BREAKING | 'Kabinet grijpt in: voetbalsupporters niet meer welkom'

160
BREAKING | 'Kabinet grijpt in: voetbalsupporters niet meer welkom'

Slecht nieuws voor de voetbalsupporters. Vanaf komend weekend is er geen publiek meer welkom bij wedstrijden in het betaalde voetbal.

Dat maakt het kabinet vanavond bekend bij een speciale persconferentie, melden ingewijden aan het Algemeen Dagblad. Supporters kunnen alle wedstrijden ook niet meer in de kroeg kijken. De horeca, waar nog maximaal dertig mensen mogen samenkomen, in het hele land moet namelijk om 22.00 uur de deuren gaan sluiten.

Daarnaast is het niet meer mogelijk om met een grote groep thuis te gaan kijken. De landelijke norm voor gezelschappen bij mensen thuis wordt namelijk teruggebracht naar vier personen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van vijftig personen gelden voor bijeenkomst.

160 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Sep 2020 om 00:11
    • Quote van 28 Sep 2020 om 23:15
      https://www.hln.be/nieuws/binnenland/nieuwe-open-brief-van-meer-dan-300-artsen-geen-medische-grond-die-dit-beleid-nog-rechtvaardigt~af740e7f/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

      https://www.technocracy.news/blaylock-face-masks-pose-serious-risks-to-the-healthy/

      https://www.bitchute.com/video/3fWI4g3737oj/

      https://www.bitchute.com/video/NzXDLtDOCU9N/
      En er was nog veel meer te vinden. Maar zoals het ook bij jou duidelijk zal zijn wordt er veel materiaal van het internet gehaald wat niet overeenkomstig is met wat de WHO ons wil laten geloven. Censuur is m.i nooit goed. Of je het er nu mee eens bent of niet. Een mening zou altijd verkondigd mogen worden. Censuur hoort niet thuis in het eens vrije Westen.
    Kijk, nu is inhoudelijk converseren mogelijk.

    https://www.technocracy.news/blaylock-face-masks-pose-serious-risks-to-the-healthy/
    De fact-check websites geven die site een lage score, dus sowieso met een korrel zout nemen.
    Dit artikel is eigenlijk een beetje bangmakerij. De bronnen daar hebben het vooral over langdurig gebruik icm met een N95 masker.. Dat is een compleet andere categorie dan een chirurgenmasker of een katoenen lapje voor je mond. Het gebruikte onderzoek over chirurgische maskers zegt dat het iets lagere zuurstofniveau óók aan de operationele stress kan liggen.
    Kern van het artikel: N95 maskers niet langdurig dragen. En dat is al lang bekend en géén excuus om geen simpele mondkapjes te dragen.

    https://www.hln.be/nieuws/binnenland/nieuwe-open-brief-van-meer-dan-300-artsen-geen-medische-grond-die-dit-beleid-nog-rechtvaardigt~af740e7f/
    Wordt niet genoemd om welk type mondmasker het gaat, maar in combinatie met ziekenhuis gebruik is het logisch om aan te nemen dat het om goed afsluitende maskers zoals N95 gaat.
    Dus wederom niet relevant voor de gewone mens met een katoenen lapje.

    En die 2e video.. Die begint al met "why the leaders don''t wear masks".. Als dát je argument is, sorry hoor.. Dat slaat nergens op.
    Daarnaast staat die "dr bussar" bekent als "American conspiracy theorist, anti-vaccine proponent". Ook niet meer geloofwaardig.

    Vooralsnog heeft geen enkele van jouw linkjes overtuigende, wetenschappelijke en relevante informatie over dat het sporadisch dragen van een lapje stof voor je gelaat slecht voor je is.
    Wat je zelf zegt; het zijn meningen, geen bewezen feiten.Of verdraaide feiten.
    En dat is wat ze gevaarlijk maakt en waarom ze naar het afvoerputje kunnen.
  • 28 Sep 2020 om 23:47
    Of je nu rechts of links bent. Iemand met gezond verstand ziet dat er helemaal geen bal van klopt van dit beleid. Ze proberen het virus terug te dringen door zeer tegenstrijdig beleid. De heren politici vliegen maar lekker naar hun bestemming( bruiloft van Grapperhaus?). Terwijl de ouder die hun kind naar het voetbal brengt maar even ergens moet wachten (binnen) en niet buiten langs de lijn mag staan op 1.5 meter. Ze zijn bezopen.
  • 28 Sep 2020 om 23:30
    Toch grappig dat we eensgezind onze mannen aanmoedigen één keer in de twee weken ( onder normale omstandigheden..)
  • 28 Sep 2020 om 23:15
    • Quote van 28 Sep 2020 om 22:06
      Och, ga je weer over dat mondkapjes gezwam beginnen?
      1) je hebt niet een hele dag dat mondkapje op.
      2) adem die je uitblaast meteen ook weer inademen; da's nihil en so what?.
      3) het heeft nauwelijks effect op dat wat echt belangrijk voor je is; zuurstofgehalte
      En waarom breng je dat eigenlijk alsof dat het doel is, "je eigen adem weer in ademen"? Het is een gevolg van het dragen van een mondkapje, het doel is om verspreiding te voorkomen.

      In plaats van je "google maar" stel ik voor dat je gewoon linkjes plaatst.

      Ook ben ik nog steeds benieuwd naar de verklaring, waar ik al eens eerder om heb gevraagd, waarom beroepsgroepen (artsen, chirurgen, tandartsen) die vaak mondkapjes dragen niet veel vaker ziek zijn of zelfs jonger sterven.

      Van https://www.longfonds.nl/corona-en-longziekten/vragen-over-corona/mondkapjes-en-reizen
      Als je mondkapjes op de juiste manier en volgens voorschriften gebruikt zijn deze niet gevaarlijk. De mondkapjes sluiten onvoldoende af om gezondheidsproblemen te veroorzaken. Het dragen van mondkapjes kan oncomfortabel zijn en vervelende warme lucht rond het gezicht geven, en kan vooral voor mensen met een longziekte een gevoel van benauwdheid geven. Maar het dragen leidt niet tot een zuurstoftekort of CO-2 vergiftiging. De maskers zijn namelijk luchtdoorlatend, ze sluiten niet volledig af, zoals bijvoorbeeld een plastic zakje. Een papieren wegwerpmasker of herbruikbaar masker van dichtgewoven maar dunne textiel laten zuurstof- en CO2 moleculen gewoon door.
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland/nieuwe-open-brief-van-meer-dan-300-artsen-geen-medische-grond-die-dit-beleid-nog-rechtvaardigt~af740e7f/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

    https://www.technocracy.news/blaylock-face-masks-pose-serious-risks-to-the-healthy/

    https://www.bitchute.com/video/3fWI4g3737oj/

    https://www.bitchute.com/video/NzXDLtDOCU9N/
    En er was nog veel meer te vinden. Maar zoals het ook bij jou duidelijk zal zijn wordt er veel materiaal van het internet gehaald wat niet overeenkomstig is met wat de WHO ons wil laten geloven. Censuur is m.i nooit goed. Of je het er nu mee eens bent of niet. Een mening zou altijd verkondigd mogen worden. Censuur hoort niet thuis in het eens vrije Westen.
  • 28 Sep 2020 om 22:22
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:39
      Kan blijkbaar het artikel hier niet plaatsten. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat rechts heel vaak als slecht neer wordt gezet en links als goed. Terwijl bij beide kanten goede en slechte dingen zijn.
    Links heeft de massamedia in zijn zak. Helaas voor objectiviteit in nieuws rubrieken en eerlijke discussies in programma's. ..
  • 28 Sep 2020 om 22:06
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:11
      Het terugdringen van sociale contacten in de horeca bedoel je? Dus eerst deed het coronavirus in de horeca pas na middernacht zijn intrede en dat is nu vervroegd naar 10 uur? Hmm ok. Als je meent dat het contact daar levensgevaarlijk is dan sluit je de horeca voor een paar weken compleet. Tot er bewezen is dat die sluiting niet geleidt heeft tot minder besmettingen, minder ic opnames en minder sterfgevallen.
      Mijn logica? Er is gezegd dat de meeste besmettingen tegenwoordig thuis plaatsvinden. En dat het meer jeugdige personen betreft. Waarom? Door schoolgaande / studerende jeugd. Die zelf op wat snotterigheid na daar weinig hinder van ondervinden. Maar intussen wel mogelijk anderen thuis kunnen besmetten. Of waar ze zich ook maar ophouden.

      Voor de duidelijkheid: Ik ben kok en hou me aan relatief normale hygiëne regels. Was en/of spoel gedurende de dag veelvuldig mijn handen. Eet gezond. Verblijf waar mogelijk in de buitenlucht. Zorg voor een goed werkend NATUURLIJK afweersysteem van de lichaam. Daar hebben behalve jijzelf ook anderen profijt van. Namelijk als je zelf gezond bent is de kans kleiner dat je een ander ziek maakt. Ik moet het afkloppen, maar ik ben gelukkig nauwelijks tot nooit ziek. En ik vrees dat een mondkapjesplicht daar wel eens verandering in zou kunnen brengen. Het is namelijk niet natuurlijk om de hele dag de adem die je uitblaast meteen ook weer in te ademen. Google er maar eens naar. Als het menselijk lichaam het nodig zou hebben dan waren we er wel mee geboren of waren we gedurende de tijd wel geëvolueerd.
    Och, ga je weer over dat mondkapjes gezwam beginnen?
    1) je hebt niet een hele dag dat mondkapje op.
    2) adem die je uitblaast meteen ook weer inademen; da's nihil en so what?.
    3) het heeft nauwelijks effect op dat wat echt belangrijk voor je is; zuurstofgehalte
    En waarom breng je dat eigenlijk alsof dat het doel is, "je eigen adem weer in ademen"? Het is een gevolg van het dragen van een mondkapje, het doel is om verspreiding te voorkomen.

    In plaats van je "google maar" stel ik voor dat je gewoon linkjes plaatst.

    Ook ben ik nog steeds benieuwd naar de verklaring, waar ik al eens eerder om heb gevraagd, waarom beroepsgroepen (artsen, chirurgen, tandartsen) die vaak mondkapjes dragen niet veel vaker ziek zijn of zelfs jonger sterven.

