Roozemond blij met uitstel van betaling: ''Het gaat om 1 miljoen''

10
Roozemond blij met uitstel van betaling: ''Het gaat om 1 miljoen''

SC Heerenveen en Sportstad Heerenveen hebben een akkoord over het verlagen van de huursom, zo laat Cees Roozemond weten tegenover de Leeuwarder Courant. De Friezen betalen over een periode van 10 maanden één ton minder per maand.  

"Het gaat dus om een miljoen euro”, rekent Roozemond, die benadrukt dat het om een uitstel van betaling gaat. Uiteindelijk moet SC Heerenveen het bedrag dus 'gewoon' aftikken. "We zijn ons ervan bewust dat we moeten zoeken naar een structurele oplossing", benadrukt de bestuurder. 

"De huur van ons stadion (2,4 miljoen euro per jaar, red.) moet structureel met een miljoen naar beneden. Maar dat gaat in samenspraak", vervolgt hij. "Zowel Sportstad als SC Heerenveen is zich bewust van dit probleem. Het gaat erom dat wij een goede huisvestingsituatie hebben en dat Sportstad uiteindelijk een goede huurder krijgt", besluit de algemeen directeur van SC Heerenveen. 

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Nov 2020 om 15:42
    Hulde voor Roozemond!
  • 18 Nov 2020 om 14:47
    • Quote van 18 Nov 2020 om 13:25
      Zeg tijdelijk huur stadion op. Ga op skoaterwald spelen of net als de dames in nieuwehorne..scheelt flink wat de kosten de komende maanden
    En dan gaat het stadion verlies maken, moet de boel op slot en hebben we straks geen stadion meer zodra weer naar de wedstrijden mogen toekomen. Ja goed plan. Handig ook voor de lange termijn. Ff je huur tijdelijk opzeggen. Doe je dat ook bij je telefoon contract? Als je ff geen geld hebt dat je hem ff tijdelijk opzegt? En hoe reageren zij daarop denk je?
    Wat denk je wat er in contracten gezet wordt? Dat je zo ff tijdelijk mag bepalen om niet te betalen?
    Maar goed wellicht staat 2008 voor je geboortejaar..
  • 18 Nov 2020 om 13:46
    • Quote van 18 Nov 2020 om 13:40
      Jij had all ff uitgezocht of Skoatterwâld aan alle KNVB eisen voldoet om er uberhaupt te mogen spelen?
      En doorberekend wat het kost om 2 keer een controle/audit door diverse partijen te laten uitvoeren?
      En wat het kost om al het inventaris uit het stadion te halen en tijdelijk op te slaan?
      En de extra kosten voor het huren van een binnenlocatie voor de krachttrainingen?
    Inderdaad, succes met implementeren van de VAR op SKW :')
  • 18 Nov 2020 om 13:40
    • Quote van 18 Nov 2020 om 13:25
      Zeg tijdelijk huur stadion op. Ga op skoaterwald spelen of net als de dames in nieuwehorne..scheelt flink wat de kosten de komende maanden
    Jij had all ff uitgezocht of Skoatterwâld aan alle KNVB eisen voldoet om er uberhaupt te mogen spelen?
    En doorberekend wat het kost om 2 keer een controle/audit door diverse partijen te laten uitvoeren?
    En wat het kost om al het inventaris uit het stadion te halen en tijdelijk op te slaan?
    En de extra kosten voor het huren van een binnenlocatie voor de krachttrainingen?
  • 18 Nov 2020 om 13:37
    • Quote van 18 Nov 2020 om 13:25
      Zeg tijdelijk huur stadion op. Ga op skoaterwald spelen of net als de dames in nieuwehorne..scheelt flink wat de kosten de komende maanden
    Zullen we dan ook in de winter en zomerstop alle spelers ontslaan en zo 2 maanden geen salaris te hoeven betalen?
  • 18 Nov 2020 om 13:25
    Zeg tijdelijk huur stadion op. Ga op skoaterwald spelen of net als de dames in nieuwehorne..scheelt flink wat de kosten de komende maanden
  • 18 Nov 2020 om 13:15
    • Quote van 18 Nov 2020 om 12:01
      Even géén geld blijkbaar...
    Ik verbeter je ff; even wat minder geld/inkomsten.
  • 18 Nov 2020 om 12:45
    • Quote van 18 Nov 2020 om 11:55
      Kan iemand mij uitleggen waarom R. hier blij mee is? We moeten toch betalen? Of heeft sc Heerenveen hier nu even geld voor?
    Veel minder inkomsten nu dus ook minder uit te geven dus uitstel van betaling
  • 18 Nov 2020 om 12:01
    Even géén geld blijkbaar...
  • 18 Nov 2020 om 11:55
    Kan iemand mij uitleggen waarom R. hier blij mee is? We moeten toch betalen? Of heeft sc Heerenveen hier nu even geld voor?
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›