VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen koestert punt tegen Vitesse

21
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen koestert punt tegen Vitesse

SC Heerenveen speelde zondagmiddag de lastige uitwedstrijd op bezoek bij nummer twee Vitesse. De Friezen speelden geen fantastische wedstrijd, maar trokken in de tweede helft toch een terecht punt over de streep: 1-1.

Het eerste kwartier van de wedstrijd verliep wat traag, waarbij beide ploegen geen grote kansen kregen. Na wat kleine speldenprikjes van Oussama Tannane opent Vitesse echter in de 39ste minuut de score. Darfalou is hierbij de doelpuntenmaker.

In de tweede helft heeft Heerenveen beduidend meer aanvallende intenties. Dat rond vrij snel uit in een doelpunt dat op naam komt van Floranus. Pasveer weet nog twee keer te redden op inzetten van diezelfde Floranus en Nygren, maar een derde schot bleek hem te machtig.

In het restant van de wedstrijd werd er niet meer gescoord, waardoor SC Heerenveen een punt mee naar huis neemt.

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Floranus, Van Hecke, Bochniewicz, Woudenberg; Kongolo, Batista Meier (46' Hajal), J. Veerman; Nygren, H. Veerman, Van Bergen.

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Dec 2020 om 12:10
    • Quote van 14 Dec 2020 om 11:33
      Heb jij ook gezien hoe de beide Veermannen er alles aan deden om te zorgen dat de bal niet in de 16 kwam bij de goal. Dat vind ik nog veel triester dan dat Floranus een verkeerde keuze maakt. Trouwens benieuwd of we ook Felida weer aan het bekijken zijn van Den Bosch zou wel een welkome versterking zijn voor komend seizoen mocht Joey weg gaan.
    Staat ook op de radar bij Groningen als opvolger van Matusiwa.
  • 14 Dec 2020 om 11:33
    • Quote van 14 Dec 2020 om 10:46
      Iedereen vond Floranus goed en denk omdat hij de één één scoort maar hebben jullie wel gezien waar hij stond en wat hij deed toen Vitesse scoorde.Volgens mij niet want stond weer eens lucht te dekken tussen twee spelers van Vitesse en waar dus simpel door hun gescoord kon worden.
    Heb jij ook gezien hoe de beide Veermannen er alles aan deden om te zorgen dat de bal niet in de 16 kwam bij de goal. Dat vind ik nog veel triester dan dat Floranus een verkeerde keuze maakt. Trouwens benieuwd of we ook Felida weer aan het bekijken zijn van Den Bosch zou wel een welkome versterking zijn voor komend seizoen mocht Joey weg gaan.
  • 14 Dec 2020 om 10:46
    Iedereen vond Floranus goed en denk omdat hij de één één scoort maar hebben jullie wel gezien waar hij stond en wat hij deed toen Vitesse scoorde.Volgens mij niet want stond weer eens lucht te dekken tussen twee spelers van Vitesse en waar dus simpel door hun gescoord kon worden.
  • 13 Dec 2020 om 19:55
    • Quote van 13 Dec 2020 om 15:28
      Ik baal nog steeds van de 2-2 tegen PSV, maar dit keer kan ik leven met een punt; Vitesse is sterk dit seizoen. We hebben de afgelopen wedstrijden punten laten liggen (RKC en ADO), maar aan de andere kant zijn we ook moeilijk te kloppen dit seizoen en dat is wel eens anders geweest. Nu wel weer eens gaan winnen, telkens gelijk zet geen zoden aan de dijk. Al met al ben ik wel blij dat we al 20 punten hebben (ook al hadden dat er dus meer moeten zijn). Ik heb de voorbereiding gevolgd en had er echt een ontzettend hard hoofd in. Ik zou op de plek van Floranus en Woudenberg (ook al waren ze vandaag niet slecht) graag anderen zien. We mogen na al die seizoenen toch wel concluderen dat dat onze zwakke plekken zijn, zij kosten je structureel punten. Hopelijk kunnen we in de winter die plekken aanpakken.
    Eens
  • 13 Dec 2020 om 17:44
    • Quote van 13 Dec 2020 om 16:15
      Die Matusiwa had bij ons ook niet misstaan en was vast goedkoper dan Kongolo. Dat heeft Groningen goed gezien om hem bij de Graafschap weg te halen.
    Van Ajax, niet de Graafschap.
  • 13 Dec 2020 om 16:15
    Die Matusiwa had bij ons ook niet misstaan en was vast goedkoper dan Kongolo. Dat heeft Groningen goed gezien om hem bij de Graafschap weg te halen.
  • 13 Dec 2020 om 15:28
    Ik baal nog steeds van de 2-2 tegen PSV, maar dit keer kan ik leven met een punt; Vitesse is sterk dit seizoen. We hebben de afgelopen wedstrijden punten laten liggen (RKC en ADO), maar aan de andere kant zijn we ook moeilijk te kloppen dit seizoen en dat is wel eens anders geweest. Nu wel weer eens gaan winnen, telkens gelijk zet geen zoden aan de dijk. Al met al ben ik wel blij dat we al 20 punten hebben (ook al hadden dat er dus meer moeten zijn). Ik heb de voorbereiding gevolgd en had er echt een ontzettend hard hoofd in. Ik zou op de plek van Floranus en Woudenberg (ook al waren ze vandaag niet slecht) graag anderen zien. We mogen na al die seizoenen toch wel concluderen dat dat onze zwakke plekken zijn, zij kosten je structureel punten. Hopelijk kunnen we in de winter die plekken aanpakken.
  • 13 Dec 2020 om 15:20
    Volgende week 3 p tegen Heracles
  • 13 Dec 2020 om 14:38
    • Quote van 13 Dec 2020 om 14:23
      Moet hij wel de bal bij iemand kwijt kunnen. Er is vaak te weinig aansluiting als die lange bal op Henk komt. 2e helft ging het al wat beter, ook omdat we toen meer aansloten ipv dat angsthazen gedrag met ze allen op eigen helft.
    Zeker moet er aansluiting zijn, maar Henk verliest het gros van zijn duels doordat hij te laat in actie komt en is regelmatig slordig aan de bal. Hij moet meer brengen vind ik om belangrijker te zijn in het team.

