Stadionspeaker roept Heerenveen-fans op: ''Een verhaaltje van gemaakt''

12
Stadionspeaker roept Heerenveen-fans op: ''Een verhaaltje van gemaakt''

Tijdens SC Heerenveen - Willem II afgelopen zaterdag kwam er een oproep van de stadionspeaker richting het thuispubliek. De boodschap? Of men de coronamaatregelen niet uit het oog wilde verliezen. 

De oproep kwam rond de tachtigste minuut, nadat speaker Andries Ophof een telefoontje kreeg van de veiligheidscoördinator van de club. "Ik heb er een klein verhaaltje van gemaakt. Zo van: 'Dames en heren, wilt u zorgen dat we ons aan de regels van de KNVB en het RIVM blijven houden? Zorg dat u niet te hard maar wel gepast juicht'."

"Ik heb ook verwezen naar de minister-president Rutte. En het werkte wel. Alleen toen ik in blessuretijd de man of the match bekendmaakte, en het eindsignaal klonk, toen ging het toch weer even los", besluit Ophof in gesprek met Trouw. Naast Heerenveen werd er ook bij FC Twente een oproep gedaan door de stadionspeaker.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Sep 2020 om 12:26
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:34
      Dus evenveel als bij ons terwijl ons stadion een keer zo groot is. Bij nac is de besmetting ook hoger dan in het noorden
    misschien komt dat dan wel omdat we ons hier beter aan de regels houden. Dat anderen door rood rijden wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen
  • 15 Sep 2020 om 12:20
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:35
      Podcast vind ik maar niks.
    Your loss, dan moet je ook maar accepteren dat je over dit soort dingen een stuk minder zult weten dan de mensen die wel luisteren. Ik heb iig weer met veel interesse geluisterd.
  • 15 Sep 2020 om 11:35
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:04
      Als je dit echt heel graag wilt weten, zou ik je aanraden om de Radio Camataru podcast van vandaag even terug te luisteren. De persoon die het aantal mensen oa bepaalt, Edward Jousma, legt het keurig en duidelijk uit waarom er voor een lage bezetting is gekozen. Jammer, maar een logisch verhaal. Werd ook duidelijk dat het er tegen VVV al (een stuk) meer zullen zijn.
    Podcast vind ik maar niks.
  • 15 Sep 2020 om 11:34
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:24
      Gaat om percentages. Het stadion van NAC is ook een stukje kleiner dan het onze.
      Hier de bezettingsgraad in % het afgelopen weekend:
      Sparta - Ajax 35,8%
      Emmen - VVV 27,9%
      FC Groningen - PSV 26,9%
      FC Twente - Fortuna 26,5%
      RKC - Vitesse 26,2%
      Heracles - ADO 22,4%
      PEC - Feyenoord 21,4%
      Heerenveen - Willem II 15,2%
    Dus evenveel als bij ons terwijl ons stadion een keer zo groot is. Bij nac is de besmetting ook hoger dan in het noorden
  • 15 Sep 2020 om 10:24
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:06
      Bij nac zatten gisteren maar 3843 toeschouwers.
    Gaat om percentages. Het stadion van NAC is ook een stukje kleiner dan het onze.
    Hier de bezettingsgraad in % het afgelopen weekend:
    Sparta - Ajax 35,8%
    Emmen - VVV 27,9%
    FC Groningen - PSV 26,9%
    FC Twente - Fortuna 26,5%
    RKC - Vitesse 26,2%
    Heracles - ADO 22,4%
    PEC - Feyenoord 21,4%
    Heerenveen - Willem II 15,2%
  • 15 Sep 2020 om 10:06
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:58
      Waarom bij heerenveen zo weinig supporters? Provincie met minste besmettingen. Groningen e.o. nac en andere clubs laten veel meer binben? Pinokkii Mark snap verband niet in zijn verhaal. Omroep was ook zeer slecht te verstaan hou het kort en duidelijk. Voetbal is emotie dat hou je niet tegen, Mark kent geen emoties
    Bij nac zatten gisteren maar 3843 toeschouwers.
  • 15 Sep 2020 om 10:04
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:58
      Waarom bij heerenveen zo weinig supporters? Provincie met minste besmettingen. Groningen e.o. nac en andere clubs laten veel meer binben? Pinokkii Mark snap verband niet in zijn verhaal. Omroep was ook zeer slecht te verstaan hou het kort en duidelijk. Voetbal is emotie dat hou je niet tegen, Mark kent geen emoties
    Als je dit echt heel graag wilt weten, zou ik je aanraden om de Radio Camataru podcast van vandaag even terug te luisteren. De persoon die het aantal mensen oa bepaalt, Edward Jousma, legt het keurig en duidelijk uit waarom er voor een lage bezetting is gekozen. Jammer, maar een logisch verhaal. Werd ook duidelijk dat het er tegen VVV al (een stuk) meer zullen zijn.
  • 15 Sep 2020 om 10:04
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:58
      Waarom bij heerenveen zo weinig supporters? Provincie met minste besmettingen. Groningen e.o. nac en andere clubs laten veel meer binben? Pinokkii Mark snap verband niet in zijn verhaal. Omroep was ook zeer slecht te verstaan hou het kort en duidelijk. Voetbal is emotie dat hou je niet tegen, Mark kent geen emoties
    Als je dit echt heel graag wilt weten, zou ik je aanraden om de Radio Camataru podcast van vandaag even terug te luisteren. De persoon die het aantal mensen oa bepaalt, Edward Jousma, legt het keurig en duidelijk uit waarom er voor een lage bezetting is gekozen. Jammer, maar een logisch verhaal. Werd ook duidelijk dat het er tegen VVV al (een stuk) meer zullen zijn.
  • 15 Sep 2020 om 10:02
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:15
      Hadden beter bij FC Groningen kunnen doen , wat een zooitje daar..
    Bij Groningen zaten er evenveel mensen in het stadion als voor de Corona.
  • 15 Sep 2020 om 09:58
    Waarom bij heerenveen zo weinig supporters? Provincie met minste besmettingen. Groningen e.o. nac en andere clubs laten veel meer binben? Pinokkii Mark snap verband niet in zijn verhaal. Omroep was ook zeer slecht te verstaan hou het kort en duidelijk. Voetbal is emotie dat hou je niet tegen, Mark kent geen emoties
  • 15 Sep 2020 om 09:53
    In andere stadions werd het zeker wel na geleefd,het is weer Heerenveen die op de vingers we Wordt getikt.
  • 15 Sep 2020 om 09:15
    Hadden beter bij FC Groningen kunnen doen , wat een zooitje daar..
zaterdag 26 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›