VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen thuis niet langs FC Groningen

40
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen thuis niet langs FC Groningen

SC Heerenveen en FC Groningen hebben elkaar vandaag in balans gehouden in de Derby van het Noorden. De eerst helft was voor de Friezen, waar de Groningers de kleedkamer beter uitkwamen.

De eerste helft was voor SC Heerenveen, maar men moest meer dan twintig minuten wachten op de eerste grote kans. Een schot van Schöne werd gepareerd door Padt. Een paar minuten later raakte Joey Veerman de paal. Een paar minuten voor rust was het dan toch raak. Siem de Jong scoort op aangeven van Henk Veerman. Die voorsprong bleef gekoesterd tot en met de rust. 

In de tweede helft was de situatie totaal anders. FC Groningen leek als herboren uit de kleedkamer te zijn gekomen en begon direct met het zoeken naar de gelijkmaker. Abraham miste na een uur spelen net. Terwijl tien minuten voor tijd Larsen de lat raakte. Vlak daarna bleek het toch raak: Tomas Suslov maakte de 1-1. Een paar minuten later was het weer Larsen die gevaarlijk was, maar hij kopte over. Beide ploegen scoorden in blessuretijd niet meer en dus bleek 1-1 de eindstand. 

Opstelling SC Heerenveen: Mulder, Floranus, Dresevic, Bochniewicz, Kaib; Schöne (46' Kongolo), J. Veerman, Halilovic, De Jong, H. Veerman, Van Bergen (85' Nygren).

