''Denk dat je blij moet zijn als je straks op plek twaalf, dertien komt''

18
''Denk dat je blij moet zijn als je straks op plek twaalf, dertien komt''

Met het 1-1 gelijkspel tegen VVV-Venlo zit ook voor SC Heerenveen de eerste seizoenshelft er officieel op met 22 punten uit 17 duels. Voorlopig levert dat een achtste plek op, maar de Friezen lijken momenteel eerder naar beneden dan omhoog te kunnen kijken.

"Vorige week heb ik geschreven dat ze naar beneden moeten kijken en dat perspectief is na gisteren niet veranderd", vertelt clubwatcher Sander de Vries bij KOKO Radio, de podcast van de Leeuwarder Courant. "Al was het duel met VVV wel de minst slechte in de reeks met Fortuna Sittard, RKC, Feyenoord en Heracles. Ik vond gisteren wel dat ze iets beter speelden en dat er iets meer karakter in die ploeg zat."

"Ze maken uiteindelijk toch nog die gelijkmaker, maar dat het voetballend nog steeds heel pover is, dat is volgens mij voor iedereen duidelijk", vervolgt De Vries, die desondanks somber is gestemd over de kansen van SC Heerenveen in de tweede seizoenshelft. "Het zegt iets over de kwaliteit, de balans in het elftal, de mentale weerbaarheid maar ook de sfeer in de selectie."

"Ik heb vorige week ook geschreven dat er niet een eenheid is binnen deze groep", aldus de journalist, die denkt dat clubs als FC Twente en FC Groningen met respectievelijk 28 en 31 punten definitief uit zicht zijn. "Dat gaat echt niet gebeuren. Ze gaan echt nog wel een paar plekken zakken en dan denk ik dat je blij moet zijn dat je straks op twaalf, dertien komt."

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Jan 2021 om 20:47
    • Quote van 18 Jan 2021 om 18:03
      Er zijn tweeis manieren om weer een tot een collectief te komen: Of de twee Veermannetjes op de bank of de Veermannetjes moeten hun medespelers “ positief” behandelen en meenemen naar een hoger niveau.
    Nee. De rest moet ook is gaan voetballen
  • 18 Jan 2021 om 20:36
    Ik stelde dit na de voorbereiding :12-14 is slecht, 7-9 goed 10,11 redelijk. Na de aankopen halverwege zou ik toch minstens 9e verwachten. Maar na laatste reeks denk ik dat er idd nog heel wat moet gebeuren. Misschien toch maar wat huurlingen laten gaan (Llanez, Dewaele oa) en inzetten op eigen spelers. Maakt niet veel meer uit imo en qua ervaring heb je er volgend jaar veel meer aan
  • 18 Jan 2021 om 20:20
    • Quote van 18 Jan 2021 om 18:50
      Nee, juist hoogste met 50% van doelpogingen raak. Werd laatst verteld tijdens wedstrijd.
    Oh, dan zit ik er naast
  • 18 Jan 2021 om 19:45
    • Quote van 18 Jan 2021 om 18:10
      Negatief denken?? We hebben nauwelijks een goede wedstrijd gespeeld dit seizoen. lijkt me meer realistisch denken..
    Begin van het seizoen was mooi! Maar heb het meer over hoe Sander hier praat. Alsof we er niks van kunnen en de selectie niet goed is. Ik blijf positief en zie het potentieel echt wel. Daarnaast wat ik aangeef Twente en Groningen zitten in hetzelfde schuitje. Groningen die bijvoorbeeld veel blessures kent nu en veel tegen goals krijgt in verhouding. We komen ze beide nog 2x tegen.
  • 18 Jan 2021 om 19:31
    • Quote van 18 Jan 2021 om 18:03
      Er zijn tweeis manieren om weer een tot een collectief te komen: Of de twee Veermannetjes op de bank of de Veermannetjes moeten hun medespelers “ positief” behandelen en meenemen naar een hoger niveau.
    Kap toch eens met je Hetze tegen de Veermannen. Haal die 2 eruit, hoeveel goals blijven er dan over? Of denk je dat van Bergen ze er dan wel in schiet? Of denk je dat Floranus dan wel een goede voorzet geeft? Of dat Woudenberg een goede pot speelt als Veerman niet mee doet?
    Maar vertel eens wie gaat de goals maken? Rein smit???
    En dan Kongolo voor Joey en dan laten we Kongolo de opbouw doen. Ja dat wordt lachen.

