VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen bekert door na benutte strafschop

49
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen bekert door na benutte strafschop

SC Heerenveen heeft zich woensdagavond geplaatst voor de kwartfinale van de KNVB Beker. De ploeg uit Friesland was met 1-2 te sterk voor FC Emmen.

Het team van Johnny Jansen begon sterk aan de wedstrijd. Ze waren de bovenliggende partij, maar doelpunten bleven uit. Pawel Bochniewicz kopte bijvoorbeeld naast en een inzet Joey Veerman vloog over. Echter, FC Emmen ging met een voorsprong de rust in. Sergio Peña zette de ploeg uit Drenthe op voorsprong.

In de tweede helft kregen onder meer Henk Veerman en Siem de Jong grote mogelijkheden op de gelijkmaker, maar deze bleef uit. Tóch kwam het team uit Heerenveen langszij. Benjamin Nygren zorgde een kleine twintig minuten voor tijd voor de 1-1. Daarna ging het spel op en neer. Uiteindelijk kreeg SC Heerenveen in de allerlaatste minuut van de wedstrijd een penalty na een handsbal van Ricardo van Rhijn. Joey Veerman ging achter de bal staan en scoorde.

SC Heerenveen plaatst zich nu als vijfde ploeg voor de kwartfinale van de KNVB Beker. Dinsdagavond deden Excelsior, Vitesse en PSV dat ook al.

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Floranus, Dresevic, Bochniewicz, Woudenberg (65' Kaib); De Jong (78' Kongolo), Halilovic (78' Hajal), J. Veerman; Van der Heide (46' Nygren), H. Veerman, Van Bergen (90' Van Hecke).

49 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Jan 2021 om 02:30
    • Quote van 21 Jan 2021 om 16:42
      Jammer dat niet iedereen genuanceerd de discussie aan wil/kan gaan omtrent het functioneren van JJ.
      Het is dit seizoen op een sterke beginfase na behoorlijk bedroevend, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is. Het lijkt wel of de mannen niet gemotiveerd zijn, niet bereid zijn te knokken of gewoonweg het niveau niet hebben. In de docu van Fox viel mij ook op dat de speeches van JJ niet enorm motiverend overkomen. Het linkje met de instelling tussen de lijnen, of het gebrek daaraan, is snel gelegd.
      Er wordt geroepen om GJV, wat mij betreft de meest succesvolle trainer die wij hebben gehad. Hij kan qua eindklasseringen en prijzen niet wedijveren met Foppe en Sollied, maar de jaren waarin hij de leiding had waren wel de laatste waar ik (en alle medesupporters in een uitverkocht ALS inclusief skyboxes) echt altijd breed grijnzend naar het stadion ging, met fantastisch voetbal en ook mooie Europese campagnes. Daar steekt hoe ik nu soms met tegenzin de tv aanzet (of voorheen in de auto stapte) schril bij af.
      Het CV van GJV spreekt echter niet in zijn voordeel. Het is toch een markante kerel en is eigenlijk overal wel met trammelant vertrokken. Ik sluit niet uit dat hij het op de rit krijgt op korte termijn en wat teweeg brengt in de selectie, maar ten koste van welke onrust binnen de club, net nu het binnen de organisatie weer een beetje rustig is?
      Een andere optie is het aantrekken van bijvoorbeeld een Van Bommel en een Van Bronckhorst. Ervaren trainers die wellicht de professionaliteit van de organisatie kunnen verbeteren, vrij succesvol, maar wel passanten.
      JJ is dat niet en is wat mij betreft wel qua positiviteit en rust het boegbeeld dat we nodig hebben. Noem het een knuffeltrainer of een charme-offensief, whatever, maar het aanstellen van JJ is wel een strategische keuze waarmee je bijvoorbeeld meer seizoenskaarthouders en sponsors aan je bindt. Ik zie persoonlijk liever dat Gerry en co. zich bezighouden met het aantrekken van leiders/winnaars in de selectie die het vuurtje voor de wedstrijd, tijdens de wedstrijd en op de trainingen aan kunnen wakkeren en eens een kaart pakken of iemand op hun plek zetten als de situatie daarom vraagt.
      Je kunt na zo'n slechte serie het een gok noemen de trainer te laten zitten, maar naast de top 4/5 heeft volgens mij elke club wel een serie zeer matige wedstrijden in een seizoen. En als dat niet gebeurt, zoals bij Willem II vorig jaar, dan stort de boel het seizoen erop misschien wel in elkaar. Dat is inherent aan de eredivisie, en dus ook aan onze club.
      Ik hoop dat de clubleiding vertrouwen houdt in JJ, bijna net zo hard als dat ik hoop dat het spel binnenkort weer om aan te gluren is.
      Forza Heerenveen!