40 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Feb 2021 om 20:09
    • Quote van 21 Feb 2021 om 20:02
      Bij elke club na SC Heerenveen is hij geflopt
    Onzin
  • 22 Feb 2021 om 16:28
    • Quote van 22 Feb 2021 om 15:08
      weet niet of zijn/haar bericht direct negatief bedoelt was......je kunt het op meerdere manieren interpreteren.
    Zeker niet negatief bedoeld, gewoon opvallend.
  • 22 Feb 2021 om 15:08
    • Quote van 22 Feb 2021 om 14:15
      Kijk dit soort reacties... Wat wil je nou?
      Zeg dan niks. Jankbek. We staan gewoon in halve finale en zetten na de aankopen in de winter gewoon een goede serie in de competitie neer.
    weet niet of zijn/haar bericht direct negatief bedoelt was......je kunt het op meerdere manieren interpreteren.
  • 22 Feb 2021 om 14:32
    • Quote van 22 Feb 2021 om 14:15
      Kijk dit soort reacties... Wat wil je nou?
      Zeg dan niks. Jankbek. We staan gewoon in halve finale en zetten na de aankopen in de winter gewoon een goede serie in de competitie neer.
    Beetje lief voor elkaar hoor
  • 22 Feb 2021 om 14:15
    • Quote van 22 Feb 2021 om 13:26
      49 wedstrijden de afgelopen twee seizoenen, 15 maal 1-1. Ongelofelijk.
    Kijk dit soort reacties... Wat wil je nou?
    Zeg dan niks. Jankbek. We staan gewoon in halve finale en zetten na de aankopen in de winter gewoon een goede serie in de competitie neer.
  • 22 Feb 2021 om 13:26
    49 wedstrijden de afgelopen twee seizoenen, 15 maal 1-1. Ongelofelijk.
  • 22 Feb 2021 om 12:33
    • Quote van 22 Feb 2021 om 12:10
      Helemaal mee eens. Er zijn een aantal op dit forum die iedere keer op zoek gaan naar een zondebok. In de voorbereiding waren we volgens een aantal degradatie kandidaat. We maakten een flitsende start, vielen daarna iets terug. Toen kwam er een serie lastige wedstrijden en zouden we volgens de zogenaamde deskundigen wel in de buurt van de degradatiestreep belanden . Maar hier hielden we ons goed staande,inclusief de winst op feijenoord in de beker.als we wel winnen ligt het aan een bepaalde speler, b.v. Floranus of dan weer iemand anders. Iedere andere club is bij met de resultaten die heerenveen behaald, maar wij blijven zoeken naar zondebokken Nu is schijnbaar de trainer weer niet goed genoeg en wordt weergeroepen om Verbeek.Als je ellende wilt moet je dat gaan doen.
    op zich is het niet heel vreemd om enigzins kritsch te zijn op moment dat een voorbereiding slecht verloopt en er ook nog geen eredivisie waardige selectie staat? Dat wij toen weinig indruk hebben gemaakt en rechterrijtje werden geschaalt is dan niet raar toch? Evenals 4 punten uit ik meen 11 wedstrrijden?, dan mag er toch ook kritiek en/of zorgen geuit worden? Ik snap niet zo goed wat daar verkeerd aan is. Ja, het is bijzonder prettig dat de afgelopen serie goed verlopen is maar dit lag niet direct in de lijn der verwachting. En voor wat betreft onze trainer, JJ, ik denk op een hele kleine enkeling na dat iedereen hem graag bij de club behouden ziet worden.....de 1 als hoofdtrainer en de ander, al dan niet tijdelijk, een stapje terug maar echt hele nare negatioeve reacties omtrent zijn persoon ben ik ook nog niet echt tegen gekomen.......helaas wel over een aantal spelers, die niet al te netjes bejegend worden, daarvan kan ik mij nog wel iets bij voorstellen wanneer je daar iets van vindt.
  • 22 Feb 2021 om 12:10
    • Quote van 21 Feb 2021 om 19:38
      Ach prima jaar (2021) voor Heerenveen tot dusver. Kijk naar de afgelopen wedstrijden. Twente, Feyenoord, Feyenoord (beker), Vitesse, AZ en Groningen en kijk hoeveel punten we hebben gepakt. Niet kijkend naar het spel maar naar de resultaten is het toch goed gegaan? Nu doorpakken PEC, ADO en Willem II en tussendoor nog Ajax voor de beker. Het seizoen kan er over een maand nog rooskleuriger uitzien. JJ heeft het na de winter gewoon top gedaan. Je mag hem niet leuk vinden maar hij past toch bij Heerenveen en de weg die ze willen bewandelen. Steun elkaar in plaats van verdeeldheid zaaien. #forzaheerenveen
    Helemaal mee eens. Er zijn een aantal op dit forum die iedere keer op zoek gaan naar een zondebok. In de voorbereiding waren we volgens een aantal degradatie kandidaat. We maakten een flitsende start, vielen daarna iets terug. Toen kwam er een serie lastige wedstrijden en zouden we volgens de zogenaamde deskundigen wel in de buurt van de degradatiestreep belanden . Maar hier hielden we ons goed staande,inclusief de winst op feijenoord in de beker.als we wel winnen ligt het aan een bepaalde speler, b.v. Floranus of dan weer iemand anders. Iedere andere club is bij met de resultaten die heerenveen behaald, maar wij blijven zoeken naar zondebokken Nu is schijnbaar de trainer weer niet goed genoeg en wordt weergeroepen om Verbeek.Als je ellende wilt moet je dat gaan doen.
  • 21 Feb 2021 om 20:37
    • Quote van 21 Feb 2021 om 20:25
      Voor mij is na de winter, na de winterstop, maar goed. Jij begint ergens bij Emmen uit en 'vergeet 'Fortuna, RKC en VVV dan.

    Ja in die periode moeten we het stellen met niet een complete selectie. Halilovic speelt tegen Fortuna nog niet. Akujobi staat rechtsback die wedstrijden en Kaib is er nog niet. We speelden nog 4-3-3. Nieuwkomers staan er gewoon niet gelijk, die moeten worden ingepast. Dat is inmiddels gebeurt. Ik ben tot dusver gewoon tevreden over 2021.

    Het gaat mij erom dat JJ wordt afgekraakt maar dat is in mijn ogen niet terecht. De resultaten zijn nu gewoon goed. Het voetbal moet beter, maar dat is een proces en we maken stappen. Dat is zeker te zien. Er komt nu een belangrijke periode aan met PEC, ADO en Willem II. Ajax tussendoor. Wie weet verrassen we dan en bereiken we de finale...