    Ja echt een top idee!
  • 18 Jan 2021 om 19:27
    • Quote van 18 Jan 2021 om 16:59
      Er zit genoeg kwaliteit in de selectie om in het linkerrijtje te eindigen, waarschijnlijk te weinig kwaliteit in de technische staf om dat te behalen.
    Nee sorry. Selectie is niet goed genoeg. Enige spelers die linkerrijtje-waardig zijn:
    - v. Hecke
    - Boch
    - Dresevic (in vorm, voetballend zeker)
    - v. Bergen (in vorm)
    - Joey Veerman
    - Mulder (slechtste keeper linkerrijtje)

    De rest speelt echt niet bij andere clubs in het linkerrijtje. Zet onze selectie maar is af tegen een Utrecht, Groningen en Twente. Alleen bovenstaande spelers zouden misschien spelen... waarvan de 3 centrale verdedigers, onze keeper en v. Bergen geen zekerheid hebben op een basisplaats. v. Bergen in vorm kan het wel. Dus wees realistisch. Plek 12/13 doe je het goed. 10, 9 of 8 zou echt fantastisch zijn!
  • 18 Jan 2021 om 18:50
    • Quote van 18 Jan 2021 om 18:31
      Had hij niet de meeste schoten gemist van de hele eredivisie?
    Nee, juist hoogste met 50% van doelpogingen raak. Werd laatst verteld tijdens wedstrijd.
  • 18 Jan 2021 om 18:42
    • Quote van 18 Jan 2021 om 18:31
      Had hij niet de meeste schoten gemist van de hele eredivisie?
    Momenteel gedeeld 2e met 11 goals is gewoon goed. Ik zou graag meer rendement willen zien bij de andere spelers.
  • 18 Jan 2021 om 18:36
    • Quote van 18 Jan 2021 om 18:09
      Of de Veermannetjes moeten hun vorm weer terug zien te vinden. Henk met het scoren en Joey met z'n passing. En het zou ook wel helpen als van Bergen z'n rendement een beetje omhoog gaat. Straks spelen we tegen betere ploegen in de eredivisie. Ploegen die meer de bal willen, en dan kunnen wij ook meer in onze kracht gaan spelen. Mits de afronding wat beter wordt kan dit ook nog heel goed uitpakken. Maar als de vorm niet beter wordt dat wordt het tegen degradatie/nacompetitie spelen. En dat wil je niet. Ik denk dat het ook niet hoeft want we hebben gewoon een mooie selectie. Alleen een extra rechtsback en spits zou mooi zijn, maar er zit echt wel talent en potentie in deze groep.
    Het gaat niet om de vorm van de Veermannetjes maar over de samenwerking met de andere spelers die misschien wat minder getalenteerd zijn.
  • 18 Jan 2021 om 18:31
    • Quote van 18 Jan 2021 om 18:26
      Henk Veerman heeft een uitstekend rendement ! Het zijn de spelers erom heen die te weinig laten zien en scoren.
    Had hij niet de meeste schoten gemist van de hele eredivisie?
  • 18 Jan 2021 om 18:26
    Henk Veerman heeft een uitstekend rendement ! Het zijn de spelers erom heen die te weinig laten zien en scoren.
  • 18 Jan 2021 om 18:10
    • Quote van 18 Jan 2021 om 17:09
      Je moet tegen Twente en Groningen allebei nog thuis en uit spelen. Ze hebben dezelfde kwaliteiten en problemen in de selecties. Die gaan allebei nog punten laten liggen met blessures en schorsingen. Ik hou niet zo van die stemmingmakerij en dat negatieve denken. Als we aan het eind van het seizoen 10e of 12e worden prima. Worden we 7e of 8e fantastisch. Ik hoop alleen op een verbetering van mentaliteit en beter voetbal.
    Negatief denken?? We hebben nauwelijks een goede wedstrijd gespeeld dit seizoen. lijkt me meer realistisch denken..