    Mooi betoog! Volledig mee eens.
  • 21 Jan 2021 om 18:56
    • Quote van 21 Jan 2021 om 17:41
      Feit is dat er nauwelijks zaken te noemen zijn die als houvast kunnen dienen. Het spel verbeterd niet, spelers worden niet beter en er worden niet steeds meer maar steeds minder punten gepakt. Waar trek je de grens? Nooit?
    Ach wanneer je het vergelijk met de voorbereiding dan zie ik duidelijke verbetering :). Wanneer we weer winnen dan komt e vertrouwen in de groep en dan kunnen we heel leuk voetballen. Dat zag je na de wedstrijd tegen Willem 2. De opluchting toen maar ook het vertrouwen. Dat zijn we nu kwijt. Niet iedereen haalt zijn niveau en tegenstanders weten ons beter te bespelen. Dit kost tijd om weer op de rit te krijgen. We hebben (helaas) niet de middelen om een hele brede selectie te hebben. Dan hou je dit (slechte series). Ook de club wil wel een nieuwe rechtsback maar het geld is er domweg niet. Dus roeien met de riemen die je hebt en ons team kan daarbij alle steun gebruiken.
  • 21 Jan 2021 om 17:41
    • Quote van 20 Jan 2021 om 22:22
      In onze historie hebben we wel vaker belabberd slecht staan voetballen. Gooide we toen de trainer er gelijk uit? Nee tuurlijk niet! Geef hem de kans het is toch geweldig dat er een clubman voor de groep staat ipv een passant. En dit jaar hebben we na een belabberde voorbereiding (mede door een zwakker selectie) een prima begin gehad. Nee geen 90 minuten briljant voetbal. Maar de wedstrijd tegen Fortuna(uit), Emmen (thuis) Willem2, Sparta, psv was gewoon bij vlagen meer dan prima. Dat kwalitatief niet iedereen mee kan komen kun je JJ niet verwijten. Hij zal vast vaker hebben aangegeven dat er een nieuwe lb en rb moest komen. Maar geen geld meer zorgt er voor dat je keuzes moet maken. In het verleden is er genoeg geld gegaan naar het afkopen van trainers... daar hadden we prima versterkingen voor kunnen halen....
    Feit is dat er nauwelijks zaken te noemen zijn die als houvast kunnen dienen. Het spel verbeterd niet, spelers worden niet beter en er worden niet steeds meer maar steeds minder punten gepakt. Waar trek je de grens? Nooit?
  • 21 Jan 2021 om 17:17
    • Quote van 21 Jan 2021 om 16:42
      Jammer dat niet iedereen genuanceerd de discussie aan wil/kan gaan omtrent het functioneren van JJ.
      Het is dit seizoen op een sterke beginfase na behoorlijk bedroevend, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is. Het lijkt wel of de mannen niet gemotiveerd zijn, niet bereid zijn te knokken of gewoonweg het niveau niet hebben. In de docu van Fox viel mij ook op dat de speeches van JJ niet enorm motiverend overkomen. Het linkje met de instelling tussen de lijnen, of het gebrek daaraan, is snel gelegd.
      Er wordt geroepen om GJV, wat mij betreft de meest succesvolle trainer die wij hebben gehad. Hij kan qua eindklasseringen en prijzen niet wedijveren met Foppe en Sollied, maar de jaren waarin hij de leiding had waren wel de laatste waar ik (en alle medesupporters in een uitverkocht ALS inclusief skyboxes) echt altijd breed grijnzend naar het stadion ging, met fantastisch voetbal en ook mooie Europese campagnes. Daar steekt hoe ik nu soms met tegenzin de tv aanzet (of voorheen in de auto stapte) schril bij af.
      Het CV van GJV spreekt echter niet in zijn voordeel. Het is toch een markante kerel en is eigenlijk overal wel met trammelant vertrokken. Ik sluit niet uit dat hij het op de rit krijgt op korte termijn en wat teweeg brengt in de selectie, maar ten koste van welke onrust binnen de club, net nu het binnen de organisatie weer een beetje rustig is?
      Een andere optie is het aantrekken van bijvoorbeeld een Van Bommel en een Van Bronckhorst. Ervaren trainers die wellicht de professionaliteit van de organisatie kunnen verbeteren, vrij succesvol, maar wel passanten.
      JJ is dat niet en is wat mij betreft wel qua positiviteit en rust het boegbeeld dat we nodig hebben. Noem het een knuffeltrainer of een charme-offensief, whatever, maar het aanstellen van JJ is wel een strategische keuze waarmee je bijvoorbeeld meer seizoenskaarthouders en sponsors aan je bindt. Ik zie persoonlijk liever dat Gerry en co. zich bezighouden met het aantrekken van leiders/winnaars in de selectie die het vuurtje voor de wedstrijd, tijdens de wedstrijd en op de trainingen aan kunnen wakkeren en eens een kaart pakken of iemand op hun plek zetten als de situatie daarom vraagt.
      Je kunt na zo'n slechte serie het een gok noemen de trainer te laten zitten, maar naast de top 4/5 heeft volgens mij elke club wel een serie zeer matige wedstrijden in een seizoen. En als dat niet gebeurt, zoals bij Willem II vorig jaar, dan stort de boel het seizoen erop misschien wel in elkaar. Dat is inherent aan de eredivisie, en dus ook aan onze club.
      Ik hoop dat de clubleiding vertrouwen houdt in JJ, bijna net zo hard als dat ik hoop dat het spel binnenkort weer om aan te gluren is.
      Forza Heerenveen!

