Jansen content: ''Uiteindelijk hebben wij heel weinig weggegeven''

10
Jansen content: ''Uiteindelijk hebben wij heel weinig weggegeven''

SC Heerenveen behaalde zeven punten uit de laatste drie duels en dat tegen ploegen die allen in het linkerrijtje staan. Een knappe prestatie.

"We hebben het gewoon keurig gedaan", zei Johnny Jansen in gesprek met de Leeuwarder CourantHet veldspel liet echter te wensen over. "Maar ik vind wel dat we terecht hebben gewonnen. We hebben de meeste kansen gekregen en zijn op de been gebleven tegen een goede tegenstander. Vitesse gokte met lange ballen op hun snelle aanvallers. Maar uiteindelijk hebben wij heel weinig weggegeven."

Vooral aanvallend was het bij tijd en wijlen gebrekkig. "We moeten in aanvallend opzicht het spel nog sneller verplaatsen", vervolgde Jansen. "Maar aan de andere kant: je ziet wel dat we beter worden, nu we drie opeenvolgende wedstrijden in deze formatie hebben gevoetbald. Tegelijk moeten we ons nog ontwikkelen. We zullen dan ook echt nog weleens slechte wedstrijden gaan voetballen."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Feb 2021 om 23:55
    • Quote van 6 Feb 2021 om 22:16
      Wie wil je daar neerzetten? Vond Kongolo juist wel oké laatste weken. Die rol past bij hem en niemand anders kan daar echt spelen. Ik zou het zo laten staan. Gerry had nog een 2e spits moeten huren/kopen en daar is de scouting in gefaald
    Op moment heb je daar weinig beter voor dat klopt. Maar ben het wel met Nielselinho eens. Ik erger mij al heel het seizoen aan Kongolo. Zijn 1e balaanname is zo slecht. Hij verstopt zich ook vaak in de opbouw. Ik vind dat echt een miskoop. Snap niet dat zo'n jongen gescout is. Aan de bal is hij zo beperkt.
    Wellicht dat Dewaele die positie beter kan invullen dan Kongolo. Maar ik zelf kan daar nog niet echt over oordelen heb Dewaele amper nog zien spelen.
  • 6 Feb 2021 om 23:52
    • Quote van 6 Feb 2021 om 21:39
      Fijn van de punten, maar het niveau en de tactiek vind ik nog steeds heel beroerd
    De punten zijn nu even belangrijker dan hoe en wat. JJ heeft het nu redelijk dicht zitten achterin en daar vanuit kunnen we verder borduren. Ook qua opbouw zit er al meer lijn in.
    Ik zie zeker wel vooruitgang. Komt ook door Dresivic in het centrum en Tibor als controlerende middenvelder.
    Nu moet Henk nog iets meer energie in een wedstrijd stoppen. Heb het idee dat Henk altijd nog wel genoeg energie overhoudt als de wedstrijd afgelopen is dan denk ik: Geef meer gas. Hij laat Siem meer jagen op de bal terwijl hij zelf vaak dichterbij de bal is. Vandaag zag je ook een paar x dat Joey ging doorjagen maar Henk deed niet mee, Siem sprong daar meteen op in en deed wel weer mee. Het veld was slecht dus je kan als team dan makkelijker iemand onder druk zetten. Jammer dat Henk daarin nog wel wat steekjes laat vallen.
  • 6 Feb 2021 om 22:50
    • Quote van 6 Feb 2021 om 22:16
      Wie wil je daar neerzetten? Vond Kongolo juist wel oké laatste weken. Die rol past bij hem en niemand anders kan daar echt spelen. Ik zou het zo laten staan. Gerry had nog een 2e spits moeten huren/kopen en daar is de scouting in gefaald
    Hajal, Dewaele, Batista.. degene die het best in vorm is. Kongolo vind ik enorm het spel vertragen. Alles duurt zo lang bij hem.
  • 6 Feb 2021 om 22:16
    • Quote van 6 Feb 2021 om 22:02
      Voetballend is het al stukken beter dan een aantal weken geleden. Hoop wel dat JJ is een ander op de plek van Kongolo neer gaat zetten. Die heeft telkens ruzie met de bal en vertraagd het spel. H Veerman laat over het algemeen ook veel te weinig zien, speelt veel te passief. Nu scoort hij maar zonder die goal had je heel weinig aan hem gehad.
    Wie wil je daar neerzetten? Vond Kongolo juist wel oké laatste weken. Die rol past bij hem en niemand anders kan daar echt spelen. Ik zou het zo laten staan. Gerry had nog een 2e spits moeten huren/kopen en daar is de scouting in gefaald
  • 6 Feb 2021 om 22:14
    • Quote van 6 Feb 2021 om 20:43
      Hij heeft natuurlijk nu ook de beschikking over Siem de Jong, Tibor Halilovic en Rami Kaib.
    Ja dat was ook nodig! Kon zien dat JJ er niet meer uit kon halen want het team was zwak. Met Woudenberg kon het niet meer. Gelukkig hebben we nu aankopen gedaan. Met Kaib en Halilovic kunnen zij samen met elkaar het niveau van het team opkrikken!

    En de tactiek tegen Feyenoord en nu Vitesse.. Chapeau! Voor JJ en Heerenveen geweldig. Echt een clubman die alles verdient.
  • 6 Feb 2021 om 22:02
    • Quote van 6 Feb 2021 om 21:39
      Fijn van de punten, maar het niveau en de tactiek vind ik nog steeds heel beroerd
    Voetballend is het al stukken beter dan een aantal weken geleden. Hoop wel dat JJ is een ander op de plek van Kongolo neer gaat zetten. Die heeft telkens ruzie met de bal en vertraagd het spel. H Veerman laat over het algemeen ook veel te weinig zien, speelt veel te passief. Nu scoort hij maar zonder die goal had je heel weinig aan hem gehad.
  • 6 Feb 2021 om 21:39
    Fijn van de punten, maar het niveau en de tactiek vind ik nog steeds heel beroerd
  • 6 Feb 2021 om 20:50
    We missen alleen scorend vermogen. Verder wel een hardwerkend Heerenveen gezien.
  • 6 Feb 2021 om 20:43
    • Quote van 6 Feb 2021 om 20:20
      Het staat als een huis. Respect voor JJ. Ondanks alle kritiek toch maar even een solide verdediging bouwen, ondanks alle kritiek maar even 7 punten pakken tegen Feyenoord, Twente en Vitesse!! Respect JJ
    Hij heeft natuurlijk nu ook de beschikking over Siem de Jong, Tibor Halilovic en Rami Kaib.
  • 6 Feb 2021 om 20:20
    Het staat als een huis. Respect voor JJ. Ondanks alle kritiek toch maar even een solide verdediging bouwen, ondanks alle kritiek maar even 7 punten pakken tegen Feyenoord, Twente en Vitesse!! Respect JJ
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›