Komende drie weken geen publiek welkom in voetbalstadions

15
Komende drie weken geen publiek welkom in voetbalstadions

Er zijn de komende drie weken geen supporters welkom in voetbalstadions. Dat heeft Mark Rutte maandagavond tijdens de persconferentie aangekondigd. De maatregelen gaan dinsdag om 18.00 uur in. 

"Er zijn extra maatregelen nodig", stak Rutte van wal. "Niet omdat de sector het slecht doen, maar omdat we in het grote geheel zonder aanscherpingen het virus niet niet genoeg kunnen terugdringen. Dat heeft met de schaal te maken."

"Sport, amateursport, professionele sport, spelers en toeschouwers. Dat alles leidt tot veel reisbewegingen en tot veel sociale contacten", legde de minister-president uit. "De komende drie weken is daarom alles zonder publiek. Zowel de amateursport als de professionele sport."

Voor SC Heerenveen zijn de gevolgen overigens miniem: in de komende drie weken staan twee duels gepland, waarvan twee uitduels. Komende vrijdag wacht tegen FC Utrecht een lege Galgenwaard en op 17 oktober zal Ajax Heerenveen ontvangen in een lege Johan Cruijff ArenA.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Sep 2020 om 22:06
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:45
      Jezus wat een simpele reactie..
    Nou ja, de wappies vroegen om simpele communicatie.
  • 28 Sep 2020 om 21:48
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:38
      Inderdaad. Heerenveen heeft zich goed gedragen, en mag het stadion sluiten. Wel klote voor de seizoenkaarthouders.
    Dit heeft daar toch echt helemaal niets mee te maken man.
    Dacht je nu werkelijk dat als die 2 incidenten niet hadden plaats gevonden dat ALLE sporten op ELK niveau buiten schot waren gebleven?
  • 28 Sep 2020 om 21:47
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:16
      Denk dat ze in china over meer zelf dicipline beschikken en respect voor de overheid hebben
    Mee eens, maar als je dan de fotos van die zwemparty ziet in Wuhan, dan zou je zeggen dat het niet anders kan dat daar de pleuris weer had moeten uitbreken.
  • 28 Sep 2020 om 21:45
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:50
      Liegen, dat doen ze daar goed. Je lijkt zelf trouwens ook lekker bezig als ik je posts zo lees.
    Jezus wat een simpele reactie..
  • 28 Sep 2020 om 21:42
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:54
      Wat doen ze in china goed wat wij hier fout doen? Gemiddeld maar 30 besmettingen per dag? En dat al maanden lang, nu heb ik wel mn twijfels bij deze cijfers, maar als je keek wat voor zwembadparty ze laatst in Wuhan hadden, dan vraag ik me af wat we hier verkeerd doen. Natuurlijk hadden ze daar full lockdown; maar die is al maanden opgeheft, en het loopt daar nog steeds niet.uit de klauwen.
    Keiharde lockdown, volgen via gps, torenhoge boetes en gevangenisstraffen, knetterhard ingrijpen van complotwappies die protesteren (al dan niet via social media), afdwingen van maatregelen tot achter de voordeur. Werkt wel moet ik zeggen ????
  • 28 Sep 2020 om 21:38
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:51
      En dan worden wij gepakt door die tokkies uit Rotterdam en Tilburg.......
    Inderdaad. Heerenveen heeft zich goed gedragen, en mag het stadion sluiten. Wel klote voor de seizoenkaarthouders.
  • 28 Sep 2020 om 20:53
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:51
      En dan worden wij gepakt door die tokkies uit Rotterdam en Tilburg.......
    Nee.
  • 28 Sep 2020 om 20:50
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:54
      Wat doen ze in china goed wat wij hier fout doen? Gemiddeld maar 30 besmettingen per dag? En dat al maanden lang, nu heb ik wel mn twijfels bij deze cijfers, maar als je keek wat voor zwembadparty ze laatst in Wuhan hadden, dan vraag ik me af wat we hier verkeerd doen. Natuurlijk hadden ze daar full lockdown; maar die is al maanden opgeheft, en het loopt daar nog steeds niet.uit de klauwen.
    Liegen, dat doen ze daar goed. Je lijkt zelf trouwens ook lekker bezig als ik je posts zo lees.
  • 28 Sep 2020 om 20:40
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:23
      Dat doet een communistische dictatuur met je he. Mensen zijn daar al zolang niet meer vrij,...
    Snap wat je zegt heb me verder er niet echt in verdiept maar zelf dicipline is hier ver te zoeken
  • 28 Sep 2020 om 20:23
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:16
      Denk dat ze in china over meer zelf dicipline beschikken en respect voor de overheid hebben
    Dat doet een communistische dictatuur met je he. Mensen zijn daar al zolang niet meer vrij,...
  • 28 Sep 2020 om 20:16
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:54
      Wat doen ze in china goed wat wij hier fout doen? Gemiddeld maar 30 besmettingen per dag? En dat al maanden lang, nu heb ik wel mn twijfels bij deze cijfers, maar als je keek wat voor zwembadparty ze laatst in Wuhan hadden, dan vraag ik me af wat we hier verkeerd doen. Natuurlijk hadden ze daar full lockdown; maar die is al maanden opgeheft, en het loopt daar nog steeds niet.uit de klauwen.
    Denk dat ze in china over meer zelf dicipline beschikken en respect voor de overheid hebben
  • 28 Sep 2020 om 19:56
    Gelukkig is onze eerste thuiswedstrijd pas weer over 4 weken, hopen dat er dan weer publiek bij mag
  • 28 Sep 2020 om 19:54
    Niet te geloven.
  • 28 Sep 2020 om 19:54
    Wat doen ze in china goed wat wij hier fout doen? Gemiddeld maar 30 besmettingen per dag? En dat al maanden lang, nu heb ik wel mn twijfels bij deze cijfers, maar als je keek wat voor zwembadparty ze laatst in Wuhan hadden, dan vraag ik me af wat we hier verkeerd doen. Natuurlijk hadden ze daar full lockdown; maar die is al maanden opgeheft, en het loopt daar nog steeds niet.uit de klauwen.
  • 28 Sep 2020 om 19:51
    En dan worden wij gepakt door die tokkies uit Rotterdam en Tilburg.......
zondag 1 november 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›