BREAKING | 'Espejord na half seizoen alweer weg uit Heerenveen'

28
BREAKING | 'Espejord na half seizoen alweer weg uit Heerenveen'

Runar Espejord vertrekt na een half seizoen alweer bij SC Heerenveen. De Noorse spits komt tot de winterstop op huurbasis te spelen bij zijn oude club Tromsø IL. Dat weet Voetbal International te melden. 

Espejord maakte afgelopen winter de overstap van Tromsø IL naar SC Heerenveen. De Noorse aanvaller kampte sinds zijn komst naar Friesland vooral met blessures, maar wist ook in zijn fitte periodes weinig indruk te maken. Scoren deed hij eveneens niet. 

Nu keert Espejord na een half seizoen terug naar Noorwegen. De 24-jarige aanvaller wordt voor een half jaar uitgeleend. Volgens Voetbal International heeft Tromsø IL geen koopoptie in het huurcontract bedongen. Dit betekent dat Espejord na de winterstop zo goed als zeker terugkeert in Friesland. 

28 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Sep 2020 om 11:05
    • Quote van 22 Sep 2020 om 10:54
      Gaat hem niet worden. Deze knaap is gewogen en niet fit/goed genoeg bevonden. Gewoon verder kijken.
    Als dat zo zou zijn, was die wel verkocht. Ik vind dit prima gehandeld laat rein smit op deze manier maar leren van Henk
  • 22 Sep 2020 om 10:57
    Skovgaard komt zeker ook binnenkort weer terug, heb geen idee of ie daar basis is.
  • 22 Sep 2020 om 10:54
    • Quote van 22 Sep 2020 om 09:38
      Goede zet om espjord te verhuren. Lekker bij zijn oude club weer aan zijn fitheid en vertrouwen werken en dan na de winterstop voor zijn 2de kans gaan
    Gaat hem niet worden. Deze knaap is gewogen en niet fit/goed genoeg bevonden. Gewoon verder kijken.
  • 22 Sep 2020 om 10:37
    • Quote van 21 Sep 2020 om 22:28
      Espejord sluit in januari normaal gesproken weer aan bij de selectie. Wellicht een spits huren voor komende half jaar.
    Het komende half jaar duurt nog maar 3 maanden. Laat hem inderdaad ritme opdoen en voor een tweede kans gaan in januari.
  • 22 Sep 2020 om 09:38
    Goede zet om espjord te verhuren. Lekker bij zijn oude club weer aan zijn fitheid en vertrouwen werken en dan na de winterstop voor zijn 2de kans gaan
  • 22 Sep 2020 om 06:39
    • Quote van 21 Sep 2020 om 22:42
      Veerman heeft geen 1,5 - 2 miljoen gekost
    Hoe kom je daarbij? Het lijkt mij namelijk ook vrij onwaarschijnlijk
  • 21 Sep 2020 om 23:48
    • Quote van 21 Sep 2020 om 22:28
      Espejord sluit in januari normaal gesproken weer aan bij de selectie. Wellicht een spits huren voor komende half jaar.
    Ideale kans om juist een jongen aan te trekken die er nu nog niet klaar voor is om basis te spelen, maar straks wel. Eventueel ook voor op de vleugels, zoals Karlsson die ook overal uit de voeten kon, maar dan minder ver (en minder duur).
  • 21 Sep 2020 om 23:39
    • Quote van 21 Sep 2020 om 21:37
      Volgens mij ken je Isak nog wel, speelde een jaartje bij Willem 2. Niemand had hier over gehoord. Isak speelde destijds onopvallend bij Dortmund
    Eh.. Isak stond in Zweden bekend als ‘de nieuwe Ibra’ ik heb hem iig aantal keer gezien en behoorlijk onder de indruk. Ajax is ook naar hem wezen kijken en wilde aanbieding doen. Isak koos voor Dortmund. Had m geweldige optie voor Heerenveen gevonden. De ‘Tomassons’ van deze wereld komen niet meer naar ons maar koud kunstje om id gaten te houden waar ze wel terecht komen en of ze op een dood spoor komen te zitten. Ga er echt vanuit dat Hamstra dat ook doet.
