BREAKING | Bekerduel SC Heerenveen tegen Feyenoord afgelast

23
BREAKING | Bekerduel SC Heerenveen tegen Feyenoord afgelast

De bekerwedstrijd tussen SC Heerenveen en Feyenoord die voor donderdagavond 20:00 uur gepland stond, is afgelast. Dit heeft de KNVB zojuist bekendgemaakt. Het veld in het Abe Lenstra stadion is onbespeelbaar.

Het veld lag er zaterdag tegen Vitesse al niet goed meer bij. Door de hevige sneeuwval en de kou is het er niet beter op geworden en kan er niet op gevoetbald worden. De KNVB heeft hierom besloten de wedstrijd te annuleren. De wedstrijd gaat nu volgende week woensdag om 18.45 uur worden gespeeld.

Eerder ging er al een streep door de wedstrijd tussen NEC Nijmegen en VVV-Venlo.

Foto: Marco Heerschop

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Feb 2021 om 23:51
    • Quote van 10 Feb 2021 om 22:40
      Uhm...
      Nu heb ik het idee dat ik je eerdere reactie verkeerd gelezen heb?

      Bedoelde je dat de bouwsector wel volgens de cao rekening houd met gevoelstemperatuur?
      Of, zoals ik het eerst las en waarop mijn reactie volgde, dat de bouwsector géén rekening houd met gevoelstemperatuur?

      Als je het eerste bedoelde; Excusez moi, dan kan mijn eerdere reactie de prullenbak in.

    Nee hoor bedoel er niks mee gewoon goed uitgelegd
  • 10 Feb 2021 om 23:50
    • Quote van 10 Feb 2021 om 22:29
      Rare reactie op iemand die iets keurig beargumenteerd met feiten
    Ik vond het goed onderbouwd
  • 10 Feb 2021 om 22:40
    • Quote van 10 Feb 2021 om 22:17
      Goed verhaal zal het meenemen
    Uhm...
    Nu heb ik het idee dat ik je eerdere reactie verkeerd gelezen heb?

    Bedoelde je dat de bouwsector wel volgens de cao rekening houd met gevoelstemperatuur?
    Of, zoals ik het eerst las en waarop mijn reactie volgde, dat de bouwsector géén rekening houd met gevoelstemperatuur?

    Als je het eerste bedoelde; Excusez moi, dan kan mijn eerdere reactie de prullenbak in.

  • 10 Feb 2021 om 22:29
    • Quote van 10 Feb 2021 om 22:17
      Goed verhaal zal het meenemen
    Rare reactie op iemand die iets keurig beargumenteerd met feiten
  • 10 Feb 2021 om 22:17
    • Quote van 10 Feb 2021 om 20:34
      Je wilt toch niet beweren dat ze op een bouwplaats helemaal niets doen heb? ;p

      Qua voetbal doel ik op staf, wisselspelers, stewards, camerabediening etc. Die kunnen weinig bewegen om warm te blijven.

      Om nog even op je cao opmerking terug te komen, deze site stelt iets anders; https://www.ondernemenmetpersoneel.nl/orienteren/arbeidsomstandigheden/vorstverlet-wanneer-moet-je-personeel-vrij-geven#:~:text=In%20de%20meeste%20cao's%20binnen,je%20werknemers%20het%20werk%20weigeren.
      Vorstverlet bij een gevoelstemperatuur van -6.
      De KNVB heeft het over -12 en -20.
    Goed verhaal zal het meenemen
  • 10 Feb 2021 om 20:34
    • Quote van 10 Feb 2021 om 19:59
      Ik zou zeggen neem eens een kijkje op de bouwplaats
    Je wilt toch niet beweren dat ze op een bouwplaats helemaal niets doen heb? ;p

    Qua voetbal doel ik op staf, wisselspelers, stewards, camerabediening etc. Die kunnen weinig bewegen om warm te blijven.

    Om nog even op je cao opmerking terug te komen, deze site stelt iets anders; https://www.ondernemenmetpersoneel.nl/orienteren/arbeidsomstandigheden/vorstverlet-wanneer-moet-je-personeel-vrij-geven#:~:text=In%20de%20meeste%20cao's%20binnen,je%20werknemers%20het%20werk%20weigeren.
    Vorstverlet bij een gevoelstemperatuur van -6.
    De KNVB heeft het over -12 en -20.
  • 10 Feb 2021 om 19:59
    • Quote van 10 Feb 2021 om 18:46
      In de bouw heb je dan ook geen rekening te houden met een hele zooi mensen die in ieder geval 90minuten lang buiten en veelal onbeschut stil zitten of staan ;)

      Tis volgens mij ook geen keiharde afspraak, maar ik meen dat ze er wel (waar mogelijk) rekening mee houden.
    Ik zou zeggen neem eens een kijkje op de bouwplaats
  • 10 Feb 2021 om 19:43
    kijk ons veld tegen vitesse. Die ziet er niet voor niks zo uit. Prima dat het afgelast is. Als we veel van onze spelers verwachten moeten de voorwaarden ook degelijk zijn en een goed veld hoort daarbij.
  • 10 Feb 2021 om 18:46
    • Quote van 10 Feb 2021 om 18:42
      In de bouwsector werk je ook(of niet) met gevoelstemperaturen volgens de cao
    In de bouw heb je dan ook geen rekening te houden met een hele zooi mensen die in ieder geval 90minuten lang buiten en veelal onbeschut stil zitten of staan ;)

