Hamstra verklaart slechte start voorbereiding: ''Dan worden we kwetsbaar''

22
Hamstra verklaart slechte start voorbereiding: ''Dan worden we kwetsbaar''

SC Heerenveen gaat mogelijk een zwaar seizoen tegemoet. De ploeg is redelijk uitgekleed en veel financiële opties voor versterkingen zijn er niet. Donderdagavond werd er op bezoek bij FC Utrecht wederom verloren: 4-1. 

Gerry Hamstra, technisch manager van Heerenveen, weet dat trainer Johnny Jansen het moet doen met een jonge en dunne selectie. "Onze kern van basisspelers is gewoon goed. Maar als die jongens een slechte dag hebben, worden we kwetsbaar. Dat hebben we gezien in het oefenduel met De Graafschap. We hebben veel jonge spelers met potentie, maar we kunnen van hen nog niet verwachten dat ze de kar trekken."

Mede door het gebrek aan ervaring binnen de selectie zet Heerenveen in op de komst van een aantal nieuwelingen. "Een keeper, een linker centrale verdediger, een aanvallende middenvelder en een spits", geeft Hamstra aan in gesprek met het Algemeen Dagblad. Voor de positie van centrale verdediger is Timo Letschert in beeld, zo meldde de Leeuwarder Courant donderdag

