dit seizoen is in meerdere opzichten een verloren seizoen. Gewoon uitspelen en alvast een goede selectie voor volgens jaar samenstellen. Een goede rechtsback, een box to box middenvelder en buitenspelen met voorzet.
      Play offs hoeft wat mij betreft niet, wij hebben 0,0 te zoeken in Europa. Er zijn gewoon 7 of 8 clubs beter of evenwichtiger samengesteld dan onze ploeg. Van de Harlingen speelt vrijwel niemand dus ook niet direct een succes. Huren ok, maar dan moet het wel wat toevoegen.
    Welke steen heb jij onder gezeten Joppen??????? Er is alleen maar gehuurd omdat het moest , niet omdat het kon . WAKKER WORDEN. en dan die populistische kreet zoals "ik heb ook ergens een woordje op tv gehoord " box to box spelers . Echt als je nu nog niet snapt dat huren helaas de nieuwe realiteit is dan moet je wel bijna op een onbewoond eiland hebben gezeten zonder Internet , Radio TV of andere nieuws bronnen.
  • 7 Mar 2021 om 11:37
    • Quote van 7 Mar 2021 om 00:30
      Even een aantal gedachten van mijn zijde. Ik ben zelf werkzaam als trainer (weliswaar in een andere sport), en voor mijn gevoel zit het niet helemaal lekker in de groep (groepsdynamiek). Ontevreden spelers die overleggen (of klagen?) in de rust van het duel, gedrag op het veld (Veermannen teveel invloed?)... ik hoop dat ik het mis heb.
      Ik begin mij daarnaast nu toch af te vragen of onze trainer het wel helemaal in de hand heeft, want voor mijn gevoel is er veel meer uit deze selectie te halen (je speelt verdorie met Veerman, Veerman, de Jong en Schöne!). Ik hoop wederom dat mijn twijfel onterecht is: Jansen is een man van de club en het liefste zie ik hem blijven.
      Of (om mijn gedachten mee te beëindigen) zitten wij, nu het seizoen langzaam naar zijn einde loopt, met een 'uitgebluste' selectie? Er lopen contracten af en spelers hebben aangegeven verder te willen kijken. Ik hoop ook hier dat mijn gedachten niet de juiste zijn.
      Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval voor nu gefeliciteerd met de zege allemaal! Op naar Willem II, waar wij zomaar weer kunnen gaan verliezen (iets met hoop en ongelijk).
    Helemaal mee eens. JJ raakt volgens mij de mannen niet meer.
  • 7 Mar 2021 om 10:07
    • Quote van 7 Mar 2021 om 09:42
      Dit seizoen is in meerdere opzichten een verloren seizoen. Gewoon uitspelen en alvast een goede selectie voor volgens jaar samenstellen. Een goede rechtsback, een box to box middenvelder en buitenspelen met voorzet.
      Play offs hoeft wat mij betreft niet, wij hebben 0,0 te zoeken in Europa. Er zijn gewoon 7 of 8 clubs beter of evenwichtiger samengesteld dan onze ploeg. Van de Harlingen speelt vrijwel niemand dus ook niet direct een succes. Huren ok, maar dan moet het wel wat toevoegen.
    Op zich is het geen probleem in Europa te gaan. Graag zelfs. Andere ploegen vliegen er ook altijd uit tegen nietszeggende ploegen dus kunnen wij het ook wel eens proberen. Slechter kunnen wij het toch niet doen. Maar dan moet je wel de play offs winnen. En ik denk dat wij gewoon geen schijn van kans maken als we play off halen. Aan de andere kant heb je ook geluk nodig daarin. Je kan altijd proberen toch. Al ben ik bang dat het wederom extra wedstrijden worden (waarvan ik achteraf weer spijt heb dat ik heb zittend kijken) na een matig en weer teleurstellend seizoen...
  • 7 Mar 2021 om 09:51
    • Quote van 7 Mar 2021 om 09:42
      Dit seizoen is in meerdere opzichten een verloren seizoen. Gewoon uitspelen en alvast een goede selectie voor volgens jaar samenstellen. Een goede rechtsback, een box to box middenvelder en buitenspelen met voorzet.
      Play offs hoeft wat mij betreft niet, wij hebben 0,0 te zoeken in Europa. Er zijn gewoon 7 of 8 clubs beter of evenwichtiger samengesteld dan onze ploeg. Van de Harlingen speelt vrijwel niemand dus ook niet direct een succes. Huren ok, maar dan moet het wel wat toevoegen.
    Wat een instelling.. Je staat 3 punten achter op Twente en 4 op Utrecht. Beide ploegen krijgen wij nog thuis. Je hebt juist alles nog om voor te spelen. Voor de play offs maakt het niet uit of je 5e of 8e wordt. De vorm op dat moment is bepalend of je Europa in gaat.
