VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen sleept punt uit vuur in De Koel

47
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen sleept punt uit vuur in De Koel

SC Heerenveen heeft zondag een gelijkspel uit het vuur gesleept tegen VVV-Venlo. De Friezen leken af te steven op een nederlaag, maar hield door een laat doelpunt van Benjamin Nygren toch nog een punt over aan het uitduel in Venlo.

In De Koel waren de eerste kansen voor VVV-Venlo. Joshua John kwam tot twee keer toe net niet bij de bal. Na enkele kleine mogelijkheden van de Friezen kreeg Henk Veerman op slag van rust een enorme kans op de openingstreffer. Hij stuitte echter op VVV-doelman Thorsten Kirschbaum. 

Kort na rust was het opnieuw Henk Veerman die een levensgrote kans kreeg. De SC Heerenveen-spits profiteerde van een fout in de VVV-defensie en ging recht op Kirschbaum af, maar wachtte te lang en kwam niet tot een schot. Na ruim een uur spelen kwam SC Heerenveen met de schrik vrij, toen Sherell Floranus de eigen lat raakte. 

Een kwartier later was het dan wel raak voor VVV. Joshua John kwam naar binnen en vond op fraaie wijze de verre hoek. Henk Veerman kreeg kort daarop zijn derde kans van de wedstrijd, maar liet ook deze onbenut. In de slotfase was het dan wel raak via invaller Benjamin Nygren. De invaller krulde de bal schitterend in de bovenhoek en sleepte daarmee nog een punt uit het vuur voor SC Heerenveen.

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Floranus, Dresevic, Bochniewicz, Woudenberg; De Jong, Halilovic, J. Veerman (84' Batista Meier); Van Bergen, H. Veerman, Van der Heide (60' Nygren).

47 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jan 2021 om 10:44
    • Quote van 19 Jan 2021 om 08:50
      Niet afschrijven. Ik heb al een paar keer gezegd , laat hem als tweede man nog een paar seizoenen functioneren achter een ervaren, gedisciplineerde, kundige eerste man. In mijn optiek is dat maar één kandidaat en wel GJV . Maar zoals sommigen hier ook suggereren zou ook Henk Fraser het (eventueel) kunnen zijn. Als het maar iemand is die o.a de discipline en mentaliteit aanpakt.
    Je moet niks veranderen. Het is goed zo. Johnny krijgt het wel weer op de rit. Let maar op.
  • 19 Jan 2021 om 08:50
    • Quote van 18 Jan 2021 om 17:33
      Waarom Johnny nu al afschrijven? Bij Foppe ging het ook niet direct goed en die heeft ons uiteindelijk ook heel wat mooie jaren gegeven? Niet dat ik op dit moment heel overtuigd ben en wellicht is de stap iets te snel gekomen maar om hem al af te schrijven op dit niveau gaat mij te ver?
    Niet afschrijven. Ik heb al een paar keer gezegd , laat hem als tweede man nog een paar seizoenen functioneren achter een ervaren, gedisciplineerde, kundige eerste man. In mijn optiek is dat maar één kandidaat en wel GJV . Maar zoals sommigen hier ook suggereren zou ook Henk Fraser het (eventueel) kunnen zijn. Als het maar iemand is die o.a de discipline en mentaliteit aanpakt.