    Van https://www.longfonds.nl/corona-en-longziekten/vragen-over-corona/mondkapjes-en-reizen
    Als je mondkapjes op de juiste manier en volgens voorschriften gebruikt zijn deze niet gevaarlijk. De mondkapjes sluiten onvoldoende af om gezondheidsproblemen te veroorzaken. Het dragen van mondkapjes kan oncomfortabel zijn en vervelende warme lucht rond het gezicht geven, en kan vooral voor mensen met een longziekte een gevoel van benauwdheid geven. Maar het dragen leidt niet tot een zuurstoftekort of CO-2 vergiftiging. De maskers zijn namelijk luchtdoorlatend, ze sluiten niet volledig af, zoals bijvoorbeeld een plastic zakje. Een papieren wegwerpmasker of herbruikbaar masker van dichtgewoven maar dunne textiel laten zuurstof- en CO2 moleculen gewoon door.
  • 28 Sep 2020 om 21:39
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:27
      Eigenlijk ben je nu af, maar zelfs conventies op forums zijn ouderwets; dus licht eens toe?
    Kan blijkbaar het artikel hier niet plaatsten. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat rechts heel vaak als slecht neer wordt gezet en links als goed. Terwijl bij beide kanten goede en slechte dingen zijn.
  • 28 Sep 2020 om 21:37
    Nu vind ik links trouwens niet minderwaardig dan rechts. Beide zijn gelijk in mij optiek, alleen rechts zijn vaak hardwerkende ondernemers en links mensen in de zorg, onderwijs, etc.
  • 28 Sep 2020 om 21:27
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:25
      Haha waar wil.je het over hebben? Over jou idool? Die man die tussen 1940/45 regeerde en ook links was?
    Eigenlijk ben je nu af, maar zelfs conventies op forums zijn ouderwets; dus licht eens toe?
  • 28 Sep 2020 om 21:25
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:24
      Ja hoor, zo’n kleines krises overleef ik wel. Hoe laat beginnen bij jou de inhoudelijke argumenten?
    Haha waar wil.je het over hebben? Over jou idool? Die man die tussen 1940/45 regeerde en ook links was?
  • 28 Sep 2020 om 21:24
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:18
      Och leef jij ook nog?
    Ja hoor, zo’n kleines krises overleef ik wel. Hoe laat beginnen bij jou de inhoudelijke argumenten?
  • 28 Sep 2020 om 21:24
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:18
      Och leef jij ook nog?
    Ja hoor, zo’n kleines krises overleef ik wel. Hoe laat beginnen bij jou de inhoudelijke argumenten?
  • 28 Sep 2020 om 21:18
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:17
      En de rechtse stemmer heeft moeite met interpunctie.
    Och leef jij ook nog?
  • 28 Sep 2020 om 21:17
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:15
      Hahaha dit zegt wel wat over de algemene linkse stemmer, kan geen discussie aangaan, loopt er opgegeven moment voor weg, omdat ze geen feiten meer hebben! En ja hopelijk wordt Baudet onze leider of Eva! En hopelijk wordt Trump herkozen!
    En de rechtse stemmer heeft moeite met interpunctie.
  • 28 Sep 2020 om 21:15
    • Quote van 28 Sep 2020 om 21:10
      Net als al die andere verstandige mensen hier stop ik na nu ook met reageren op jou/jullie. Wens jou/jullie toe dat er niemand van jou/jullie naasten aan covid 19 overlijd! Het is werkelijk waar niet te geloven wat een enorm egoisme, en verstand. Bij deze , blijf gezond....ennuh doe baudet en zijn kliekje de groeten...
    Hahaha dit zegt wel wat over de algemene linkse stemmer, kan geen discussie aangaan, loopt er opgegeven moment voor weg, omdat ze geen feiten meer hebben! En ja hopelijk wordt Baudet onze leider of Eva! En hopelijk wordt Trump herkozen!
  • 28 Sep 2020 om 21:11
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:49
      Eerst maar eens leren lezen.... Alles staat er....
    Het terugdringen van sociale contacten in de horeca bedoel je? Dus eerst deed het coronavirus in de horeca pas na middernacht zijn intrede en dat is nu vervroegd naar 10 uur? Hmm ok. Als je meent dat het contact daar levensgevaarlijk is dan sluit je de horeca voor een paar weken compleet. Tot er bewezen is dat die sluiting niet geleidt heeft tot minder besmettingen, minder ic opnames en minder sterfgevallen.
    Mijn logica? Er is gezegd dat de meeste besmettingen tegenwoordig thuis plaatsvinden. En dat het meer jeugdige personen betreft. Waarom? Door schoolgaande / studerende jeugd. Die zelf op wat snotterigheid na daar weinig hinder van ondervinden. Maar intussen wel mogelijk anderen thuis kunnen besmetten. Of waar ze zich ook maar ophouden.

    Voor de duidelijkheid: Ik ben kok en hou me aan relatief normale hygiëne regels. Was en/of spoel gedurende de dag veelvuldig mijn handen. Eet gezond. Verblijf waar mogelijk in de buitenlucht. Zorg voor een goed werkend NATUURLIJK afweersysteem van de lichaam. Daar hebben behalve jijzelf ook anderen profijt van. Namelijk als je zelf gezond bent is de kans kleiner dat je een ander ziek maakt. Ik moet het afkloppen, maar ik ben gelukkig nauwelijks tot nooit ziek. En ik vrees dat een mondkapjesplicht daar wel eens verandering in zou kunnen brengen. Het is namelijk niet natuurlijk om de hele dag de adem die je uitblaast meteen ook weer in te ademen. Google er maar eens naar. Als het menselijk lichaam het nodig zou hebben dan waren we er wel mee geboren of waren we gedurende de tijd wel geëvolueerd.
  • 28 Sep 2020 om 21:10
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:57
      Dit dus, ookal is het tegen mn eigen belangen. Het is ook weer lekker oneerlijk tegenover kroegen, restaurants tot 9 mensen toelaten en om 10 moeten ze dicht. Een beetje kroeg begint pas om 9.. zou me als kroeg eigenaar echt in de zeikgezet voelen.
    Net als al die andere verstandige mensen hier stop ik na nu ook met reageren op jou/jullie. Wens jou/jullie toe dat er niemand van jou/jullie naasten aan covid 19 overlijd! Het is werkelijk waar niet te geloven wat een enorm egoisme, en verstand. Bij deze , blijf gezond....ennuh doe baudet en zijn kliekje de groeten...
  • 28 Sep 2020 om 21:08
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:57
      Dit dus, ookal is het tegen mn eigen belangen. Het is ook weer lekker oneerlijk tegenover kroegen, restaurants tot 9 mensen toelaten en om 10 moeten ze dicht. Een beetje kroeg begint pas om 9.. zou me als kroeg eigenaar echt in de zeikgezet voelen.
    Man, wat loop jij te rellen, je kan je beter Vak911 noemen met al je complottheorieën. Kom eens met een onderbouwd feit voor de verandering.
  • 28 Sep 2020 om 20:57
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:55
      Dat er ALLES aan gedaan wordt en niet een maatregel hier en daar weer niet. Ik dacht dat ik dat toch wel duidelijk beschreven had? Consequent zijn in uitspraken en daden. Maar het hangt als los zand aan elkaar. Al vanaf het begin. Snappie?
    Dit dus, ookal is het tegen mn eigen belangen. Het is ook weer lekker oneerlijk tegenover kroegen, restaurants tot 9 mensen toelaten en om 10 moeten ze dicht. Een beetje kroeg begint pas om 9.. zou me als kroeg eigenaar echt in de zeikgezet voelen.
  • 28 Sep 2020 om 20:55
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:25
      Wat wil jij eigenlijk ? Een overwerkte gezondheidszorg met volle IC zijn al weer bijna een feit...
    Dat er ALLES aan gedaan wordt en niet een maatregel hier en daar weer niet. Ik dacht dat ik dat toch wel duidelijk beschreven had? Consequent zijn in uitspraken en daden. Maar het hangt als los zand aan elkaar. Al vanaf het begin. Snappie?
  • 28 Sep 2020 om 20:51
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:46
      Ja uiteraard! Ik zou er niet eens geld voor willen al werd het aangeboden!
    Daar heb ik er zeker waardering en respect voor.
  • 28 Sep 2020 om 20:49
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:47
      Nou, kom maar op met jouw logica dan. Een mens is nooit te oud om te leren nietwaar?
    Eerst maar eens leren lezen.... Alles staat er....
  • 28 Sep 2020 om 20:47
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:01
      Tjonge jonge, jij weet het allemaal erg goed hè.... Belachelijke opmerkingen over het virus in de horeca, het bezoeken van wedstrijden.... Maar jij wilt niet begrijpen waar het om gaat... En wel het terugdringen van sociale contacten, omdat wij ( alle Nederlanders bij elkaar ) het maar moeilijk vinden om dit onder eigen verantwoordelijkheid te doen.
    Nou, kom maar op met jouw logica dan. Een mens is nooit te oud om te leren nietwaar?
  • 28 Sep 2020 om 20:46
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:42
      Maar als het pure liefde is, doe je het dan ook vrijwillig? Zonder enige vergoeding? Just asking? Dan heb ik er zeker waardering en respect voor, maar zou niet meer dan normaal moeten zijn in mijn optiek.
    Ja uiteraard! Ik zou er niet eens geld voor willen al werd het aangeboden!
  • 28 Sep 2020 om 20:42
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:40
      Ja dat de thuiszorg niet ideaal is klopt. Maar ga dat niet koppelen aan mantelzorg. Mantelzorg doe je uit naastenliefde, omdat je van iemand houdt, om iemand geeft. Maar ja, daar heb jij, net als veel anderen, het veel te druk voor.... Grijp niet alles aan om met beschuldigende vinger te wijzen, mister perfect!
    Maar als het pure liefde is, doe je het dan ook vrijwillig? Zonder enige vergoeding? Just asking? Dan heb ik er zeker waardering en respect voor, maar zou niet meer dan normaal moeten zijn in mijn optiek.
  • 28 Sep 2020 om 20:40
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:38
      Sorry, ik denk dat niemand hier doorhad dat de wereld om jouw draait en dat we allemaal rekening moeten houden met jouw wensen..

      Je hebt in dit topic al zoveel onzin lopen verkondigen wat ook meteen onderuitgehaald kon worden dat je in mijn ogen echt geen enkele geloofwaardigheid meer hebt.
      Daar bovenop nog je persoonlijke aanvallen richting anderen en de kinderachtige comments..
      Ga maar lekker naar facebook, daar vind je meer medestanders.
      Ik reageer niet meer op je; heb wel wat beters te doen.
    Haha nee jij komt met goede onderbouwingen! Word nu maar snel immuun, want dan wordt je niet meer ziek? Of toch wel? wat is het nou? Toch wel he, kun je er dan ook aan overlijden? Ja toch wel he, wel hele hele hele kleine kans, maar he het kan! Maar lekker immuun worden, tijdelijk, net als met de griep, waar ook gewoon elk jaar mensen aan dood gaan.
  • 28 Sep 2020 om 20:40
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:33
      Ook zoiets triest trouwens, mantelzorger.. gewoon te triest voor woorden dat thuiszorgmedewerkers 2 a 3 minuten per client krijgen om hun taken uit te voeren. En dat je dan maar mantelzorgers in het leven moet roepen. De staat onderschat wat welzijn met de gezondheid van mensen doet. Gewoon even dat praatje met de zorgmedewerkers etc.
    Ja dat de thuiszorg niet ideaal is klopt. Maar ga dat niet koppelen aan mantelzorg. Mantelzorg doe je uit naastenliefde, omdat je van iemand houdt, om iemand geeft. Maar ja, daar heb jij, net als veel anderen, het veel te druk voor.... Grijp niet alles aan om met beschuldigende vinger te wijzen, mister perfect!
  • 28 Sep 2020 om 20:38
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:29
      Maar Zweden doet het dus toch, in tegenstelling van wat je beweerde, toch niet meer zo goed?
      Aangezien je daar niet op in gaat, neem ik dat maar ff aan.

      En waarom denk je dat het sterfte cijfer "laag" is?
      Zou dat te maken kunnen hebben met de maatregelen? Die periode dat mensen zich er nog wel aan hielden? In een periode dat mensen sowieso minder binnen zitten en met OV reizen omdat het vakantie is?

      Maatregelen en de uitvoering helpen.
    Seizoen. In de zomermaanden is er altijd minder oversterfte. Een goed werkend immuunsysteem is alles!
  • 28 Sep 2020 om 20:38
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:26
      Dus jij moet nooit naar het toilet in restaurant? Ventilatie beter in een restaurant hahahahaha leuk verhaal, heb in verschillende horeca gewerkt! Verdiep je even in de filmpjes hoe ver die microdeeltjes komen, een keer hoesten en je besmet een ruimte van gemakkelijk een klaslokaal. Zeg niet dat thuis zitten bij vrienden goed is, maar dat ze aan het meten zijn met twee maten. Snap dat er bij restaurants commercieel belang is, maar het verhaal klopt gewoon niet, het zijn weer van die halve maatregelen. Even voorbeeld, ik ga vaak 2 a 3 keer per week met vrienden drankje doen bij een restaurant, na het werk dus vaak rond 8, 9 of half 10. Nu betekent het dat we om 7 uur meteen aanwezig moeten zijn, oftewel alles wordt meer op elkaar gepland. En zo zijn er vele die avonds even een drankje doen.
    Sorry, ik denk dat niemand hier doorhad dat de wereld om jouw draait en dat we allemaal rekening moeten houden met jouw wensen..

