Jansen geeft duidelijke boodschap af: ''Natuurlijk hebben we zorgen''

11
Jansen geeft duidelijke boodschap af: ''Natuurlijk hebben we zorgen''

SC Heerenveen hoopt komende zondag eindelijk weer eens een overwinning te pakken. De ploeg van trainer Johnny Jansen gaat dan op bezoek bij VVV-Venlo.

Jansen heeft een duidelijke boodschap afgegeven aan zijn spelers na het negende duel zonder overwinning. "Ik vind dat je altijd eerst naar jezelf moet kijken", zegt Jansen in de Leeuwarder Courant. "Hoe heb ik mijn taak uitgevoerd? Daar begint het allemaal mee. En daarin kunnen we – dat geldt voor iedereen – momenteel wel een aantal dingen beter doen."

SC Heerenveen staat nog in het linkerrijtje, maar de ploegen onder de Friezen naderen snel. "Natuurlijk hebben we onze zorgen", erkent Jansen. "Ik vind ook dat mensen kritisch moeten zijn. Gaat het goed, dan krijg je een schouderklopje. Gaat het wat minder, dan komt er kritiek. Maar ik vind het vooral belangrijk om nu te kijken naar de dingen die ons houvast geven. Daar wil ik mijn energie in stoppen."

De trainer kiest voor een meer behoudende speelstijl. "Met die spelopvatting hadden we in het begin van het seizoen ook succes. We moeten gedisciplineerd verdedigen en vanuit die opvatting counteren. Dat zijn de kwaliteiten van ons elftal, waar ik in geloof", aldus Jansen, die weet dat er iets moet veranderen. "We pakken al een tijd te weinig punten. En nu zie je dat het voetbal ook minder wordt."

Het is nog niet duidelijk met welke elf spelers Jansen gaat aantreden tegen VVV-Venlo. Aanwinst Rami Kaib debuteert in de wedstrijdselectie. Achter de namen van Ulysses Llanez, Sherel Floranus en Jan Ras staat nog een vraagteken.