  • 18 Jan 2021 om 22:34
    • Quote van 18 Jan 2021 om 17:06
      Ach, GJV roept wat het publiek wil horen maar vervolgens nooit iets presteren (lullige vergelijking maar doet mij aan Wilders denken qua functioneren). Prima vent, wellicht goed op een bestuursfunctie maar als trainer echt zeker niet. Doe mij maar een type Grim, leuk voetbal en kan zijn team op een goede manier motiveren. Ik ben altijd fan van Johnny geweest maar dit is toch een niveau te hoog voor hem
    Als er 1 iemand niet zegt wat publiek wil horen is het Verbeek wel. Die geeft ongezouten zijn mening en slaat de plank daarmee zelden mis
  • 18 Jan 2021 om 17:33
    • Quote van 18 Jan 2021 om 17:06
      Ach, GJV roept wat het publiek wil horen maar vervolgens nooit iets presteren (lullige vergelijking maar doet mij aan Wilders denken qua functioneren). Prima vent, wellicht goed op een bestuursfunctie maar als trainer echt zeker niet. Doe mij maar een type Grim, leuk voetbal en kan zijn team op een goede manier motiveren. Ik ben altijd fan van Johnny geweest maar dit is toch een niveau te hoog voor hem
    Waarom Johnny nu al afschrijven? Bij Foppe ging het ook niet direct goed en die heeft ons uiteindelijk ook heel wat mooie jaren gegeven? Niet dat ik op dit moment heel overtuigd ben en wellicht is de stap iets te snel gekomen maar om hem al af te schrijven op dit niveau gaat mij te ver?
  • 18 Jan 2021 om 17:10
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:39
      Joshua John komt al 10 jaar naar binnen om te schieten met z’n rechterbeen. Zou Floranus dat ook weten? Wat doen die profvoetballers in hun vrije tijd? Zou hij een ESPN abonnement hebben? Of speelt hij alleen voor z’n maandsalaris? Zoveel vragen over die speler.
    Iedereen weet dat Floranus niet goed genoeg is en ook niet meer gaat worden, ook tegenstanders weten dat dus je weet vantevoren al dat daar wat te halen valt. Hoe jammer het ook is, er is gewoon geen concurrentie en dat kan je Floranus ook niet aanrekenen. Daarnaast zijn er nog 5-6 spelers die echt helemaal niks extra's brengen. Veermannetjes halen het niveau niet meer, V Bergen speelt niks klaar en veel meer heb je ook niet. Dat afgeven op Floranus (wat terecht is, daar niet van) begint wat makkelijk te worden
  • 18 Jan 2021 om 17:06
    • Quote van 17 Jan 2021 om 19:58
      " Intrigant"?..ja voor sommigen hier die de waarheid niet kunnen verdragen . Hij legt de vinger precies op de juiste plek ... Baggervoetbal, met een veel te softe trainer.
    Ach, GJV roept wat het publiek wil horen maar vervolgens nooit iets presteren (lullige vergelijking maar doet mij aan Wilders denken qua functioneren). Prima vent, wellicht goed op een bestuursfunctie maar als trainer echt zeker niet. Doe mij maar een type Grim, leuk voetbal en kan zijn team op een goede manier motiveren. Ik ben altijd fan van Johnny geweest maar dit is toch een niveau te hoog voor hem
  • 17 Jan 2021 om 22:59
    • Quote van 17 Jan 2021 om 17:13
      Al eerder aangegeven Wissel de Veermannetjes maar eens
    Welja.. de enige 2 die laten zien dat ze kunnen voetballen er uit halen. Hahaha
  • 17 Jan 2021 om 22:22
    Op zich kan de beker interessant zijn omdatver ook een premie aan hangt. In de huidige situatie met corona, geen recettes en het niet goed draaien van het team kun je er ook voor kiezen om doorkomen niet als prio te zien. En de wedstrijd te gebruiken als oefenpotje, andere spelers speelgijd tw geven en de basis dus de hele week intensiever te alren trainen op de speelwijze, positiespel, veldbezetting, aanpak bij balbezit of bij balbezit tegenstander.
  • 17 Jan 2021 om 21:30
    • Quote van 17 Jan 2021 om 17:13
      Al eerder aangegeven Wissel de Veermannetjes maar eens
    Kun je tegen Emmen mooi uitproberen, de beker gaan we toch niet winnen.
  • 17 Jan 2021 om 21:25
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:41
      Henk op de bank, Siem in de punt, Nygren op 10. Simpel zat.
    Mijn idee, zo eens proberen.
