Zaal verklapt: ''Kreeg zelfs een Ajax-shirt met mijn naam erop''

11
Zaal verklapt: ''Kreeg zelfs een Ajax-shirt met mijn naam erop''

Timo Zaal heeft het uitstekend naar zijn zin bij SC Heerenveen. De talentvolle centrumverdediger, die in februari een contract tot medio 2023 tekende bij de club uit Friesland, stond echter ook hoog op het verlanglijstje van Ajax.

"Ik had de keuze tussen Ajax en SC Heerenveen, daar heb ik best een tijd over getwijfeld", verklapt hij in gesprek met Feanfan. "Ik wil zo snel mogelijk bij een eerste elftal komen en ik denk dat dat bij Heerenveen het snelst mogelijk is. Als daarna het moment goed is, kan ik de volgende stap maken", aldus Zaal.

De interesse van de club uit Amsterdam was echter wel serieus. "Ik was thuis toen ik werd gebeld dat Ajax ook interesse had", blikt hij terug. "Ik ben drie keer bij De Toekomst geweest om met ze in gesprek te gaan. Daar kreeg ik een rondleiding en verschillende gesprekken. Op het eind kreeg ik zelfs een Ajax-shirt met mijn naam erop", vertelt Zaal. 

Hij heeft echter een duidelijk toekomstbeeld voor ogen. "Na Heerenveen hoop ik nog een mooie stap te maken in Nederland. Daarna zou ik graag naar Engeland willen", vervolgt hij. "Bij Ajax hadden ze ook al tegen mij gezegd dat ze op me zouden blijven letten en als ik me zou bedenken kan ik altijd bellen. Dus die lijntjes zijn er nog", besluit Zaal. 

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Sep 2020 om 19:48
    • Quote van 24 Sep 2020 om 12:22
      Neem je tijd Timo! Pierie ging een jaar te vroeg...
    Precies! En Botman bewijst dat je je hier ook prima kunt ontwikkelen!
  • 24 Sep 2020 om 19:46
    • Quote van 24 Sep 2020 om 15:45
      Dan hoop ik ook maar dat ze regelmatig de kans krijgen. Niks mis mee
    Precies, laat ze maar minuten maken. Nu met 5 wissels is dat een prima optie!
  • 24 Sep 2020 om 18:20
    Wat moet je dan sterk in je schoenen staan! Al die verleidingen te weerstaan..
  • 24 Sep 2020 om 18:18
    • Quote van 24 Sep 2020 om 12:33
      Brrr..... shirt maar gauw gebruiken waar het 't geschikt voor is. de bilnaad schoonvegen.
    Ja haha
  • 24 Sep 2020 om 17:34
    • Quote van 24 Sep 2020 om 12:33
      Brrr..... shirt maar gauw gebruiken waar het 't geschikt voor is. de bilnaad schoonvegen.
    Ik hoopte ook te lezen dat deze ritueel verbrandt was.. Helaas ;)
  • 24 Sep 2020 om 15:45
    • Quote van 24 Sep 2020 om 12:38
      Het is in ieder geval positief dat de grootste talenten van Heerenveen die door Ajax zijn benaderd (Van der Heide, Zaal en Boerhout) voor het perspectief kiezen bij Heerenveen. Zou zonde zijn om zulke jongens kwijt te raken.
    Dan hoop ik ook maar dat ze regelmatig de kans krijgen. Niks mis mee
  • 24 Sep 2020 om 14:06
    • Quote van 24 Sep 2020 om 12:38
      Het is in ieder geval positief dat de grootste talenten van Heerenveen die door Ajax zijn benaderd (Van der Heide, Zaal en Boerhout) voor het perspectief kiezen bij Heerenveen. Zou zonde zijn om zulke jongens kwijt te raken.
    Zegt ook genoeg over hun instelling. Slimme jongens zijn het.
  • 24 Sep 2020 om 13:55
    • Quote van 24 Sep 2020 om 12:38
      Het is in ieder geval positief dat de grootste talenten van Heerenveen die door Ajax zijn benaderd (Van der Heide, Zaal en Boerhout) voor het perspectief kiezen bij Heerenveen. Zou zonde zijn om zulke jongens kwijt te raken.
    Absoluut. Deze jongens moet je koesteren.
  • 24 Sep 2020 om 12:38
    Het is in ieder geval positief dat de grootste talenten van Heerenveen die door Ajax zijn benaderd (Van der Heide, Zaal en Boerhout) voor het perspectief kiezen bij Heerenveen. Zou zonde zijn om zulke jongens kwijt te raken.
  • 24 Sep 2020 om 12:33
    Brrr..... shirt maar gauw gebruiken waar het 't geschikt voor is. de bilnaad schoonvegen.
  • 24 Sep 2020 om 12:22
    Neem je tijd Timo! Pierie ging een jaar te vroeg...