  • 21 Sep 2020 om 22:42
    • Quote van 21 Sep 2020 om 22:11
      En dan weer zeiken dat Hamstra iedereen huurt? Prima als ze denken dat Rein Smit er volgend jaar wel klaar voor is hoor, maar wat Waldpyk al zegt: dat soort jongens worden nu voor miljoenen door Europese topclubs gehaald. En een spits uit de 2. Bundesliga komt echt niet bankzitten achter Veerman. Daar verdient ie in Duitsland veel te lekker voor en bij ons niet genoeg. Hoeveel van die Ejuke miljoenen zouden er trouwens nog over zijn. Ik heb ergens (VI?) gelezen dat Hamstra zo'n 5 miljoen kan inzetten voor transfers. Zo'n 3 miljoen zou al op zijn gegaan aan Veerman en onze Pool, plus misschien iets aan huursommen/tekengeld/zaakwaarnemers kosten. Dan wil Heerenveen nog heel graag Hauge halen in de winter, een speler die elk weekend er alles aan doet om zijn waarde te verhogen. Dus hoeveel heb je nu dan nog te besteden als je Hauge graag wilt? Ik denk net genoeg om die tweede keeper te halen, maar dan is de koek wel weer op, vermoed ik zo.
    Veerman heeft geen 1,5 - 2 miljoen gekost
  • 21 Sep 2020 om 22:28
    • Quote van 21 Sep 2020 om 22:20
      Ik hoop niet dat Hamstra nu het risico gaat lopen om alleen met Veerman en Smit verder te gaan. Een blessure van Veerman en je hebt weer je spitsenprobleem van afgelopen seizoen terug. Had je trouwens met Espejord dan ook gehad;). Nee haal er aub een spits voor de breedte bij.
    Espejord sluit in januari normaal gesproken weer aan bij de selectie. Wellicht een spits huren voor komende half jaar.
  • 21 Sep 2020 om 22:20
    Ik hoop niet dat Hamstra nu het risico gaat lopen om alleen met Veerman en Smit verder te gaan. Een blessure van Veerman en je hebt weer je spitsenprobleem van afgelopen seizoen terug. Had je trouwens met Espejord dan ook gehad;). Nee haal er aub een spits voor de breedte bij.
  • 21 Sep 2020 om 22:11
    • Quote van 21 Sep 2020 om 21:37
      Volgens mij ken je Isak nog wel, speelde een jaartje bij Willem 2. Niemand had hier over gehoord. Isak speelde destijds onopvallend bij Dortmund
    En dan weer zeiken dat Hamstra iedereen huurt? Prima als ze denken dat Rein Smit er volgend jaar wel klaar voor is hoor, maar wat Waldpyk al zegt: dat soort jongens worden nu voor miljoenen door Europese topclubs gehaald. En een spits uit de 2. Bundesliga komt echt niet bankzitten achter Veerman. Daar verdient ie in Duitsland veel te lekker voor en bij ons niet genoeg. Hoeveel van die Ejuke miljoenen zouden er trouwens nog over zijn. Ik heb ergens (VI?) gelezen dat Hamstra zo'n 5 miljoen kan inzetten voor transfers. Zo'n 3 miljoen zou al op zijn gegaan aan Veerman en onze Pool, plus misschien iets aan huursommen/tekengeld/zaakwaarnemers kosten. Dan wil Heerenveen nog heel graag Hauge halen in de winter, een speler die elk weekend er alles aan doet om zijn waarde te verhogen. Dus hoeveel heb je nu dan nog te besteden als je Hauge graag wilt? Ik denk net genoeg om die tweede keeper te halen, maar dan is de koek wel weer op, vermoed ik zo.
  • 21 Sep 2020 om 21:48
    • Quote van 21 Sep 2020 om 21:37
      Volgens mij ken je Isak nog wel, speelde een jaartje bij Willem 2. Niemand had hier over gehoord. Isak speelde destijds onopvallend bij Dortmund
    Ja, die daarvoor voor miljoenen was weggehaald uit Stockholm.