  • 17 Jan 2021 om 21:22
    • Quote van 17 Jan 2021 om 19:58
      " Intrigant"?..ja voor sommigen hier die de waarheid niet kunnen verdragen . Hij legt de vinger precies op de juiste plek ... Baggervoetbal, met een veel te softe trainer.
    ‘de waarheid’? Je bedoelt waarschijnlijk dat je een andere mening hebt (dat is overigens prima).
  • 17 Jan 2021 om 19:58
    • Quote van 17 Jan 2021 om 18:05
      Daar ben ik het mee eens. GJV moeten we hier niet hebben. Imtrigant super categorie
    " Intrigant"?..ja voor sommigen hier die de waarheid niet kunnen verdragen . Hij legt de vinger precies op de juiste plek ... Baggervoetbal, met een veel te softe trainer.
  • 17 Jan 2021 om 18:05
    • Quote van 17 Jan 2021 om 17:09
      Inderdaad, het begint een beetje sneu te worden met die Verbeek... voorzitter onwaardig ;-)
    Daar ben ik het mee eens. GJV moeten we hier niet hebben. Imtrigant super categorie
  • 17 Jan 2021 om 18:05
    • Quote van 17 Jan 2021 om 17:09
      Inderdaad, het begint een beetje sneu te worden met die Verbeek... voorzitter onwaardig ;-)
    Daar ben ik het mee eens. GJV moeten we hier niet hebben. Imtrigant super categorie
  • 17 Jan 2021 om 17:49
    • Quote van 17 Jan 2021 om 17:38
      Je krijgt als trainer alleen discipline in de ploeg als je een speler die keer op keer cruciale fouten maakt eens wisselt en niet meer opstelt. Als je als trainer niet ingrijpt als een speler herhaaldelijk zijn taken niet uitvoert dan zul je die discipline ook niet afdwingen. Floranus maakt vandaag weer de zoveelste fout. Nu moet je als trainer geloofwaardig blijven en dus de volgende wedstrijd Floranus niet opstellen. Dan laat je de groep zien dat je het niet accepteert dat je je man elke keer laat lopen.
      Volgende week bijvoorbeeld van Hecke dus maar eens rechtsback. Zo niet is wat mij betreft Jansen zijn geloofwaardigheid kwijt. Dan is hij inderdaad te soft voor de functie van hoofdtrainer en niet geschikt om trainer van sc Heerenveen te zijn.
    Ook mijn idee, zet van Hecke daar maar eens neer. Dan hopen dat andere nieuwe back ook wat is en lost twee zeer zwakke posities op. Joey had vandaag dozen nog om de schoenen helaas. Henk moet eens kerel worden en gaan voetballen zoals ie er uit ziet.
  • 17 Jan 2021 om 17:38
    Je krijgt als trainer alleen discipline in de ploeg als je een speler die keer op keer cruciale fouten maakt eens wisselt en niet meer opstelt. Als je als trainer niet ingrijpt als een speler herhaaldelijk zijn taken niet uitvoert dan zul je die discipline ook niet afdwingen. Floranus maakt vandaag weer de zoveelste fout. Nu moet je als trainer geloofwaardig blijven en dus de volgende wedstrijd Floranus niet opstellen. Dan laat je de groep zien dat je het niet accepteert dat je je man elke keer laat lopen.
    Volgende week bijvoorbeeld van Hecke dus maar eens rechtsback. Zo niet is wat mij betreft Jansen zijn geloofwaardigheid kwijt. Dan is hij inderdaad te soft voor de functie van hoofdtrainer en niet geschikt om trainer van sc Heerenveen te zijn.
  • 17 Jan 2021 om 17:21
    • Quote van 17 Jan 2021 om 17:17
      Moet je wel wissels hebben die wat toevoegen, we zouden haast met de pet rond moeten voor een nieuwe RB Floranus kost ons teveel punten.
    Je hoeft natuurlijk niet gelijk vier keer te wisselen maar eerder ingrijpen JJ behoort volgens mij gewoon tot zijn takenpakket.