    Je hebt in dit topic al zoveel onzin lopen verkondigen wat ook meteen onderuitgehaald kon worden dat je in mijn ogen echt geen enkele geloofwaardigheid meer hebt.
    Daar bovenop nog je persoonlijke aanvallen richting anderen en de kinderachtige comments..
    Ga maar lekker naar facebook, daar vind je meer medestanders.
    Ik reageer niet meer op je; heb wel wat beters te doen.
  • 28 Sep 2020 om 20:33
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:21
      Niveautje gast.....
    Ook zoiets triest trouwens, mantelzorger.. gewoon te triest voor woorden dat thuiszorgmedewerkers 2 a 3 minuten per client krijgen om hun taken uit te voeren. En dat je dan maar mantelzorgers in het leven moet roepen. De staat onderschat wat welzijn met de gezondheid van mensen doet. Gewoon even dat praatje met de zorgmedewerkers etc.
  • 28 Sep 2020 om 20:31
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:55
      Hou op man. Het virus is geen hoax, maar de manier waarop er op gereageerd wordt meer dan buitenproportioneel. Vanaf het begin geblunder en gepruts met cijfers en ze gaan daar gewoon mee door. Duizenden zouden er getest worden terwijl teststraten nagenoeg leeg staan. Mensen die in maart-april al overleden zijn werden vorige week op een dag toegevoegd bij het dagtotaal. Echt alles wordt uit de kast gehaald om het nog wat verder op te kloppen. We worden finaal voor de gek gehouden en het merendeel trapt er nog met open ogen in ook. Alsof het virus in de horeca eerst vanaf middernacht en nu al vanaf 22.00 uur toe zou slaan. Scholen blijven open terwijl er onder de jeugd nu de meeste besmettingen zijn. Lekker hutje mutje met 20-30 koters in een klas met géén anderhalve meterplicht. Mensen die nu in de ziekenhuizen liggen hebben allemaal de afgelopen 3 speelrondes voetbalwedstrijden bezocht? Het zou eens grondig onderzocht moeten worden. Dit kutkabinet komt overal mee weg. Nog wel....
    Zucht.......!!
  • 28 Sep 2020 om 20:30
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:25
      Wat wil jij eigenlijk ? Een overwerkte gezondheidszorg met volle IC zijn al weer bijna een feit...
    Dat zal nooit iemands intentie zijn, maar had Rutte de afgelopen 8 jaar de zorg maar niet zo kapot moeten bezuinigen, dan hadden we nu geen zorgpersoneel tekort gehad.. Oja dat waren we vergeten he... maar alsnog 42 zetels in de peilingen, welkom bij de simpele zieltjes in Nederland.
  • 28 Sep 2020 om 20:27
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:21
      Niveautje gast.....
    Dit zegt meer over het jouwe dan de mijn, ik lach echt enorm om je bekrompen gedachtengang. Je leven zonder humor haha
  • 28 Sep 2020 om 20:26
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:19
      Waarom haal je er weer van alles bij? Je lijkt aanvallen wel.
      Ik heb het over aantallen, niet over veiligheid.

      In een restaurant is over het algemeen meer ruimte en betere ventilatie. Je zit op een plek en je blijft daar zitten.
      De kans dat een grotere groep lekker knus naast elkaar gaat zitten is zeer klein als je maar 4 man aan een tafel mag hebben.
      Thuis houd bijna niemand die afstand, het is lastiger, en is er ook nagenoeg niemand die er op toe ziet. In restaurant wel.
    Dus jij moet nooit naar het toilet in restaurant? Ventilatie beter in een restaurant hahahahaha leuk verhaal, heb in verschillende horeca gewerkt! Verdiep je even in de filmpjes hoe ver die microdeeltjes komen, een keer hoesten en je besmet een ruimte van gemakkelijk een klaslokaal. Zeg niet dat thuis zitten bij vrienden goed is, maar dat ze aan het meten zijn met twee maten. Snap dat er bij restaurants commercieel belang is, maar het verhaal klopt gewoon niet, het zijn weer van die halve maatregelen. Even voorbeeld, ik ga vaak 2 a 3 keer per week met vrienden drankje doen bij een restaurant, na het werk dus vaak rond 8, 9 of half 10. Nu betekent het dat we om 7 uur meteen aanwezig moeten zijn, oftewel alles wordt meer op elkaar gepland. En zo zijn er vele die avonds even een drankje doen.
  • 28 Sep 2020 om 20:25
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:14
      Nee, het gaat er om dat dit kabinet niet alles aangrijpt om besmettingen te voorkomen. Vrij vliegverkeer. De grenzen wagenwijd open. Geen controles. Gelul over herd immunity en daar later weer op terug te komen om weer even later toch weer duidelijk te maken dat dat wel het doel is. Maar het percentage besmettingen is veel te laag om het gewenste resultaat te bereiken, dus wordt de periode voor het ontnemen van vrijheden 'gewoon' even opgerekt. Alles is al uitvoerig uitgewerkt maar mensen willen het niet zien, horen en geloven. NWO ligt in ieder geval op ramkoers. Zonder strijd geeft menigeen zich al over.
    Wat wil jij eigenlijk ? Een overwerkte gezondheidszorg met volle IC zijn al weer bijna een feit...
  • 28 Sep 2020 om 20:24
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:28
      Sorry Vak411. Van Maurice de Hond is keer op keer bewezen dat hij met een andere agenda werkt. Heeft zich verenigd met Engel, Baudet en die hele samenzweringskliek, dus je zou er beter aan doen te luisteren naar experts in plaats van volksmenners en hun demogagisch gajes.
    De experts die zeiden dat het virus niet zo snel in Nederland op zou duiken? Dat het virus niet zo besmettelijk was en dat het allemaal zo meeviel dat ze één week voor de uitbraak in Nederland alle mondkapjes opstuurden naar China, die experts bedoel je?
  • 28 Sep 2020 om 20:21
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:18
      Hahahaha neem snel dat vaccin zou ik zeggen, niet zeuren als je ontsteking krijgt aan je ruggenmerg! Heb je geen knappe dochter die op tinder zit?
    Niveautje gast.....
  • 28 Sep 2020 om 20:19
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:02
      Nee leg eens uit? Denk dat de kans op besmetting in restaurant procenteel groter is dan bij iemand thuis. Bediening die bij elke tafel komt etc. krijg jij zoveel wisselende contacten thuis? En hoevaak heb je 30 man thuis? Zit elk weekend met een vast groepje, dus die kans is ook kleiner dan in restaurantwaar elke dag andere mensen zijn. Maar leg jou argument eens uit, jij vindt horeca veiliger zo te lezen?
    Waarom haal je er weer van alles bij? Je lijkt aanvallen wel.
    Ik heb het over aantallen, niet over veiligheid.