    Ik kan er niet tegen dat na een matige 2e helft gelijk geroepen wordt JJ is niet goed genoeg bla bla bla. We doen het in 2021 gewoon prima. Dat mag geaccepteerd worden. Er worden stappen gezet. Babystappen misschien maar er is progressie. De club met elkaar steunen, vertrouwen tonen en wie weet kunnen we een finale bereiken en pakken we komende periode 9punten uit 3 wedstrijden in de eredivisie. Dan is JJ opeens weer fantastisch en moet hij een contact voor z’n leven krijgen. Het is maar net hoe de wind waait...

    Al met al steun ik JJ en dat moeten meer doen!
    #Forzaheerenveen
  • 21 Feb 2021 om 20:25
    • Quote van 21 Feb 2021 om 20:22
      Ja na de winter! Twente, Feyenoord, Feyenoord (beker), Vitesse, AZ en Groningen. Ook Emmen uitgeschakeld voor de beker. Tegen Heracles verloren door een persoonlijke fout in de 89e min. We geven gewoon weinig weg.

      De resultaten zijn gewoon goed. Voetballend is een ander verhaald. Wel reëel maar de resultaten blijven kijken.
    Voor mij is na de winter, na de winterstop, maar goed. Jij begint ergens bij Emmen uit en 'vergeet 'Fortuna, RKC en VVV dan.

  • 21 Feb 2021 om 20:22
    • Quote van 21 Feb 2021 om 20:14
      Na de winter? Dan vergeet je maand januari voor het gemak maar even?

      Ben het wel met je eens dat we nu eens met z'n allen de club moeten steunen, alleen kun je wel gewoon reëel naar de resultaten blijven kijken.
    Ja na de winter! Twente, Feyenoord, Feyenoord (beker), Vitesse, AZ en Groningen. Ook Emmen uitgeschakeld voor de beker. Tegen Heracles verloren door een persoonlijke fout in de 89e min. We geven gewoon weinig weg.

    De resultaten zijn gewoon goed. Voetballend is een ander verhaald. Wel reëel maar de resultaten blijven kijken.
  • 21 Feb 2021 om 20:14
    • Quote van 21 Feb 2021 om 20:09
      Dat ben ik niet met je eens. Vorig seizoen kwartfinale beker uitgeschakeld door Feyenoord maar dat scheelde niet veel, nu halve finale beker. Meerdere goede periodes gehad waarin we leuk voetbalde. De eerste 6 wedstrijden van dit seizoen en nu na de winter weer. Je kan hem ongeschikt vinden maar statistisch brengt hij Heerenveen wel verder. Gun JJ ook wat tijd. Wordt te snel afgeschreven terwijl er geen verschrikkelijke dingen gebeurd zijn. We spelen prima en we zetten stappen. Even eerlijk en realistisch, het gaat voetballend steeds beter en verdedigend staat het gewoon goed. Dat er meer stappen gezet moeten worden staat vast. De rek is nog niet uit het elftal en het kan nog beter. Dat is ook mooi want dan gaan we nog wat leuks zien dit jaar
    Na de winter? Dan vergeet je maand januari voor het gemak maar even?