    Prima betoog. Maar genuanceerd en nuance moet je hier misschien even uitleggen aan een aantal ;-)
  • 21 Jan 2021 om 16:42
    Jammer dat niet iedereen genuanceerd de discussie aan wil/kan gaan omtrent het functioneren van JJ.
    Het is dit seizoen op een sterke beginfase na behoorlijk bedroevend, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is. Het lijkt wel of de mannen niet gemotiveerd zijn, niet bereid zijn te knokken of gewoonweg het niveau niet hebben. In de docu van Fox viel mij ook op dat de speeches van JJ niet enorm motiverend overkomen. Het linkje met de instelling tussen de lijnen, of het gebrek daaraan, is snel gelegd.
    Er wordt geroepen om GJV, wat mij betreft de meest succesvolle trainer die wij hebben gehad. Hij kan qua eindklasseringen en prijzen niet wedijveren met Foppe en Sollied, maar de jaren waarin hij de leiding had waren wel de laatste waar ik (en alle medesupporters in een uitverkocht ALS inclusief skyboxes) echt altijd breed grijnzend naar het stadion ging, met fantastisch voetbal en ook mooie Europese campagnes. Daar steekt hoe ik nu soms met tegenzin de tv aanzet (of voorheen in de auto stapte) schril bij af.
    Het CV van GJV spreekt echter niet in zijn voordeel. Het is toch een markante kerel en is eigenlijk overal wel met trammelant vertrokken. Ik sluit niet uit dat hij het op de rit krijgt op korte termijn en wat teweeg brengt in de selectie, maar ten koste van welke onrust binnen de club, net nu het binnen de organisatie weer een beetje rustig is?
    Een andere optie is het aantrekken van bijvoorbeeld een Van Bommel en een Van Bronckhorst. Ervaren trainers die wellicht de professionaliteit van de organisatie kunnen verbeteren, vrij succesvol, maar wel passanten.
    JJ is dat niet en is wat mij betreft wel qua positiviteit en rust het boegbeeld dat we nodig hebben. Noem het een knuffeltrainer of een charme-offensief, whatever, maar het aanstellen van JJ is wel een strategische keuze waarmee je bijvoorbeeld meer seizoenskaarthouders en sponsors aan je bindt. Ik zie persoonlijk liever dat Gerry en co. zich bezighouden met het aantrekken van leiders/winnaars in de selectie die het vuurtje voor de wedstrijd, tijdens de wedstrijd en op de trainingen aan kunnen wakkeren en eens een kaart pakken of iemand op hun plek zetten als de situatie daarom vraagt.
    Je kunt na zo'n slechte serie het een gok noemen de trainer te laten zitten, maar naast de top 4/5 heeft volgens mij elke club wel een serie zeer matige wedstrijden in een seizoen. En als dat niet gebeurt, zoals bij Willem II vorig jaar, dan stort de boel het seizoen erop misschien wel in elkaar. Dat is inherent aan de eredivisie, en dus ook aan onze club.
    Ik hoop dat de clubleiding vertrouwen houdt in JJ, bijna net zo hard als dat ik hoop dat het spel binnenkort weer om aan te gluren is.
    Forza Heerenveen!