  • 7 Mar 2021 om 09:42
    Dit seizoen is in meerdere opzichten een verloren seizoen. Gewoon uitspelen en alvast een goede selectie voor volgens jaar samenstellen. Een goede rechtsback, een box to box middenvelder en buitenspelen met voorzet.
    Play offs hoeft wat mij betreft niet, wij hebben 0,0 te zoeken in Europa. Er zijn gewoon 7 of 8 clubs beter of evenwichtiger samengesteld dan onze ploeg. Van de Harlingen speelt vrijwel niemand dus ook niet direct een succes. Huren ok, maar dan moet het wel wat toevoegen.
  • 7 Mar 2021 om 09:19
    • Quote van 7 Mar 2021 om 00:30
      Even een aantal gedachten van mijn zijde. Ik ben zelf werkzaam als trainer (weliswaar in een andere sport), en voor mijn gevoel zit het niet helemaal lekker in de groep (groepsdynamiek). Ontevreden spelers die overleggen (of klagen?) in de rust van het duel, gedrag op het veld (Veermannen teveel invloed?)... ik hoop dat ik het mis heb.
      Ik begin mij daarnaast nu toch af te vragen of onze trainer het wel helemaal in de hand heeft, want voor mijn gevoel is er veel meer uit deze selectie te halen (je speelt verdorie met Veerman, Veerman, de Jong en Schöne!). Ik hoop wederom dat mijn twijfel onterecht is: Jansen is een man van de club en het liefste zie ik hem blijven.
      Of (om mijn gedachten mee te beëindigen) zitten wij, nu het seizoen langzaam naar zijn einde loopt, met een 'uitgebluste' selectie? Er lopen contracten af en spelers hebben aangegeven verder te willen kijken. Ik hoop ook hier dat mijn gedachten niet de juiste zijn.
      Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval voor nu gefeliciteerd met de zege allemaal! Op naar Willem II, waar wij zomaar weer kunnen gaan verliezen (iets met hoop en ongelijk).
    Ik kan mij best wel vinden in je analyse.. Met name het het eerste gedeelte over wat onrust/onvrede en de veermannen. Door de paniek aan het begin van het seizoen hebben ze de veermannen volgens mij heel belangrijk gemaakt. Zij moesten de kar gaan trekken en kregen vrij spel. Voor mijn gevoel lopen zij nog steeds met die air rond in de kleedkamer en op het veld. Met de Jong en Schone haal je vervolgens een ander duo in huis die ook niet stil in een hoekje gaan zitten. Met alle respect maar als die twee vanaf het begin erbij waren geweest waren zij aanvoerder 1 en 2 geweest. Dat de hiërarchie weer opnieuw ingedeeld moet worden is niet gek. Denk idd ook dat je dan met dit team echt nog wel meer punten moet gaan pakken als JJ zijnde. Jammer dat een Utrecht net met geluk nog wint gisteravond #var
  • 7 Mar 2021 om 09:18
    • Quote van 6 Mar 2021 om 23:13
      Ik vond hem vandaag best wel oké spelen anders. Hij heeft genoeg slechtere wedstrijden gespeeld. Voor mijn gevoel één van zijn betere wedstrijden de laatste tijd. En de makkelijkste kansen weer hij over het algemeen om zeep te helpen, vandaag deed hij dat ook maar scoorder ook en die buitenspelgoal deed hij ook goed met het afleggen op Joey.
    Denk dat het ook deels zijn eigen beleving is door het misen van die kansen. Maar daar zat ook wel wat pech bij. Net de samenvatting gezien, daar loopt ie gewoon een aantal keer heel slim en snel weg, speelde niet onaardig.
  • 7 Mar 2021 om 09:12
    • Quote van 7 Mar 2021 om 00:30
      Even een aantal gedachten van mijn zijde. Ik ben zelf werkzaam als trainer (weliswaar in een andere sport), en voor mijn gevoel zit het niet helemaal lekker in de groep (groepsdynamiek). Ontevreden spelers die overleggen (of klagen?) in de rust van het duel, gedrag op het veld (Veermannen teveel invloed?)... ik hoop dat ik het mis heb.
      Ik begin mij daarnaast nu toch af te vragen of onze trainer het wel helemaal in de hand heeft, want voor mijn gevoel is er veel meer uit deze selectie te halen (je speelt verdorie met Veerman, Veerman, de Jong en Schöne!). Ik hoop wederom dat mijn twijfel onterecht is: Jansen is een man van de club en het liefste zie ik hem blijven.
      Of (om mijn gedachten mee te beëindigen) zitten wij, nu het seizoen langzaam naar zijn einde loopt, met een 'uitgebluste' selectie? Er lopen contracten af en spelers hebben aangegeven verder te willen kijken. Ik hoop ook hier dat mijn gedachten niet de juiste zijn.
      Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval voor nu gefeliciteerd met de zege allemaal! Op naar Willem II, waar wij zomaar weer kunnen gaan verliezen (iets met hoop en ongelijk).