    Ben het wel met je eens dat we nu eens met z'n allen de club moeten steunen, alleen kun je wel gewoon reëel naar de resultaten blijven kijken.
  • 21 Feb 2021 om 20:09
    • Quote van 21 Feb 2021 om 19:50
      Ik wil helemaal geen verdeeldheid zaaien hoor ! Maar kijk er realistisch naar. JJ is er gewoon niet klaar voor ondanks een paar leuke wedstrijdjes. Dat is gewoon eerlijk zo.
    Dat ben ik niet met je eens. Vorig seizoen kwartfinale beker uitgeschakeld door Feyenoord maar dat scheelde niet veel, nu halve finale beker. Meerdere goede periodes gehad waarin we leuk voetbalde. De eerste 6 wedstrijden van dit seizoen en nu na de winter weer. Je kan hem ongeschikt vinden maar statistisch brengt hij Heerenveen wel verder. Gun JJ ook wat tijd. Wordt te snel afgeschreven terwijl er geen verschrikkelijke dingen gebeurd zijn. We spelen prima en we zetten stappen. Even eerlijk en realistisch, het gaat voetballend steeds beter en verdedigend staat het gewoon goed. Dat er meer stappen gezet moeten worden staat vast. De rek is nog niet uit het elftal en het kan nog beter. Dat is ook mooi want dan gaan we nog wat leuks zien dit jaar
  • 21 Feb 2021 om 20:02
    • Quote van 21 Feb 2021 om 18:22
      Het zal wel...maar hij is er hoe dan ook (nog) niet klaar voor. Zet er dan een ervaren goede coach bij.....en wat mij betreft blijf ik erbij..Gertjan.
    Bij elke club na SC Heerenveen is hij geflopt
  • 21 Feb 2021 om 19:50
    • Quote van 21 Feb 2021 om 19:38
      Ach prima jaar (2021) voor Heerenveen tot dusver. Kijk naar de afgelopen wedstrijden. Twente, Feyenoord, Feyenoord (beker), Vitesse, AZ en Groningen en kijk hoeveel punten we hebben gepakt. Niet kijkend naar het spel maar naar de resultaten is het toch goed gegaan? Nu doorpakken PEC, ADO en Willem II en tussendoor nog Ajax voor de beker. Het seizoen kan er over een maand nog rooskleuriger uitzien. JJ heeft het na de winter gewoon top gedaan. Je mag hem niet leuk vinden maar hij past toch bij Heerenveen en de weg die ze willen bewandelen. Steun elkaar in plaats van verdeeldheid zaaien. #forzaheerenveen
    Ik wil helemaal geen verdeeldheid zaaien hoor ! Maar kijk er realistisch naar. JJ is er gewoon niet klaar voor ondanks een paar leuke wedstrijdjes. Dat is gewoon eerlijk zo.
  • 21 Feb 2021 om 19:38
    Ach prima jaar (2021) voor Heerenveen tot dusver. Kijk naar de afgelopen wedstrijden. Twente, Feyenoord, Feyenoord (beker), Vitesse, AZ en Groningen en kijk hoeveel punten we hebben gepakt. Niet kijkend naar het spel maar naar de resultaten is het toch goed gegaan? Nu doorpakken PEC, ADO en Willem II en tussendoor nog Ajax voor de beker. Het seizoen kan er over een maand nog rooskleuriger uitzien. JJ heeft het na de winter gewoon top gedaan. Je mag hem niet leuk vinden maar hij past toch bij Heerenveen en de weg die ze willen bewandelen. Steun elkaar in plaats van verdeeldheid zaaien. #forzaheerenveen
  • 21 Feb 2021 om 19:20
    • Quote van 21 Feb 2021 om 19:17
      Verrek ..had ik dat nu maar eerder gedaan inderdaad! ;) Dat is jammer , hij kan het prima vinden met Johnny . Was een mooi koppel geweest...helaas .
    Ik denk niet dat GJ kan samenwerken. Dus dat komt vast niet goed. Laat hem lekker naar Zwolle gaan. Voor hem kans op eerherstel.
  • 21 Feb 2021 om 19:17
    • Quote van 21 Feb 2021 om 18:30
      Had je eerder moeten zeggen. Die gaat naar Zwolle. Waarom heb je dat idee niet vaker geopperd ;-)
    Verrek ..had ik dat nu maar eerder gedaan inderdaad! ;) Dat is jammer , hij kan het prima vinden met Johnny . Was een mooi koppel geweest...helaas .
