Roozemond baalt: ''Dit scenario kan niemand erbij hebben''

14
Roozemond baalt: ''Dit scenario kan niemand erbij hebben''

SC Heerenveen baalt van de nieuwe maatregelen die Mark Rutte maandag tijdens de persconferentie heeft aangekondigd. Er is de komende drie weken geen publiek welkom in voetbalstadions en daar is algemeen directeur Cees Roozemond niet blij mee.

"Dit is een heel slechte ontwikkeling voor de hele bedrijfstak, maar helaas is het wel de realiteit", begint Roozemond tegenover de Leeuwarder Courant. "Clubs hebben het in het algemeen niet breed. Voor ons geldt dat in het bijzonder. Dit scenario kan eigenlijk niemand erbij hebben."

De maatregelen hebben geen gevolgen voor SC Heerenveen. De club speelt de komende drie weken niet in het Abe Lenstra Stadion. "We hebben net twee thuiswedstrijden gehad. Maar wie zegt dat er na drie weken wél weer met publiek kan worden gespeeld? Je kunt er simpelweg geen uitspraken over doen."

Roozemond kijkt met tevredenheid terug op de eerste twee thuiswedstrijden met publiek. "De eerste wedstrijd tegen Willem II hebben we heel voorzichtig aangepakt. Daarom konden wij onze toeschouwerscapaciteit opschalen tegen VVV-Venlo. Beide duels zijn heel goed verlopen, met supporters die zich aan de regels hielden. Dan is dit, ook voor hen, een enorme streep door de rekening."

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Sep 2020 om 13:38
    • Quote van 29 Sep 2020 om 13:13
      Contract Bekijk is al anders.

      https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/tweetal-volgt-beijk-op-als-cateraar-in-businessruimten/10
    Maar dat heeft denk ik weinig met Corona te maken, meer met de nieuwe sponsor Effektief.
    Bovendien was het voor de business ruimte puur de catering, dus daarop zouden ze waarschijnlijk alleen inkomsten mislopen en hebben ze geen doorlopende kosten..

    Voor Sportstad Café en Fryslân Fean Plaza betalen ze waarschijnlijk een best (huur)bedrag, en dat is met minder publiek een stuk lastiger terug te verdienen.
  • 29 Sep 2020 om 13:13
    • Quote van 29 Sep 2020 om 13:03
      Bekijk heeft zelf natuurlijk wel schade.. zal ook wel hopen op aanpassing contract? Of is dat met sportstad? Dus als ik het goed begrijp is schade van losse kaarten rond 6 ton. Dan is het nu wachten op shake out van sponsoren.. ik verwacht nog wel wat faillissementen helaas
    Contract Bekijk is al anders.

    https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/tweetal-volgt-beijk-op-als-cateraar-in-businessruimten/10
  • 29 Sep 2020 om 13:03
    • Quote van 29 Sep 2020 om 12:12
      Jij hebt de afgelopen jaren alle opmerkingen gemist waarin men zei dat alle winst uit consumpties in Sportstad Café en Fryslân Fean Plaza niet naar de club gaan maar naar Beijk Catering?
      Dus daar valt de schade wel mee.
    Bekijk heeft zelf natuurlijk wel schade.. zal ook wel hopen op aanpassing contract? Of is dat met sportstad? Dus als ik het goed begrijp is schade van losse kaarten rond 6 ton. Dan is het nu wachten op shake out van sponsoren.. ik verwacht nog wel wat faillissementen helaas
  • 29 Sep 2020 om 12:47
    • Quote van 29 Sep 2020 om 12:12
      Jij hebt de afgelopen jaren alle opmerkingen gemist waarin men zei dat alle winst uit consumpties in Sportstad Café en Fryslân Fean Plaza niet naar de club gaan maar naar Beijk Catering?
      Dus daar valt de schade wel mee.
    Enige dat je dan nog misloopt is de omzet v/d Feanshop.....verbaasde mij afgelopen weekend nog hoeveel mensen in de rij stonden om daar naar binnen te kunnen. (alleen maar goed uiteraard).
  • 29 Sep 2020 om 12:12
    • Quote van 29 Sep 2020 om 11:20
      daarnaast wordt er vaak ook nog wel wat consumeert door bezoekers wat je nu ook misloopt.
    Jij hebt de afgelopen jaren alle opmerkingen gemist waarin men zei dat alle winst uit consumpties in Sportstad Café en Fryslân Fean Plaza niet naar de club gaan maar naar Beijk Catering?
    Dus daar valt de schade wel mee.
  • 29 Sep 2020 om 11:20
    • Quote van 29 Sep 2020 om 09:18
      We spelen na half maart nog 5 thuiswedstrijden. Afgelopen seizoen werden er gemiddeld 6000 losse kaarten verkocht (of gratis meegenomen door seizoenkaarthouders met hun kortingscodes?). Dan heb je het over zo'n 125.000 euro per wedstrijd, keer 5 = 625.000 extra schade. Dat is niet niks inderdaad.

      Ik ga er overigens vanuit dat ook de zilveren verlengers massaal afzien van compensatie, al is het uiteraard volledig hun eigen keuze.
    daarnaast wordt er vaak ook nog wel wat consumeert door bezoekers wat je nu ook misloopt.
  • 29 Sep 2020 om 09:18
    • Quote van 28 Sep 2020 om 23:05
      Nee. Het Copy/Paste werk laat weer eens grote steken vallen.

