''Als er een klein beetje twijfel is, gaan ze Lasse Schöne sparen''

9
''Als er een klein beetje twijfel is, gaan ze Lasse Schöne sparen''

Lasse Schöne begon zondag in de basis bij SC Heerenveen. Dit ging ten koste van Rodney Kongolo, die op de bank moest beginnen. Clubwatcher Sander de Vries vindt dit een logische keuze van Johnny Jansen.

"Dat lag wel in de lijn der verwachting. Toen Schöne ook was aangetrokken dachten we ook dat Kongolo het kind van de rekening zou worden. Dat blijkt nu wel", begint De Vries bij KOKO Radio. "Over de sportieve meerwaarde van Schöne bestaat geen twijfel. Als je ziet hoe makkelijk het middenveld van Heerenveen bij vlagen voetbalde in de eerste helft en hoe ongelooflijk moeilijk dat daarna ging…"
 
"Je voetbalt veel makkelijker met Schöne in de ploeg. Kongolo baalt nu ontzettend. Maar ik kan die keuze van Jansen wel begrijpen", vervolgt De Vries, die zag dat Schöne inmiddels ook de vrije trappen bij SC Heerenveen mag nemen. "Iedereen ging er wel voor zitten."
 
Schöne viel in de rust uit bij SC Heerenveen. "Hij heeft een tijd niet gevoetbald. Maar als er een klein beetje twijfel is dan gaan ze die jongen natuurlijk sparen tegen PEC om hem fit te krijgen voor die halve finale tegen Ajax."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Feb 2021 om 10:13
    Gewoon Lasse nog even sparen tegen Pec en op naar een stunt tegen ajax. Zullen wel klagen over onze mat
  • 24 Feb 2021 om 23:25
    • Quote van 24 Feb 2021 om 19:44
      Waarom zou je Dresevic eruit gooien? Sinds hij weer speelt wordt er weer van achteruit gevoetbald en, zeker niet onbelangrijk, punten gepakt! Voor het middenveld heb je mijn inziens 5 basiswaardige spelers met Joey, Tibor, Lasse, Siem en Rodney. De eerste vier zullen als eerste in aanmerking komen voor een basis plek, en Kongolo is de eerste die de plek in neemt ivm blessures, vorm, tegenstander, schorsing, etc. Hajal zit er mijn inziens ook dicht tegen aan, en zou hem graag wat meer minuten willen zien (invallen). Dus ik denk dat JJ het de laatste 2 wedstrijden qua basisopstelling redelijk op orde heeft.. Wel een kanttekening betreft ‘het nieuwe systeem’. Het is jammer dat van der Heide nu eigenlijk de dupe wordt van het systeem, die jongen verdient eigenlijk meer minuten.. misschien eens starten met Arjan, op van Bergen z’n plek..
    Ik zie liever Nygren op de plek van van bergen!
  • 24 Feb 2021 om 19:44
    • Quote van 24 Feb 2021 om 17:59
      Is het niet een idee om kongolo centraal rechts neer te zetten ipv van dresevic, kongolo heeft soms zeer goede runs naar voren maar ik krijg het gevoel dat hij het niet 90 minuten kan belopen op het middenveld. Achterin hoef je een stuk minder te rennen en hij is groot en sterk genoeg om daar te staan. Meningen erover?
    Waarom zou je Dresevic eruit gooien? Sinds hij weer speelt wordt er weer van achteruit gevoetbald en, zeker niet onbelangrijk, punten gepakt! Voor het middenveld heb je mijn inziens 5 basiswaardige spelers met Joey, Tibor, Lasse, Siem en Rodney. De eerste vier zullen als eerste in aanmerking komen voor een basis plek, en Kongolo is de eerste die de plek in neemt ivm blessures, vorm, tegenstander, schorsing, etc. Hajal zit er mijn inziens ook dicht tegen aan, en zou hem graag wat meer minuten willen zien (invallen). Dus ik denk dat JJ het de laatste 2 wedstrijden qua basisopstelling redelijk op orde heeft.. Wel een kanttekening betreft ‘het nieuwe systeem’. Het is jammer dat van der Heide nu eigenlijk de dupe wordt van het systeem, die jongen verdient eigenlijk meer minuten.. misschien eens starten met Arjan, op van Bergen z’n plek..
  • 24 Feb 2021 om 19:28
    • Quote van 24 Feb 2021 om 17:59
      Is het niet een idee om kongolo centraal rechts neer te zetten ipv van dresevic, kongolo heeft soms zeer goede runs naar voren maar ik krijg het gevoel dat hij het niet 90 minuten kan belopen op het middenveld. Achterin hoef je een stuk minder te rennen en hij is groot en sterk genoeg om daar te staan. Meningen erover?
    zodat ze nog makkelijker druk op ons kunnen zetten? Nee beter kongolo naar de bank.
  • 24 Feb 2021 om 19:23
    Kongolo is juist erg zwak qua overzicht, positioneel goed staan. Die wil je dus echt niet cemtraal achterin.
  • 24 Feb 2021 om 19:18
    • Quote van 24 Feb 2021 om 17:59
      Is het niet een idee om kongolo centraal rechts neer te zetten ipv van dresevic, kongolo heeft soms zeer goede runs naar voren maar ik krijg het gevoel dat hij het niet 90 minuten kan belopen op het middenveld. Achterin hoef je een stuk minder te rennen en hij is groot en sterk genoeg om daar te staan. Meningen erover?
    Vergeten dat hij eens centraal achterin stond ik meen tegen Groningen uit? Al poosje terug maar was geen succes..
  • 24 Feb 2021 om 18:16
    • Quote van 24 Feb 2021 om 17:59
      Is het niet een idee om kongolo centraal rechts neer te zetten ipv van dresevic, kongolo heeft soms zeer goede runs naar voren maar ik krijg het gevoel dat hij het niet 90 minuten kan belopen op het middenveld. Achterin hoef je een stuk minder te rennen en hij is groot en sterk genoeg om daar te staan. Meningen erover?
    Vindt dresevic meer een durfal in een duel dan Kongolo. Vaak is hij te lief ipv erin knallen. Bij Dresevic mag dat ook wel iets feller af en toe maar lijkt me toch nu al wel beter daarin
  • 24 Feb 2021 om 17:59
    Is het niet een idee om kongolo centraal rechts neer te zetten ipv van dresevic, kongolo heeft soms zeer goede runs naar voren maar ik krijg het gevoel dat hij het niet 90 minuten kan belopen op het middenveld. Achterin hoef je een stuk minder te rennen en hij is groot en sterk genoeg om daar te staan. Meningen erover?
  • 24 Feb 2021 om 17:59
    Eens
Saturday 24 April 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›