    In een restaurant is over het algemeen meer ruimte en betere ventilatie. Je zit op een plek en je blijft daar zitten.
    De kans dat een grotere groep lekker knus naast elkaar gaat zitten is zeer klein als je maar 4 man aan een tafel mag hebben.
    Thuis houd bijna niemand die afstand, het is lastiger, en is er ook nagenoeg niemand die er op toe ziet. In restaurant wel.
  • 28 Sep 2020 om 20:18
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:13
      En ik zou dat niet zijn en niet van festivals houden.... Jaaaa lekker veel wisselende contacten via Tinder.... Lekker verantwoordelijk! Je bent echt een hele intelligente topper! Dat kan ik niet aan, dus ik stap uit deze discussie....
    Hahahaha neem snel dat vaccin zou ik zeggen, niet zeuren als je ontsteking krijgt aan je ruggenmerg! Heb je geen knappe dochter die op tinder zit?
  • 28 Sep 2020 om 20:14
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:17
      ...heel verhaal vak 411 blabla Zitten we niet op dit lage aantal doden omdat we al sinds maart maatregelen hebben? Aan de ene kant klagen dat het niet streng genoeg is (vakanties) en aan de andere kant zeggen dat het maar een paar doden zijn.
    Nee, het gaat er om dat dit kabinet niet alles aangrijpt om besmettingen te voorkomen. Vrij vliegverkeer. De grenzen wagenwijd open. Geen controles. Gelul over herd immunity en daar later weer op terug te komen om weer even later toch weer duidelijk te maken dat dat wel het doel is. Maar het percentage besmettingen is veel te laag om het gewenste resultaat te bereiken, dus wordt de periode voor het ontnemen van vrijheden 'gewoon' even opgerekt. Alles is al uitvoerig uitgewerkt maar mensen willen het niet zien, horen en geloven. NWO ligt in ieder geval op ramkoers. Zonder strijd geeft menigeen zich al over.
  • 28 Sep 2020 om 20:13
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:08
      3 weken???? We kunnen al vanaf maart niet meer normaal opstap. Ja ben een gezelschapdier, hou van festivallen, met mensen praten en plezier maken, veel verschillende contacten etc. Etc. Nu moet ik toegegeven dat tinder wel als een bom gaat in deze tijd, dus dat is wel pluspunt aan dit gebeuren.
    En ik zou dat niet zijn en niet van festivals houden.... Jaaaa lekker veel wisselende contacten via Tinder.... Lekker verantwoordelijk! Je bent echt een hele intelligente topper! Dat kan ik niet aan, dus ik stap uit deze discussie....
  • 28 Sep 2020 om 20:08
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:05
      Waarom worden mensen op elkaar geduwd omdat kroegen eerder dicht moeten? Waarom kunnen we niet enige tijd ( vooralsnog 3 weken ) gewoon normaal thuis zijn? Of heb je het daar zo slecht?
    3 weken???? We kunnen al vanaf maart niet meer normaal opstap. Ja ben een gezelschapdier, hou van festivallen, met mensen praten en plezier maken, veel verschillende contacten etc. Etc. Nu moet ik toegegeven dat tinder wel als een bom gaat in deze tijd, dus dat is wel pluspunt aan dit gebeuren.
  • 28 Sep 2020 om 20:08
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:06
      Haha, als iedereen zich aan de geldende regels had gehouden was er veel minder aan de hand geweest. Meeste mensen zijn van mening dat regels voor iedereen gelden behalve voor hun. Enige dat je Rutte en co kunt verwijten is dat ze te hoge verwachtingen hadden van het eigen verantwoordelijkheidsgevoel van ons Nederlanders...
    Ze zouden eens in de spiegel moeten kijken hoe dat komt met de onsamenhangende uitspraken en beslissingen die ze vanaf dag 1 al deden en maakten. Ze kunnen er nog mooi wat troep doorheen jassen nu het volk weer de volledige concentratie heeft op dit vreselijke virus.
  • 28 Sep 2020 om 20:08
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:03
      Is het ook, maar blijkbaar heb jij geen vrienden en er dus geen moeite mee?
    Ik heb wel vrienden, zelfs waarvoor we mantelzorger zijn. Juist daarom heb ik er begrip voor! Dat jij het oké vind om het risico te lopen vrienden ( en hun ouders ) te besmetten zegt misschien iets over hoe blij jij bent met je vrienden..... Gast
  • 28 Sep 2020 om 20:05
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:36
      Dit bedoel ik dus hahahaha het is allemaal zo tegenstrijdig als de tering en daarom heb ik het vertrouwen in deze mafketels totaal verloren. Wel met 30 man in een restaurant (70) binnen en buiten, maar vervolgens 3 gasten thuis. Om 10 uur dicht (waardoor je mensen nog meer op elkaar gaat duwen en plannen.
    Waarom worden mensen op elkaar geduwd omdat kroegen eerder dicht moeten? Waarom kunnen we niet enige tijd ( vooralsnog 3 weken ) gewoon normaal thuis zijn? Of heb je het daar zo slecht?
  • 28 Sep 2020 om 20:03
    • Quote van 28 Sep 2020 om 20:01
      Tjonge jonge, jij weet het allemaal erg goed hè.... Belachelijke opmerkingen over het virus in de horeca, het bezoeken van wedstrijden.... Maar jij wilt niet begrijpen waar het om gaat... En wel het terugdringen van sociale contacten, omdat wij ( alle Nederlanders bij elkaar ) het maar moeilijk vinden om dit onder eigen verantwoordelijkheid te doen.
    Is het ook, maar blijkbaar heb jij geen vrienden en er dus geen moeite mee?
  • 28 Sep 2020 om 20:02
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:51
      Jij ziet niet in waarom een restaurant en een (t)huis niet te vergelijken zijn qua aantallen?
    Nee leg eens uit? Denk dat de kans op besmetting in restaurant procenteel groter is dan bij iemand thuis. Bediening die bij elke tafel komt etc. krijg jij zoveel wisselende contacten thuis? En hoevaak heb je 30 man thuis? Zit elk weekend met een vast groepje, dus die kans is ook kleiner dan in restaurantwaar elke dag andere mensen zijn. Maar leg jou argument eens uit, jij vindt horeca veiliger zo te lezen?
  • 28 Sep 2020 om 20:02
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:35
      Dat overleef ik echt niet als ik zelf ook niet meer mag voetballen. (Oke ik overleef wel, maar zal zeer depressief worden) Maar ik geloof er niks van dat al die besmettingen uit stadions komen of voetbalvelden. Wellicht wel de kantines en feestjes en misschien het OV.
    Wat denk je van onbetrouwbare PCR testkits? De producent heeft zelf aangegeven dat ze niet geschikt zijn voor het doel waarvoor ze nu gebruikt worden!
  • 28 Sep 2020 om 20:01
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:55
      Hou op man. Het virus is geen hoax, maar de manier waarop er op gereageerd wordt meer dan buitenproportioneel. Vanaf het begin geblunder en gepruts met cijfers en ze gaan daar gewoon mee door. Duizenden zouden er getest worden terwijl teststraten nagenoeg leeg staan. Mensen die in maart-april al overleden zijn werden vorige week op een dag toegevoegd bij het dagtotaal. Echt alles wordt uit de kast gehaald om het nog wat verder op te kloppen. We worden finaal voor de gek gehouden en het merendeel trapt er nog met open ogen in ook. Alsof het virus in de horeca eerst vanaf middernacht en nu al vanaf 22.00 uur toe zou slaan. Scholen blijven open terwijl er onder de jeugd nu de meeste besmettingen zijn. Lekker hutje mutje met 20-30 koters in een klas met géén anderhalve meterplicht. Mensen die nu in de ziekenhuizen liggen hebben allemaal de afgelopen 3 speelrondes voetbalwedstrijden bezocht? Het zou eens grondig onderzocht moeten worden. Dit kutkabinet komt overal mee weg. Nog wel....
    Tjonge jonge, jij weet het allemaal erg goed hè.... Belachelijke opmerkingen over het virus in de horeca, het bezoeken van wedstrijden.... Maar jij wilt niet begrijpen waar het om gaat... En wel het terugdringen van sociale contacten, omdat wij ( alle Nederlanders bij elkaar ) het maar moeilijk vinden om dit onder eigen verantwoordelijkheid te doen.
  • 28 Sep 2020 om 20:01
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:57
      Hoeveel mensen ze dood hebben laten gaan bedoel je? Door flater op flater te stapelen. En de lijst wordt langer en langer.
    Ben het volledig met je eens, maar zal me gezien dit een fansite is inhouden vwb mijn visie op falende beleid
  • 28 Sep 2020 om 20:01
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:57
      Hoeveel mensen ze dood hebben laten gaan bedoel je? Door flater op flater te stapelen. En de lijst wordt langer en langer.
    Ben het volledig met je eens, maar zal me gezien dit een fansite is inhouden vwb mijn visie op falende beleid
  • 28 Sep 2020 om 19:59
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:31
      Dit zou echt enorm triest zijn van het kabinet. Ik zie ook dat het aantal besmettingen ernstig toe neemt maar hoeveel daarvan vinden er plaats in het stadion? Dat ligt onder de 5% van alle besmettingen. Stadions voeren een uitstekend beleid en doen ontzettend hun best. Publiek verbieden in stadions is echt zinloos om besmettingen tegen te gaan..
    Deze maatregelen t.g.v een virus waar nog geen 1% aan overlijdt is kolder.
  • 28 Sep 2020 om 19:57
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:27
      Man o man ...vergeten hoeveel mensen er zijn gestorven in maart , april, mei? "Symboolpolitiek" ? ...realisme zul je bcdoelen.
    Hoeveel mensen ze dood hebben laten gaan bedoel je? Door flater op flater te stapelen. En de lijst wordt langer en langer.
  • 28 Sep 2020 om 19:55
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:25
      Hé hé...eindelijk durft Rutte en co eens hard op te treden in nl...zal een keer tijd worden met duizenden besmettingen per keer het gaat glad de verkeerde kant op zo!
    Hou op man. Het virus is geen hoax, maar de manier waarop er op gereageerd wordt meer dan buitenproportioneel. Vanaf het begin geblunder en gepruts met cijfers en ze gaan daar gewoon mee door. Duizenden zouden er getest worden terwijl teststraten nagenoeg leeg staan. Mensen die in maart-april al overleden zijn werden vorige week op een dag toegevoegd bij het dagtotaal. Echt alles wordt uit de kast gehaald om het nog wat verder op te kloppen. We worden finaal voor de gek gehouden en het merendeel trapt er nog met open ogen in ook. Alsof het virus in de horeca eerst vanaf middernacht en nu al vanaf 22.00 uur toe zou slaan. Scholen blijven open terwijl er onder de jeugd nu de meeste besmettingen zijn. Lekker hutje mutje met 20-30 koters in een klas met géén anderhalve meterplicht. Mensen die nu in de ziekenhuizen liggen hebben allemaal de afgelopen 3 speelrondes voetbalwedstrijden bezocht? Het zou eens grondig onderzocht moeten worden. Dit kutkabinet komt overal mee weg. Nog wel....
  • 28 Sep 2020 om 19:51
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:36
      Dit bedoel ik dus hahahaha het is allemaal zo tegenstrijdig als de tering en daarom heb ik het vertrouwen in deze mafketels totaal verloren. Wel met 30 man in een restaurant (70) binnen en buiten, maar vervolgens 3 gasten thuis. Om 10 uur dicht (waardoor je mensen nog meer op elkaar gaat duwen en plannen.
    Jij ziet niet in waarom een restaurant en een (t)huis niet te vergelijken zijn qua aantallen?
  • 28 Sep 2020 om 19:38
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:26
      Ach, los van de willekeur en problemen door 7 maanden aanmodderen (bijv rond testbeleid): het is voor 3 weken en daarna weer regionaal bepaald. Ik neem aan dat we het weten om te buigen hier. En dan op 24 oktober weer wolkom in het stadion, laten we het hopen!
    Heb geen glazenbol, maar denk dat je dit wel uit je hoofd kunt zetten. Verwacht zelf deze seizoenshelft geen supporters meer bij bvo's.
  • 28 Sep 2020 om 19:36
    • Quote van 28 Sep 2020 om 19:24
      Dit kabinet spoort niet!!!! Onderwijzers en studenten mogen lekker met elkaar in 1 ruimte zitten de hele dag op geen 1,5m. Dan doet veiligheid en het virus er niet toe. Maar we mogen niet voetbal kijken bij de kinderen langs de lijn. Pretparken mogen open blijven.... Het klopt van geen kant. Ze doen maar wat. Totaal incapabel deze mensen.
    Dit bedoel ik dus hahahaha het is allemaal zo tegenstrijdig als de tering en daarom heb ik het vertrouwen in deze mafketels totaal verloren. Wel met 30 man in een restaurant (70) binnen en buiten, maar vervolgens 3 gasten thuis. Om 10 uur dicht (waardoor je mensen nog meer op elkaar gaat duwen en plannen.
  • 28 Sep 2020 om 19:26
    Ach, los van de willekeur en problemen door 7 maanden aanmodderen (bijv rond testbeleid): het is voor 3 weken en daarna weer regionaal bepaald. Ik neem aan dat we het weten om te buigen hier. En dan op 24 oktober weer wolkom in het stadion, laten we het hopen!
  • 28 Sep 2020 om 19:24
    Dit kabinet spoort niet!!!! Onderwijzers en studenten mogen lekker met elkaar in 1 ruimte zitten de hele dag op geen 1,5m. Dan doet veiligheid en het virus er niet toe. Maar we mogen niet voetbal kijken bij de kinderen langs de lijn. Pretparken mogen open blijven.... Het klopt van geen kant. Ze doen maar wat. Totaal incapabel deze mensen.
  • 28 Sep 2020 om 19:05
    • Quote van 28 Sep 2020 om 18:37
      Helemaal eens. Ook ik ben dat met 411 eens maak nu eens werk van een mondkapjesplicht!. Ben nog steeds in Italië en zie het dagelijks om me heen hoe gedisciplineerd men mondkapjes draagt...groot deel ook gewoon op straat. En bekijk de cijfers Italië doet het geweldig....voel mij hier misschien wel veiliger dan in Nederland.....!
    Ik vrees dat het verschil gaat zijn in je opmerking gedisciplineerd..... Dat zal hier in Nederland niet opgaan ben ik bang....
  • 28 Sep 2020 om 18:54
    • Quote van 28 Sep 2020 om 18:26
      Waarom? Iedere wedstrijd kost nu vooral geld. Zonder publiek kost dat minder.

      Zou niet weten waarom er nu ineens minder geld beschikbaar is voor transfers.
    Na mijn post kwam ik er inderdaad ook achter dat de vork wat anders in de steel zit, ik ging ervan uit dat de club toch nog iets verdient aan de horeca. Weer wat geleerd!

    Daarnaast de vriendelijke oproep aan een ieder, laten we het hier alsjeblieft een beetje beschaafd houden, dit lijkt me niet de plek voor een politieke welles-nietes.
  • 28 Sep 2020 om 18:42
    • Quote van 28 Sep 2020 om 18:40
      Mondkapjes vertragen de verspreiding van die aerosolen. Het helpt daarom wel degelijk, maar is natuurlijk ook maar een lapmiddel. Alleen een vaccin kan echt helpen.
    Zeker!....maar alle kleine beetjes/ hulpmiddelen helpen..toch!?
  • 28 Sep 2020 om 18:41
    • Quote van 28 Sep 2020 om 18:07
      Waarom wel de grenzen open in juli/augustus?? Je wist dat het fout zou gaan.
    Grenzen open? Zit nu in Italië en hier is op dit moment een pm stabiele lijn van besmettingen. De besmettingen komen derhalve niet mee vanuit hier kan ik je melden.
  • 28 Sep 2020 om 18:40
    • Quote van 28 Sep 2020 om 18:37
      Helemaal eens. Ook ik ben dat met 411 eens maak nu eens werk van een mondkapjesplicht!. Ben nog steeds in Italië en zie het dagelijks om me heen hoe gedisciplineerd men mondkapjes draagt...groot deel ook gewoon op straat. En bekijk de cijfers Italië doet het geweldig....voel mij hier misschien wel veiliger dan in Nederland.....!
    Mondkapjes vertragen de verspreiding van die aerosolen. Het helpt daarom wel degelijk, maar is natuurlijk ook maar een lapmiddel. Alleen een vaccin kan echt helpen.
  • 28 Sep 2020 om 18:37
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:48
      Mondkapjes ben ik helemaal met je eens. Ik zeg ook niet dat de regering alles goed doet. Zij maken overwegingen waarvan zij denken dat het de juiste zijn. Daar kun je het mee eens zijn of niet. In deze situatie doe je het nooit helemaal goed. Wel denk ik dat zij overwegingen maken waarmee zij denken het virus de baas te worden. Waarom zouden zij bewust zoveel schade aan de economie toebrengen? Wij deden het met een iets minder strenge lockdown. Een keus die ook verkeerd had kunnen uitpakken. Achteraf makkelijk maar fijn dat het redelijk goed ging. Waarom is iedereen zo wantrouwend.Vingerwijzend Nederland. Waarom niet met ons allen het virus te lijf gaan ipv al die verdeeldheid?
    Helemaal eens. Ook ik ben dat met 411 eens maak nu eens werk van een mondkapjesplicht!. Ben nog steeds in Italië en zie het dagelijks om me heen hoe gedisciplineerd men mondkapjes draagt...groot deel ook gewoon op straat. En bekijk de cijfers Italië doet het geweldig....voel mij hier misschien wel veiliger dan in Nederland.....!
  • 28 Sep 2020 om 18:32
    Ik zou niet weten hoe de inkomsten gaan teruglopen op dit moment, eerlijk gezegd. Seizoenkaarten staan al op ‘stop’ en wordt dus niet meer aan verdiend. Geen losse kaartverkoop en onze catering huurt de plekken en houdt de inkomsten zelf (hoe onlogisch ik dat ook vind, maar nu komt het voor Heerenveen goed uit). Als ze al wel een deel van de horecainkomsten zouden krijgen, zou dat nog niet uit kunnen. Het organiseren van zo’n wedstrijd kost zeer waarschijnlijk meer dan wat het oplevert.
  • 28 Sep 2020 om 18:32
    Ik zou niet weten hoe de inkomsten gaan teruglopen op dit moment, eerlijk gezegd. Seizoenkaarten staan al op ‘stop’ en wordt dus niet meer aan verdiend. Geen losse kaartverkoop en onze catering huurt de plekken en houdt de inkomsten zelf (hoe onlogisch ik dat ook vind, maar nu komt het voor Heerenveen goed uit). Als ze al wel een deel van de horecainkomsten zouden krijgen, zou dat nog niet uit kunnen. Het organiseren van zo’n wedstrijd kost zeer waarschijnlijk meer dan wat het oplevert.
  • 28 Sep 2020 om 18:26
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:46
      Ik vermoed dat dit besluit ertoe leidt dat er geen veldspelers meer bij gaan komen (ik hoop nog op een degelijke back-up voor Mulder, maar de vijver aan transfervrije doelmannen is helaas beperkt). Spelers voor de diepte aantrekken met dito vergoeding (een jongen van het kaliber Halilovic huren is ook niet gratis) zou als de inkomsten nog verder teruglopen behoorlijk risicovol zijn.
    Waarom? Iedere wedstrijd kost nu vooral geld. Zonder publiek kost dat minder.

