''Je ziet dat de maat bij Jansen een beetje vol begint te raken''

12
''Je ziet dat de maat bij Jansen een beetje vol begint te raken''

Johnny Jansen was afgelopen week in de Leeuwarder Courant openlijk kritisch op het spelersmateriaal dat hij tot zijn beschikking heeft. SC Heerenveen heeft volgens de trainer vijftien Eredivisie waardige spelers nodig om mee te doen in de top-acht.

Volgens Jansen heeft SC Heerenveen op dit moment 'een paar' van zulke voetballers. Clubwatcher Sander de Vries ziet daarin een duidelijk signaal van Jansen. "Hij moet uiteindelijk de kwaliteit in de selectie ook bewaken. Hij moet er mee samenwerken. Het is wel heel interessant hoe hij naar buiten toe communiceert en hoe hij het altijd heeft gedaan", vertelt De Vries bij KOKO Radio.

De Vries merkt dat ook bij Jansen de emmer mogelijk vol aan het overlopen is. "Deze (uitspraak, red.) is voor persoonlijke rekening: daaraan kun je denk ik toch zien dat de maat een beetje begint vol te raken. Hij heeft wel zoiets van 'er moet iets gebeuren'. Anders komt het niet goed op lange termijn." Met Siem de Jong, Tibor Halilovic en Rami Kaib krijgt Jansen nu alvast drie versterkingen tot zijn beschikking.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jan 2021 om 21:13
    • Quote van 12 Jan 2021 om 20:00
      Op de backs na is onze selectie toch echt niet zo slecht? Snap niet dat iedereen daar zo over blijft zeuren, de kwaliteit is er echt wel maar het vertrouwen en de wil om te winnen is er niet.

      Vd Heide ipv Nygren, Halilovic ipv Kongolo en dan hopen dat Woudenberg/Floranus een degelijke wedstrijd spelen, V Bergen een keer z'n rendement omhoog gooit en er staat een prima team.

      De meeste spelers zouden overigens gewoon spelen hoor bij andere clubs, wellicht niet bij de top 6-7 maar verder zeker wel. Winnen we weer 2 of 3 op een rij is alles weer goed en is het weer een topteam
    In de zomer noemde ik dit ook al. De selectie is altijd mager geweest. Daarom is 8e ook echt knap. Nu moeten we wel die vervolgstappen zetten. Meer spelers (zijn er nu ook), meer concurrentie en meer presteren.

    Vd Heide speelt bij Willem II of Fortuna niet eens als vaste waarde. Nygren ook niet. Halilovic mag je nog niet meerekenen. Kongolo speelt zeker in het linkerrijtje niet. Zie je die al staan bij Utrecht of Groningen.... nee zeker niet. V. Bergen in vorm hoort wel in het linkerrijtje... maar dat is hij al een tijdje niet. Batista Meier komt (nog) te kort, geen power. Is ook erg jong en kan het verschil niet maken. Henk speelt misschien bij de nmr 8/9 in het linkerrijtje maar dat is ook zijn niveau.... de bank is dus nog slechter. Mulder keept ook niet in het linkerrijtje..

    Zet de spelers maar een bij andere clubs

    Wat ik al zei: Joey, Bosniewich, van Hecke (evt) en van Bergen in vorm. Henk zou nog kunnen. Dat is het....

    Helaas moeten in je selectie 20 spelers zitten die in het linkerrijtje kunnen spelen. Je moet t zo zien. Vd Heide moet je ongeveer 17e speler zijn.
  • 12 Jan 2021 om 20:36
    Denk dat JJ de morrende achterban en supporters in zijn nek voelt hijgen!? Wellicht leest ie hier ook wel eens mee en dat alle forumleden nu onverdeeld tevreden over hem zijn?..dus niet. Je moet je wel ( voor het geval dat) een béétje indekken.
  • 12 Jan 2021 om 20:00
    • Quote van 12 Jan 2021 om 18:23
      Met alle respect maar JJ heeft hier gelijk. We willen met zn allen naar het linkerrijtje en daar eindigen. Hopelijk op een plek dat recht geeft op een playoffs-ticket. Zet onze spelers eens weg bij andere clubs in het linkerrijtje. Ik vertel je dat er bizar weinig bij een andere club zouden spelen. Bosniewich en Veerman misschien als enigste. Van Hecke zou ook nog kunnen maar dan houdt het wel op. De selectie is gewoon matig. Logisch dat je er klaar mee bent. Niks met tactiek te maken maar gewoon een ruk selectie
    Op de backs na is onze selectie toch echt niet zo slecht? Snap niet dat iedereen daar zo over blijft zeuren, de kwaliteit is er echt wel maar het vertrouwen en de wil om te winnen is er niet.

    Vd Heide ipv Nygren, Halilovic ipv Kongolo en dan hopen dat Woudenberg/Floranus een degelijke wedstrijd spelen, V Bergen een keer z'n rendement omhoog gooit en er staat een prima team.