    Zoals hij bij Utrecht uit speelde, dat is hoe ik hem graag zie.
  • 13 Dec 2020 om 14:37
    • Quote van 13 Dec 2020 om 14:27
      Floranus te slordig en woudenberg ook
    Ik vond het vandaag wel meevallen. Heb zeker slechtere wedstrijden gezien. Van beiden. De eerste helft was iedereen slordig. Henk ook niet gezien vandaag. Hajal mag van mij volgende week wel basis beginnen, heeft zich goed laten zien vanmiddag. Voetbalt lekker die jongen.
  • 13 Dec 2020 om 14:36
    • Quote van 13 Dec 2020 om 14:19
      Eens. Daarnaast wil ik ook nog ons centrale duo en Floranus benoemen die allen uitstekend waren. van Hecke en Pawel, wat een ongelooflijk sterk duo. Sinds De witte tornado Hansson hebben we geen betere CV gehad, en nu staam er 2.
    Ik noemde ons centrum ook ;-)

    Maar wel met je eens.

    Als wij een andere linksback halen en een tactisch betere middenvelder/balafpakker naast Joey Veerman, kunnen we echt nog meedoen na de winter.
  • 13 Dec 2020 om 14:35
    • Quote van 13 Dec 2020 om 14:25
      Floranus was 1 van de betere op het veld. Verdedigend erg sterk en zelfs een goal.
    We hebben meer aanvallende backs nodig.. Zeker goal was prima maar heb het niet alleen over deze wedstrijd maar over alle wedstrijden.
  • 13 Dec 2020 om 14:30
    • Quote van 13 Dec 2020 om 14:27
      Floranus te slordig en woudenberg ook
    Oke..
  • 13 Dec 2020 om 14:27
    • Quote van 13 Dec 2020 om 14:25
      Floranus was 1 van de betere op het veld. Verdedigend erg sterk en zelfs een goal.
    Floranus te slordig en woudenberg ook
  • 13 Dec 2020 om 14:25
    • Quote van 13 Dec 2020 om 14:24
      Ben hier zeer blij mee. Alleen Floranus, Woudenberg, Kongolo, Batista.. Vallen me elke keer weer af.
    Floranus was 1 van de betere op het veld. Verdedigend erg sterk en zelfs een goal.
  • 13 Dec 2020 om 14:25
    Dan ga ik Woudenberg op een voetstukje plaatsen!! M.i echt prima vandaag. Zag hem vooral meer vooruit passen. Verdedigend paar sterke acties gezien? Prima pot van Woudenberg. Sowieso een nette 2e helft van onze ploeg. Mooi puntje gepakt!
  • 13 Dec 2020 om 14:24
    Ben hier zeer blij mee. Alleen Floranus, Woudenberg, Kongolo, Batista.. Vallen me elke keer weer af.
  • 13 Dec 2020 om 14:23
    • Quote van 13 Dec 2020 om 14:09
      Knap punt bij een heel sterke ploeg en met een aparte speelwijze. Vond Hajal heel goed invallen en ons centrum en Mulder ook sterk. Vind dat Henk Veerman in dit soort duels veel en veel nuttiger moet zijn. Blijft maar loeren achter de man, maar hij moet gewoon veel meer fungeren als aanspeelpunt dan.
    Moet hij wel de bal bij iemand kwijt kunnen. Er is vaak te weinig aansluiting als die lange bal op Henk komt. 2e helft ging het al wat beter, ook omdat we toen meer aansloten ipv dat angsthazen gedrag met ze allen op eigen helft.
  • 13 Dec 2020 om 14:23
    Ik vind dat we voor het eerst in jaren een prima verdediging hebben met een puike keeper. Geen fan van Floranus aanvallend, ook geen fan van Kongolo verdedigend.

    We komen goed weg met een punt, maar dat is prima tegen een club als Vitesse.
  • 13 Dec 2020 om 14:19
    • Quote van 13 Dec 2020 om 14:09
      Knap punt bij een heel sterke ploeg en met een aparte speelwijze. Vond Hajal heel goed invallen en ons centrum en Mulder ook sterk. Vind dat Henk Veerman in dit soort duels veel en veel nuttiger moet zijn. Blijft maar loeren achter de man, maar hij moet gewoon veel meer fungeren als aanspeelpunt dan.
    Eens. Daarnaast wil ik ook nog ons centrale duo en Floranus benoemen die allen uitstekend waren. van Hecke en Pawel, wat een ongelooflijk sterk duo. Sinds De witte tornado Hansson hebben we geen betere CV gehad, en nu staam er 2.
  • 13 Dec 2020 om 14:09
    Knap punt bij een heel sterke ploeg en met een aparte speelwijze. Vond Hajal heel goed invallen en ons centrum en Mulder ook sterk. Vind dat Henk Veerman in dit soort duels veel en veel nuttiger moet zijn. Blijft maar loeren achter de man, maar hij moet gewoon veel meer fungeren als aanspeelpunt dan.
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›