  • 21 Feb 2021 om 18:54
    • Quote van 21 Feb 2021 om 18:36
      Let even op waar Kongolo staat bij de tegengoal... Staat tussen de centrale verdedigers op lijn. Je moet druk geven op de bal en niet inzakken. Daardoor kan de speler van Groningen aanzetten tot zo’n zondsgsschot
    Volgens mij had Joey Veerman ook dichter op die speler moeten blijven zitten. Vanuit het centrum had er rugdekking voor Kaib moeten komen en Joey had er voor moeten zorgen dat die kerel niet zo vrij kan schieten. Het blijft een mazzelgoal maar het was echt onnodig die tegen te krijgen.
  • 21 Feb 2021 om 18:36
    Let even op waar Kongolo staat bij de tegengoal... Staat tussen de centrale verdedigers op lijn. Je moet druk geven op de bal en niet inzakken. Daardoor kan de speler van Groningen aanzetten tot zo’n zondsgsschot
  • 21 Feb 2021 om 18:30
    • Quote van 21 Feb 2021 om 18:22
      Het zal wel...maar hij is er hoe dan ook (nog) niet klaar voor. Zet er dan een ervaren goede coach bij.....en wat mij betreft blijf ik erbij..Gertjan.
    Had je eerder moeten zeggen. Die gaat naar Zwolle. Waarom heb je dat idee niet vaker geopperd ;-)
  • 21 Feb 2021 om 18:22
    • Quote van 21 Feb 2021 om 17:00
      JJ slecht, JJ goed.. hoe snel mensen hun mening veranderen.... Woensdag was het hosanna en nu moet iedereen gelijk weer helemaal zeiken. Top 1e helft, 2e helft was Groningen gewoon beter. Zoals Groningen dat dit jaar gewoon is. Groningen is een moeilijke bespeelbare ploeg. Er zat niet meer in vandaag. Accepteer dat. We hebben Woensdag nog gespeeld... jammer en door. Op naar PEC en dan de focus op de beker.
    Het zal wel...maar hij is er hoe dan ook (nog) niet klaar voor. Zet er dan een ervaren goede coach bij.....en wat mij betreft blijf ik erbij..Gertjan.
  • 21 Feb 2021 om 17:57
    • Quote van 21 Feb 2021 om 16:25
      Onzin, het veld is overal even slecht.
    Psv vitesse goed veld
  • 21 Feb 2021 om 17:23
    En dan hoor ik onze trainer zeggen dat de tank bij ons behoorlijk leeg was. Helemaal vreemd dat je dan geen frisse speler inbrengt en eens gaat wisselen. Hoe graag ik ook zou willen dat deze clubman als hoofdtrainer zou slagen bij onze club, ondertussen heb ik steeds meer twijfels bij de kwaliteiten van onze trainer.
  • 21 Feb 2021 om 17:13
    Lasse is echt een leider. Je ziet hem de eerste helft praten , sturen en aanwijzingen geven. Daarnaast zie je zijn klasse en rust aan de bal. En niet te vergeten... gogme. Dat maakt het grote verschil tussen de eerste en tweede helft. Jammer dat hij er uit moest maar daarna was het een stuurloos schip. Spelers afvallen hou ik ook niet zo van. Als van Bergen, floranus en kongolo een klasse beter waren ze wel verkocht. Zeker van bergen.
  • 21 Feb 2021 om 17:00
    JJ slecht, JJ goed.. hoe snel mensen hun mening veranderen.... Woensdag was het hosanna en nu moet iedereen gelijk weer helemaal zeiken. Top 1e helft, 2e helft was Groningen gewoon beter. Zoals Groningen dat dit jaar gewoon is. Groningen is een moeilijke bespeelbare ploeg. Er zat niet meer in vandaag. Accepteer dat. We hebben Woensdag nog gespeeld... jammer en door. Op naar PEC en dan de focus op de beker.
  • 21 Feb 2021 om 16:43
    Er wordt niet het maximale uit deze ploeg gehaald en dat heeft te maken met onze trainer.
  • 21 Feb 2021 om 16:39
    • Quote van 21 Feb 2021 om 16:33