    Zou niet weten waarom er nu ineens minder geld beschikbaar is voor transfers.
  • 28 Sep 2020 om 18:21
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:58
      Snap je punt wel, maar als je er alsnog ziek van kunt raken, ben je toch niet immuun. Dan kun je er alsware nog steeds aan sterven, dus ben je in mijn optiek niet immuun.
    Immuniteit kan afnemen.
    Als een virus muteert, ben je al niet meer of hooguit minder immuun.

    Die eerdere onzin van je: "En bovendien is het redelijk algemeen bekend dat je voor een virus geen immuniteit opbouwt. Of hebben we de gewone griep al uitgeroeid?" klopt dus van geen kanten. Net als dat Zweden verhaal.
  • 28 Sep 2020 om 18:19
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:58
      Snap je punt wel, maar als je er alsnog ziek van kunt raken, ben je toch niet immuun. Dan kun je er alsware nog steeds aan sterven, dus ben je in mijn optiek niet immuun.
    Oh we veranderen van wat er in het woordenboek staat naar jouw opinie.... Eerst goed lezen wat er staat... Als je tweede keer ziek wordt is dat ( meestal ) minder extreem. Dit geldt ook voor corona.
  • 28 Sep 2020 om 18:15
    • Quote van 28 Sep 2020 om 18:07
      Waarom wel de grenzen open in juli/augustus?? Je wist dat het fout zou gaan.
    Wat waren de voorwaarden voor het in het buitenland op vakantie gaan? Houd je aan de regels.... Als dat gedaan was, maar dat geldt ook voor hier in Nederland, dan was er veel minder aan de hand geweest!
  • 28 Sep 2020 om 18:15
    • Quote van 28 Sep 2020 om 18:07
      Waarom wel de grenzen open in juli/augustus?? Je wist dat het fout zou gaan.
    En wat hebben de huidige maatregelen voor consequenties voor de staatskas? Of het verstandig was dat de grenzen open gingen? Misschien wel niet. Maar dat had voor staat geen financiële reden.
  • 28 Sep 2020 om 18:07
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:53
      Als geld belangrijker was, dan was deze keuze niet gemaakt.
    Waarom wel de grenzen open in juli/augustus?? Je wist dat het fout zou gaan.
  • 28 Sep 2020 om 18:00
    • Quote van 28 Sep 2020 om 16:46
      Beter lezen Frank! Refereerde naar hem omdat hij wel cijfers paraat heeft, en niet te lui is om gewoon cijfers te publiceren van het rivm en CBS, niet over zn toekomst voorspellingen. Gewoon beschamend dat er paar dagen geleden 38 doden waren maar 32 gevallen al uit april afkomstig waren 'administratief foutje' maar linkse media heeft het overal geplaatst zonder rectificatie! Dat is gewoon je bevolking voorliegen, maar gewoon wegkijken Frank. Vind het schrijnend dat aan de top van dit land zoveel grote fouten gemaakt wordt en zn partij ook nog eens stijgt in de peilingen naar 42 zetels, dat zegt wel wat over de simpele zielen en makke schaapjes in dit land.
    Oh God. De cijfers van viroloog van Maurice de Hond.. het hebben over linkse media maar wel achter de koning van het falen, Maurice de Hond, aanlopen. Ik haak af in dit gewauwel.
  • 28 Sep 2020 om 17:58
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:44
      Lees mij tekst nog eens een keer, en dan nog een paar keer.
      Zoek dan ff op hoe het zit met immuniteit als een virus muteert. En hoe immuniteit naar verloop van tijd af kan nemen.

      Dit lijkt me prima voor jou niveau:
      https://biologielessen.nl/index.php/dna-25/437-immuniteit

      Spoiler alert:
      Een ziekteverwekker wordt door het afweersysteem verslagen, voordat hij je ziek kan maken. Oftewel; je kunt het nog steeds krijgen, je wordt er alleen niet of minder ziek van en dus ook geen symptomen.
      En als een virus muteert, heb je niet zoveel meer aan de vorige immuniteit.
    Snap je punt wel, maar als je er alsnog ziek van kunt raken, ben je toch niet immuun. Dan kun je er alsware nog steeds aan sterven, dus ben je in mijn optiek niet immuun.
  • 28 Sep 2020 om 17:53
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:10
      Bedankt Rutte , doe het dan regionaal. Pinokkkio. Wel grenzen open zetten voor vakantie terwijl je het zag aankomen. Maar geld is belangrijker dan grenzen dicht houden.
    Als geld belangrijker was, dan was deze keuze niet gemaakt.
  • 28 Sep 2020 om 17:44
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:33
      Hahahaha dus ben je toch niet immuun grapjas.. immuun betekent toch echt dat je het niet meer kunt krijgen! Ook volgens het woordenboek 1) als je een ziekte niet meer kunt krijgen Voorbeeld: `Ik ben immuun voor mazelen. Maar mooi dat je je eigen onkunde aantoont.
    Lees mij tekst nog eens een keer, en dan nog een paar keer.
    Zoek dan ff op hoe het zit met immuniteit als een virus muteert. En hoe immuniteit naar verloop van tijd af kan nemen.

    Dit lijkt me prima voor jou niveau:
    https://biologielessen.nl/index.php/dna-25/437-immuniteit

    Spoiler alert:
    Een ziekteverwekker wordt door het afweersysteem verslagen, voordat hij je ziek kan maken. Oftewel; je kunt het nog steeds krijgen, je wordt er alleen niet of minder ziek van en dus ook geen symptomen.
    En als een virus muteert, heb je niet zoveel meer aan de vorige immuniteit.
  • 28 Sep 2020 om 17:40
    In het geval van Heerenveen valt de schade misschien nog relatief mee dat er geen supporters meer in mogen. Aankomende vrijdag een uitwedstrijd.. interlandbreak.. weer een uitwedstrijd. Eerstvolgende thuiswedstrijd is pas op 24 oktober.
  • 28 Sep 2020 om 17:40
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:33
      Hahahaha dus ben je toch niet immuun grapjas.. immuun betekent toch echt dat je het niet meer kunt krijgen! Ook volgens het woordenboek 1) als je een ziekte niet meer kunt krijgen Voorbeeld: `Ik ben immuun voor mazelen. Maar mooi dat je je eigen onkunde aantoont.
    Uit onderzoek van Sanquin blijkt dat na verloop van tijd de immuniteit afneemt, dat het afneemt duidt er op dat er een immuniteit is geweest.
  • 28 Sep 2020 om 17:33
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:25
      Hier valt een stukje onkunde weer op.
      Voor virussen kun je immuniteit opbouwen.
      Echter kan die naar verloop va tijd afnemen. En ook als je immuun bent kun je nog steeds ziek worden maar zijn de klachten minder omdat je afweersysteem veel sneller z'n ding kan doen.
      En de gewone griep is alles behalve gewoon.
      Het griep virus is al zo gigantisch vaak gemuteerd dat er echt heel veel varianten van zijn; elke variant staat op zich. En daarom is uitroeien nagenoeg onmogelijk.
      Zo bevat een griepprik antistoffen voor een tiental varianten waarvan ze verwachten dat die het meest voor gaan komen.
    Hahahaha dus ben je toch niet immuun grapjas.. immuun betekent toch echt dat je het niet meer kunt krijgen! Ook volgens het woordenboek 1) als je een ziekte niet meer kunt krijgen Voorbeeld: `Ik ben immuun voor mazelen. Maar mooi dat je je eigen onkunde aantoont.
  • 28 Sep 2020 om 17:30
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:24
      A las het per 100.000 inwoners, maar als dit het sterfcijfer is valt het toch enorm mee? Gaan nog steeds elke dag 53 mensen dood aan roken in NL... en dan drank nog etc. Etc. Moet we drank en roken ook.maar compleet verbieden?
    Een sterftecijfer vinden meevallen, volgens mij is elk overlijden anders dan natuurlijke oorzaak er 1 teveel. Dus voordehandliggend dat een overheid dan ingrijpt. Wat je van een regering mag verwachten. Ben blij dat ik niet in Belarus woon bijvoorbeeld, waar alles categorisch wordt ontkend
  • 28 Sep 2020 om 17:29
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:24
      A las het per 100.000 inwoners, maar als dit het sterfcijfer is valt het toch enorm mee? Gaan nog steeds elke dag 53 mensen dood aan roken in NL... en dan drank nog etc. Etc. Moet we drank en roken ook.maar compleet verbieden?
    Maar Zweden doet het dus toch, in tegenstelling van wat je beweerde, toch niet meer zo goed?
    Aangezien je daar niet op in gaat, neem ik dat maar ff aan.

    En waarom denk je dat het sterfte cijfer "laag" is?
    Zou dat te maken kunnen hebben met de maatregelen? Die periode dat mensen zich er nog wel aan hielden? In een periode dat mensen sowieso minder binnen zitten en met OV reizen omdat het vakantie is?

    Maatregelen en de uitvoering helpen.
  • 28 Sep 2020 om 17:25
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:06
      En bovendien is het redelijk algemeen bekend dat je voor een virus geen immuniteit opbouwt. Of hebben we de gewone griep al uitgeroeid?
    Hier valt een stukje onkunde weer op.
    Voor virussen kun je immuniteit opbouwen.
    Echter kan die naar verloop va tijd afnemen. En ook als je immuun bent kun je nog steeds ziek worden maar zijn de klachten minder omdat je afweersysteem veel sneller z'n ding kan doen.
    En de gewone griep is alles behalve gewoon.
    Het griep virus is al zo gigantisch vaak gemuteerd dat er echt heel veel varianten van zijn; elke variant staat op zich. En daarom is uitroeien nagenoeg onmogelijk.
    Zo bevat een griepprik antistoffen voor een tiental varianten waarvan ze verwachten dat die het meest voor gaan komen.
  • 28 Sep 2020 om 17:24
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:13
      Dat waren cijfers uit Augustus heh.
      Maar deel je berekeningen eens? Losse cijfertje zeggen me niets.

      Huidige cijfers:
      Zweden: 5880 overleden / 90.923 besmettingen= 0.064
      Nederland: 6374 overleden / 111626 besmettingen= 0.057
      Het sterftecijfer ligt in Zweden hoger als je kijkt naar het aantal besmettingen.

      Bevolking Zweden: 10,23 miljoen (2019)
      Bevolking Nederland: 17,28 miljoen (2019)
      Zweden: 5880 overleden / 10,23 miljoen = 0.000574
      Nederland: 6374 overleden / 17,28 miljoen = 0.000368
      Dus ook per inwoner heeft Zweden een hoger sterftecijfer.

      https://news.google.com/covid19/map?hl=en-US&mid=%2Fm%2F0d0vqn&gl=US&ceid=US%3Aen
      https://news.google.com/covid19/map?hl=en-US&mid=%2Fm%2F059j2&gl=US&ceid=US%3Aen
    A las het per 100.000 inwoners, maar als dit het sterfcijfer is valt het toch enorm mee? Gaan nog steeds elke dag 53 mensen dood aan roken in NL... en dan drank nog etc. Etc. Moet we drank en roken ook.maar compleet verbieden?
  • 28 Sep 2020 om 17:17
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:10
      Bedankt Rutte , doe het dan regionaal. Pinokkkio. Wel grenzen open zetten voor vakantie terwijl je het zag aankomen. Maar geld is belangrijker dan grenzen dicht houden.
    Ook dit is weer erg makkelijk. Vakantie mocht, maar met het vriendelijke maar dringende verzoek om de regels te respecteren.... Wat plechtig beloofd werd ( ook door bekenden van mij ) en vergeten werd zodra men in de auto/het vliegtuig stapte ( die vervolgens foto's op Facebook plaatsen waarbij ze gezellig samen met andere gezinnen gemixt aan een grote tafel zitten ).
  • 28 Sep 2020 om 17:13
    • Quote van 28 Sep 2020 om 16:39
      Dat is een sterfcijfer van 0.0005 tegen ons sterfcijfer van 0.20. Dus doet zweden het prima!
    Dat waren cijfers uit Augustus heh.
    Maar deel je berekeningen eens? Losse cijfertje zeggen me niets.

