''Denk dat SC Heerenveen de slechtste mat van Nederland heeft''

18
''Denk dat SC Heerenveen de slechtste mat van Nederland heeft''

De grasmat in het Abe Lenstra stadion behoort op dit moment tot de slechtste van Nederland, vindt clubwatcher Sander de Vries. Zondag tegen FC Groningen lag het veld er opnieuw niet goed bij.

"Het ziet er echt niet uit. Ik sprak voor de wedstrijd tegen Feyenoord even met de grasmeester. Die baalt ook als een stekker. Die zei ook dat de club het afgelopen jaar geïnvesteerd heeft in allerlei materialen die normaal gesproken de grasmat moeten bevorderen, behalve in de grasmat zelf", begint De Vries bij KOKO Radio. "Die grasmat is echt aan vervanging toe. Ik begreep ook dat dit volgend jaar gaat gebeuren."
 
Woensdag 3 maart speelt SC Heerenveen de volgende thuiswedstrijd. "Het is geen gezicht. Ik denk dat Heerenveen op dit moment de slechtste mat heeft van Nederland. Het was altijd een biljartlaken. Ik denk ook dat het voor die jongen heel vervelend is. Hij steekt er heel wat uurtjes in. Maar het is voor die jongen ook dweilen met de kraan open, want het is zeker voor de hoofdtribune een zandvlakte met hagelstenen erop. Er valt geen eer aan te behalen."

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Feb 2021 om 08:55
    • Quote van 25 Feb 2021 om 21:50
      Zag zonet het veld van PSV op tv maar daar staan plaggen ook aardig omhoog.
    Viel mij idd ook op.......maar daar hebben ze nog plaggen haha
  • 26 Feb 2021 om 08:55
    • Quote van 25 Feb 2021 om 21:50
      Zag zonet het veld van PSV op tv maar daar staan plaggen ook aardig omhoog.
    Viel mij idd ook op.......maar daar hebben ze nog plaggen haha
  • 25 Feb 2021 om 21:50
    Zag zonet het veld van PSV op tv maar daar staan plaggen ook aardig omhoog.
  • 25 Feb 2021 om 13:01
    • Quote van 25 Feb 2021 om 12:09
      Het kunststof door de zode heen maakt de grasmat sterker. Maar zijn geem sprietjes of zo. Heeft Herrenveen ook wel gehad en misschien nog wel. Zo'n veld is wel sterker maar niet per definitie groener omdat er meer gras op zou staan.
    Ik denk dat je dan wat informatie mist ;)
    Kijk maar eens naar Desso GrassMaster - the hybrid grass solution
    https://www.youtube.com/watch?v=1VNiArKmJ10