  • 17 Jan 2021 om 17:21
    Alles wat boven Emmen en ADO staat is van vergelijkbaar niveau als Heerenveen. Wij hebben meer punten en dus geen stress. Maar beter dan die ploegen hoeven we ons echt niet te voelen. RKC, Herackes en Fortuna lieten ons grote delen van de wedstrijd achter de bal aanlopen. Wij leven qua ranglijst nog een paar plaatsen boven onze stand en dat verandert komende weken nog wel.
  • 17 Jan 2021 om 17:17
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:54
      Precies dit hoor! Inderdaad veel harder optreden. gisteren bij AZ net zo. Dramaz prima 4 wissels in een keer.
    Moet je wel wissels hebben die wat toevoegen, we zouden haast met de pet rond moeten voor een nieuwe RB Floranus kost ons teveel punten.
  • 17 Jan 2021 om 17:15
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:45
      Bij Robben was het ook standaard maar iedereen trapt daar ook in. Kan gebeuren.
    Zijn inderdaad van een vergelijkbaar niveau.
  • 17 Jan 2021 om 17:15
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:45
      Bij Robben was het ook standaard maar iedereen trapt daar ook in. Kan gebeuren.
    Zijn inderdaad van een vergelijkbaar niveau.
  • 17 Jan 2021 om 17:13
    Al eerder aangegeven Wissel de Veermannetjes maar eens
  • 17 Jan 2021 om 17:09
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:45
      Mooi interview met H. Veerman en Gertjan Verbeek. Henk probeert er wat positiefs uit te halen en Gertjan zegt meteen wat het daadwerkelijk is! Bagger!!
    Inderdaad, het begint een beetje sneu te worden met die Verbeek... voorzitter onwaardig ;-)
  • 17 Jan 2021 om 17:03
    RKC, Fortuna Sittard, VVV, 2 punten in totaal gepakt. Lekker bezig Heerenveen. Gelukkig wel weer een record verbroken uit 2002. 10x op rij niet gewonnen. Lekker bezig JJ. Vooral zo doorgaan, dan kom je er wel. Wederom een angstige pot. Dit waren de 'makkelijke' tegenstanders. Straks krijgen we de betere ploegen. Met deze instelling, trainer, inzet, tactiek zie ik niet snel iets veranderen.
  • 17 Jan 2021 om 17:00
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:45
      Bij Robben was het ook standaard maar iedereen trapt daar ook in. Kan gebeuren.
    Briljante vergelijking. Enige overeenkomst is wat mij betreft dat ze allebei voetbalschoenen dragen.
  • 17 Jan 2021 om 16:54
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:52
      Kijk eens naar Buijs bij Groningen. Zo boos. En drie wissels in minuut 46. Niet luisteren? Eruit. En wij? Ach....
    Precies dit hoor! Inderdaad veel harder optreden. gisteren bij AZ net zo. Dramaz prima 4 wissels in een keer.
  • 17 Jan 2021 om 16:54
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:52
      Halilovic is voor het team belangrijker dan Joey. Wint meer duels, verdeelt het spel, doorziet wat er gebeurt. Joey zal een minder dominante rol krijgen em dat kon voor het team wel eens heel goed zijn.
    Wacht net als bij Joey maar even de eerste 7 wedstrijden van Tibor af, dankjewel.
  • 17 Jan 2021 om 16:52
    Halilovic is voor het team belangrijker dan Joey. Wint meer duels, verdeelt het spel, doorziet wat er gebeurt. Joey zal een minder dominante rol krijgen em dat kon voor het team wel eens heel goed zijn.
  • 17 Jan 2021 om 16:52
    Kijk eens naar Buijs bij Groningen. Zo boos. En drie wissels in minuut 46. Niet luisteren? Eruit. En wij? Ach....
  • 17 Jan 2021 om 16:47
    Ik vond de beide veermannen spelen alsof ze vannacht in de kroeg hebben gezeten in Volendam. Zonder gekheid, ik denk dat Joey beter tot zijn recht komt op de 6 en dan Halilovic als 8. Verder weer dramatisch verdedigen van Floranus en Arjen van der Heide vandaag echt top. Halilovic ook goed gespeeld vandaag.
