Fledderus was geïnteresseerd in spits SC Heerenveen: ''Geen geheim''

10
Fledderus was geïnteresseerd in spits SC Heerenveen: ''Geen geheim''

Mark-Jan Fledderus had deze transferperiode interesse om Henk Veerman naar FC Groningen te halen. De technisch directeur zag in de aanvalsleider een directe versterking. Uiteindelijk ging Veerman naar SC Heerenveen.

"Het liefst ga je soms voor directe kwaliteit", vertelt Fledderus (oud-speler van SC Heerenveen) in gesprek met Voetbal International. "Kijk, het is geen geheim dat wij Henk Veerman een interessante spits vonden. Dat hebben we naar hem toe ook laten blijken."

FC Groningen zag er uiteindelijk toch van af. "We vonden het gezien de hele situatie niet verantwoord een dusdanige investering in salaris en transfersom te doen. Dan kies ik liever voor jongen als Jørgen Strand Larsen. Een speler van twintig in wie we wel veel rek zien. Zo'n keuze is visiegedreven", aldus Fledderus.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Oct 2020 om 12:51
    • Quote van 30 Sep 2020 om 21:47
      Dat was ik. Die analisten zeiden allemaal Groningen plek 6/7/8 en Heerenveen 14/15/16. Zie op Padt en Robben geen positie die zij beter bezet hebben als ons. Niet slecht bedoeld maar Ejuke alleen al is evenduur als Groningen selectie. Veerman ook....
    Nou ik vind Padt ook niks hoor. Stuntelt ook behoorlijk, zag je laatst ook weer.
  • 1 Oct 2020 om 07:06
    • Quote van 30 Sep 2020 om 21:47
      Dat was ik. Die analisten zeiden allemaal Groningen plek 6/7/8 en Heerenveen 14/15/16. Zie op Padt en Robben geen positie die zij beter bezet hebben als ons. Niet slecht bedoeld maar Ejuke alleen al is evenduur als Groningen selectie. Veerman ook....
    Daar noem je wel gelijk 1....die keeper van hun, Padt, misschien wat rare fratsen buiten het veld soms maar daar ben ik wel gecharmeerd van......die houdt de FC geregeld op de been/in de wedstrijd.
  • 30 Sep 2020 om 21:47
    • Quote van 30 Sep 2020 om 21:16
      Iemand had het hier al eerder aangegeven: De komst van Robben heeft ontzettend veel verbloemd. Als dat niet was gebeurt was Groningen nu bestempeld als degradatiekandidaat, of iig plek 10-15. Ze zijn wel bezig met Harroui van Sparta, wat wel een hele leuke speler is die bij ons ook niet zou misstaan.
      En inderdaad, Hamstra is zwaar underrated door de meeste supporters hier, maar wat mij betreft klappen we nog een paar jaren erbij op zijn contract.
    Dat was ik. Die analisten zeiden allemaal Groningen plek 6/7/8 en Heerenveen 14/15/16. Zie op Padt en Robben geen positie die zij beter bezet hebben als ons. Niet slecht bedoeld maar Ejuke alleen al is evenduur als Groningen selectie. Veerman ook....
  • 30 Sep 2020 om 21:22
    Fledderus vind ik ook niet zo slecht hoor. Wel beetje pech dat recente aankopen onmiddellijk weer vertrekken. Sierhuis, Zeefuik en Matusiwa zijn gemakkelijke aankopen dienst Ajax opleiding gedropt zijn. Twente probeert t nu ook met Danilo, Cerny (al is die al ff weg). Zit gewoon groei in en snel geld. Enfin, die posities waren bij ons al bezet maar niks mis mee
  • 30 Sep 2020 om 21:16
    Iemand had het hier al eerder aangegeven: De komst van Robben heeft ontzettend veel verbloemd. Als dat niet was gebeurt was Groningen nu bestempeld als degradatiekandidaat, of iig plek 10-15. Ze zijn wel bezig met Harroui van Sparta, wat wel een hele leuke speler is die bij ons ook niet zou misstaan.
    En inderdaad, Hamstra is zwaar underrated door de meeste supporters hier, maar wat mij betreft klappen we nog een paar jaren erbij op zijn contract.
  • 30 Sep 2020 om 20:22
    Matusiwa oké. Al hebben wij de betere op die positie met Kongolo en Veerman
  • 30 Sep 2020 om 20:14
    • Quote van 30 Sep 2020 om 20:06
      Wat ben ik blij met een TD als Hamstra. Niet om Groningen af te branden hoor maar ik zie op de stunt van Robben na daar geen enkele speler lopen waar ik van denk, deze wil ik graag bij Heerenveen zien spelen.
    Mee eens. Met Groningse collega’s heb ik het hier wel eens over en dan komen ze met nietszeggende namen als Itakura, Matusiwa, Schreck en Suslov of Balk als talenten die beter zijn dan sc Heerenveen spelers...
  • 30 Sep 2020 om 20:06
    Wat ben ik blij met een TD als Hamstra. Niet om Groningen af te branden hoor maar ik zie op de stunt van Robben na daar geen enkele speler lopen waar ik van denk, deze wil ik graag bij Heerenveen zien spelen.
  • 30 Sep 2020 om 19:15
    • Quote van 30 Sep 2020 om 18:58
      Ergens heeft hij gelijk, Henk verkoop je niet met winst waarschijnlijk. FC Groningen heeft verder ook weinig rondlopen wat een beetje geld waard is. Wij hebben op andere posities wel potentiële geldmijntjes rondlopen.
    Henk zal het team ongetwijfeld beter laten fungeren en minstens 2 seizoenen.
  • 30 Sep 2020 om 18:58
    Ergens heeft hij gelijk, Henk verkoop je niet met winst waarschijnlijk. FC Groningen heeft verder ook weinig rondlopen wat een beetje geld waard is. Wij hebben op andere posities wel potentiële geldmijntjes rondlopen.