  • 21 Jan 2021 om 16:18
    • Quote van 20 Jan 2021 om 22:28
      Zo is het! Janssen moet leren en dat kan alleen maar door ervaring op te doen. Wat mensen vergeten is dat hij nog geen eens 2 jaar hoofdtrainer is. We staan nog op plaats 8 met zicht op de play offs en kwarfinale van de beker. Dat kan je met geen mogelijkheid slecht noemen. Ja, het spel moet beter maar dat komt wel weer joh.
    Helemaal mee eens! Als we voor het begin van de competitie dit geroepen hadden waren we in een dwangbuis afgevoerd! Tuurlijk, het moet beter... Maar laten we geen gekke sprongen gaan maken!
  • 21 Jan 2021 om 13:52
    Vind ook JJ wegsturen niet de oplossing. Foppe als trainer voor JJ zou inderdaad wel een goede optie zijn. Al vraag ik me af of Foppe zo'n harde trainer was.
  • 21 Jan 2021 om 13:26
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:04
      "Sneue gejank" eerder het struisvogel gedrag van jou is onverteerbaar.
    Hoop dat je straks mans genoeg bent om mij gelijk te geven ;-)
  • 21 Jan 2021 om 11:05
    • Quote van 21 Jan 2021 om 10:40
      De vraag is, is heerenveen een plek om het vak coachen te leren?
      Of zou heerenveen een plek moeten zijn voor coaches die het vak al beheersen?
      Anders zetten we straks de materiaalman voor de groep. Geven we die even 2 jaar de tijd misschien is die wel heel goed!

      Heerenveen is geen stsgeclub voor een trainer. Laat JJ maar eens ervaring opdoen buiten heerenveen. Een club waar hij niet bekend is en waar ze hem beoordelen puur aan de hand van prestaties ipv dat de club een hand boven hem houdt. Benieuwd hoelang die het volhoudt.
    Zo is het !
  • 21 Jan 2021 om 11:04
    • Quote van 20 Jan 2021 om 19:40
      Nee bloedserieus. Even wat tegengeluid van dat sneue gejank om GJV en/of vertrek JJ
    "Sneue gejank" eerder het struisvogel gedrag van jou is onverteerbaar.
  • 21 Jan 2021 om 10:59
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:35
      Erg blij met de overwinning. Nu lekker wachten op de loting. Tweede helft verliep alweer beter lang nog niet goed maar er zat weer wat voetbal in. Tijd om contract van JJ te verlengen.
    Cynisch bedoelt? Mag ik hopen...
  • 21 Jan 2021 om 10:40
    • Quote van 20 Jan 2021 om 22:28
      Zo is het! Janssen moet leren en dat kan alleen maar door ervaring op te doen. Wat mensen vergeten is dat hij nog geen eens 2 jaar hoofdtrainer is. We staan nog op plaats 8 met zicht op de play offs en kwarfinale van de beker. Dat kan je met geen mogelijkheid slecht noemen. Ja, het spel moet beter maar dat komt wel weer joh.
    De vraag is, is heerenveen een plek om het vak coachen te leren?
    Of zou heerenveen een plek moeten zijn voor coaches die het vak al beheersen?
    Anders zetten we straks de materiaalman voor de groep. Geven we die even 2 jaar de tijd misschien is die wel heel goed!