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Jan 2021 om 10:27
    Dus dat wordt weer zo’n zeik wedstrijd met 10 man voor de eigen goal!
  • 15 Jan 2021 om 20:15
    Vreemd om te denken dat je in het begin van het seizoen wel succes had. Tegen Emmen, Fortuna en VVV boekte je weliswaar een overwinning, maar het spel is niet anders dan nu. Ja, iets minder slordig, maar nauwelijks beter. Toen had je 'geluk' dat je zeer effectief was, waardoor je overwinningen kon pakken. Nu maak je niet elke kans af en zie je dat je in de problemen komt tegen RKC. Als je op een andere manier probeert te voetballen, zoals in de wedstrijden in november en december is gebeurd, dan zie je direct dat bij ons elk patroon ontbreekt en er geen enkele automatismes te vinden zijn. Iets dat wel opvallend is, want met Van Bergen, Batista Meier, Hajal, J. Veerman, Nygren, Van der Heide en H. Veerman heb je voldoende voetballers die technisch goed genoeg zijn om fatsoenlijk positiespel te spelen. Daarbij heb je sinds een maand een voetballer die jarenlang bij Ajax in de basis heeft gespeeld erbij en een aankoop van 1,5 miljoen euro die het spelletje ook zou moeten zien. Het is wel een groot probleem dat Jansen en Spijkerman dit na maanden nog niet in de ploeg hebben weten te krijgen. Sterker, het gaat eerder de verkeerde kant op.
  • 15 Jan 2021 om 19:57
    • Quote van 15 Jan 2021 om 18:59
      Als Hamstra nu "ballen heeft" trekt hij een ervaren en gedisciplineerde coach als eerste man aan. Dan jj maar als tweede man ernaast. Maar er zal íets moeten gebeuren ...dat gaat zo niet goedkomen .....! Het is nu inmiddels wel bewezen dat Janssen nog " te licht is bevonden" voor het échte werk.
    Hier op het discussieplein hebben wij als supporters de neuzen eigenlijk wel dezelfde kant op. Dat heeft JJ dan toch maar mooi voorelkaar gekregen. Ik ben bang dat het enige dat wij nu kunnen (of moeten) doen, is achterover leunen en maar afwachten wat er gaat komen. Wij hebben geen enkele invloed op wat komen gaat.
  • 15 Jan 2021 om 19:54
    • Quote van 15 Jan 2021 om 18:21
      Het is vaak hetzelfde: gaat het een poosje goed d.w.z. worden er punten gepakt dan wordt er al snel gedacht door de spelers dat ze knap kunnen voetballen. Ook als de punten met meer geluk dan wijsheid worden gepakt (zie bv het spel tegen Emmen).Dat misverstand dat ze goed kunnen voetballen leidt heel snel tot arrogantie en verminderde werklust en dan gaat het direct mis.Deze selectie kan alleen meedoen als ze het gras opvreten en met het mes in de bek spelen. En daarvoor hebben ze primair ook een trainer nodig die dat aanmoedigt. En dat zie ik niet altijd terug.
    Ik denk niet dat arrogantie van spelers er iets mee te maken heeft. Er zitten veel jonge gasten nodig die sturing en onderricht nodig hebben. Ze worden momenteel het vekd in gestuurd met een opdracht, maar de coaches hebben dat scenario al lang gelezen en een aangepast aanvalsplan op gemaakt. Als de uitvoering van het plan van JJ dan niet lukt, dan zie je de onervaren voetballers zwemmen.
  • 15 Jan 2021 om 18:59
    • Quote van 15 Jan 2021 om 18:21
      Het is vaak hetzelfde: gaat het een poosje goed d.w.z. worden er punten gepakt dan wordt er al snel gedacht door de spelers dat ze knap kunnen voetballen. Ook als de punten met meer geluk dan wijsheid worden gepakt (zie bv het spel tegen Emmen).Dat misverstand dat ze goed kunnen voetballen leidt heel snel tot arrogantie en verminderde werklust en dan gaat het direct mis.Deze selectie kan alleen meedoen als ze het gras opvreten en met het mes in de bek spelen. En daarvoor hebben ze primair ook een trainer nodig die dat aanmoedigt. En dat zie ik niet altijd terug.
    Als Hamstra nu "ballen heeft" trekt hij een ervaren en gedisciplineerde coach als eerste man aan. Dan jj maar als tweede man ernaast. Maar er zal íets moeten gebeuren ...dat gaat zo niet goedkomen .....! Het is nu inmiddels wel bewezen dat Janssen nog " te licht is bevonden" voor het échte werk.
  • 15 Jan 2021 om 18:34
    • Quote van 15 Jan 2021 om 18:03
      Dit is qua positiespel wel het slechtste sc Heerenveen van de laatste 30 jaar. We staan al weer 9 punten achter op F.C. Groningen en die hebben echt geen betere selectie of meer spelersbudget. Jansen mag ook wel eens iets kritischer naar zichzelf kijken. Als uithangbord voor de club heeft hij de juiste uitstraling en teksten maar op het veld is geen enkele vooruitgang te zien en ontbreken de automatismen. En daar is verantwoordelijk voor..
    Helemaal mee eens. En van dat compacte is weinig meer over. Tegenstanders krijgen zeeën van ruimte en je hebt nooit controle over een wedstrijd. Daarnaast zijn we de bal binnen drie passes kwijt. Dit is geen voetbal, dit is geen houvast. Ik maak me grote zorgen. Ik zie anarchie binnen het team. Het is los zand en het loopt onze staf gigantisch over de schoenen zo.
  • 15 Jan 2021 om 18:21
    Het is vaak hetzelfde: gaat het een poosje goed d.w.z. worden er punten gepakt dan wordt er al snel gedacht door de spelers dat ze knap kunnen voetballen. Ook als de punten met meer geluk dan wijsheid worden gepakt (zie bv het spel tegen Emmen).Dat misverstand dat ze goed kunnen voetballen leidt heel snel tot arrogantie en verminderde werklust en dan gaat het direct mis.Deze selectie kan alleen meedoen als ze het gras opvreten en met het mes in de bek spelen. En daarvoor hebben ze primair ook een trainer nodig die dat aanmoedigt. En dat zie ik niet altijd terug.
  • 15 Jan 2021 om 18:11
    Het druk zetten lijkt ook nergens naar. Als het aan Henk lag zou de ploeg nooit druk zetten want dan moet ie een sprint trekken zonder bal. En als ze al eens druk zetten doet de ene helft mee en de andere helft loopt achteruit. Het lijkt gewoon alsof ze niet weten hoe ze dan moeten lopen. De organisatie is totaal zoek. Zodra ze ook maar iets moeten doen wat in de buurt komt van voetballen met een idee gaat het helemaal fout. Ze kunnen leuk als een muur voor de goal staan maar daar houdt het ook mee op. Dan zie ik liever die spectaculaire wedstrijden waarin je 3-3 speelt ipv 1-1. Of 3-4 verliest desnoods, maar dat is altijd beter dan 1-0 of zonder te scoren
  • 15 Jan 2021 om 18:03
    Dit is qua positiespel wel het slechtste sc Heerenveen van de laatste 30 jaar. We staan al weer 9 punten achter op F.C. Groningen en die hebben echt geen betere selectie of meer spelersbudget. Jansen mag ook wel eens iets kritischer naar zichzelf kijken. Als uithangbord voor de club heeft hij de juiste uitstraling en teksten maar op het veld is geen enkele vooruitgang te zien en ontbreken de automatismen. En daar is verantwoordelijk voor..
  • 15 Jan 2021 om 17:47
    Wat zal Jansen een energie overhouden!! Ik zie namelijk geen enkele houvast.
  • 15 Jan 2021 om 17:22
    Laat JJ mij maar even bellen, dan leg ik het wel even uit waaraan het ligt waarom het niet loopt.
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›