    Tis volgens mij ook geen keiharde afspraak, maar ik meen dat ze er wel (waar mogelijk) rekening mee houden.
  • 10 Feb 2021 om 18:42
    • Quote van 10 Feb 2021 om 18:37
      Maar het is toch om het slechte veld afgelast en niet om de kou?
    Yup.
    https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/toto-knvb-beker/62614/bekerduel-sc-heerenveen-feyenoord-afgelast
  • 10 Feb 2021 om 18:42
    In de bouwsector werk je ook(of niet) met gevoelstemperaturen volgens de cao
  • 10 Feb 2021 om 18:38
    • Quote van 10 Feb 2021 om 18:07
      Jouw redenering klinkt inderdaad veel logischer. Als deze clubs die je opnoemt beschikken niet over veld verwarming... Daarbij komt dat Gudde van de KNVB zeker te weten de persconferentie heeft gevolgd. Daarin was Dick zeer negatief. Hoe zo zal dit volgen jou geen factor hebben gespeeld in het atlassen van deze wedstrijd?
    Omdat Dick het niet voor het zeggen heeft.
    Omdat het veld aan bepaalde eisen moet voldoen.
    Omdat het veld nu keihard is en dat vergroot de kans op blessures en daarom is het onverantwoord.
    Omdat er regels/afspraken zijn over de gevoelstemperatuur.
    Omdat Dick niet bepaald of er gespeeld gaat worden.
  • 10 Feb 2021 om 18:37
    Maar het is toch om het slechte veld afgelast en niet om de kou?
  • 10 Feb 2021 om 18:29
    Jammer! Vind feyenoord niet erg, die hadden al even niet kunnen trainen. Nu kunnen ze weer voorbereiden
  • 10 Feb 2021 om 18:07
    • Quote van 10 Feb 2021 om 18:02
      Gelijkertijd heeft Dickie er ook voor gezorgd dat eerder al "NEC - VVV-Venlo" werd afgelast en dat "Almere City - FC Volendam" en "Jong PSV - Helmond Sport" komend weekend niet doorgaan, want anders zou het er té dik bovenop liggen dat hij heeft kunnen bepalen dat "Heerenveen - Feyenoord" niet doorgaat.
    Jouw redenering klinkt inderdaad veel logischer. Als deze clubs die je opnoemt beschikken niet over veld verwarming... Daarbij komt dat Gudde van de KNVB zeker te weten de persconferentie heeft gevolgd. Daarin was Dick zeer negatief. Hoe zo zal dit volgen jou geen factor hebben gespeeld in het atlassen van deze wedstrijd?
  • 10 Feb 2021 om 18:02
    • Quote van 10 Feb 2021 om 17:47
      Komt allemaal nav de persconferentie van Dick Advocaat. Angsthaas, steeds roepen -20. Terwijl het bij -6 wel ophoud om 20:00. Heerenveen is momenteel gewoon in het voordeel, mbt de trainingen enzovoort in de aanloop naar de wedstrijd.
    Gelijkertijd heeft Dickie er ook voor gezorgd dat eerder al "NEC - VVV-Venlo" werd afgelast en dat "Almere City - FC Volendam" en "Jong PSV - Helmond Sport" komend weekend niet doorgaan, want anders zou het er té dik bovenop liggen dat hij heeft kunnen bepalen dat "Heerenveen - Feyenoord" niet doorgaat.
  • 10 Feb 2021 om 17:47
    Komt allemaal nav de persconferentie van Dick Advocaat. Angsthaas, steeds roepen -20. Terwijl het bij -6 wel ophoud om 20:00. Heerenveen is momenteel gewoon in het voordeel, mbt de trainingen enzovoort in de aanloop naar de wedstrijd.
  • 10 Feb 2021 om 17:35
    Heeft Gudde dit geregeld op verzoek van Advocaat? Uiteindelijk goede beslissing, je moet het hele jaar nog voetballen.
  • 10 Feb 2021 om 17:11
    • Quote van 10 Feb 2021 om 17:04
      Jammer hoor! De prijs voor een weekendje schaatsen zullen we dan maar zeggen. We zijn wel in vorm, ik had het morgen wel willen zien!
    Komt meer door de sneeuw. En die sneeuw zorgt ervoor dat het schaatsen vooralsnog op veel plaatsen ook nog niet kan. Ik had liever sneeuw gehad met kerst haha
  • 10 Feb 2021 om 17:10
    Jammer :(
  • 10 Feb 2021 om 17:04
    Jammer hoor! De prijs voor een weekendje schaatsen zullen we dan maar zeggen. We zijn wel in vorm, ik had het morgen wel willen zien!
  • 10 Feb 2021 om 17:02
    Erg jammer. Wel positief dat de nieuwe jongens nog meer ingepast zullen zijn als de wedstrijd gespeeld wordt. En wellicht hebben we het geluk dat Feyenoord dan wat sterkhouders mist door schorsing oid...