Been: ''Zonder de bal heb ik bij Veerman nog wel een vraagteken''

12
Been: ''Zonder de bal heb ik bij Veerman nog wel een vraagteken''

Eén van de redenen waarom SC Heerenveen tegen VVV-Venlo niet zo kon spelen als het wilde, was de manier waarop Joey Veerman werd aangepakt. Evert Linthorst zat er dicht bovenop bij de middenvelder van SC Heerenveen, maar kon de 1-0 uiteindelijk niet voorkomen.

"VVV heeft in de eerste helft weinig weggegeven. Linthorst deed het uitstekend op Joey Veerman", vertelt analist en oud-Heerenvener Mario Been in de rust bij FOX Sports. "Als je Veerman heel veel ruimte geeft, kun je in de problemen komen. Dan kan deze jongen veel, want aan de bal is hij erg goed. Zonder bal heb ik nog wel een vraagteken."

"Als je daar een speler op zet die ook heel dynamisch is, dan kan hij in de problemen komen. Maar als hij de tijd en ruimte krijgt, dan kan hij met elke bal doen wat hij wil", vervolgt Been, die zag dat Veerman direct betrokken was bij de 1-0. "Daar gaat het om. De bal werd goed neergelegd door (Henk) Veerman en dan is de vraag wie de bal als eerste raakt. Is dat Batista of Post?"

"Dat was moeilijk te zien, maar volgens mij Batista. En is het dan op de lijn? Ik denk dat hij hem kan geven. Maar het gaat vooral om de pass die Veerman daar kan geven. Je moet veel korter op hem zitten, dan heeft hij problemen", vervolgt Been, die onder de indruk is van de voetballende kwaliteiten van de Volendammer. "Hij ziet het en hij kan het uitvoeren."

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Sep 2020 om 21:24
    • Quote van 30 Sep 2020 om 18:54
      Ik heb gelezen dat ze aan Glenn Bijl denken of de rechtsback van VVV, Tobias Pachonik
    Lijkt me iets logischer haha Bijl is zeker niet verkeerd
  • 30 Sep 2020 om 19:03
    • Quote van 30 Sep 2020 om 19:00
      Utrecht of SCH?
    Utrecht, had beter kunnen quoten op degene die Schouten voor Heerenveen aandroeg.
  • 30 Sep 2020 om 19:00
    • Quote van 30 Sep 2020 om 18:54
      Ik heb gelezen dat ze aan Glenn Bijl denken of de rechtsback van VVV, Tobias Pachonik
    Utrecht of SCH?
  • 30 Sep 2020 om 18:54
    Ik heb gelezen dat ze aan Glenn Bijl denken of de rechtsback van VVV, Tobias Pachonik
  • 30 Sep 2020 om 16:17
    • Quote van 30 Sep 2020 om 15:39
      Haha dit is een suggestie die een Nac fan heeft getweet. Dit is niet op feiten gebaseerd...
    Ah jammer, herinner mij Schouten van vorig seizoen als een prima speler.
  • 30 Sep 2020 om 16:08
    • Quote van 30 Sep 2020 om 15:48
      Dan had 'ie hier allang niet meer gespeeld moet je maar denken ;)
    Juist, maar dat is dus ook wat de stap naar hoger niveau vraagt. Zie ook verhaal van Piet Buter. En opmerkingen van Johnny over tactisch inzicht
  • 30 Sep 2020 om 15:48
    • Quote van 30 Sep 2020 om 15:31
      Been bedoelt bij balbezit tegenstander. Welke rol vervult Joey dan. Hij moet comlleter worden, ballen veroveren, sterker in duels waarin de bal veroverd moet worden. Dasrin heeft Been gelijk
    Dan had 'ie hier allang niet meer gespeeld moet je maar denken ;)
  • 30 Sep 2020 om 15:39
    • Quote van 30 Sep 2020 om 15:22
      Utrecht wil Floranus als opvolger van Klaiber. En Heerenveen wil dan Schouten van NAC.
    Haha dit is een suggestie die een Nac fan heeft getweet. Dit is niet op feiten gebaseerd...
  • 30 Sep 2020 om 15:32
    • Quote van 30 Sep 2020 om 15:22
      Utrecht wil Floranus als opvolger van Klaiber. En Heerenveen wil dan Schouten van NAC.
    Dat zou niet verkeerd zijn. Zoekt Utrecht ook nog een linksback misschien?
  • 30 Sep 2020 om 15:31
    • Quote van 30 Sep 2020 om 15:21
      Haha dit soort tekstjes van Mario Been, het zegt me niks. We hebben tot nu toe amper de bal gehad en toch ook amper goals tegen gehad en bijna niemand heeft er meer gemaakt dan wij. Dus ook zonder bal zit het, in het geheel, wel goed.
    Been bedoelt bij balbezit tegenstander. Welke rol vervult Joey dan. Hij moet comlleter worden, ballen veroveren, sterker in duels waarin de bal veroverd moet worden. Dasrin heeft Been gelijk
  • 30 Sep 2020 om 15:22
    Utrecht wil Floranus als opvolger van Klaiber. En Heerenveen wil dan Schouten van NAC.
  • 30 Sep 2020 om 15:21
    Haha dit soort tekstjes van Mario Been, het zegt me niks. We hebben tot nu toe amper de bal gehad en toch ook amper goals tegen gehad en bijna niemand heeft er meer gemaakt dan wij. Dus ook zonder bal zit het, in het geheel, wel goed.
zondag 1 november 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›