  • 18 Jan 2021 om 18:09
    • Quote van 18 Jan 2021 om 18:03
      Er zijn tweeis manieren om weer een tot een collectief te komen: Of de twee Veermannetjes op de bank of de Veermannetjes moeten hun medespelers “ positief” behandelen en meenemen naar een hoger niveau.
    Of de Veermannetjes moeten hun vorm weer terug zien te vinden. Henk met het scoren en Joey met z'n passing. En het zou ook wel helpen als van Bergen z'n rendement een beetje omhoog gaat. Straks spelen we tegen betere ploegen in de eredivisie. Ploegen die meer de bal willen, en dan kunnen wij ook meer in onze kracht gaan spelen. Mits de afronding wat beter wordt kan dit ook nog heel goed uitpakken. Maar als de vorm niet beter wordt dat wordt het tegen degradatie/nacompetitie spelen. En dat wil je niet. Ik denk dat het ook niet hoeft want we hebben gewoon een mooie selectie. Alleen een extra rechtsback en spits zou mooi zijn, maar er zit echt wel talent en potentie in deze groep.
  • 18 Jan 2021 om 18:08
    • Quote van 18 Jan 2021 om 17:09
      Je moet tegen Twente en Groningen allebei nog thuis en uit spelen. Ze hebben dezelfde kwaliteiten en problemen in de selecties. Die gaan allebei nog punten laten liggen met blessures en schorsingen. Ik hou niet zo van die stemmingmakerij en dat negatieve denken. Als we aan het eind van het seizoen 10e of 12e worden prima. Worden we 7e of 8e fantastisch. Ik hoop alleen op een verbetering van mentaliteit en beter voetbal.
    Niet met je eens. We hebben genoeg kwaliteit om het linkerrijtje te halen. Vindt dat als je play offs haalt mag spreken van een goed/fantastisch seizoen. Als je 10e of 12e wordt dan was het gewoon een matig seizoen, zoals de afgelopen 3 jaar.
  • 18 Jan 2021 om 18:03
    Er zijn tweeis manieren om weer een tot een collectief te komen: Of de twee Veermannetjes op de bank of de Veermannetjes moeten hun medespelers “ positief” behandelen en meenemen naar een hoger niveau.
  • 18 Jan 2021 om 17:18
    • Quote van 18 Jan 2021 om 17:09
      Je moet tegen Twente en Groningen allebei nog thuis en uit spelen. Ze hebben dezelfde kwaliteiten en problemen in de selecties. Die gaan allebei nog punten laten liggen met blessures en schorsingen. Ik hou niet zo van die stemmingmakerij en dat negatieve denken. Als we aan het eind van het seizoen 10e of 12e worden prima. Worden we 7e of 8e fantastisch. Ik hoop alleen op een verbetering van mentaliteit en beter voetbal.
    Sluit ik me volledig bij aan. Het is de waan van de dag.
  • 18 Jan 2021 om 17:09
    Je moet tegen Twente en Groningen allebei nog thuis en uit spelen. Ze hebben dezelfde kwaliteiten en problemen in de selecties. Die gaan allebei nog punten laten liggen met blessures en schorsingen. Ik hou niet zo van die stemmingmakerij en dat negatieve denken. Als we aan het eind van het seizoen 10e of 12e worden prima. Worden we 7e of 8e fantastisch. Ik hoop alleen op een verbetering van mentaliteit en beter voetbal.
  • 18 Jan 2021 om 16:59
    Er zit genoeg kwaliteit in de selectie om in het linkerrijtje te eindigen, waarschijnlijk te weinig kwaliteit in de technische staf om dat te behalen.
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›