    Huidige cijfers:
    Zweden: 5880 overleden / 90.923 besmettingen= 0.064
    Nederland: 6374 overleden / 111626 besmettingen= 0.057
    Het sterftecijfer ligt in Zweden hoger als je kijkt naar het aantal besmettingen.

    Bevolking Zweden: 10,23 miljoen (2019)
    Bevolking Nederland: 17,28 miljoen (2019)
    Zweden: 5880 overleden / 10,23 miljoen = 0.000574
    Nederland: 6374 overleden / 17,28 miljoen = 0.000368
    Dus ook per inwoner heeft Zweden een hoger sterftecijfer.

    https://news.google.com/covid19/map?hl=en-US&mid=%2Fm%2F0d0vqn&gl=US&ceid=US%3Aen
    https://news.google.com/covid19/map?hl=en-US&mid=%2Fm%2F059j2&gl=US&ceid=US%3Aen
  • 28 Sep 2020 om 17:13
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:25
      Excact jou laatste regel !! Zó staat het er in nl voor. Dat is wellicht de hoofdoorzaak waarom het nú zo verschrikkelijk mis loopt. En niet te vergeten respect. In Italië respecteren de jongeren bv de ouderen enorm, zit in hun cultuur. Daarom vind ik het prima dat Rutte nu eindelijk zegt hoe het moet en niet de " eigen verantwoordelijkheid" verwacht...die is er namelijk nagenoeg niét in nl.
    Niet de eerste leugen van Rutte
  • 28 Sep 2020 om 17:13
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:03
      Gast in china waren er toen al mensen voor 2e en 3e keer besmet.. of moeten we niet naar andere landen kijken? Dat was voor die persconferentie al bekend.
    Om te beginnen ben ik je gast niet. Ten tweede, als jij je er zo in verdiept hebt, had je gelezen dat er toch anders naar die "tweede" besmettingen van februari maart gekeken wordt. En dat de eerste officieel geregistreerde tweede besmetting van augustus stamt in Hongkong.
  • 28 Sep 2020 om 17:10
    Bedankt Rutte , doe het dan regionaal. Pinokkkio. Wel grenzen open zetten voor vakantie terwijl je het zag aankomen. Maar geld is belangrijker dan grenzen dicht houden.
  • 28 Sep 2020 om 17:08
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:00
      Maurice de hond gebruikt gewoon cijfers van het rivm en CBS. Maar die weten het volgens jou dus ook niet zo goed. Ontken corona niet, maar vind dat er teveel op angst ingespeeld wordt. En maatregelen die getroffen worden zijn half, als je het doet doe het dan goed. Vrees meer een crisis waar je 2000 zelfmoorden meer hebt per jaar dan gewoonlijk, en dan nog maar te zwijgen over alle depressies, faillissementen etc.. Maarja helft van forumleden hier heeft toch geen baan, dus begrijp nu waarom ze banger voor corona zijn.
    Maatregelen die getroffen worden zijn niet half maar vragen om zelfdiscipline van mensen... En dat is hier moeilijk.... Bij veel mensen leeft de gedachte "bij mooi weer mag ik naar het strand en anderen moeten thuis blijven anders wordt het te druk" idem dito bij bezoek aan restaurants.... Ook bij onze mooie club wordt er gezongen en gejuicht... Als de regering dan maatregelen treft, ligt het aan anderen....
  • 28 Sep 2020 om 17:06
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:01
      Volgens mij was de eerste persconferentie in maart ( 16e volgens mij ) en pas in augustus werd er gesproken over mensen die voor 2e keer besmet geraakt waren. Maar uiteraard had Rutte dit in maart al moeten weten volgens jou....
    En bovendien is het redelijk algemeen bekend dat je voor een virus geen immuniteit opbouwt. Of hebben we de gewone griep al uitgeroeid?
  • 28 Sep 2020 om 17:03
    • Quote van 28 Sep 2020 om 17:01
      Volgens mij was de eerste persconferentie in maart ( 16e volgens mij ) en pas in augustus werd er gesproken over mensen die voor 2e keer besmet geraakt waren. Maar uiteraard had Rutte dit in maart al moeten weten volgens jou....
    Gast in china waren er toen al mensen voor 2e en 3e keer besmet.. of moeten we niet naar andere landen kijken? Dat was voor die persconferentie al bekend.
  • 28 Sep 2020 om 17:01
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:33
      Nee gelukkig heeft rutte ons tijdens eerste persconferentie niet voorgelogen? Groepsimmuniteit (china waren er al mensne voor 2e en 3e keer besmet). Door hogere temperaturen zou het wel weggaan(Australië was het 40 graden en verspreide het zich ook als een vuurtje).
    Volgens mij was de eerste persconferentie in maart ( 16e volgens mij ) en pas in augustus werd er gesproken over mensen die voor 2e keer besmet geraakt waren. Maar uiteraard had Rutte dit in maart al moeten weten volgens jou....
  • 28 Sep 2020 om 17:00
    • Quote van 28 Sep 2020 om 16:48
      Welke cijfers dan kerel.... Je roept van alles maar ik zie geen cijfers. Maurice de Hond weet het allemaal zo goed, maar als aangetoond wordt dat die ook maar wat roept bedoel je iets anders.... Zweden doet het fantastisch.... Terwijl wereldwijd Zweden bekritiseerd wordt om zijn aanpak, en hier al aangetoond waarom... En dan begin je over wat anders....
    Maurice de hond gebruikt gewoon cijfers van het rivm en CBS. Maar die weten het volgens jou dus ook niet zo goed. Ontken corona niet, maar vind dat er teveel op angst ingespeeld wordt. En maatregelen die getroffen worden zijn half, als je het doet doe het dan goed. Vrees meer een crisis waar je 2000 zelfmoorden meer hebt per jaar dan gewoonlijk, en dan nog maar te zwijgen over alle depressies, faillissementen etc.. Maarja helft van forumleden hier heeft toch geen baan, dus begrijp nu waarom ze banger voor corona zijn.
  • 28 Sep 2020 om 16:57
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:48
      Mondkapjes ben ik helemaal met je eens. Ik zeg ook niet dat de regering alles goed doet. Zij maken overwegingen waarvan zij denken dat het de juiste zijn. Daar kun je het mee eens zijn of niet. In deze situatie doe je het nooit helemaal goed. Wel denk ik dat zij overwegingen maken waarmee zij denken het virus de baas te worden. Waarom zouden zij bewust zoveel schade aan de economie toebrengen? Wij deden het met een iets minder strenge lockdown. Een keus die ook verkeerd had kunnen uitpakken. Achteraf makkelijk maar fijn dat het redelijk goed ging. Waarom is iedereen zo wantrouwend.Vingerwijzend Nederland. Waarom niet met ons allen het virus te lijf gaan ipv al die verdeeldheid?
    Precies! Helemaal mee eens!
  • 28 Sep 2020 om 16:50
    "Lies, damn lies and statistics"
    Je kunt de cijfers tussen verschillende landen zo vreselijk slecht met elkaar vergelijken, dat iedereen er uithaalt wat goed past bij zijn/haar mening.
  • 28 Sep 2020 om 16:50
    • Quote van 28 Sep 2020 om 16:39
      Zonde van de inspanningen van onze club tot nu toe, volgens mij hadden ze het keurig voor mekaar !
    Bij ons werd er ook gezongen en gejuicht....
  • 28 Sep 2020 om 16:48
    • Quote van 28 Sep 2020 om 16:00
      Omdat niemand een glazenbol heeft. En ik had het niet over die uitspraken? Ik had het over cijfers, daadwerkelijke feiten Frank. Dus je doet precies hetzelfde.
    Welke cijfers dan kerel.... Je roept van alles maar ik zie geen cijfers. Maurice de Hond weet het allemaal zo goed, maar als aangetoond wordt dat die ook maar wat roept bedoel je iets anders.... Zweden doet het fantastisch.... Terwijl wereldwijd Zweden bekritiseerd wordt om zijn aanpak, en hier al aangetoond waarom... En dan begin je over wat anders....
  • 28 Sep 2020 om 16:46
    • Quote van 28 Sep 2020 om 16:17
      Oh je had het niet over de uitspraken van Maurice de Hond die niet kloppen want dat komt niet geheel uit begrijp ik? Maar we moesten toch Maurice de Hond volgen zei je? Want feiten en zo.
    Beter lezen Frank! Refereerde naar hem omdat hij wel cijfers paraat heeft, en niet te lui is om gewoon cijfers te publiceren van het rivm en CBS, niet over zn toekomst voorspellingen. Gewoon beschamend dat er paar dagen geleden 38 doden waren maar 32 gevallen al uit april afkomstig waren 'administratief foutje' maar linkse media heeft het overal geplaatst zonder rectificatie! Dat is gewoon je bevolking voorliegen, maar gewoon wegkijken Frank. Vind het schrijnend dat aan de top van dit land zoveel grote fouten gemaakt wordt en zn partij ook nog eens stijgt in de peilingen naar 42 zetels, dat zegt wel wat over de simpele zielen en makke schaapjes in dit land.
  • 28 Sep 2020 om 16:39
    • Quote van 28 Sep 2020 om 16:16
      Nog wat cijfers die ik zo snel tegenkwam, op 13 augustus:

      Sweden has about 8200 confirmed cases per million people as of 12 August, compared with 1780 in Norway and 2560 in Denmark. (For the UK it is 4600 and the US 15,400.)Sweden has had 57 deaths per 100,000, compared with five in Norway and 11 in Denmark. (For the UK it is 70 and the US 50.)

      Ja, Zweden heeft het écht goed aangepakt.
    Dat is een sterfcijfer van 0.0005 tegen ons sterfcijfer van 0.20. Dus doet zweden het prima!
  • 28 Sep 2020 om 16:39
    Zonde van de inspanningen van onze club tot nu toe, volgens mij hadden ze het keurig voor mekaar !
  • 28 Sep 2020 om 16:37
    Naja nu weer wat positiever, ook breman terug als OSSH lid voor 3 jaar!
  • 28 Sep 2020 om 16:17
    • Quote van 28 Sep 2020 om 16:00
      Omdat niemand een glazenbol heeft. En ik had het niet over die uitspraken? Ik had het over cijfers, daadwerkelijke feiten Frank. Dus je doet precies hetzelfde.
    Oh je had het niet over de uitspraken van Maurice de Hond die niet kloppen want dat komt niet geheel uit begrijp ik? Maar we moesten toch Maurice de Hond volgen zei je? Want feiten en zo.
  • 28 Sep 2020 om 16:16
    Nog wat cijfers die ik zo snel tegenkwam, op 13 augustus:

    Sweden has about 8200 confirmed cases per million people as of 12 August, compared with 1780 in Norway and 2560 in Denmark. (For the UK it is 4600 and the US 15,400.)Sweden has had 57 deaths per 100,000, compared with five in Norway and 11 in Denmark. (For the UK it is 70 and the US 50.)

    Ja, Zweden heeft het écht goed aangepakt.
  • 28 Sep 2020 om 16:14
    Voorlopig zal deze maatregel wel blijven staan. Als het aantal besmettingen terug loopt bewijst dat het gelijk van de maatregel. Als ze verder oplopen maakt dat het vasthoidennaan de maatregel noodzakelijk. Ik denk dat we de komende maanden geen voetbal in het stadion zien. En mogelijk het hele seizoen niet.
  • 28 Sep 2020 om 16:12
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:27
      Dat is gissen prince, vind het schijnheilig en hypocriet wat er nu gebeurd. Zijn genoeg landen die het wel goed hebben aangepakt, waaronder Zweden.
    Vertel eens; wat is er zo goed aan de de Zweedse aanpak?
    Die tikten in juni de 1400+ besmettingen aan, toen we hier eigenlijk constant onder de 150 zaten.
    En in Zweden zie je dat de cijfers sinds begin september ook weer stijgen.
    Daarnaast is Zweden ook 'harder' getroffen dan z'n nordische buurlanden.