    Heerenveen is geen stsgeclub voor een trainer. Laat JJ maar eens ervaring opdoen buiten heerenveen. Een club waar hij niet bekend is en waar ze hem beoordelen puur aan de hand van prestaties ipv dat de club een hand boven hem houdt. Benieuwd hoelang die het volhoudt.
  • 20 Jan 2021 om 22:28
    • Quote van 20 Jan 2021 om 22:22
      In onze historie hebben we wel vaker belabberd slecht staan voetballen. Gooide we toen de trainer er gelijk uit? Nee tuurlijk niet! Geef hem de kans het is toch geweldig dat er een clubman voor de groep staat ipv een passant. En dit jaar hebben we na een belabberde voorbereiding (mede door een zwakker selectie) een prima begin gehad. Nee geen 90 minuten briljant voetbal. Maar de wedstrijd tegen Fortuna(uit), Emmen (thuis) Willem2, Sparta, psv was gewoon bij vlagen meer dan prima. Dat kwalitatief niet iedereen mee kan komen kun je JJ niet verwijten. Hij zal vast vaker hebben aangegeven dat er een nieuwe lb en rb moest komen. Maar geen geld meer zorgt er voor dat je keuzes moet maken. In het verleden is er genoeg geld gegaan naar het afkopen van trainers... daar hadden we prima versterkingen voor kunnen halen....
    Zo is het! Janssen moet leren en dat kan alleen maar door ervaring op te doen. Wat mensen vergeten is dat hij nog geen eens 2 jaar hoofdtrainer is. We staan nog op plaats 8 met zicht op de play offs en kwarfinale van de beker. Dat kan je met geen mogelijkheid slecht noemen. Ja, het spel moet beter maar dat komt wel weer joh.
  • 20 Jan 2021 om 22:22
    • Quote van 20 Jan 2021 om 20:53
      Sneu gejank??? Vertel is waarom JJ een goede trainer voor ons is dan? Spel is belabberd slecht...
    In onze historie hebben we wel vaker belabberd slecht staan voetballen. Gooide we toen de trainer er gelijk uit? Nee tuurlijk niet! Geef hem de kans het is toch geweldig dat er een clubman voor de groep staat ipv een passant. En dit jaar hebben we na een belabberde voorbereiding (mede door een zwakker selectie) een prima begin gehad. Nee geen 90 minuten briljant voetbal. Maar de wedstrijd tegen Fortuna(uit), Emmen (thuis) Willem2, Sparta, psv was gewoon bij vlagen meer dan prima. Dat kwalitatief niet iedereen mee kan komen kun je JJ niet verwijten. Hij zal vast vaker hebben aangegeven dat er een nieuwe lb en rb moest komen. Maar geen geld meer zorgt er voor dat je keuzes moet maken. In het verleden is er genoeg geld gegaan naar het afkopen van trainers... daar hadden we prima versterkingen voor kunnen halen....
  • 20 Jan 2021 om 21:03
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:35
      Barslechte eerste uur. De invallers brachten het verschil. Kaib viel echt goed in. Die had gewoon 2 assists op z'n naam kunnen/moeten hebben. Gelijk maar basis zaterdag. Volgende keer maar: Mulder; Floranus, van Hecke, Bochniewicz, Kaib; Halilovic, J Veerman, Hajal; Nygren, H Veerman, van der Heide. Helaas hebben we geen andere redelijke opties voor rechtsback en de spits. Blij dat we gewonnen hebben, blij met Kaib en Nygren. En daar is alles ook wel mee gezegd. Het voetbal leek nergens naar
    Behalve Floranus helemaal mee eens!
  • 20 Jan 2021 om 20:53
    • Quote van 20 Jan 2021 om 19:40
      Nee bloedserieus. Even wat tegengeluid van dat sneue gejank om GJV en/of vertrek JJ
    Sneu gejank??? Vertel is waarom JJ een goede trainer voor ons is dan? Spel is belabberd slecht...
  • 20 Jan 2021 om 20:47
    Misschien heb ik het gemist maar ik heb ook geen vreugde met z’n allen gezien toen het laatste fluitsignaal klonk.
  • 20 Jan 2021 om 20:21
    • Quote van 20 Jan 2021 om 19:49
      Ik heb op mijn werk als leidinggevende te maken met groepsprocessen en één van mijn taken is de sfeer in een groep in de gaten te houden en eventuele conflicten tijdig te signaleren en eventueel op te lossen. Als ik op dit moment kijk naar sc Heerenveen en ons elftal dan krijg ik het gevoel dat het in de groep niet lekker zit. Ik kan dat niet bewijzen, maar het is een gevoel dat ik krijg als ik interviews lees, hoor en zie en die ook in krijg bij het zien van non-verbale communicatie op het veld. En ergens zegt mijn gevoel dat de invloed van onze Volendammers op de groep ook niet positief is. Laat ik duidelijk zijn dat dit aannames zijn en geen feiten.

