Jansen geeft toe: ''Daar zijn we niet écht in geslaagd''

19
Jansen geeft toe: ''Daar zijn we niet écht in geslaagd''

Johnny Jansen denkt dat SC Heerenveen een verdiende nederlaag heeft geleden tegen Ajax. De Amsterdammers wisten de thuisploeg met 0-3 te verslaan in de halve finale van de TOTO KNVB Beker.

De oefenmeester verkondigde vooraf dat hij 'vechtvoetbal' wilde zien. "Daar zijn we niet écht in geslaagd", geeft hij toe tegenover Omrop Fryslân. "Alleen ik denk wel dat we compact stonden, waardoor we soms konden counteren. In de eindfase waren we vervolgens te slordig. In de tweede helft dacht ik soms: hey, we kunnen er weer een wedstrijd van maken."

Jansen vervolgt: "We hebben niet heel veel kansen gehad, alleen wel mogelijkheden tot meer. We hebben er een echte wedstrijd van gemaakt, maar ik denk dat we meer moesten doen om het Ajax lastig te maken. Ze waren gewoon beter", besluit hij.

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Mar 2021 om 17:19
    Sorry hoor, maar die man speld zichzelf steeds een brevet van onvermogen op. Hij wil er een vechtwedstrijd van maken, maar laat wel de spelers zover terugzakken dat ze met de kont in eigen zestien staan. Ajax mocht naar hartenlust combineren, niemand deed wat. Voor vechtvoetbal moet je naar voren verdedigen, de boel opjagen en hopen op een foute bal van Ajax waar je van profiteren.
    Zelfs tegen clubs die er nog minder van kunnen, of die gewoon in een slechte vorm steken wil Jansen alleen maar verdedigen en er sporadisch uitkomen. Vorig jaar al, en dit jaar weer. Waar trainen de spelers precies op? Als je nou drie wedstrijden in de week moet spelen en alleen kan trainen om de spieren los te maken is het logisch dat je weinig goed kan trainen. Maar Jansen heeft alle tijd om systemen te trainen, looplijnen etc. Niks van gemerkt, al een heel jaar niet.
    Wat mij betreft zet men er volgend seizoen een ander neer. De selectie heeft genoeg aardige spelers om eens wat beter voetbal te tonen.
  • 4 Mar 2021 om 19:56
    • Quote van 4 Mar 2021 om 13:01
      Ik vond Mitchel de MOTM die heeft zijn stinkende best gedaan. Jammer dat de rest nagenoeg niet meedeed
    ja, met 100 mtr sprinten en dan hopeloos de bal verknoeien.....inderdaad veel inzet maar zoals al het hele seizoen geen fatsoenlijk vervolg. En als je dan een keer 1op 1 met de keeper komt ...99 vd 100 keer keurig tegen de keeper aan spelen. Hopeloos uit vorm.
  • 4 Mar 2021 om 14:46
    • Quote van 4 Mar 2021 om 14:28
      Klopt GJV mag je niet meer vragen. Dus ook maar niet meer doen. Die kan beter een blokhut gaan bouwen in Dalfsen.
    Haha toch blijft hij mijn favoriete alternatief. Dus ga dat advies maar niet opvolgen.
  • 4 Mar 2021 om 14:28
    • Quote van 4 Mar 2021 om 09:44
      Het leek wederom nergens op. Een finale had ook verbloemd hoe ongelooflijk slecht deze ploeg en technische staf presteerd. JJ heeft nu bijna 2 seizoenen de kans gehad en met een behoorlijke selectie is het zowel qua spel, resultaten als progressie zwaar ondermaats. Wat mij betreft maar een ander voor de groep. GJV mag je geloof ik niet meer om vragen op dit forum?
    Klopt GJV mag je niet meer vragen. Dus ook maar niet meer doen. Die kan beter een blokhut gaan bouwen in Dalfsen.
  • 4 Mar 2021 om 14:26
    • Quote van 4 Mar 2021 om 13:01
      Ik vond Mitchel de MOTM die heeft zijn stinkende best gedaan. Jammer dat de rest nagenoeg niet meedeed
    Mitchel doet zijn best maar is al 2 jaar gewoon slecht. Geen voorzetten, geen goals ( behalve als keeper voor meer dan 75% meewerkt). Mooi laten gaan, als er tenminste een andere club komt, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen.
  • 4 Mar 2021 om 14:12
    • Quote van 4 Mar 2021 om 13:01
      Ik vond Mitchel de MOTM die heeft zijn stinkende best gedaan. Jammer dat de rest nagenoeg niet meedeed
    We moeten écht stoppen om 'je stinkende best' al als redenatie te gebruiken voor een goede wedstrijd. Dat is juist een voorwaarde om een goede wedstrijd te kunnen spelen!