    Maar goed, jij verkondigt het.. Dus leg het maar uit.
  • 28 Sep 2020 om 16:00
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:44
      Heb ik het over Rutte? Waarom ga je het nu over Rutte hebben terwijl het over Maurice de Hond ging en zijn kloppende beweringen volgens jou?
    Omdat niemand een glazenbol heeft. En ik had het niet over die uitspraken? Ik had het over cijfers, daadwerkelijke feiten Frank. Dus je doet precies hetzelfde.
  • 28 Sep 2020 om 15:57
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:48
      Mondkapjes ben ik helemaal met je eens. Ik zeg ook niet dat de regering alles goed doet. Zij maken overwegingen waarvan zij denken dat het de juiste zijn. Daar kun je het mee eens zijn of niet. In deze situatie doe je het nooit helemaal goed. Wel denk ik dat zij overwegingen maken waarmee zij denken het virus de baas te worden. Waarom zouden zij bewust zoveel schade aan de economie toebrengen? Wij deden het met een iets minder strenge lockdown. Een keus die ook verkeerd had kunnen uitpakken. Achteraf makkelijk maar fijn dat het redelijk goed ging. Waarom is iedereen zo wantrouwend.Vingerwijzend Nederland. Waarom niet met ons allen het virus te lijf gaan ipv al die verdeeldheid?
    Precies dit. ‘Mei ienoar‘ geld ook hier. Ook al doet de regering niet alles precies goed, we moeten ze wel helpen. Doel is m.i. om in ieder geval straks bij de i.c. ‘s geen ballotage commissie te moeten neerzetten: hij wel.... jij niet .... daar zullen de mediche kennisen van vak411 toch ook echt wel bang voor zijn. Ik geloof echt niet in bagataliseren van het Coronaprobleem door wie ook maar in de zorg.
  • 28 Sep 2020 om 15:48
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:35
      Maar zweden doet het goed, en Duitsland ook, je had al vanaf moment een openbaar mondkapjes moeten verplichten. Overdragen via handcontact geloof ik niet, via lucht, en de microdeeltjes daardoor wel.
    Mondkapjes ben ik helemaal met je eens. Ik zeg ook niet dat de regering alles goed doet. Zij maken overwegingen waarvan zij denken dat het de juiste zijn. Daar kun je het mee eens zijn of niet. In deze situatie doe je het nooit helemaal goed. Wel denk ik dat zij overwegingen maken waarmee zij denken het virus de baas te worden. Waarom zouden zij bewust zoveel schade aan de economie toebrengen? Wij deden het met een iets minder strenge lockdown. Een keus die ook verkeerd had kunnen uitpakken. Achteraf makkelijk maar fijn dat het redelijk goed ging. Waarom is iedereen zo wantrouwend.Vingerwijzend Nederland. Waarom niet met ons allen het virus te lijf gaan ipv al die verdeeldheid?
  • 28 Sep 2020 om 15:44
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:33
      Nee gelukkig heeft rutte ons tijdens eerste persconferentie niet voorgelogen? Groepsimmuniteit (china waren er al mensne voor 2e en 3e keer besmet). Door hogere temperaturen zou het wel weggaan(Australië was het 40 graden en verspreide het zich ook als een vuurtje).
    Heb ik het over Rutte? Waarom ga je het nu over Rutte hebben terwijl het over Maurice de Hond ging en zijn kloppende beweringen volgens jou?
  • 28 Sep 2020 om 15:35
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:32
      Nu pik je Zweden er tussenuit. Moet ik de strengere landen even voor je opnoemen? O ja, Bundesliga ook zonde publiek. Wat hebben we het hier slecht....
    Maar zweden doet het goed, en Duitsland ook, je had al vanaf moment een openbaar mondkapjes moeten verplichten. Overdragen via handcontact geloof ik niet, via lucht, en de microdeeltjes daardoor wel.
  • 28 Sep 2020 om 15:33
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:29
      Maurice de Hond die 24 april dit twitterde? “Data analyse:: Kans op nieuwe uitbraak #corona virus voor het najaar is vrijwel nihil. Huidige maatregelen zijn overkill en voor een deel onnodig.” Bedoel je die betrouwbare Maurice de Hond?!
    Nee gelukkig heeft rutte ons tijdens eerste persconferentie niet voorgelogen? Groepsimmuniteit (china waren er al mensne voor 2e en 3e keer besmet). Door hogere temperaturen zou het wel weggaan(Australië was het 40 graden en verspreide het zich ook als een vuurtje).
  • 28 Sep 2020 om 15:32
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:27
      Dat is gissen prince, vind het schijnheilig en hypocriet wat er nu gebeurd. Zijn genoeg landen die het wel goed hebben aangepakt, waaronder Zweden.
    Nu pik je Zweden er tussenuit. Moet ik de strengere landen even voor je opnoemen? O ja, Bundesliga ook zonde publiek. Wat hebben we het hier slecht....
  • 28 Sep 2020 om 15:31
    Het is maar voor drie weken, vind ik acceptabel.
  • 28 Sep 2020 om 15:29
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:22
      Geloof me, ze houden hun mond wel anders worden ze gekickt uit hun werkveld. Maar verdiep je wat meer op cijfers van het RIVM of CBS en als je daar te lui voor bent, volg maurice de hond. Die hier wel de moeite voor neemt om het uit te zoeken. Heeft niets met complottheorieën te maken.
    Maurice de Hond die 24 april dit twitterde? “Data analyse:: Kans op nieuwe uitbraak #corona virus voor het najaar is vrijwel nihil. Huidige maatregelen zijn overkill en voor een deel onnodig.” Bedoel je die betrouwbare Maurice de Hond?!
  • 28 Sep 2020 om 15:28
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:22
      Geloof me, ze houden hun mond wel anders worden ze gekickt uit hun werkveld. Maar verdiep je wat meer op cijfers van het RIVM of CBS en als je daar te lui voor bent, volg maurice de hond. Die hier wel de moeite voor neemt om het uit te zoeken. Heeft niets met complottheorieën te maken.
    Sorry Vak411. Van Maurice de Hond is keer op keer bewezen dat hij met een andere agenda werkt. Heeft zich verenigd met Engel, Baudet en die hele samenzweringskliek, dus je zou er beter aan doen te luisteren naar experts in plaats van volksmenners en hun demogagisch gajes.
  • 28 Sep 2020 om 15:27
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:17
      ...heel verhaal vak 411 blabla Zitten we niet op dit lage aantal doden omdat we al sinds maart maatregelen hebben? Aan de ene kant klagen dat het niet streng genoeg is (vakanties) en aan de andere kant zeggen dat het maar een paar doden zijn.
    Dat is gissen prince, vind het schijnheilig en hypocriet wat er nu gebeurd. Zijn genoeg landen die het wel goed hebben aangepakt, waaronder Zweden.
  • 28 Sep 2020 om 15:25
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:06
      Haha, als iedereen zich aan de geldende regels had gehouden was er veel minder aan de hand geweest. Meeste mensen zijn van mening dat regels voor iedereen gelden behalve voor hun. Enige dat je Rutte en co kunt verwijten is dat ze te hoge verwachtingen hadden van het eigen verantwoordelijkheidsgevoel van ons Nederlanders...
    Excact jou laatste regel !! Zó staat het er in nl voor. Dat is wellicht de hoofdoorzaak waarom het nú zo verschrikkelijk mis loopt. En niet te vergeten respect. In Italië respecteren de jongeren bv de ouderen enorm, zit in hun cultuur. Daarom vind ik het prima dat Rutte nu eindelijk zegt hoe het moet en niet de " eigen verantwoordelijkheid" verwacht...die is er namelijk nagenoeg niét in nl.
  • 28 Sep 2020 om 15:23
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:15
      Ik schreef..."eindelijk" ! En matig je taalgebruik ff ...josti!?
    Doet Rutte dat? Of heb jij een bek? Want je moest volgens hem je bek houden. Totaal premier ontwaardig, eerst iedere werkende 1000 euro beloven, toen de zorgmedewerkers na dit gebeuren, maar toen er gestemt diende te worden over structurele hogere salarissen, verlieten ze de kamer. Chapeau..
  • 28 Sep 2020 om 15:22
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:17
      Tuurlijk, blijf lekker hangen in je complottheorie denken... Uiteraard ken je die.... Die wel en uiteraard geen mensen die ernstig ziek geworden zijn of overleden.... Denk je nou echt dat hoog opgeleide specialisten zich de mond laten snoeren? Dream on Betreffende vliegen ben ik het met je eens overigens...
    Geloof me, ze houden hun mond wel anders worden ze gekickt uit hun werkveld. Maar verdiep je wat meer op cijfers van het RIVM of CBS en als je daar te lui voor bent, volg maurice de hond. Die hier wel de moeite voor neemt om het uit te zoeken. Heeft niets met complottheorieën te maken.
  • 28 Sep 2020 om 15:18
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:59
      Waar haal je die kennis vandaan? En overigens: alle kleine beetjes helpen. Pakket van maatregelen is altijd discutabel, maar er moet wel íets gebeuren. Wedstrijden thuis voor de buis kijken is iig iets wat je op moet kunnen brengen. Er zijn aanmerkelijk lastiger maatregelen die voor die betrokken aanmerkelijk meer impact hebben.
    Even Googlen op ‘waar vinden de meeste besmettingen plaats’ en je ziet genoeg bronnen die aantonen dat er weinig tot geen besmettingen plaatsvinden in stadions. Maar ik begrijp ook wel dat er wat gedaan moet worden maar ik vind dat je gerichter moet kijken naar waar kunnen de meeste besmettingen getackeld worden. Ik wil heel graag op tv kijken maar ik kan naast mijn seizoenskaart niet ook nog een abonnement nemen op Fox..
  • 28 Sep 2020 om 15:17
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:11
      Ja, met 300 personen in vliegtuig kun je wel afstand houden he? Ze hadden het land opzichzelf opslot moeten houden. Vakantie in eigen land, had hoop verpreiding en nieuwe infectie haarden gescheeld. Maar laat ze eerst maar eens betrouwbare test produceren. En even reeel he, waar hebben we het over 6 doden per dag? Waarvan meer dan de helft van de doden sowieso binnen afzienbare tijd zou gaan. Sterfcijfer is 0.2, van de griep is 0.17.. ken dokters uit het AMC, die er kennen zelf dat het zwaar overdreven wordt, maar ze moeten hun mond dichthouden.
    Tuurlijk, blijf lekker hangen in je complottheorie denken... Uiteraard ken je die.... Die wel en uiteraard geen mensen die ernstig ziek geworden zijn of overleden.... Denk je nou echt dat hoog opgeleide specialisten zich de mond laten snoeren? Dream on Betreffende vliegen ben ik het met je eens overigens...
  • 28 Sep 2020 om 15:17
    ...heel verhaal vak 411 blabla Zitten we niet op dit lage aantal doden omdat we al sinds maart maatregelen hebben? Aan de ene kant klagen dat het niet streng genoeg is (vakanties) en aan de andere kant zeggen dat het maar een paar doden zijn.
  • 28 Sep 2020 om 15:15
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:00
      Die josti van een rutte had het land nooit op vakantie moeten laten gaan naar andere landen. De vent die verantwoordelijk is voor deze mislukking ook nog een veer in zn reet duwen?
    Ik schreef..."eindelijk" ! En matig je taalgebruik ff ...josti!?
  • 28 Sep 2020 om 15:11
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:06
      Haha, als iedereen zich aan de geldende regels had gehouden was er veel minder aan de hand geweest. Meeste mensen zijn van mening dat regels voor iedereen gelden behalve voor hun. Enige dat je Rutte en co kunt verwijten is dat ze te hoge verwachtingen hadden van het eigen verantwoordelijkheidsgevoel van ons Nederlanders...
    Ja, met 300 personen in vliegtuig kun je wel afstand houden he? Ze hadden het land opzichzelf opslot moeten houden. Vakantie in eigen land, had hoop verpreiding en nieuwe infectie haarden gescheeld. Maar laat ze eerst maar eens betrouwbare test produceren. En even reeel he, waar hebben we het over 6 doden per dag? Waarvan meer dan de helft van de doden sowieso binnen afzienbare tijd zou gaan. Sterfcijfer is 0.2, van de griep is 0.17.. ken dokters uit het AMC, die er kennen zelf dat het zwaar overdreven wordt, maar ze moeten hun mond dichthouden.