      Mocht het zo zijn dan is het aan Jansen de taak deze onrust te managen en in te grijpen daar waar nodig. in dergelijke situaties de juiste keuzes maken bepaald of je een goede trainer bent of niet.
    Exact mijn gevoel! De docu 'Heerenveen van binnenuit sterkt mij in dit gevoel'.
  • 20 Jan 2021 om 19:52
    • Quote van 20 Jan 2021 om 19:49
      Ik heb op mijn werk als leidinggevende te maken met groepsprocessen en één van mijn taken is de sfeer in een groep in de gaten te houden en eventuele conflicten tijdig te signaleren en eventueel op te lossen. Als ik op dit moment kijk naar sc Heerenveen en ons elftal dan krijg ik het gevoel dat het in de groep niet lekker zit. Ik kan dat niet bewijzen, maar het is een gevoel dat ik krijg als ik interviews lees, hoor en zie en die ook in krijg bij het zien van non-verbale communicatie op het veld. En ergens zegt mijn gevoel dat de invloed van onze Volendammers op de groep ook niet positief is. Laat ik duidelijk zijn dat dit aannames zijn en geen feiten.

      Mocht het zo zijn dan is het aan Jansen de taak deze onrust te managen en in te grijpen daar waar nodig. in dergelijke situaties de juiste keuzes maken bepaald of je een goede trainer bent of niet.
    Mijn beeld, ook van afstamd, is dat de Volendammers op zijn Volendams lekker willen ballen en daarover botsen met Johnny/staf en wellicht anderen uit de selectie. Het muurtje metselen is tegen hun aard en dat lijkt steeds meer te botsen.
  • 20 Jan 2021 om 19:49
    • Quote van 20 Jan 2021 om 19:31
      Weet niet of ik er blij mee moet zijn. Nu denken ze straks nog dat het allemaal wel lekker gaat ook.Ik vond het wederom enorm slecht. Er lijkt ook helemaal geen chemie. Je aanvoerder loopt voorop, maar dan in negatieve zin. Het zit niet lekker in de groep. Ik maak me grote zorgen om onze instelling, de tactiek en de uitvoering. Het zit momenteel helemaal niet goed bij onze mooie club. Spelers als Floranus en Van Bergen mogen week in week uit blijven falen en onze aanvoerder is een slecht voorbeeld voor de rest van de ploeg. We hebben een fantastisch persoon aan het roer, maar de harde cijfers en de ontwikkeling van het team en de spelers laten geen positief beeld zien voor JJ.
    Ik heb op mijn werk als leidinggevende te maken met groepsprocessen en één van mijn taken is de sfeer in een groep in de gaten te houden en eventuele conflicten tijdig te signaleren en eventueel op te lossen. Als ik op dit moment kijk naar sc Heerenveen en ons elftal dan krijg ik het gevoel dat het in de groep niet lekker zit. Ik kan dat niet bewijzen, maar het is een gevoel dat ik krijg als ik interviews lees, hoor en zie en die ook in krijg bij het zien van non-verbale communicatie op het veld. En ergens zegt mijn gevoel dat de invloed van onze Volendammers op de groep ook niet positief is. Laat ik duidelijk zijn dat dit aannames zijn en geen feiten.

