''Als je dan ziet hoe Floranus op z'n elfendertigst omschakelt...''

11
''Als je dan ziet hoe Floranus op z'n elfendertigst omschakelt...''

Voor de tweede keer op rij vertolkte Sherel Floranus in de Eredivisie een negatieve rol bij de enige tegengoal die SC Heerenveen tegen Heracles - en eerder tegen VVV - incasseerde. Clubwatcher Sander de Vries vond Floranus' rol erger dan Arjen van der Heide.

De vleugelspeler van SC Heerenveen wilde in de 89e minuut de bal terug naar achteren spelen, maar zag zijn pass in niemandsland verdwijnen. "Vergeet Floranus niet, hè? Die terugspeelbal van Van der Heide was natuurlijk slecht. Maar als je dan ziet hoe Sherel Floranus op z'n elfendertigst omschakelt, dat is gewoon secondenlang stil blijven staan", vertelt De Vries bij KOKO Radio.

Terwijl als hij meteen terug was gegaan, dan had hij die bal gewoon gehad. Dat je zo verliest is dan wel tekenend voor de situatie waarin Heerenveen zit. We hebben geen glazen bol, maar als het de komende weken echt helemaal verkeerd gaat, dan wordt er wel naar deze nederlaag in Almelo gekeken van: dat we die toen verloren hebben... Een gelijkspel was best verdiend geweest. Beiden konden met een 0-0 leven. Maar als je dan zo verliest.. Deze kwam echt keihard aan bij iedereen."

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Jan 2021 om 07:15
    Aangezien onze backs niet kunnen verdedigen en onze rechts- en linksbuiten alleen maar naar binnen trekken, zou het niet eens zo gek zijn om eens een 5-3-2 opstelling te proberen. Dan kan van Hecke er gewoon bij staan en speelt Dresevic als een ‘Bazoer-light’ versie die het voetballende gedeelte van achteruit verzorgd.
  • 25 Jan 2021 om 23:49
    • Quote van 25 Jan 2021 om 23:14
      Mes tussen de tanden en dan de bal naar de verkeerde kleur spelen of verkeerd uitstappen hij is ook niet alles. Één super mooie pass gezien verder veel schreeuwen en roepen, passie heeft hij maar dat hebben supporters ook.
    Viel reuze mee. Aan de bal prima, goed genoeg voor een CV. Vooral verdedigend veel en veel beter dan Dresevic. Want na de slechte bal van Van der Heide en het lakse optreden van Floranus was het nog geen goal en moest de spits van Heracles nog een heleboel meters afleggen. Van Hecke is harder in de duels, koppend vele malen beter, positioneel ook. En collectief werkt het niet bepaald beter met Dresevic, zacht uitgedrukt. Maar goed, in het centrum hebben we nog een luxepositie, de grootste problemen liggen elders.
  • 25 Jan 2021 om 23:14
    • Quote van 25 Jan 2021 om 22:14
      Dresevic valt mij enorm tegen. Als hij dan oploopt heeft ie geen idee wat hij moet doen met de bal en strooit 9 vd 10 keer met drakenballen. V Hecke verdedigd met mes tussen de tanden. Dat hebben we nodig!
    Mes tussen de tanden en dan de bal naar de verkeerde kleur spelen of verkeerd uitstappen hij is ook niet alles. Één super mooie pass gezien verder veel schreeuwen en roepen, passie heeft hij maar dat hebben supporters ook.
  • 25 Jan 2021 om 22:14
    • Quote van 25 Jan 2021 om 21:47
      Van Hecke is ook alleen een hype, het collectief werkt beter met Dresevic, van Hecke lekker op de plek van floranus of banken.
    Dresevic valt mij enorm tegen. Als hij dan oploopt heeft ie geen idee wat hij moet doen met de bal en strooit 9 vd 10 keer met drakenballen. V Hecke verdedigd met mes tussen de tanden. Dat hebben we nodig!
  • 25 Jan 2021 om 21:47
    • Quote van 25 Jan 2021 om 21:40
      Eens , maar dat is een, sorry dat ik het zeg, zacht ei. Van Hecke had hem niet laten lopen.
    Van Hecke is ook alleen een hype, het collectief werkt beter met Dresevic, van Hecke lekker op de plek van floranus of banken.
  • 25 Jan 2021 om 21:40
    • Quote van 25 Jan 2021 om 19:02
      Maar wat vinden wij dan van Dresevic? Die moet die spits daar toch in de laatste minuut de tribune in schoppen????
    Eens , maar dat is een, sorry dat ik het zeg, zacht ei. Van Hecke had hem niet laten lopen.
  • 25 Jan 2021 om 20:53
    • Quote van 25 Jan 2021 om 19:02
      Maar wat vinden wij dan van Dresevic? Die moet die spits daar toch in de laatste minuut de tribune in schoppen????
    Hij stond alleen centraal achterin op dat moment dus niet raar dat hij daar meer centraal stond.
  • 25 Jan 2021 om 19:20
    • Quote van 25 Jan 2021 om 19:02
      Maar wat vinden wij dan van Dresevic? Die moet die spits daar toch in de laatste minuut de tribune in schoppen????
    Staat verkeerd, valt te begrijpen na zo'n waardeloze bal waar niemand op rekent
  • 25 Jan 2021 om 19:02
    Maar wat vinden wij dan van Dresevic? Die moet die spits daar toch in de laatste minuut de tribune in schoppen????
  • 25 Jan 2021 om 18:21
    Het laat zien hoe die jongen erin staat. Wat nou teamgeest. Is dit hoe we om gaan met een fout van een teamgenoot? Laat Johnny maar een voorbeeld stellen.
  • 25 Jan 2021 om 18:04
    Niet meer opstellen.
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›