''Als het op dat soort dingen aankomt, ben ik een schijterd''

6
''Als het op dat soort dingen aankomt, ben ik een schijterd''

Joey Veerman heeft het nog altijd uitstekend naar zijn zin bij SC Heerenveen. De aanvallende middenvelder, die volgens diverse 'kenners' niet zou misstaan bij Ajax, PSV of Feyenoord, baalt echter wel dat hij elke week een coronatest moet doen. 

"Als het op dat soort dingen aankomt, ben ik een schijterd", verklapt hij in gesprek met Feanfan. "Het staafje waarmee de test wordt afgenomen gaat via je neus ver naar binnen. Dat voelt niet lekker. Het gevoel is echt niet normaal. Elke week heb ik er weer zenuwen voor", aldus Veerman.

Hij snapt dat de coronaregels voor de supporters soms ook lastig zijn. "Het is denk ik onmogelijk dat je niet mag juichen voor je team", vervolgt hij. "Dat hebben we nu al een paar keer meegemaakt. Voetbal is emotie, dat kun je niet weghalen bij de mensen. Dan moet je helemaal zonder publiek gaan spelen, want dat gaat toch niet goed", besluit Veerman. 

6 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Sep 2020 om 19:58
    • Quote van 24 Sep 2020 om 15:35
      Eens, hij wordt ook veel te veel gehypet. Hij moet en kan nog veel verbeteren. Een mooie pass geven is mooi maar er komt echt meer bij kijken. Hij is nog niet toe aan een topclub.
    Eerst maar eens een (half) seizoen constantly spelen. t Gaat wel heel hard zo
  • 24 Sep 2020 om 16:19
    Het is echt een fantastische voetballer en we moeten ons gelukkig prijzen dat wij deze speler in actie mogen zien in ons shirt, maar er kunnen echt nog wel een hoop dingen beter inderdaad. Wat dat betreft zeker goed (ook voor hem) als hij nog een jaartje blijft. Hij gelooft soms voor mijn gevoel ook iets teveel in zichzelf en daardoor kan die misschien nog wel eens hard vallen als hij te snel de stap maakt. Vooral verdedigend laat hij nog wel een aantal steken vallen en zijn er nog stappen te maken voordat hij ook wat dat betreft naar de top zou kunnen. Aan de andere kant, als hij dat óók nog perfect zou doen, had hij nooit bij Heerenveen gespeeld.
  • 24 Sep 2020 om 16:19
    Het is echt een fantastische voetballer en we moeten ons gelukkig prijzen dat wij deze speler in actie mogen zien in ons shirt, maar er kunnen echt nog wel een hoop dingen beter inderdaad. Wat dat betreft zeker goed (ook voor hem) als hij nog een jaartje blijft. Hij gelooft soms voor mijn gevoel ook iets teveel in zichzelf en daardoor kan die misschien nog wel eens hard vallen als hij te snel de stap maakt. Vooral verdedigend laat hij nog wel een aantal steken vallen en zijn er nog stappen te maken voordat hij ook wat dat betreft naar de top zou kunnen. Aan de andere kant, als hij dat óók nog perfect zou doen, had hij nooit bij Heerenveen gespeeld.
  • 24 Sep 2020 om 15:35
    • Quote van 24 Sep 2020 om 14:16
      Joey speelde goed tegen fortuna maar kreeg ook ontzettend veel ruimte om zijn passes te geven op de continu lopende aanvallers die hem daarmee goed lieten voetballen. Verdedigend liet hij vooral in de 2e helft steken vallen waardoor er geen grip was op het middenveld. Hij stond vaak te ver van smeets en tekie af, liet zijn man weg lopen en verloor duels. Dus zo goed vond ik het niet.misschien ben ik de enige maar de hype gaat wat ver.
    Eens, hij wordt ook veel te veel gehypet. Hij moet en kan nog veel verbeteren. Een mooie pass geven is mooi maar er komt echt meer bij kijken. Hij is nog niet toe aan een topclub.
  • 24 Sep 2020 om 14:16
    Joey speelde goed tegen fortuna maar kreeg ook ontzettend veel ruimte om zijn passes te geven op de continu lopende aanvallers die hem daarmee goed lieten voetballen. Verdedigend liet hij vooral in de 2e helft steken vallen waardoor er geen grip was op het middenveld. Hij stond vaak te ver van smeets en tekie af, liet zijn man weg lopen en verloor duels. Dus zo goed vond ik het niet.misschien ben ik de enige maar de hype gaat wat ver.
  • 24 Sep 2020 om 13:58
    En toch hebben we het zelf in de hand , ons een beetje inhouden dan kunnen er tenminste weer supporters op de tribune , lijkt me voor de spelers ook leuker.Doe je het niet dan loop je de kans dat alles weer wordt afgeschaald en dat de burgemeester de toeschouwers verbiedt , zoals waarmee in Rotterdam al wordt gedreigd. Ik ben er zaterdag gelukkig weer bij.
zondag 1 november 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›