    En d'r zijn echt veel clubs die dat gebruiken of gebruikten.
  • 25 Feb 2021 om 12:50
    SC Heerenveen was begin deze eeuw geloof ik één van de eersten met een hybride grasmat. Zijn ze uiteindelijk vanaf gestapt omdat er algengroei kwam op de kunstgrassprieten, waardoor het veld op bepaalde plekken behoorlijk glad werd. Of dat nu met de huidige generatie kunstgras ook het geval is, weet ik niet, maar vond het wel een opvallend verhaal.
  • 25 Feb 2021 om 12:09
    • Quote van 25 Feb 2021 om 12:06
      In de podcast vertelde Reza dat het veld ook slecht was maar daar is weer kunstgras doorheen gedaan. Vandaar dat het er beter uitziet. Zo heb ik het begrepen.
    Het kunststof door de zode heen maakt de grasmat sterker. Maar zijn geem sprietjes of zo. Heeft Herrenveen ook wel gehad en misschien nog wel. Zo'n veld is wel sterker maar niet per definitie groener omdat er meer gras op zou staan.
  • 25 Feb 2021 om 12:06
    • Quote van 25 Feb 2021 om 10:50
      We hebben in jaren met strengere winters wel vaker slechte velden gehad. Weer speelt een rol, intensiteit van gebruik, een deel krijgt geen zon, beluchting, ondergrond, bodemleven. Het luistert heel nauw. En bij PEC zie je dat het veld beter is geworden in de loop van het seizoen terwijl de omstandigheden juist slechter werden. Dus zeg het maar....
    In de podcast vertelde Reza dat het veld ook slecht was maar daar is weer kunstgras doorheen gedaan. Vandaar dat het er beter uitziet. Zo heb ik het begrepen.
  • 25 Feb 2021 om 11:41
    Veld is al jaren dramatisch! Het oogt altijd enorm stroef wat ten koste gaat van de snelheid van het spel.
  • 25 Feb 2021 om 11:25
    Ik denk dat ik zelf de slechtste mat van heel Nederland heb, maar gelukkig mag ik volgende week weer naar de kapper
  • 25 Feb 2021 om 10:53
    • Quote van 25 Feb 2021 om 09:44
      Er zijn mogelijkheden om een fantastische mat te krijgen. Een goede opbouw van de ondergrond, drainagesystemen, juiste samenstelling van de toplaag, beregening op maat, goede belichting en goede voeding. Is de grasmeester goed onderlegd? Ik weet het niet.. wellicht kunnen ze is navragen bij clubs in Engeland hoe die dat doen. Die hebben een perfecte mat en er wordt veel vaker gevoetbald. En dat in een land waar het veel vaker regent, en de zon minder schijnt. Als het financieel onmogelijk is om dat te kopieren oke dat kan.. maar het steeds vervangen van de grasmat gaat ook in de papieren lopen en een slechte mat is geen goede reclame voor de club en het nederlandse voetbal
    Die besteden miljoenen aan hun veld
  • 25 Feb 2021 om 10:50
    We hebben in jaren met strengere winters wel vaker slechte velden gehad. Weer speelt een rol, intensiteit van gebruik, een deel krijgt geen zon, beluchting, ondergrond, bodemleven. Het luistert heel nauw. En bij PEC zie je dat het veld beter is geworden in de loop van het seizoen terwijl de omstandigheden juist slechter werden. Dus zeg het maar....
  • 25 Feb 2021 om 10:28
    Erg zuur voor die nieuwe veldman, zo wil je natuurlijk niet beginnen bij je nieuwe baas.
  • 25 Feb 2021 om 09:44
    • Quote van 25 Feb 2021 om 08:18
      Erg sneu voor iedereen die hard aan het veld werkt! Het is toch bijzonder dat het veld er zo slecht bij ligt. Nog een paar wedstrijden aanmodderen dit seizoen en dan maar snel een nieuwe mat.
    Er zijn mogelijkheden om een fantastische mat te krijgen. Een goede opbouw van de ondergrond, drainagesystemen, juiste samenstelling van de toplaag, beregening op maat, goede belichting en goede voeding. Is de grasmeester goed onderlegd? Ik weet het niet.. wellicht kunnen ze is navragen bij clubs in Engeland hoe die dat doen. Die hebben een perfecte mat en er wordt veel vaker gevoetbald. En dat in een land waar het veel vaker regent, en de zon minder schijnt. Als het financieel onmogelijk is om dat te kopieren oke dat kan.. maar het steeds vervangen van de grasmat gaat ook in de papieren lopen en een slechte mat is geen goede reclame voor de club en het nederlandse voetbal
  • 25 Feb 2021 om 09:07
    Heeft ajax een excuus drie maart lol
  • 25 Feb 2021 om 08:51
    • Quote van 25 Feb 2021 om 08:29
      Tijd voor de vorige grasverzorger. Beetje pokon erop misschien? Of toch maar lekker kunstgras neerleggen. Ideaal om op te spelen en als een biljartlaken zo mooi !
    Heb je je verdiept in de achtergronden en oorzaken? Of roep je zo maar dat iemand zijn baan maar moet verliezen? Niet erg respectvol.
  • 25 Feb 2021 om 08:38
    • Quote van 25 Feb 2021 om 08:29
      Tijd voor de vorige grasverzorger. Beetje pokon erop misschien? Of toch maar lekker kunstgras neerleggen. Ideaal om op te spelen en als een biljartlaken zo mooi !
    Tijd voor investeren in de grasmat.
  • 25 Feb 2021 om 08:29
    Tijd voor de vorige grasverzorger. Beetje pokon erop misschien? Of toch maar lekker kunstgras neerleggen. Ideaal om op te spelen en als een biljartlaken zo mooi !
  • 25 Feb 2021 om 08:18
    Erg sneu voor iedereen die hard aan het veld werkt! Het is toch bijzonder dat het veld er zo slecht bij ligt. Nog een paar wedstrijden aanmodderen dit seizoen en dan maar snel een nieuwe mat.
Saturday 24 April 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›