    Mitchell doet altijd zijn best, daar ligt ook het probleem helemaal niet. Het gaat om de kwaliteit die hij levert en dat is al ruim twee jaar onder de maat. Afgezien van momenten in het eerste jaar heeft hij zich niet ontwikkeld in drie jaar tijd en dat is zeer zorgwekkend. Helemaal zorgwekkend is dat hij dat vervolgens zelf niet inziet en juist wil vertrekken. Anderzijds kun je dan Hamstra ook verwijten dat hij er niet in is geslaagd hem op tijd van de hand te doen. Het op het goede moment verkopen van spelers is ook een kwaliteit. Vlap was een uitstekend voorbeeld daarvan en ook Ejuke is op een goed moment verkocht, alhoewel ik het idee bij Ejuke heb dat er een zeer goede en gemotiveerde kop op zit, die altijd doorgaat. Bij voornamelijk Veerman heb ik dat gevoel een heel stuk minder, iets dat misschien ook door de taal zal komen. Ejuke krijgt natuurlijk niet alles mee wat over hem werd gezegd, Veerman juist wel.
  • 4 Mar 2021 om 13:01
    Ik vond Mitchel de MOTM die heeft zijn stinkende best gedaan. Jammer dat de rest nagenoeg niet meedeed
  • 4 Mar 2021 om 12:26
    • Quote van 4 Mar 2021 om 11:09
      Het probleem met Jansen is, dat hij tactisch of strategisch steeds te laat, verkeerde, of onbegrijpelijk beslissingen neemt. Ik heb ook het idee, dat de spelers elkaar niet begrijpen. Met een coach als bijvoorbeeld Jonk of GJV heb je wel een coach met tactisch inzicht. Misschien kan JJ hier nog wat van opsteken. Tja, die mummy Spijkerman, weet volgens mij niet eens, in welk jaar we leven. Overigens begint J. Veerman een beetje arrogante trekjes te krijgen. Dit begin je ook te zien in zijn spel. Jammer. Als zowel Ajax en Vitesse Eurpees voetbal halen, komt er toch een extra plaats vrij in de play-offs. Dan moet je voor de 8e plaats maar gaan. En hopen dat Heerenveen op tijd in vorm komt.
    Plaats 10/11 is maximaal dit seizoen
  • 4 Mar 2021 om 12:20
    • Quote van 4 Mar 2021 om 10:48
      Wat mij betreft graag! Deze comedie met de " clubman"..what the fuck!?.. duurt nu al lang genoeg.
    JJ is natuurlijk wel degelijk een clubman, dat hoeft niet tussen aanhalingstekens. Hij hoeft verder ook niet afgebrand te worden maar wat mij betreft in een andere rol binnen SCH.
  • 4 Mar 2021 om 11:39
    • Quote van 4 Mar 2021 om 11:09
      Het probleem met Jansen is, dat hij tactisch of strategisch steeds te laat, verkeerde, of onbegrijpelijk beslissingen neemt. Ik heb ook het idee, dat de spelers elkaar niet begrijpen. Met een coach als bijvoorbeeld Jonk of GJV heb je wel een coach met tactisch inzicht. Misschien kan JJ hier nog wat van opsteken. Tja, die mummy Spijkerman, weet volgens mij niet eens, in welk jaar we leven. Overigens begint J. Veerman een beetje arrogante trekjes te krijgen. Dit begin je ook te zien in zijn spel. Jammer. Als zowel Ajax en Vitesse Eurpees voetbal halen, komt er toch een extra plaats vrij in de play-offs. Dan moet je voor de 8e plaats maar gaan. En hopen dat Heerenveen op tijd in vorm komt.
    Jonk, dat is eigenlijk best een goede denk ik. Ervaring als speler en trainer. Zet jonge team van Volendam ook goed neer. Maar is wel weer een Volendammer haha. GJV aub niet, uit de oude doos inmiddels.
  • 4 Mar 2021 om 11:09
    Het probleem met Jansen is, dat hij tactisch of strategisch steeds te laat, verkeerde, of onbegrijpelijk beslissingen neemt. Ik heb ook het idee, dat de spelers elkaar niet begrijpen. Met een coach als bijvoorbeeld Jonk of GJV heb je wel een coach met tactisch inzicht. Misschien kan JJ hier nog wat van opsteken. Tja, die mummy Spijkerman, weet volgens mij niet eens, in welk jaar we leven. Overigens begint J. Veerman een beetje arrogante trekjes te krijgen. Dit begin je ook te zien in zijn spel. Jammer. Als zowel Ajax en Vitesse Eurpees voetbal halen, komt er toch een extra plaats vrij in de play-offs. Dan moet je voor de 8e plaats maar gaan. En hopen dat Heerenveen op tijd in vorm komt.
