Zaakwaarnemer Botman: ''Dat werkt door, ook als je bij Ajax weg bent''

13
Zaakwaarnemer Botman: ''Dat werkt door, ook als je bij Ajax weg bent''

Sven Botman werd deze transferperiode verkocht aan Lille OSC. De centrale verdediger werd vorig seizoen verhuurd aan SC Heerenveen, door Ajax. Fulco van Kooperen, zaakwaarnemer van Botman, denkt dat vooral de Amsterdamse club een grote rol speelde in het transferbedrag.

"De Europese topclubs komen in Nederland alleen naar de topduels kijken, de andere wedstrijden vinden ze geen graadmeter aangezien de weerstand te laag is", vertelt hij in gesprek met Voetbal International. "De Champions League is voor hen het decor om spelers te beoordelen."

Van Kooperen vervolgt: "Daarnaast heeft de jeugdopleiding van Ajax natuurlijk wereldwijd een goede reputatie. Dat werkt door, ook als je niet meer bij Ajax speelt. Dat hebben wij zelf ondervonden met bijvoorbeeld Kaj Sierhuis en Sven Botman, die voor mooie transferbedragen respectievelijk FC Groningen en SC Heerenveen inruilden voor de Franse topcompetitie. Daarbij speelde hun verleden bij Ajax zeker een rol."

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Oct 2020 om 16:10
    • Quote van 1 Oct 2020 om 08:10
      Hij heeft bij Ajax als aanvoerder de future cup gewonnen, en toen is hij al bij alle scouts in Europa in de picture gekomen.
    Klopt, maar als hij bij ons matig gepresteerd zou hebben was hij niet verkocht.......enige dat ik aangaf is dat door zijn Ajax link zijn marktwaarde dus hoger was ????
  • 1 Oct 2020 om 12:27
    • Quote van 1 Oct 2020 om 10:39
      SecondSCH meldde het. Ik zou Fox geloven, als ik jou was.
    Ach dat is ook een vorm van relevant nieuws... Weet je in ieder geval welke speler NIET komt of vertrekt... Soort van deductie ;-)
  • 1 Oct 2020 om 10:39
    • Quote van 1 Oct 2020 om 10:35
      Waar lees je dat? Utrecht heeft geïnformeerd naar Bijl van Emmen. Staat op fox.
    SecondSCH meldde het. Ik zou Fox geloven, als ik jou was.
  • 1 Oct 2020 om 10:35
    • Quote van 30 Sep 2020 om 20:30
      Floranus in de belangstelling van Utrecht, door vertrek Klaiber... Ben benieuwd wie Hamstra dan uit de hoge hoed tovert..
    Waar lees je dat? Utrecht heeft geïnformeerd naar Bijl van Emmen. Staat op fox.
  • 1 Oct 2020 om 08:10
    • Quote van 1 Oct 2020 om 07:00
      Dat klopt.....alleen geloof ik best dat de prijs naar boven is afgerond omdat hij bij Ajax onder contract stond, geloof best dat dat een waarde vermeerderende rol heeft. Maar zonder een goed seizoen bij ons was hij zeker niet verkocht inderdaad,
    Hij heeft bij Ajax als aanvoerder de future cup gewonnen, en toen is hij al bij alle scouts in Europa in de picture gekomen.
  • 1 Oct 2020 om 07:00
    • Quote van 30 Sep 2020 om 21:49
      Botman kwam in picture door seizoen bij heerenveen en niet door jeugdopleiding ajax
    Dat klopt.....alleen geloof ik best dat de prijs naar boven is afgerond omdat hij bij Ajax onder contract stond, geloof best dat dat een waarde vermeerderende rol heeft. Maar zonder een goed seizoen bij ons was hij zeker niet verkocht inderdaad,
  • 30 Sep 2020 om 23:12
    • Quote van 30 Sep 2020 om 20:30
      Floranus in de belangstelling van Utrecht, door vertrek Klaiber... Ben benieuwd wie Hamstra dan uit de hoge hoed tovert..
    Schouten van Nac.
  • 30 Sep 2020 om 22:50
    • Quote van 30 Sep 2020 om 20:30
      Floranus in de belangstelling van Utrecht, door vertrek Klaiber... Ben benieuwd wie Hamstra dan uit de hoge hoed tovert..
    Bijl van Emmen ?
  • 30 Sep 2020 om 21:49
    Botman kwam in picture door seizoen bij heerenveen en niet door jeugdopleiding ajax
  • 30 Sep 2020 om 21:23
    • Quote van 30 Sep 2020 om 21:18
      Nouja.. ik zou zeggen probeer er alles uit te halen en ga voor een nieuw talent. Zou toch moeten kunnen? Lijkt me wel, ik ben benieuwd
    Ik vind zelf wel gecharmeerd van Milan van Ewijk. Hij speelt alleen nog niet zo lang op het hoogste niveau. Heeft wat weg van Dumfries.
  • 30 Sep 2020 om 21:18
    • Quote van 30 Sep 2020 om 20:30
      Floranus in de belangstelling van Utrecht, door vertrek Klaiber... Ben benieuwd wie Hamstra dan uit de hoge hoed tovert..
    Nouja.. ik zou zeggen probeer er alles uit te halen en ga voor een nieuw talent. Zou toch moeten kunnen? Lijkt me wel, ik ben benieuwd
  • 30 Sep 2020 om 21:11
    • Quote van 30 Sep 2020 om 20:30
      Floranus in de belangstelling van Utrecht, door vertrek Klaiber... Ben benieuwd wie Hamstra dan uit de hoge hoed tovert..
    Alsssss het al zo zou zijn, dan hoop ik op Pachonik. Ondanks zijn rode kaart tegen ons, echt een goede speler. Als ik Utrecht was, zou ik hem sowieso halen ipv Floranus.
  • 30 Sep 2020 om 20:30
    Floranus in de belangstelling van Utrecht, door vertrek Klaiber... Ben benieuwd wie Hamstra dan uit de hoge hoed tovert..