      Lachwekkend de reacties hier. Groningen is ons inmiddels voorbij en daar moeten we mee leren leven. Heerenveen speelt 1ste helft erg goed. 2de helft waren ze wat moe naar de wedstrijd van Feyenoord. Je mist schone en dat is echt een behoorlijk gemis. Als mensen hier zeggen dat H en J veerman niet goed of lui zijn of niet meeverdedigen dan weet ik het niet meer. Ze kunnen leven met een punt en dat is terecht want Groningen was beter 2de helft en de 1-2 was dichterbij dan de 2-1.
    Groningen miste 2 basismiddenvelders, je wou toch niet zeggen dat FC Groningen meer kwaliteit had staan op het veld vandaag? Jansen haalt er gewoonlijk uit.
  • 21 Feb 2021 om 16:39
    Kongolo en Floranus daar ben ik wel klaar ze hebben hun kans gehad je zit met angst en beven te kijken wanneer ze de bal hebben.
  • 21 Feb 2021 om 16:37
    • Quote van 21 Feb 2021 om 16:33
      Lachwekkend de reacties hier. Groningen is ons inmiddels voorbij en daar moeten we mee leren leven. Heerenveen speelt 1ste helft erg goed. 2de helft waren ze wat moe naar de wedstrijd van Feyenoord. Je mist schone en dat is echt een behoorlijk gemis. Als mensen hier zeggen dat H en J veerman niet goed of lui zijn of niet meeverdedigen dan weet ik het niet meer. Ze kunnen leven met een punt en dat is terecht want Groningen was beter 2de helft en de 1-2 was dichterbij dan de 2-1.
    Jij weet het dus niet meer. Dat geeft niet. Maar de supporters met een kritische blik zien de Volendammers wederom verzaken.
  • 21 Feb 2021 om 16:35
    Jansen 1-1 Jansen.
  • 21 Feb 2021 om 16:33
    Lachwekkend de reacties hier. Groningen is ons inmiddels voorbij en daar moeten we mee leren leven. Heerenveen speelt 1ste helft erg goed. 2de helft waren ze wat moe naar de wedstrijd van Feyenoord. Je mist schone en dat is echt een behoorlijk gemis. Als mensen hier zeggen dat H en J veerman niet goed of lui zijn of niet meeverdedigen dan weet ik het niet meer. Ze kunnen leven met een punt en dat is terecht want Groningen was beter 2de helft en de 1-2 was dichterbij dan de 2-1.
  • 21 Feb 2021 om 16:32
    1-1 moet Mulder gewoon pakken. Als een wijf de hoek in.
  • 21 Feb 2021 om 16:29
    H.Veerman doet je met 10 man spelen en J Veerman weigert op 100% mee te verdedigen
  • 21 Feb 2021 om 16:28
    Bedankt Jansen.
  • 21 Feb 2021 om 16:26
    • Quote van 21 Feb 2021 om 16:23
      De aanvoerder van FC Groningen: "Heerenveen ging achteruitlopen in de 2e helft, daardoor kregen wij meer ruimte". De aanvoerder van sc Heerenveen kan wel leven met 1 punt. Tactiek van JJ en de instelling van deze speler spreken boekdelen.
    Je weet gewoon al dat Hveen spelers weer tevreden zijn met een punt. Een mentaliteit om te janken, maar deze mentaliteit is goed terug te zien in de wedstrijden. Nooit de wil om echt te winnen ten koste van alles. Zo’n wedstrijd als vandaag moet je gewoon winnen, helemaal als Groningen zo slecht speelt.
  • 21 Feb 2021 om 16:25
    • Quote van 21 Feb 2021 om 16:23
      We hebben verloren omdat het veld zo slecht is
    Onzin, het veld is overal even slecht.
  • 21 Feb 2021 om 16:23
    We hebben verloren omdat het veld zo slecht is
  • 21 Feb 2021 om 16:23
    De aanvoerder van FC Groningen: "Heerenveen ging achteruitlopen in de 2e helft, daardoor kregen wij meer ruimte". De aanvoerder van sc Heerenveen kan wel leven met 1 punt. Tactiek van JJ en de instelling van deze speler spreken boekdelen.
  • 21 Feb 2021 om 16:22
    Wat frustrerend dit. Zo’n slecht groningen weer in de wedstrijd laten komen... Volledig in de 2de helft weggegeven.
Saturday 6 March 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›