Lukkien: ''In zo'n bekerduel kan je ook je vorm terugvinden''

12
Lukkien: ''In zo'n bekerduel kan je ook je vorm terugvinden''

FC Emmen won in de Eredivisie dit seizoen nog geen wedstrijd. In de KNVB Beker schakelde het echter FC Groningen al uit en stuit het vanmiddag op SC Heerenveen.

"Ik neem de beker heel serieus en dat doen de spelers ook. Natuurlijk draait het bij ons vooral om de competitie, maar in zo'n bekerduel kan je ook je vorm terugvinden. Bovendien is het gewoon de kortste route naar een prijs, heel simpel", aldus Lukkien bij RTV Drenthe.

"Wij gaan er in ieder geval alles aan doen om te winnen van een ploeg die op dit moment misschien niet goed in vorm is, maar wel veel kwaliteiten heeft", vervolgt de oefenmeester.

Kerim Frei, die vorige week terugkeerde bij FC Emmen, is nog niet beschikbaar. "Ik heb met Kerim gesproken en hij heeft een drukke week achter de rug met reizen. Ook hij zelf gaf aan liever niet te starten tegen Heerenveen."

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Jan 2021 om 13:03
    • Quote van 20 Jan 2021 om 12:02
      Als er een dom aan het ouwehoeren is, ben jij het wel droeftoeter. Omdat er geen punten te verdienen zijn, is Heerenveen in goede doen. Enne...positivisme, met het vertoonde spel en tactiek van Heerenveen. Het is gewoon realiteit dat het totaal niet loopt met Heerenveen, terwijl Heerenveen best goed spelersmateriaal heeft. Maar of de trainer/staf/tactiek deugt niet, of er is wat mis binnen de spelersgroep. Sommige trainers zijn gewoon "nog" niet goed genoeg. Kijk naar Rene Hake. Bij Fc Twente bakte hij er niets van. Nu zit hij bij Fc Utrecht, bakt hij er nog steeds niets van. Zet een goede ervaren trainer neer, zoals Ron Jans, en het loopt. Misschien is JJ over een paar jaar goed genoeg als hoofdtrainer. Nu nog niet. Maar als Heerenveen straks weer eens wint, lopen we allemaal polonaise. Op de lange termijn zie je dat Heerenveen elk jaar beetje bij beetje verder wegzakt.
    Er komt zoveel uit jou om een onzinnige grap.... Maak je niet zo druk man!
  • 20 Jan 2021 om 12:54
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:48
      Valt mij wel op dat het qua support helemaal stil is bij onze club. Misschien in deze fase goed om ook vanuit de fans eens wat te laten horen. Er moet toch wel iets ludieks te bedenken zijn, zonder dat je meteen als corona aso's zonder afstand van elkaar met fakkels een bus uitzwaait. Al is het een groot spandoek bij het trainingsveld... Even wat support in deze mindere tijd!
    Eens. Zie Groningen, daar hingen ze ook een spandoek op bij het trainingscomplex. Dat kan bij ons ook prima. Even een steuntje in de rug geven.
  • 20 Jan 2021 om 12:02
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:12
      Wat lul jij nou weer dom? Lees eerst eens de reacties zuurpruim.... Beetje positivisme kan er wel in bij jou!
    Als er een dom aan het ouwehoeren is, ben jij het wel droeftoeter. Omdat er geen punten te verdienen zijn, is Heerenveen in goede doen. Enne...positivisme, met het vertoonde spel en tactiek van Heerenveen. Het is gewoon realiteit dat het totaal niet loopt met Heerenveen, terwijl Heerenveen best goed spelersmateriaal heeft. Maar of de trainer/staf/tactiek deugt niet, of er is wat mis binnen de spelersgroep. Sommige trainers zijn gewoon "nog" niet goed genoeg. Kijk naar Rene Hake. Bij Fc Twente bakte hij er niets van. Nu zit hij bij Fc Utrecht, bakt hij er nog steeds niets van. Zet een goede ervaren trainer neer, zoals Ron Jans, en het loopt. Misschien is JJ over een paar jaar goed genoeg als hoofdtrainer. Nu nog niet. Maar als Heerenveen straks weer eens wint, lopen we allemaal polonaise. Op de lange termijn zie je dat Heerenveen elk jaar beetje bij beetje verder wegzakt.
  • 20 Jan 2021 om 11:48
    Valt mij wel op dat het qua support helemaal stil is bij onze club. Misschien in deze fase goed om ook vanuit de fans eens wat te laten horen. Er moet toch wel iets ludieks te bedenken zijn, zonder dat je meteen als corona aso's zonder afstand van elkaar met fakkels een bus uitzwaait. Al is het een groot spandoek bij het trainingsveld... Even wat support in deze mindere tijd!
  • 20 Jan 2021 om 11:12
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:09
      Wat een onzin. Net of Heerenveen, Emmen met 5-0 gaat overlopen. Je ziet toch dat er totaal geen stijgende lijn zit met de gehanteerde tactiek van Jansen. Ik verwacht een hele lastige wedstrijd voor Heerenveen. Alhoewel ik natuurlijk wel hoop op een overwinning van Heerenveen.
    Wat lul jij nou weer dom? Lees eerst eens de reacties zuurpruim.... Beetje positivisme kan er wel in bij jou!
  • 20 Jan 2021 om 11:09
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:09
      Maar er zijn geen punten te verdienen. En dan is Heerenveen meestal in goede doen!
    Wat een onzin. Net of Heerenveen, Emmen met 5-0 gaat overlopen. Je ziet toch dat er totaal geen stijgende lijn zit met de gehanteerde tactiek van Jansen. Ik verwacht een hele lastige wedstrijd voor Heerenveen. Alhoewel ik natuurlijk wel hoop op een overwinning van Heerenveen.
  • 20 Jan 2021 om 11:08
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:47
      Dure jongen als je ook Mulder al hebt.
    Heb je wel meteen ook concurrentie voor Mulder.
    Maar denk wel dat je gelijk hebt en hij wat te duur is voor ons.
    Vind/vond hem altijd wel goed keepen
  • 20 Jan 2021 om 10:47
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:40
      Off-topic: Unnerstall z'n contract loopt ook af. Miss nog iets voor Heerenveen? Goede keeper.
    Dure jongen als je ook Mulder al hebt.
  • 20 Jan 2021 om 10:40
    Off-topic: Unnerstall z'n contract loopt ook af. Miss nog iets voor Heerenveen? Goede keeper.
  • 20 Jan 2021 om 10:09
    • Quote van 20 Jan 2021 om 09:41
      Heerenveen kennende bieden ze Emmen het omslagpunt waar ze naar zoeken #puntendokter
    Maar er zijn geen punten te verdienen. En dan is Heerenveen meestal in goede doen!
  • 20 Jan 2021 om 09:59
    Heerenveen is ook uit vorm. Het ideale moment om weer eens te winnen