Kritiek op spel SC Heerenveen: ''Is het niet heel armoedig?''

12
Kritiek op spel SC Heerenveen: ''Is het niet heel armoedig?''

Met negen punten uit drie wedstrijden beleeft SC Heerenveen een droomstart in het nieuwe Eredivisie-seizoen. Toch is er op het spel van de Friezen nog wel wat aan te merken, zo vindt journalist Arjen de Boer. 

"Ik snap dat je loert op de counter tegen Willem II, maar is het niet heel armoedig dat Heerenveen vooral thuis zo speelt?", vraagt De Boer zich hardop af in de Sportcast van Omrop Fryslân. "Countervoetbal is niet het soort voetbal waarmee je het publiek vermaakt en dat is wel een van de kernwaarden van Heerenveen."

Roelof de Vries is het niet helemaal met zijn collega eens. "Vooral gezien de slechte voorbereiding is het logisch dat Heerenveen zo speelt. Maar is het nu echt zo dat ze countervoetbal spelen? Ze zijn heel goed in de omschakeling, maar het is ook niet zo dat ze met de kont in de goal hangen. Bovendien kan ik hier ook wel van genieten."

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Sep 2020 om 11:56
    • Quote van 29 Sep 2020 om 08:42
      Kijk naar Liverpool, koning van de counters en ik zie er helemaal niemand om klagen!
    Precies
  • 29 Sep 2020 om 08:42
    • Quote van 29 Sep 2020 om 07:51
      Counter voetbal kun je zeker ook een publiek mee vermaken. Als je allemaal vol verdedigd en allemaal vol voor de tegenaanval gaat is dit mooi om te zien. We hoeven niet allemaal maar tikkie takkie voetbal te spelen en tikjes breed etc. Hoe mooi is het als je compact speelt en dan pijlsnel een tegenaanval doet. Volgens mij moet je deze tactiek beheersen. Zeker als je voorbereiding niet zo goed is. Later in seizoen zullen ze vast soms anders spelen tegen ploegen als VVV. Mocht dat niet zo zijn ook goed zolang ze er de punten mee pakken en mooie aanvallen opzetten!
    Kijk naar Liverpool, koning van de counters en ik zie er helemaal niemand om klagen!
  • 29 Sep 2020 om 07:54
    Spel zeker niet goed maar selectie is ook maar net bij elkaar in deze vorm. 9 punten telt (met wat pech waren het er maar 5 geweest als W2 wel de strafschop krijgt op 1-0 en VVV kans benut had). Nu zonder publiek verder in 030 en 020. Daar valt ook nu wel iets te halen. Over 50 jaar is iedereen vergeten hoe slecht het was maar kijkt wel naar de ranglijst en ziet dan een mooie eindstand !!
  • 29 Sep 2020 om 07:51
    Counter voetbal kun je zeker ook een publiek mee vermaken. Als je allemaal vol verdedigd en allemaal vol voor de tegenaanval gaat is dit mooi om te zien. We hoeven niet allemaal maar tikkie takkie voetbal te spelen en tikjes breed etc. Hoe mooi is het als je compact speelt en dan pijlsnel een tegenaanval doet. Volgens mij moet je deze tactiek beheersen. Zeker als je voorbereiding niet zo goed is. Later in seizoen zullen ze vast soms anders spelen tegen ploegen als VVV. Mocht dat niet zo zijn ook goed zolang ze er de punten mee pakken en mooie aanvallen opzetten!
  • 29 Sep 2020 om 07:17
    Tegen Willem2 verstandig en goed, tegen Fortuna een "matige" 2de helft misschien maar op zich wel te begrijpen want ze stond al 0-3 voor dus geen noodzaak het spel te maken (een wat oudere/meer ervaren groep had het wellicht anders uitgespeeld) maar tegen VVV kan ik de kritiek wel enigszins plaatsen, dat was echt ondermaats, zeker toen wij tegen 9 man kwamen te staan. Maar goed, idd wel 9 uit 3 dus een mooie buffer opgebouwd.....alle punten tegen Utrecht en Ajax zijn straks "bonus".
  • 28 Sep 2020 om 23:15
    Maak je niet zo druk om De Boer, die man mag ook zijn mening hebben. Het was ook bijzonder matig tegen VVV en 2 e helft tegen Fortuna ook. De punten zijn super maar het voetbal mag best beter.
  • 28 Sep 2020 om 22:39
    • Quote van 28 Sep 2020 om 22:35
      Wat een nare vent die de boer. Gewoon stront chagrijnig dat we het zo goed doen. En een speler hebben die even duur is als DKV.
    *cambuur
  • 28 Sep 2020 om 22:35
    Wat een nare vent die de boer. Gewoon stront chagrijnig dat we het zo goed doen. En een speler hebben die even duur is als DKV.
  • 28 Sep 2020 om 22:35
    Wat een nare vent die de boer. Gewoon stront chagrijnig dat we het zo goed doen. En een speler hebben die even duur is als DKV.
  • 28 Sep 2020 om 22:17
    We hebben 9 uit 3. Haha.
  • 28 Sep 2020 om 22:11
    Mr cambuur is weer een negatief hoor, haha.
    Waarschijnlijk vooral chagrijnig omdat z'n eigen cluppie het vooralsnog toch wat minder doet dan verwacht.
  • 28 Sep 2020 om 22:11
    Daar hebben we De Boer weer, geeft die onruststoker alsjeblieft geen podium.
zaterdag 24 oktober 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›