Southampton niet concreet voor Veerman: ''Nog niet goed genoeg''

8
Southampton niet concreet voor Veerman: ''Nog niet goed genoeg''

Joey Veerman lijkt niet te gaan vertrekken naar de Premier League, zo meldt NH Nieuws die sprak met Southampton-scout Piet Buter. Hij volgt de middenvelder van SC Heerenveen en zegt dat er van concrete interesse geen sprake is.

"Het is natuurlijk een heel goede voetballer", zegt Buter. "En het zou dom zijn om een jongen van 21 met die kwaliteiten niet te volgen, dan zitten we te slapen. Het is een spelbepaler met een geweldige techniek. Hij heeft heel goed spelinzicht, een mooie pass en neemt alle corners en vrije trappen. Een interessante speler."

Buter ziet meerdere verbeterpunten voor Veerman. "Verdedigend is hij nog niet goed genoeg. Het tempo is nog net wat te laag en de omschakeling kan beter. Aan de bal is hij Premier League-waardig, maar zonder bal moet hij nog een aantal stapjes maken."

Southampton moet eerst op zoek naar een controlerende middenvelder. "We dachten er een te hebben met Ibrahim Sangaré van Toulouse, maar tot onze grote verbazing heeft hij gekozen voor PSV.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Sep 2020 om 18:51
    Laat Joey aub dit seizoen bij ons spelen.
  • 30 Sep 2020 om 17:27
    We zullen zien. Voor de bedrijfsvoering en financiën zou het goed zijn om hem voor een mooie bedrag te kunnen verkopen. Hoef je niet bij de staat aan te kloppen
  • 30 Sep 2020 om 14:12
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:55
      Mijn mening, benieuwd wat jullie ervan vinden: Ik denk dat joey nog beter is op het plekje van kongolo met een verdedigende middenvelder achter hem (bijv dresevic). Zoals de scout zegt , verdedigen is niet zijn beste punt en ik vind hem nu te ver van het goal staan terwijl die vorig jaar heeft laten zien ook aanvallend enorm goed te zijn. Velen zullen me voor gek verklaren om kongolo wissel te zetten (ik vind het ook echt een goede box to box speler) maar er komt meer voetbal in de ploeg met dresevic als verdedigende middenvelder (iets wat ik op dit moment vind ontbreken). ik denk ook dat Joey een goede tandem kan vormen aan de rechterkant met floranus en van bergen om deze spelers weer meer te laten renderen.
    Nee :)
    Dan gooi je te veel om.
    Met één echt verdedigende middenvelder in een 4-3-3 formatie spelen is vaak een middenveld met de punt naar achter. Dan zou je de nummer 10 moeten opofferen.

    Simpel Joey van plekje laten wisselen met Kongolo is niets meer dan Joey van links naar rechts verplaatsen. Wie komt er dan aan de linkerkant te staan? En wie moet er dan nog meer uit om Dresevic in de punt naar achter te laten spelen?

    Joey heeft naar mijn mening vorig seizoen juist laten zien aanvallend behoorlijk te kort te komen. Hij mist dynamiek en is niet explosief / heeft nauwelijks een versnelling.
    Nee, Joey moet lekker met passes strooien en de acties aan de aanvallers overlaten.
    Dan maakt Kongolo de meters wel en laat OBM zien een meer dan prima 10 te zijn.

    Bovendien komt ie nu meer in situaties waarin hij mee moet verdedigen en dat is alleen maar goed om te leren. Heeft ie later weer profijt van.
  • 30 Sep 2020 om 14:00
    Het voordeel van een positie iets verder naar achter zoals nu, hem de gelegnheid geeft om ballen achter de verdediging te leggen en de diepte en snelheid van de spitsen te benutten. Als hij verder naar voren speelt krijgt hij die kans niet meer of veel minder want dan sta je al dichterbij de verdediging vd tegenstander.
  • 30 Sep 2020 om 13:55
    Mijn mening, benieuwd wat jullie ervan vinden: Ik denk dat joey nog beter is op het plekje van kongolo met een verdedigende middenvelder achter hem (bijv dresevic). Zoals de scout zegt , verdedigen is niet zijn beste punt en ik vind hem nu te ver van het goal staan terwijl die vorig jaar heeft laten zien ook aanvallend enorm goed te zijn. Velen zullen me voor gek verklaren om kongolo wissel te zetten (ik vind het ook echt een goede box to box speler) maar er komt meer voetbal in de ploeg met dresevic als verdedigende middenvelder (iets wat ik op dit moment vind ontbreken). ik denk ook dat Joey een goede tandem kan vormen aan de rechterkant met floranus en van bergen om deze spelers weer meer te laten renderen.
  • 30 Sep 2020 om 13:55
    Mijn mening, benieuwd wat jullie ervan vinden: Ik denk dat joey nog beter is op het plekje van kongolo met een verdedigende middenvelder achter hem (bijv dresevic). Zoals de scout zegt , verdedigen is niet zijn beste punt en ik vind hem nu te ver van het goal staan terwijl die vorig jaar heeft laten zien ook aanvallend enorm goed te zijn. Velen zullen me voor gek verklaren om kongolo wissel te zetten (ik vind het ook echt een goede box to box speler) maar er komt meer voetbal in de ploeg met dresevic als verdedigende middenvelder (iets wat ik op dit moment vind ontbreken). ik denk ook dat Joey een goede tandem kan vormen aan de rechterkant met floranus en van bergen om deze spelers weer meer te laten renderen.
  • 30 Sep 2020 om 13:43
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:41
      Die scout zegt het in drie regeltjes precies zoals het is.
    Dit klopt inderdaad helemaal.
  • 30 Sep 2020 om 13:41
    Die scout zegt het in drie regeltjes precies zoals het is.