  • 4 Mar 2021 om 10:48
    • Quote van 4 Mar 2021 om 09:44
      Het leek wederom nergens op. Een finale had ook verbloemd hoe ongelooflijk slecht deze ploeg en technische staf presteerd. JJ heeft nu bijna 2 seizoenen de kans gehad en met een behoorlijke selectie is het zowel qua spel, resultaten als progressie zwaar ondermaats. Wat mij betreft maar een ander voor de groep. GJV mag je geloof ik niet meer om vragen op dit forum?
    Wat mij betreft graag! Deze comedie met de " clubman"..what the fuck!?.. duurt nu al lang genoeg.
  • 4 Mar 2021 om 10:47
    • Quote van 4 Mar 2021 om 09:44
      Het leek wederom nergens op. Een finale had ook verbloemd hoe ongelooflijk slecht deze ploeg en technische staf presteerd. JJ heeft nu bijna 2 seizoenen de kans gehad en met een behoorlijke selectie is het zowel qua spel, resultaten als progressie zwaar ondermaats. Wat mij betreft maar een ander voor de groep. GJV mag je geloof ik niet meer om vragen op dit forum?
    Zeker wel. Foppe werd ook vervangen door Korbach. Helemaal niet gek voor een periode. Ongebruikelijk in de voetbalwereld maar goed, dat is ander verhaal. Gebeurt niet want geen geld, maar goed
  • 4 Mar 2021 om 10:28
    • Quote van 4 Mar 2021 om 10:24
      Wat een dramatische wedstrijd: los zand en een knollentuin, beiden te wijten aan falend beleid. Van Hecke: goede verdediger, maar dan in het centrum, kan totaal niet opbouwen. Dresevic: speeltuin voetballer, de draaitol, brengt alleen anderen in de problemen, geen enkele lange bal kwam aan. Het middenveld bestaat uit voetballers die een tegenstander vrijspel geven. Van Bergen: traint hij voor de marathon? Kortom: een avond is met deze ploeg gauw verpest. Ingrijpen kost geld, als dit zo doorgaat veel meer!!
    Gelukkig dat veld slecht was anders nog grotere uitslag.
  • 4 Mar 2021 om 10:26
    Vechtwedstrijd: geen enkele gele of rode kaart ......... Makke lammetjes allemaal. Dresevic prima als uitzondering.
  • 4 Mar 2021 om 10:24
    Wat een dramatische wedstrijd: los zand en een knollentuin, beiden te wijten aan falend beleid. Van Hecke: goede verdediger, maar dan in het centrum, kan totaal niet opbouwen. Dresevic: speeltuin voetballer, de draaitol, brengt alleen anderen in de problemen, geen enkele lange bal kwam aan. Het middenveld bestaat uit voetballers die een tegenstander vrijspel geven. Van Bergen: traint hij voor de marathon? Kortom: een avond is met deze ploeg gauw verpest. Ingrijpen kost geld, als dit zo doorgaat veel meer!!
  • 4 Mar 2021 om 09:44
    Het leek wederom nergens op. Een finale had ook verbloemd hoe ongelooflijk slecht deze ploeg en technische staf presteerd. JJ heeft nu bijna 2 seizoenen de kans gehad en met een behoorlijke selectie is het zowel qua spel, resultaten als progressie zwaar ondermaats. Wat mij betreft maar een ander voor de groep. GJV mag je geloof ik niet meer om vragen op dit forum?
  • 4 Mar 2021 om 08:45
    Heb ik iets gemist dan? Was geen wedstrijd. Ajax had een trainingavond en hoefde nooit voluit te gaan. Geen schande als je maar strijdend ten onder gaat. En juist dat heb ik gemist.
  • 4 Mar 2021 om 08:34
    "Een echte wedstrijd van gemaakt"... Het enige dat je hebt gedaan, is tegenhouden. Om er een wedstrijd van te maken, moet je zelf voetballen en dat is geen seconde gelukt.
    Niet erg om te verliezen van Ajax, de manier waarop is jammer en het realiteitsbesef bij een Veerman & Jansen na afloop tenenkrommend.
Saturday 24 April 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›