Koopman wijst op coronavirus: ''Wij houden ons hart wel vast''

15
Koopman wijst op coronavirus: ''Wij houden ons hart wel vast''

SC Heerenveen neemt het zaterdagavond in het Abe Lenstra Stadion op tegen VVV-Venlo en de Friezen laten in totaal 6.500 supporters toe. Dat is een stuk meer dan tegen Willem II, want toen waren er 'slechts' 4.000 fans welkom. 

Commercieel manager Martin Koopman geeft tekst en uitleg. "We willen zo goed mogelijk de veiligheid in ogenschouw houden", vertelt hij op de website van Omrop Fryslân. "We hebben elke week een evaluatie gedaan, daarin hebben we gezien dat we toch een heel laag percentage benutten van de mogelijkheden benutten met alle veiligheidsmaatregelen", aldus Koopman.

"Dus dat geeft ons de ruimte om iets op te schalen naar 6.500 mensen het komende duel. Met de eerste oefenwedstrijd zijn we begonnen met 700 mensen in het stadion", blikt hij terug. "Dat was ook om uit te proberen hoe het met de looproutes en dergelijke zou gaan. Iedereen hield zich keurig aan de regels. Bij de tweede wedstrijd hebben we het opgeschroefd naar 2.000 man en vervolgens zijn we naar 4.000 man gegaan. Maar daarmee zaten we slechts op 15 procent van het totaal", legt Koopman uit.

"Dat is zonde, zeker als er meer mogelijkheden zijn. Met de huidige protocolregels vanuit de KNVB en in goed overleg met de Veiligheidsregio schroeven we het op naar zo'n 25 procent aanstaande zaterdag", vervolgt de bestuurder, die ook wijst op de inkomsten. "Dat het een hele uitdaging is om het financieel interessant te maken, dat is voor elke betaalde voetbalclub aan de orde. Iedereen wil een vol stadion, maar met zoals het virus zich nu ontwikkeld houden wij ons hart wel vast", besluit Koopman.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Sep 2020 om 12:00
    • Quote van 25 Sep 2020 om 00:25
      Omdat het niet gewoon is om niet veilige mondkapjes als wél veilig te gebruiken?
    Niet-medische mondkapjes kunnen wel een waarschuwend effect hebben.
  • 25 Sep 2020 om 08:29
    Gosteravond in Tilburg ook weer foute boel met supporters. Dat is dus straks einde wedstrijdbezoek... klote
  • 25 Sep 2020 om 00:25
    • Quote van 24 Sep 2020 om 19:40
      Waarom stellen ze niet gwn een mondkapjesplicht in de stadions?
    Omdat het niet gewoon is om niet veilige mondkapjes als wél veilig te gebruiken?
  • 25 Sep 2020 om 00:16
    • Quote van 24 Sep 2020 om 20:24
      Precies !!
    1,50 meter is goed genoeg
  • 24 Sep 2020 om 22:29
    • Quote van 24 Sep 2020 om 22:28
      Ejuke kon ook naar Lazio Roma.. hoop dat Hauge ook zo verstandig is om eerst naar Heerenveen te gaan.
    Wordt nu vreselijk opgehypet op insta door Haaland en 433.... Die komt dus echt niet zoals Kevindj al zei naar ons.....
  • 24 Sep 2020 om 22:28
    • Quote van 24 Sep 2020 om 21:33
      Heb je zijn statistieken bij Bodo gezien? Als je het dus óók tegen AC Milan laat zien (en dus niet alleen op het niveau van Noorwegen), zijn er echt wel meer kapers op de kust die meer kunnen bieden dan Heerenveen kan.
    Ejuke kon ook naar Lazio Roma.. hoop dat Hauge ook zo verstandig is om eerst naar Heerenveen te gaan.
  • 24 Sep 2020 om 21:48
    Maait nu overigens ook nog een balletje van een meter of 25 in de kruising.
  • 24 Sep 2020 om 21:44
    Goaltje Hauge
  • 24 Sep 2020 om 21:33
    • Quote van 24 Sep 2020 om 21:05
      Omdat hij een assist geeft?
    Heb je zijn statistieken bij Bodo gezien? Als je het dus óók tegen AC Milan laat zien (en dus niet alleen op het niveau van Noorwegen), zijn er echt wel meer kapers op de kust die meer kunnen bieden dan Heerenveen kan.
  • 24 Sep 2020 om 21:05
    • Quote van 24 Sep 2020 om 20:48
      Off: Hauge heeft inmiddels ook alweer een assist te pakken, en vandaag tegen AC Milan. Die moeten we zo langzamerhand maar uit ons hoofd gaan zetten, denk ik.
    Omdat hij een assist geeft?
  • 24 Sep 2020 om 20:48
    Off: Hauge heeft inmiddels ook alweer een assist te pakken, en vandaag tegen AC Milan. Die moeten we zo langzamerhand maar uit ons hoofd gaan zetten, denk ik.
  • 24 Sep 2020 om 20:38
    • Quote van 24 Sep 2020 om 19:29
      Regionaal instellen van maatregelen lijkt zo logisch en rechtvaardig. De druk om de regionaal afgekondigde maatregelen lamdelijk te maken wordt sterker. Dan zouden we hier in de regio ook lijden onder het slechtere gedrag elders.
    Grappig, en dan te bedenken dat er heel veel mensen uit de Randstad een seizoen kaart hebben van sc Heerenveen...
  • 24 Sep 2020 om 20:24
    • Quote van 24 Sep 2020 om 19:40
      Waarom stellen ze niet gwn een mondkapjesplicht in de stadions?
    Precies !!
  • 24 Sep 2020 om 19:40
    Waarom stellen ze niet gwn een mondkapjesplicht in de stadions?
  • 24 Sep 2020 om 19:29
    Regionaal instellen van maatregelen lijkt zo logisch en rechtvaardig. De druk om de regionaal afgekondigde maatregelen lamdelijk te maken wordt sterker. Dan zouden we hier in de regio ook lijden onder het slechtere gedrag elders.