    Mocht het zo zijn dan is het aan Jansen de taak deze onrust te managen en in te grijpen daar waar nodig. in dergelijke situaties de juiste keuzes maken bepaald of je een goede trainer bent of niet.
  • 20 Jan 2021 om 19:40
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:53
      Geintje zeker contract verlengen
    Nee bloedserieus. Even wat tegengeluid van dat sneue gejank om GJV en/of vertrek JJ
  • 20 Jan 2021 om 19:31
    Weet niet of ik er blij mee moet zijn. Nu denken ze straks nog dat het allemaal wel lekker gaat ook.Ik vond het wederom enorm slecht. Er lijkt ook helemaal geen chemie. Je aanvoerder loopt voorop, maar dan in negatieve zin. Het zit niet lekker in de groep. Ik maak me grote zorgen om onze instelling, de tactiek en de uitvoering. Het zit momenteel helemaal niet goed bij onze mooie club. Spelers als Floranus en Van Bergen mogen week in week uit blijven falen en onze aanvoerder is een slecht voorbeeld voor de rest van de ploeg. We hebben een fantastisch persoon aan het roer, maar de harde cijfers en de ontwikkeling van het team en de spelers laten geen positief beeld zien voor JJ.
  • 20 Jan 2021 om 19:20
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:55
      Die vliegen dan over de linker zijlijn vrees ik. Daarnaast denk ik niet dat hij snel genoeg is.
    Volgens mij maakte hij zijn debuut als rechtsback en dat was billen knijpen herinner ik me
  • 20 Jan 2021 om 19:19
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:55
      Die vliegen dan over de linker zijlijn vrees ik. Daarnaast denk ik niet dat hij snel genoeg is.
    Dan is het tenminste maar een ingooi voor de tegenstander en kun je ze op hun helft houden ;P
  • 20 Jan 2021 om 19:05
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:51
      GAE, VVV of Heracles hopelijk.
    Meestal verliezen we thuis van Heracles. Doe PSV maar, je moet ze toch allemaal winnen en tegen PSV doen we het in de regel goed
  • 20 Jan 2021 om 19:03
    Ik hoop dat Kaib lekker zo kan en mag blijven spelen als hij nu deed. Ergens ben ik bang dat onze technische staf dit soort voetbal er weer 'uit weet te rammen'. Maar misschien zegt dat iets over mijn verminderde vertrouwen in de technische staf op dit moment. Ik hoop wel dat deze moeizame overwinning het elftal weer wat over het dode punt kan helpen en vanaf nu het spel weer wat beter gaat worden. De invalbeurt van Kaib bevestigd wel hoe belangrijk opkomende backs zijn in het hedendaagse voetbal en bij het hedendaagse positiespel. Mochten de financiën het toelaten graag op de rechtsback ook nog een type Dumfries, en dat bij voorkeur voor het sluiten van de transfermarkt.
  • 20 Jan 2021 om 19:01
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:54
      Misschien Dresevic op rechtsback? Kan die zijn gekke zwabberballen voor de goal gooien
    Direct het contract met verlenging erop voor Floranus verscheuren en op zoek naar een fatsoenlijke back, dat is de oplossing. Dresevic en Van Hecke hebben werkelijk niets van wat backs zouden moeten hebben.
  • 20 Jan 2021 om 18:55
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:54
      Misschien Dresevic op rechtsback? Kan die zijn gekke zwabberballen voor de goal gooien
    Die vliegen dan over de linker zijlijn vrees ik. Daarnaast denk ik niet dat hij snel genoeg is.
  • 20 Jan 2021 om 18:54
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:35
      Barslechte eerste uur. De invallers brachten het verschil. Kaib viel echt goed in. Die had gewoon 2 assists op z'n naam kunnen/moeten hebben. Gelijk maar basis zaterdag. Volgende keer maar: Mulder; Floranus, van Hecke, Bochniewicz, Kaib; Halilovic, J Veerman, Hajal; Nygren, H Veerman, van der Heide. Helaas hebben we geen andere redelijke opties voor rechtsback en de spits. Blij dat we gewonnen hebben, blij met Kaib en Nygren. En daar is alles ook wel mee gezegd. Het voetbal leek nergens naar
    Misschien Dresevic op rechtsback? Kan die zijn gekke zwabberballen voor de goal gooien
  • 20 Jan 2021 om 18:53
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:35
      Erg blij met de overwinning. Nu lekker wachten op de loting. Tweede helft verliep alweer beter lang nog niet goed maar er zat weer wat voetbal in. Tijd om contract van JJ te verlengen.
    Geintje zeker contract verlengen
  • 20 Jan 2021 om 18:51
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:40
      We spelen thuis tegen een ploeg die niet thuis geloot is. Dit zijn: PSV, Vitesse, winnaar Go Ahead - MVV of winnaar Feyenoord - Heracles.