  • 28 Sep 2020 om 15:08
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:06
      In Engeland, Spanje en Italië wordt ook zonder publiek gespeeld. Hier in Nederland hebben we het in ieder geval nog geprobeerd. Altijd met de wijzende vingertjes naar de overheid. Ik ben geen complotdenker. De regering doet het echt niet om het burgerpesten. Volksgezondheid (ook zonder directe bewijzen van buiten besmettingen) moet altijd voor gaan op een potje voetbal. Als aangetoond wordt dat er geen besmettingen plaats vinden in de buitenlucht dan is het een ander verhaal. Maar dat is nog niet bewezen. Volkomen terecht deze maatregel.
    Mee eens! En zelfs als dat bewezen wordt, mensen hebben niet het gezonde verstand om per gezin te reizen en gaan gewoon carpoolen
  • 28 Sep 2020 om 15:06
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:00
      Die josti van een rutte had het land nooit op vakantie moeten laten gaan naar andere landen. De vent die verantwoordelijk is voor deze mislukking ook nog een veer in zn reet duwen?
    Haha, als iedereen zich aan de geldende regels had gehouden was er veel minder aan de hand geweest. Meeste mensen zijn van mening dat regels voor iedereen gelden behalve voor hun. Enige dat je Rutte en co kunt verwijten is dat ze te hoge verwachtingen hadden van het eigen verantwoordelijkheidsgevoel van ons Nederlanders...
  • 28 Sep 2020 om 15:06
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:03
      Opmerking die er m.i. Op wijst dat jij zelf geen verantwoordelijkheid hebt voor een groep mensen. Erg ongenuanceerd..
    Heb geen verantwoordelijkheid voor Rutte nee, en al z'n makke schaapjes die alles maar slikken wat die man doet. Dit klote kabinet had gewoon moeten ploffen, maar Grappenhaus heeft geen ballen.
  • 28 Sep 2020 om 15:06
    In Engeland, Spanje en Italië wordt ook zonder publiek gespeeld. Hier in Nederland hebben we het in ieder geval nog geprobeerd. Altijd met de wijzende vingertjes naar de overheid. Ik ben geen complotdenker. De regering doet het echt niet om het burgerpesten. Volksgezondheid (ook zonder directe bewijzen van buiten besmettingen) moet altijd voor gaan op een potje voetbal. Als aangetoond wordt dat er geen besmettingen plaats vinden in de buitenlucht dan is het een ander verhaal. Maar dat is nog niet bewezen. Volkomen terecht deze maatregel.
  • 28 Sep 2020 om 15:03
    • Quote van 28 Sep 2020 om 15:00
      Die josti van een rutte had het land nooit op vakantie moeten laten gaan naar andere landen. De vent die verantwoordelijk is voor deze mislukking ook nog een veer in zn reet duwen?
    Opmerking die er m.i. Op wijst dat jij zelf geen verantwoordelijkheid hebt voor een groep mensen. Erg ongenuanceerd..
  • 28 Sep 2020 om 15:02
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Yep, en waarschijnlijk alle amdere uitwedstrijden dit seizoen. En thuis....
  • 28 Sep 2020 om 15:02
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:50
      Er is nog niemand in de buitenlucht besmet geraakt, of je moet elkaar al vol en direct in het gezicht hoesten
    Mensen carpoolen wel samen naar het stadion, besmettingen hoeven niet alleen op de tribune plaats te vinden
  • 28 Sep 2020 om 15:02
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:27
      Dit zat er aan te komen, aan ons heeft het niet gelegen. Bovendien zei Cees laatst nog dat het toelaten van supporters de club meer geld kost dan dat het oplevert, dus dat probleem is nu ook opgelost ;-)
    Achja, volgens de geruchten valt nu de helft van de BVO's om. Waaronder onze club.
  • 28 Sep 2020 om 15:01
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:25
      Feyenoord en willem 2 bedankt, bij heerenveen was gewoon alles goed geregeld, maar daar blijkbaar niet.
    Belachelijk om met vinger te wijzen. Bij ons was zaterdag het volkslied ook weer te horen.... Dus kwestie van de pot verwijt de ketel....
  • 28 Sep 2020 om 15:00
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:25
      Hé hé...eindelijk durft Rutte en co eens hard op te treden in nl...zal een keer tijd worden met duizenden besmettingen per keer het gaat glad de verkeerde kant op zo!
    Die josti van een rutte had het land nooit op vakantie moeten laten gaan naar andere landen. De vent die verantwoordelijk is voor deze mislukking ook nog een veer in zn reet duwen?
  • 28 Sep 2020 om 15:00
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:50
      Er is nog niemand in de buitenlucht besmet geraakt, of je moet elkaar al vol en direct in het gezicht hoesten
    Zie opm. hieronder...
  • 28 Sep 2020 om 15:00
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:50
      Er is nog niemand in de buitenlucht besmet geraakt, of je moet elkaar al vol en direct in het gezicht hoesten
    Zie opm. hieronder...
  • 28 Sep 2020 om 14:59
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:31
      Dit zou echt enorm triest zijn van het kabinet. Ik zie ook dat het aantal besmettingen ernstig toe neemt maar hoeveel daarvan vinden er plaats in het stadion? Dat ligt onder de 5% van alle besmettingen. Stadions voeren een uitstekend beleid en doen ontzettend hun best. Publiek verbieden in stadions is echt zinloos om besmettingen tegen te gaan..
    Waar haal je die kennis vandaan? En overigens: alle kleine beetjes helpen. Pakket van maatregelen is altijd discutabel, maar er moet wel íets gebeuren. Wedstrijden thuis voor de buis kijken is iig iets wat je op moet kunnen brengen. Er zijn aanmerkelijk lastiger maatregelen die voor die betrokken aanmerkelijk meer impact hebben.
  • 28 Sep 2020 om 14:50
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:27
      Man o man ...vergeten hoeveel mensen er zijn gestorven in maart , april, mei? "Symboolpolitiek" ? ...realisme zul je bcdoelen.
    Er is nog niemand in de buitenlucht besmet geraakt, of je moet elkaar al vol en direct in het gezicht hoesten
  • 28 Sep 2020 om 14:50
    Was te verwachten en over de hele linie ook wel eigen schuld, dikke bult. Oo zo grote schaal is het fedrag rn de discipine verslechterd dat het kabinet niet meer kan hopen op eigen verantwoordelijkheid. Dat kunnen we namelijk niet aan in dit land. En gezien de razendsnel oplopende aantallen besmettingen moest er wat gebeuren. Neemt niet weg dat het balen is en dat ik had gehoopt op beloning voor de goede wil bij clubs als de onze. Al klopt het dat heel veel mensen ook geen benul hebben hoe ze zich moeten gedragen.
  • 28 Sep 2020 om 14:46
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:36
      Nu meteen de competitie ook maar beëindigen. Dan zijn we landskampioen!
    Ajax staat o.b.v. alfabet bovenaan, dus geen kampioen..maar wel europees voetbal!
  • 28 Sep 2020 om 14:46
    Ik vermoed dat dit besluit ertoe leidt dat er geen veldspelers meer bij gaan komen (ik hoop nog op een degelijke back-up voor Mulder, maar de vijver aan transfervrije doelmannen is helaas beperkt). Spelers voor de diepte aantrekken met dito vergoeding (een jongen van het kaliber Halilovic huren is ook niet gratis) zou als de inkomsten nog verder teruglopen behoorlijk risicovol zijn.
  • 28 Sep 2020 om 14:44
    Deze maatregel wordt vast onder een kapstok gehangen van meerdere maatregelen. Maar voor de mensen die Feyenoord of Willem 2 de schuld geven, wij hebben hier zelf ook schuld aan.
    Ik ben zaterdag ook in het stadion geweest, mijn ervaring: - mensen gaan in de omloop lekker in de looproute's staan babbelen, kijken je raar aan als je vraagt of je passeren mag. - mensen gaan dicht op elkaar zitten en vrienden wenken dat er nog veel plaats in het vak is, daarna lekker bij elkaar zitten. - Zingen etc.
    Positief:- Blikjes drinken- Catering op de tribune
    Tijdens de wedstrijd zei ik tegen mijn maat, ik zou er niet raar van opkijken als dit onze eerste en laatste wedstrijd is dit seizoen. Komt toch nog eens een voorspelling uit (helaas heb ik dat geluk niet in de TOTO).
  • 28 Sep 2020 om 14:36
    Nu meteen de competitie ook maar beëindigen. Dan zijn we landskampioen!
  • 28 Sep 2020 om 14:35
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:32
      Nu het amateurvoetbal er nog uit kijken volgend jaar wel weer hoe het komt
    Dat overleef ik echt niet als ik zelf ook niet meer mag voetballen. (Oke ik overleef wel, maar zal zeer depressief worden) Maar ik geloof er niks van dat al die besmettingen uit stadions komen of voetbalvelden. Wellicht wel de kantines en feestjes en misschien het OV.
  • 28 Sep 2020 om 14:32
    Hier kon je op wachten. Weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het is mede aan het kabinet zelf te danken dat ze nu pas veel en veel te laat ingrijpen en na 7 maanden de testcapaciteit nog steeds niet op orde hebben, dat het nu weer zo uit de hand loopt.
  • 28 Sep 2020 om 14:32
    Nu het amateurvoetbal er nog uit kijken volgend jaar wel weer hoe het komt
  • 28 Sep 2020 om 14:31
    Dit zou echt enorm triest zijn van het kabinet. Ik zie ook dat het aantal besmettingen ernstig toe neemt maar hoeveel daarvan vinden er plaats in het stadion? Dat ligt onder de 5% van alle besmettingen. Stadions voeren een uitstekend beleid en doen ontzettend hun best. Publiek verbieden in stadions is echt zinloos om besmettingen tegen te gaan..
  • 28 Sep 2020 om 14:31
    Goeie grap, slaat werkelijk helemaal nergens op! Lekker in de buitenlucht, en een prima doorstroom van bezoekers. Puur gejank en bangmakerij.
  • 28 Sep 2020 om 14:29
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:25
      Gek
    Gek ? ...ook de vorige golf dierbaren verloren aan die (K) ziekte!!?
  • 28 Sep 2020 om 14:27
    Dit zat er aan te komen, aan ons heeft het niet gelegen. Bovendien zei Cees laatst nog dat het toelaten van supporters de club meer geld kost dan dat het oplevert, dus dat probleem is nu ook opgelost ;-)
  • 28 Sep 2020 om 14:27
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:21
      Onnozele symboolpolitiek
    Man o man ...vergeten hoeveel mensen er zijn gestorven in maart , april, mei? "Symboolpolitiek" ? ...realisme zul je bcdoelen.
  • 28 Sep 2020 om 14:26
    Ga dan Feyenoord en Willem 2 straffen
  • 28 Sep 2020 om 14:26
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:25
      Feyenoord en willem 2 bedankt, bij heerenveen was gewoon alles goed geregeld, maar daar blijkbaar niet.
    Willem 2 kwam door de burgemeester, 2e wedstrijd van Feyenoord ging goed
  • 28 Sep 2020 om 14:25
    Feyenoord en willem 2 bedankt, bij heerenveen was gewoon alles goed geregeld, maar daar blijkbaar niet.
  • 28 Sep 2020 om 14:25
    • Quote van 28 Sep 2020 om 14:25
      Hé hé...eindelijk durft Rutte en co eens hard op te treden in nl...zal een keer tijd worden met duizenden besmettingen per keer het gaat glad de verkeerde kant op zo!
    Gek
  • 28 Sep 2020 om 14:25
    Hé hé...eindelijk durft Rutte en co eens hard op te treden in nl...zal een keer tijd worden met duizenden besmettingen per keer het gaat glad de verkeerde kant op zo!
  • 28 Sep 2020 om 14:23
    Dit is puur te danken aan Willem II.
  • 28 Sep 2020 om 14:21
    Onnozele symboolpolitiek
  • 28 Sep 2020 om 14:20
    Nou bedankt Feyenoord.
zondag 1 november 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›