    De meeste spelers zouden overigens gewoon spelen hoor bij andere clubs, wellicht niet bij de top 6-7 maar verder zeker wel. Winnen we weer 2 of 3 op een rij is alles weer goed en is het weer een topteam
  • 12 Jan 2021 om 19:51
    • Quote van 12 Jan 2021 om 18:43
      Wat wil je daarmee zeggen, was je onder de indruk van manier van trainen?
    Nou, ik vond het best interessant om te zien. En alles wat hij benoemd in zijn stuk komen letterlijk voor in die documentaire....
  • 12 Jan 2021 om 18:51
    • Quote van 12 Jan 2021 om 17:52
      Misschien moet jij die documentaire op ESPN even bekijken! Dan kom je er precies achter hoe ze trainen....
    Ik vind nou niet dat Jansen daar een ongelofelijk sterke indruk maakte.
  • 12 Jan 2021 om 18:43
    • Quote van 12 Jan 2021 om 17:52
      Misschien moet jij die documentaire op ESPN even bekijken! Dan kom je er precies achter hoe ze trainen....
    Wat wil je daarmee zeggen, was je onder de indruk van manier van trainen?
  • 12 Jan 2021 om 18:25
    • Quote van 12 Jan 2021 om 18:23
      Met alle respect maar JJ heeft hier gelijk. We willen met zn allen naar het linkerrijtje en daar eindigen. Hopelijk op een plek dat recht geeft op een playoffs-ticket. Zet onze spelers eens weg bij andere clubs in het linkerrijtje. Ik vertel je dat er bizar weinig bij een andere club zouden spelen. Bosniewich en Veerman misschien als enigste. Van Hecke zou ook nog kunnen maar dan houdt het wel op. De selectie is gewoon matig. Logisch dat je er klaar mee bent. Niks met tactiek te maken maar gewoon een ruk selectie
    Daarbij komt dat de bank nog 10x slechter is. Als je selectie al ruk is maar ook geen versterkingen hebt om in te brengen is een wedstrijd moeilijk te kantelen. Goed dat er nu spelers bij komen maar dat had in de zomer al moeten gebeuren.
  • 12 Jan 2021 om 18:23
    Met alle respect maar JJ heeft hier gelijk. We willen met zn allen naar het linkerrijtje en daar eindigen. Hopelijk op een plek dat recht geeft op een playoffs-ticket. Zet onze spelers eens weg bij andere clubs in het linkerrijtje. Ik vertel je dat er bizar weinig bij een andere club zouden spelen. Bosniewich en Veerman misschien als enigste. Van Hecke zou ook nog kunnen maar dan houdt het wel op. De selectie is gewoon matig. Logisch dat je er klaar mee bent. Niks met tactiek te maken maar gewoon een ruk selectie
  • 12 Jan 2021 om 18:23
    Met alle respect maar JJ heeft hier gelijk. We willen met zn allen naar het linkerrijtje en daar eindigen. Hopelijk op een plek dat recht geeft op een playoffs-ticket. Zet onze spelers eens weg bij andere clubs in het linkerrijtje. Ik vertel je dat er bizar weinig bij een andere club zouden spelen. Bosniewich en Veerman misschien als enigste. Van Hecke zou ook nog kunnen maar dan houdt het wel op. De selectie is gewoon matig. Logisch dat je er klaar mee bent. Niks met tactiek te maken maar gewoon een ruk selectie
  • 12 Jan 2021 om 17:52
    • Quote van 12 Jan 2021 om 17:47
      JJ ziet ook altijd mooie dingen op de training gebeuren. Dat is mooi. Maar waarschijnlijk zijn die mooie dingen op de training niet echt zinvol om in een wedstrijd toe te passen. En hoe wordt de wedstrijdtactiek op de trainingen doorgenomen? Wordt er een potje geoefend tegen het tweede garnituur dat geen wedstrijdritme heeft? Ik ben van mening dat je pas over het spelersmateriaal mag klagen als je alles uit de kast hebt gehaald om er een team van tw maken. Steeds maar weer dezelfde tactiek en hetzelfde strijdplan hanteren is misschien een teken van incompetentie.
    Misschien moet jij die documentaire op ESPN even bekijken! Dan kom je er precies achter hoe ze trainen....
  • 12 Jan 2021 om 17:47
    JJ ziet ook altijd mooie dingen op de training gebeuren. Dat is mooi. Maar waarschijnlijk zijn die mooie dingen op de training niet echt zinvol om in een wedstrijd toe te passen. En hoe wordt de wedstrijdtactiek op de trainingen doorgenomen? Wordt er een potje geoefend tegen het tweede garnituur dat geen wedstrijdritme heeft? Ik ben van mening dat je pas over het spelersmateriaal mag klagen als je alles uit de kast hebt gehaald om er een team van tw maken. Steeds maar weer dezelfde tactiek en hetzelfde strijdplan hanteren is misschien een teken van incompetentie.
  • 12 Jan 2021 om 17:37
    JJ mag ook wel in de spiegel kijken.. Hij krijgt de spelers niet gemotiveerd, en wanneer je zulke uitspraken doet in de media, dan snap ik dat ergens wel.. Misschien zou je je tactiek kunnen aanpassen naar het materiaal wat je hebt..
zaterdag 23 januari 2021
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›