    GAE, VVV of Heracles hopelijk.
  • 20 Jan 2021 om 18:50
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:49
      Misschien ligt het aan mij maar ik vind de Jong en Halilovic niet beter dan Kongolo, Hajal en B.Meijer! Hallilovic heel slordig en niet goed in de opbouw. Siem de Jong veel balverlies en niets toevoegend aan het aanvalsspel op 1 of 2 momenten na.
    Ik vind Halilovic wel goed als je bedenkt dat ie in een ruk draaiend team terecht komt. Voetballend en verdedigend een stuk beter dan Kongolo
  • 20 Jan 2021 om 18:49
    Misschien ligt het aan mij maar ik vind de Jong en Halilovic niet beter dan Kongolo, Hajal en B.Meijer! Hallilovic heel slordig en niet goed in de opbouw. Siem de Jong veel balverlies en niets toevoegend aan het aanvalsspel op 1 of 2 momenten na.
  • 20 Jan 2021 om 18:45
    Volgens Henk 'gewoon twee goede goals' gemaakt. Doorlopen mensen, niets aan de hand. Wat een draak van een instelling hebben een aantal van onze spelers.
  • 20 Jan 2021 om 18:40
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:37
      Was het niet zo dat de loting al bekend was? Staat me iets van bij dat we nu Vitesse of Feyenoord thuis tegen komen...
    We spelen thuis tegen een ploeg die niet thuis geloot is. Dit zijn: PSV, Vitesse, winnaar Go Ahead - MVV of winnaar Feyenoord - Heracles.
  • 20 Jan 2021 om 18:39
    Mooi dat Van Rhijn ons een handje heeft geholpen.
  • 20 Jan 2021 om 18:38
    Het voetbalt een stuk makkelijker met een back die wat dieper staat en gaat, komt automatisch meer ruimte en je creëert in bepaalde situaties een man meer. Helaas heeft het 3 jaar geduurd voordat ze dit bij de technische leiding door hadden.
  • 20 Jan 2021 om 18:37
    Was het niet zo dat de loting al bekend was? Staat me iets van bij dat we nu Vitesse of Feyenoord thuis tegen komen...
  • 20 Jan 2021 om 18:37
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:32
      Henk Veerman in zijn interview dat ze wel goed speelden in de eerste 20 minuten. Dat bedoel ik, ze zijn gauw tevreden terwijl wij het niks vinden.
    Goed? Volgens mij was het Emmen die heel gevaarlijk voor de goal kwam toen. En verder was er geen zak aan. Dus ik weet niet wat daar goed aan was. Tenzij ze gewoon niet willen voetballen natuurlijk.
  • 20 Jan 2021 om 18:36
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:29
      Onterecht gewonnen zuur voor Emmen
    Je doet net of Emmen werelds was. Geen van beide ploegen verdiende de winst.
  • 20 Jan 2021 om 18:35
    Erg blij met de overwinning. Nu lekker wachten op de loting. Tweede helft verliep alweer beter lang nog niet goed maar er zat weer wat voetbal in. Tijd om contract van JJ te verlengen.
  • 20 Jan 2021 om 18:35
    Barslechte eerste uur. De invallers brachten het verschil. Kaib viel echt goed in. Die had gewoon 2 assists op z'n naam kunnen/moeten hebben. Gelijk maar basis zaterdag. Volgende keer maar: Mulder; Floranus, van Hecke, Bochniewicz, Kaib; Halilovic, J Veerman, Hajal; Nygren, H Veerman, van der Heide. Helaas hebben we geen andere redelijke opties voor rechtsback en de spits. Blij dat we gewonnen hebben, blij met Kaib en Nygren. En daar is alles ook wel mee gezegd. Het voetbal leek nergens naar
  • 20 Jan 2021 om 18:34
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:29
      Onterecht gewonnen zuur voor Emmen
    Goede speler he, die van Rhijn!
  • 20 Jan 2021 om 18:32
    Henk Veerman in zijn interview dat ze wel goed speelden in de eerste 20 minuten. Dat bedoel ik, ze zijn gauw tevreden terwijl wij het niks vinden.
  • 20 Jan 2021 om 18:31
    Jansen weet wat ie moet doen. Kaib erin, Nygren erin & evt hajal
  • 20 Jan 2021 om 18:31
    • Quote van 20 Jan 2021 om 18:25
      Wat een verschil tussen Woudenberg en Kaib. Ook Hajal viel echt uitstekend in. De Jong speelde echt een dramatische wedstrijd.
    Als de backs wat dieper staan zijn er veel meer afspeelmogelijkheden. Daarnaast moet de vleugelaanvaller meeverdedigen. Woudenberg en Floranus kunnen aanvallend te weinig brengen, je zag het vandaag ma het inbrengen vam Kaib.
  • 20 Jan 2021 om 18:29
    Onterecht gewonnen zuur voor Emmen
  • 20 Jan 2021 om 18:25
    Wat een verschil tussen Woudenberg en Kaib. Ook Hajal viel echt uitstekend in. De Jong speelde echt een dramatische wedstrijd.
  • 20 Jan 2021 om 18:23
    Kaib met een top debuut. Van Rijn is feanfan van de week!
Friday 26 February 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›