    Na Ejuke heeft men echt wel centen om wat te doen trouwens. Een aanvaller erbij die ook aan de buitenkant zou kunnen spelen, dat zou zeker welkom zijn.
  • 21 Sep 2020 om 21:37
    • Quote van 21 Sep 2020 om 20:35
      Even shoppen in de Tweede Bundesliga, waar we net de spits van de nummer 14 voor 1,5 miljoen en een goed salaris weg hebben geplukt. Daar heeft Heerenveen inderdaad wel de centen voor. Echt, het gebrek aan realisme hier onder de reageerders vind ik echt stuitend soms.
    Volgens mij ken je Isak nog wel, speelde een jaartje bij Willem 2. Niemand had hier over gehoord. Isak speelde destijds onopvallend bij Dortmund
  • 21 Sep 2020 om 21:27
    • Quote van 21 Sep 2020 om 20:28
      Ik denk dat je dan prima met 2 aanvallers kan spelen. Overigens heb je met Llanez ook een aanvallend ingestelde speler en zou je dus prima verschillende mogelijkheden hebbenz
    Dat zou echt een countertactiek zijn haha. Niet eens gek hoor, met een valse spits spelen, half vanaf middenveld. Prima alternatief voor een poosje. Transfermarkt is zo weer open halverwege, kijken we dan verder.
  • 21 Sep 2020 om 20:48
    Is er al wat bekend over Hauge? Ik zou trouwens Joel Zwarts halen die kan ook spits.
  • 21 Sep 2020 om 20:35
    • Quote van 21 Sep 2020 om 20:19
      Als Henk wegvalt heb je wel een probleem. Rein Smit is nog lang niet zover. Zou even in de tweede Bundesliga shoppen, of loopt er een spits rond in de KKD
    Even shoppen in de Tweede Bundesliga, waar we net de spits van de nummer 14 voor 1,5 miljoen en een goed salaris weg hebben geplukt. Daar heeft Heerenveen inderdaad wel de centen voor. Echt, het gebrek aan realisme hier onder de reageerders vind ik echt stuitend soms.
  • 21 Sep 2020 om 20:34
    Misschien is er al een nieuwe spits in de planning en mag Runar nu al makkelijk weg.
  • 21 Sep 2020 om 20:34
    • Quote van 21 Sep 2020 om 20:18
      Buitink nu maar halen, die is bij Vitesse 4e of 5e spits nu, zonde voor zo’n talent
    Die heeft nu wel zo vaak aangegeven voor zijn kans bij Vitesse te willen gaan en nooit door laten schemeren geïnteresseerd te zijn in Heerenveen.......moet je niet meer willen want met juiste gevoel zal je nooit slagen.
  • 21 Sep 2020 om 20:28
    • Quote van 21 Sep 2020 om 20:19
      Als Henk wegvalt heb je wel een probleem. Rein Smit is nog lang niet zover. Zou even in de tweede Bundesliga shoppen, of loopt er een spits rond in de KKD
    Ik denk dat je dan prima met 2 aanvallers kan spelen. Overigens heb je met Llanez ook een aanvallend ingestelde speler en zou je dus prima verschillende mogelijkheden hebbenz
  • 21 Sep 2020 om 20:24
    • Quote van 21 Sep 2020 om 20:12
      Denk niet dat er een spits bij gaat komen. We hebben Rein Smit en Henk Veerman. Daarnaast wissel je je aanvoerder niet zo snel, dus zal Henk niet gewisseld worden tenzij noodzakelijk.
    Afgelopen jaar wisselde JJ regelmatig onze aanvoerder Faik. Dus aanvoerder zijn wil niet zeggen dat je niet snel gewisseld wordt.
  • 21 Sep 2020 om 20:21
    • Quote van 21 Sep 2020 om 20:19
      Als Henk wegvalt heb je wel een probleem. Rein Smit is nog lang niet zover. Zou even in de tweede Bundesliga shoppen, of loopt er een spits rond in de KKD
    Omars Son van Excelsior heeft er in drie wedstrijden al 7 in liggen en zal niet al te duur zijn...
  • 21 Sep 2020 om 20:19
    • Quote van 21 Sep 2020 om 20:12
      Denk niet dat er een spits bij gaat komen. We hebben Rein Smit en Henk Veerman. Daarnaast wissel je je aanvoerder niet zo snel, dus zal Henk niet gewisseld worden tenzij noodzakelijk.
    Als Henk wegvalt heb je wel een probleem. Rein Smit is nog lang niet zover. Zou even in de tweede Bundesliga shoppen, of loopt er een spits rond in de KKD
  • 21 Sep 2020 om 20:18
    Buitink nu maar halen, die is bij Vitesse 4e of 5e spits nu, zonde voor zo’n talent
  • 21 Sep 2020 om 20:13
    Goed zo
  • 21 Sep 2020 om 20:12
    • Quote van 21 Sep 2020 om 20:08
      Dit betekend dat Hamstra een nieuwe spits moet zoeken. Ik denk aan een wat kleinere behendige jongen. Als alternatief voor de grote vent Henk Veerman. Misschien een Krooat ? Of een Servier ? Dat zijn vaak fijne voetballers.
    Denk niet dat er een spits bij gaat komen. We hebben Rein Smit en Henk Veerman. Daarnaast wissel je je aanvoerder niet zo snel, dus zal Henk niet gewisseld worden tenzij noodzakelijk.
  • 21 Sep 2020 om 20:08
    Dit betekend dat Hamstra een nieuwe spits moet zoeken. Ik denk aan een wat kleinere behendige jongen. Als alternatief voor de grote vent Henk Veerman. Misschien een Krooat ? Of een Servier ? Dat zijn vaak fijne voetballers.
  • 21 Sep 2020 om 20:06
    Lachwekkend
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›