  • 17 Jan 2021 om 16:46
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:44
      Henk eruit, dikke onzin natuurlijk.
    Mist toch geregeld een opgelegde kans? Vandaag ook zeker 1 keer moeten scoren en een keer moeten afleggen. Aan de bal natuurlijk wel sterk, maar is gewoon erg ongelukkig de laatste wedstrijden. zou het daarom wel eens met Siem willen zien die iets verder inzakt.
  • 17 Jan 2021 om 16:46
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:41
      Henk op de bank, Siem in de punt, Nygren op 10. Simpel zat.
    Siem is zo ontzettend traag, dan ga je never nooit meer een kans creëren
  • 17 Jan 2021 om 16:45
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:39
      Joshua John komt al 10 jaar naar binnen om te schieten met z’n rechterbeen. Zou Floranus dat ook weten? Wat doen die profvoetballers in hun vrije tijd? Zou hij een ESPN abonnement hebben? Of speelt hij alleen voor z’n maandsalaris? Zoveel vragen over die speler.
    Bij Robben was het ook standaard maar iedereen trapt daar ook in. Kan gebeuren.
  • 17 Jan 2021 om 16:45
    Mooi interview met H. Veerman en Gertjan Verbeek. Henk probeert er wat positiefs uit te halen en Gertjan zegt meteen wat het daadwerkelijk is! Bagger!!
  • 17 Jan 2021 om 16:45
    Mooi interview met H. Veerman en Gertjan Verbeek. Henk probeert er wat positiefs uit te halen en Gertjan zegt meteen wat het daadwerkelijk is! Bagger!!
  • 17 Jan 2021 om 16:44
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:41
      Henk op de bank, Siem in de punt, Nygren op 10. Simpel zat.
    Henk eruit, dikke onzin natuurlijk.
  • 17 Jan 2021 om 16:44
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:35
      Van mijn part verkopen we Joey deze week nog, wat een negatieve air heeft hij... Continu de belangrijke pass willen geven wat leid tot balverlies, nauwelijks meehelpen met verdedigen enz. Daarnaast is een rechtsback cruciaal, wat een tandeloze backs hebben we toch ook. Links is al opgelost, nu rechts nog. Bah wat ben ik weer gefrustreerd.....
    Mee eens!!
  • 17 Jan 2021 om 16:42
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:35
      Van mijn part verkopen we Joey deze week nog, wat een negatieve air heeft hij... Continu de belangrijke pass willen geven wat leid tot balverlies, nauwelijks meehelpen met verdedigen enz. Daarnaast is een rechtsback cruciaal, wat een tandeloze backs hebben we toch ook. Links is al opgelost, nu rechts nog. Bah wat ben ik weer gefrustreerd.....
    Helemaal mee eens, krijg met de week meer moeite met zijn instelling.
  • 17 Jan 2021 om 16:41
    Henk op de bank, Siem in de punt, Nygren op 10. Simpel zat.
  • 17 Jan 2021 om 16:40
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:35
      Betere wedstrijd dan de afgelopen wedstrijden... Wat is Henk Veerman toch een matige speler. Nooit eerste paal lopen, geen beweging, die ballen moeten perfect komen en dan nog mist hij zijn kansen. DRAMA SPITS. Heerenveen onwaardige speler en straalt ook niks uit. Joey terecht gewisseld, Dresevic was goed vandaag!
      2e helft meer beweging en buitenspelers die meer naar binnen kwamen. Het was echt beter vandaag, ik zie progressie maar Henk moet het afmaken........... hoeveel 100% kansen heb je nodig?

      Floranus en Woudenberg zijn ook echt wel heel slecht...De Jong ook niet goed genoeg... Er moet een 2e spits bij en rechtsback...