      Het is niet alleen dit stukje (wat wel geplakt is): "Maar wie zegt dat er na drie weken wél weer met publiek kan worden gespeeld?"

      Maar vooral dit:
      Een voordeel, vervolgt Roozemond, is dat Heerenveen het gros van inkomsten al binnen heeft. Zo mochten alleen seizoenkaarthouders plaatsnemen op de tribunes van het Abe Lenstra-stadion. ,,Dat klopt, alleen rekenden we erop dat we aan het einde van het seizoen, halverwege maart, richting een voller stadion konden. Daar hebben we ook op begroot. Ik weet niet wat we de komende periode kunnen verwachten. Maar dat deze nieuwe maatregelen niet helpen, is voor iedereen duidelijk.”

      Als er richting maart dus niet meer mensen naar binnen kunnen en meer seizoenskaarten en losse kaarten verkocht kunnen worden, dan gaat het lastig worden.
    We spelen na half maart nog 5 thuiswedstrijden. Afgelopen seizoen werden er gemiddeld 6000 losse kaarten verkocht (of gratis meegenomen door seizoenkaarthouders met hun kortingscodes?). Dan heb je het over zo'n 125.000 euro per wedstrijd, keer 5 = 625.000 extra schade. Dat is niet niks inderdaad.

    Ik ga er overigens vanuit dat ook de zilveren verlengers massaal afzien van compensatie, al is het uiteraard volledig hun eigen keuze.
  • 29 Sep 2020 om 00:20
    • Quote van 29 Sep 2020 om 00:08
      Als er perspectief is op opschalen, verkoop je waarschijnlijk nog extra seizoenkaarten. Als je langere tijd geen publiek mag verwelkomen, is dit niet het geval en zal het ook qua sponsoring minder interessant zijn.
    En na de winterstop komen de zilveren verlengers in aanmerking voor compensatie.
  • 29 Sep 2020 om 00:10
    • Quote van 28 Sep 2020 om 23:07
      Maakt t voor Heerenveen wat uit? Alleen seizoenkaarthouders? Dus qua inkomsten zal t geen verschil maken afgezien van het feit dat t doodzonde is natuurlijk. De kosten heb je altijd al zal t iets minder zijn door afwezigheid supporters... Straks wil ie Veerman nog verkopen om uit de problemen te blijven
    Als het nodig is om de club overeind te houden moet het maar. Maar dat kan in de winter ook nog wel. Ik hoop dat hij blijft want hij is (tot nu toe) ontzettend belangrijk.
  • 29 Sep 2020 om 00:08
    • Quote van 28 Sep 2020 om 23:07
      Maakt t voor Heerenveen wat uit? Alleen seizoenkaarthouders? Dus qua inkomsten zal t geen verschil maken afgezien van het feit dat t doodzonde is natuurlijk. De kosten heb je altijd al zal t iets minder zijn door afwezigheid supporters... Straks wil ie Veerman nog verkopen om uit de problemen te blijven
    Als er perspectief is op opschalen, verkoop je waarschijnlijk nog extra seizoenkaarten. Als je langere tijd geen publiek mag verwelkomen, is dit niet het geval en zal het ook qua sponsoring minder interessant zijn.
  • 28 Sep 2020 om 23:07
    Maakt t voor Heerenveen wat uit? Alleen seizoenkaarthouders? Dus qua inkomsten zal t geen verschil maken afgezien van het feit dat t doodzonde is natuurlijk. De kosten heb je altijd al zal t iets minder zijn door afwezigheid supporters... Straks wil ie Veerman nog verkopen om uit de problemen te blijven
  • 28 Sep 2020 om 23:05
    • Quote van 28 Sep 2020 om 22:28
      Het staat wel volledig haaks op eerdere uitspraken dat wedstrijden met zo weinig publiek alleen maar geld kosten.
    Nee. Het Copy/Paste werk laat weer eens grote steken vallen.

    Het is niet alleen dit stukje (wat wel geplakt is): "Maar wie zegt dat er na drie weken wél weer met publiek kan worden gespeeld?"

    Maar vooral dit:
    Een voordeel, vervolgt Roozemond, is dat Heerenveen het gros van inkomsten al binnen heeft. Zo mochten alleen seizoenkaarthouders plaatsnemen op de tribunes van het Abe Lenstra-stadion. ,,Dat klopt, alleen rekenden we erop dat we aan het einde van het seizoen, halverwege maart, richting een voller stadion konden. Daar hebben we ook op begroot. Ik weet niet wat we de komende periode kunnen verwachten. Maar dat deze nieuwe maatregelen niet helpen, is voor iedereen duidelijk.”

    Als er richting maart dus niet meer mensen naar binnen kunnen en meer seizoenskaarten en losse kaarten verkocht kunnen worden, dan gaat het lastig worden.
  • 28 Sep 2020 om 22:28
    Het staat wel volledig haaks op eerdere uitspraken dat wedstrijden met zo weinig publiek alleen maar geld kosten.
  • 28 Sep 2020 om 22:14
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Laten we hopen dat het bij drie weken blijft, zijn wij spekkoper