    Ik denk ook zeker dat er meer uit deze selectie te halen is....en of dat nu aan de groepsdynamiek, technische staf, mentaliteit ligt, geen idee....ergens lijkt er idd iets niet goed te lopen. Wat ook niet zal meehelpen, denk ik, dat er idd een aantal spelers verder wil kijken, aflopende contracten (huur dan wel eigen) welke dus wellicht ook niet helemaal meer met de club bezig zijn, laat samengestelde selectie waar n de winter ook nog flink in/aan gesleuteld is. Laten we hopen dat er nog een mooi slot n zit
  • 7 Mar 2021 om 00:30
    Even een aantal gedachten van mijn zijde. Ik ben zelf werkzaam als trainer (weliswaar in een andere sport), en voor mijn gevoel zit het niet helemaal lekker in de groep (groepsdynamiek). Ontevreden spelers die overleggen (of klagen?) in de rust van het duel, gedrag op het veld (Veermannen teveel invloed?)... ik hoop dat ik het mis heb.
    Ik begin mij daarnaast nu toch af te vragen of onze trainer het wel helemaal in de hand heeft, want voor mijn gevoel is er veel meer uit deze selectie te halen (je speelt verdorie met Veerman, Veerman, de Jong en Schöne!). Ik hoop wederom dat mijn twijfel onterecht is: Jansen is een man van de club en het liefste zie ik hem blijven.
    Of (om mijn gedachten mee te beëindigen) zitten wij, nu het seizoen langzaam naar zijn einde loopt, met een 'uitgebluste' selectie? Er lopen contracten af en spelers hebben aangegeven verder te willen kijken. Ik hoop ook hier dat mijn gedachten niet de juiste zijn.
    Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval voor nu gefeliciteerd met de zege allemaal! Op naar Willem II, waar wij zomaar weer kunnen gaan verliezen (iets met hoop en ongelijk).
  • 6 Mar 2021 om 23:32
    • Quote van 6 Mar 2021 om 23:07
      Hoe kun je een fit lichaam beoordelen ??? ik ken een triatleet die waardes haalt waar je u tegen zegt maar wel even 128kg weegt en er dik uitziet . Sommige mensen kunnen eten of niet eten wat ze willen maar ze komen niet aan of vallen af . Een visueel "fit" lichaam is iets wat een beetje als stereo type zijn leventje is gaan leiden. Maar een fit lichaam is niet het figuur dat je hebt maar de waardes die je haalt. Dat jij een afgetraind lichaam wil zien , wil niet zeggen dat hij gewoon de waardes haalt van een top atleet.
    Voor iemand met zijn lengte, heeft hij amper kracht in duels een bal afschermen lukt hem vaak niet. Dan ben je in mijn ogen dus niet sterk/fit genoeg. Daarnaast zit hij er bijna altijd als eerste doorheen na 70 minuten. En nogmaals, dat vind ik zonde, want ik geloof dat zijn plafond echt nog hoger ligt.
  • 6 Mar 2021 om 23:13
    Ik vond hem vandaag best wel oké spelen anders. Hij heeft genoeg slechtere wedstrijden gespeeld. Voor mijn gevoel één van zijn betere wedstrijden de laatste tijd. En de makkelijkste kansen weer hij over het algemeen om zeep te helpen, vandaag deed hij dat ook maar scoorder ook en die buitenspelgoal deed hij ook goed met het afleggen op Joey.
  • 6 Mar 2021 om 23:07
    • Quote van 6 Mar 2021 om 22:46
      Ik vond Veerman helemaal niks.
      Wat is dat toch? Als het lekker draait binnen de ploeg, dan is hij een lust voor het oog, maar veel te vaak ook een bron van ergernis. Iets meer gogme, een fitter lichaam en betere instelling en hij knalt er 30 in. Hij heeft alles wat een spits moet hebben. Hard schot, lengte, snelheid en functionele techniek.
    Hoe kun je een fit lichaam beoordelen ??? ik ken een triatleet die waardes haalt waar je u tegen zegt maar wel even 128kg weegt en er dik uitziet . Sommige mensen kunnen eten of niet eten wat ze willen maar ze komen niet aan of vallen af . Een visueel "fit" lichaam is iets wat een beetje als stereo type zijn leventje is gaan leiden. Maar een fit lichaam is niet het figuur dat je hebt maar de waardes die je haalt. Dat jij een afgetraind lichaam wil zien , wil niet zeggen dat hij gewoon de waardes haalt van een top atleet.
  • 6 Mar 2021 om 22:46
    Ik vond Veerman helemaal niks.
    Wat is dat toch? Als het lekker draait binnen de ploeg, dan is hij een lust voor het oog, maar veel te vaak ook een bron van ergernis. Iets meer gogme, een fitter lichaam en betere instelling en hij knalt er 30 in. Hij heeft alles wat een spits moet hebben. Hard schot, lengte, snelheid en functionele techniek.
Saturday 24 April 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›