    Henkie is met zijn goals behoorlijk belangrijk anders maar ik ben het met je eens dat hij soms irriteert.

    Ik had liever een jonge spits gezien die je op termijn met winst kan verkopen. Investering in Veerman krijg je niet meer terug. Zie die Larsen bij F.C. Groningen, die begint ook wat los te komen.
  • 17 Jan 2021 om 16:40
    • Quote van 17 Jan 2021 om 16:35
      Van mijn part verkopen we Joey deze week nog, wat een negatieve air heeft hij... Continu de belangrijke pass willen geven wat leid tot balverlies, nauwelijks meehelpen met verdedigen enz. Daarnaast is een rechtsback cruciaal, wat een tandeloze backs hebben we toch ook. Links is al opgelost, nu rechts nog. Bah wat ben ik weer gefrustreerd.....
    Joey loopt er teveel bij alsof die al een echt Vedette is..
  • 17 Jan 2021 om 16:39
    Joshua John komt al 10 jaar naar binnen om te schieten met z’n rechterbeen. Zou Floranus dat ook weten? Wat doen die profvoetballers in hun vrije tijd? Zou hij een ESPN abonnement hebben? Of speelt hij alleen voor z’n maandsalaris? Zoveel vragen over die speler.
  • 17 Jan 2021 om 16:37
    Gezien de kansen die we hadden moesten we gewoon winnen. Maar dat was vorige week ook al het geval. En dan kom je weer 1-0 achter... Godzijdank maakt Nygren nog wel de 1-1, maar je had gewoon moeten winnen, sowieso moet je winnen van VVV. Misschien Nygren eens op een ander plek proberen dan rechtsbuiten, want hij heeft wel een goed schot, maar hij heeft geen individuele actie om voor de goal te komen. En ook niet de lef om een verdediger uit te spelen. Halilovic speelde best prima, beter dan Kongolo. Siem de Jong valt me nog wat tegen, maar met hem heb ik wel wat geduld. Ondanks dat niet alles lukt ben ik toch fan van van der Heide, die gooit wel z'n hele ziel in het spel en heeft opzich nog wel een leuke dribbel. Maar eens goed trainen op scoren en positiespel. Dit was de kans om weer een beetje afstand te nemen van de onderste plaatsen. Toch teleurgesteld dat er niet is gewonnen.
  • 17 Jan 2021 om 16:35
    Betere wedstrijd dan de afgelopen wedstrijden... Wat is Henk Veerman toch een matige speler. Nooit eerste paal lopen, geen beweging, die ballen moeten perfect komen en dan nog mist hij zijn kansen. DRAMA SPITS. Heerenveen onwaardige speler en straalt ook niks uit. Joey terecht gewisseld, Dresevic was goed vandaag!
    2e helft meer beweging en buitenspelers die meer naar binnen kwamen. Het was echt beter vandaag, ik zie progressie maar Henk moet het afmaken........... hoeveel 100% kansen heb je nodig?

    Floranus en Woudenberg zijn ook echt wel heel slecht...De Jong ook niet goed genoeg... Er moet een 2e spits bij en rechtsback...
  • 17 Jan 2021 om 16:35
    Van mijn part verkopen we Joey deze week nog, wat een negatieve air heeft hij... Continu de belangrijke pass willen geven wat leid tot balverlies, nauwelijks meehelpen met verdedigen enz. Daarnaast is een rechtsback cruciaal, wat een tandeloze backs hebben we toch ook. Links is al opgelost, nu rechts nog. Bah wat ben ik weer gefrustreerd.....
  • 17 Jan 2021 om 16:34
    Is het gek als ik zeg dat ik tevreden ben? Afgezien van Twente en Groningen die punten hebben gemorst, maar je staat wel in ieder geval 1 punt voor de rest.
  • 17 Jan 2021 om 16:34
    Erg goede pot van Dresevic, heb van Hecke totaal niet gemist.Voor de rest was het beter dan afgelopen twee wedstrijden maar dat wat ook niet zo moeilijk.
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›