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Aug 2020 om 11:00
    • Quote van 21 Aug 2020 om 10:10
      Waarom is Faik eigenlijk verkocht.
    Salarishuis naar beneden brengen. Andere reden is er niet.
  • 21 Aug 2020 om 10:10
    Waarom is Faik eigenlijk verkocht.
  • 21 Aug 2020 om 10:01
    Ejuke is één van de spelers die een goal kan maken maar hij wordt gedekt door twee/ drie man, niemand van de spelers loopt toe om hem te helpen en dan is het gevaar “ Ejuke” al weer verdwenen.Hij is fysiek niet sterk en ik denk dat ze hem voor minder dan 10 miljoen moeten verkopen.We moeten wat meer fysiek inkopen want deze wedstrijd was weer kerels tegen jongetjes.
  • 21 Aug 2020 om 10:01
    Kan ik wel in mee gaan. Al denk ik ook wel eens: hoeveel voorzetten zou Van der Heide geven in vergelijking met Ejuke? Didns rendement was werkelijk beschamend gisteren. Zijn vertrek hoeft echt geen verzwakking te zijn. Maar daar gaat toch geen club meer dan een paar miljoen aan uitgeven?
  • 21 Aug 2020 om 09:26
    • Quote van 21 Aug 2020 om 09:23
      Helemaal mee eens. Smit is zelfs al verder dan Odgaard. Die liet elk balletje van zijn voet springen terwijl Smit de bal gewoon aanneemt. Verder is het bijzonder pijnlijk om te zien dat JJ zelfs niet een team kan smeden. Wat zijn ze op de training aan het doen vraag je je af. Hij moet er toch minimaal "spirit" in brengen. Verder was Hajal ook een uitstekende wissel. Waarom er een 10 gezocht wordt terwijl je Hajal al hebt is mij een raadsel.
    Hajal is nog jong, daar moet er 1 bij. Veerman is geen 10. Die kan beter a la Frenkie speler met sloper Kongolo naast hem. Hajal en aankoop op 10. Dewaele als back-up voor Veerman en Akujobi back-up Kongolo. Dan staat het middenveld wel. Linksvoor Ejuke en vd Heiden. Rechtsvoor van Bergen en Driouch. Spits: Smit.... Daar moet echt wel bij. Linksback, 10 en spits zijn moetjes. Maar als dat er is, dan is er echt een prima team!
  • 21 Aug 2020 om 09:26
    Zou Armenteros niet een goede optie zijn ? Of is die qua niveau te ver afgezakt ? Ik denk dat hij net als de terugkeer van Reza ook de nodige ervaring in kan brengen en dan Rein Smit regelmatig laten invallen en minuten laten maken.
  • 21 Aug 2020 om 09:26
    Lijkt me tijd voor een uitje met het team. Ze lijken er ook weinig plezier in te hebben. Als ze nou eens even een middag gaan karten of iets dergelijks komt er hopelijk weet wat meer beleving in. Sfeer binnen de groep is ook erg belangrijk en die lijkt er op dit moment niet te zijn.
  • 21 Aug 2020 om 09:23
    • Quote van 21 Aug 2020 om 09:18
      Ik schrok gisteren echt van het niveau van Heerenveen. Er zit geen vertrouwen in het elftal. Als er geen goede verdediging staat, en de 0-1 en 0-2 vallen binnen 10 minuten laten ze bijna allemaal de kopjes hangen. Woudenberg maakte voor de zoveelste keer een slechte indruk. Dekte verkeerd, steeds te laat, bang om duela aan te gaan. Fernandez is duidelijk nog zoekende. Tja....en de Espejord heb ik eerder zien spelen bij Tromsø. Speelde al dramatische wedstrijden. Was altijd geblesseerd. Zelfs de supporters waren blij dat Espejord vertrok bij Tromsø. Ergens in de 80e minuut had hij de 2-3 moeten maken. Wat een geklungel. Met 2 man voor de keeper van Utrecht, en dan zo de bal verliezen. Ik was wel positief over Rein Smit. Die is nog erg jong, maar komt er wel. Heeft nu al een straatlengte voorsprong op Espejord. Wat Letschert betreft, zou het een welkome versterking zijn voor de verdediging van Heerenveen. 2e spits en Espejord verhuren aan 1e klasse c Montfoort s.v. 19. Misschien dat hij daar nog aan de bak komt.
    Helemaal mee eens. Smit is zelfs al verder dan Odgaard. Die liet elk balletje van zijn voet springen terwijl Smit de bal gewoon aanneemt. Verder is het bijzonder pijnlijk om te zien dat JJ zelfs niet een team kan smeden. Wat zijn ze op de training aan het doen vraag je je af. Hij moet er toch minimaal "spirit" in brengen. Verder was Hajal ook een uitstekende wissel. Waarom er een 10 gezocht wordt terwijl je Hajal al hebt is mij een raadsel.
  • 21 Aug 2020 om 09:22
    Ik zou proberen van Espejord af te komen. Evt zij salaris meegeven en afscheid nemen. Zo iemand trekt het hele niveau en dus ook anderen naar beneden. Wordt Fernandez beter en scherper door duels op de training met Espejord? Nee dus. Smit is nu al stukken beter in het uitvoerrn van de taken van een spits.
  • 21 Aug 2020 om 09:18
    Ik schrok gisteren echt van het niveau van Heerenveen. Er zit geen vertrouwen in het elftal. Als er geen goede verdediging staat, en de 0-1 en 0-2 vallen binnen 10 minuten laten ze bijna allemaal de kopjes hangen. Woudenberg maakte voor de zoveelste keer een slechte indruk. Dekte verkeerd, steeds te laat, bang om duela aan te gaan. Fernandez is duidelijk nog zoekende. Tja....en de Espejord heb ik eerder zien spelen bij Tromsø. Speelde al dramatische wedstrijden. Was altijd geblesseerd. Zelfs de supporters waren blij dat Espejord vertrok bij Tromsø. Ergens in de 80e minuut had hij de 2-3 moeten maken. Wat een geklungel. Met 2 man voor de keeper van Utrecht, en dan zo de bal verliezen. Ik was wel positief over Rein Smit. Die is nog erg jong, maar komt er wel. Heeft nu al een straatlengte voorsprong op Espejord. Wat Letschert betreft, zou het een welkome versterking zijn voor de verdediging van Heerenveen. 2e spits en Espejord verhuren aan 1e klasse c Montfoort s.v. 19. Misschien dat hij daar nog aan de bak komt.
  • 21 Aug 2020 om 09:10
    • Quote van 21 Aug 2020 om 09:04
      Haal gewoon Bahebeck of Ebobisse Dan hebben we temminste een spits.
    Eens. Bahebeck moet het ongetwijfeld nog kunnen en is bij Uuuuuuuuuutje toch geen basis
  • 21 Aug 2020 om 09:04
    Haal gewoon Bahebeck of Ebobisse Dan hebben we temminste een spits.
  • 21 Aug 2020 om 08:59
    En de instelling valt me tegen. Het is zo lijdzaam, er is geen geloof. Dit team zal degradatievoetbal moeten spelen en dat gaat niet goed komen. Zit te weinig karakter en samenhang in. Dus er moeten er echt nog een man of vier bij willen we uit de problemen blijven.
  • 21 Aug 2020 om 08:57
    Je kan eens een slechte dag hebben, alleen onze 'toppers' hebben al 4 wedstrijden lang een hele slechte dag, de absolute ondergrens dus. En zoveel breder was het bijvoorbeeld aanvallend zeker niet vorig jaar.
  • 21 Aug 2020 om 08:45
    • Quote van 21 Aug 2020 om 08:39
      Seuntjes, venema, letschert, bergsma en bahebeck.
    Ha, die heb je al genoemd, jij bent af!
  • 21 Aug 2020 om 08:44
    • Quote van 21 Aug 2020 om 08:35
      Dit jaar zou feestelijk moeten zijn met ons 100 jier bestaan maar zoals het nu gaat moeten we frezen voor een heel moeilijk seizoen. Ook bij onze staf en sterkhouders en in het team zie je het vertrouwen weg zakken en dat kan nooit de bedoeling zijn. Ik blijf positief en denk iedereen dat moet doen hoe moeilijk ook soms. Hamstra had veel eerder de selectie op orde moeten hebben.
    Het zijn de voorgangers van Gerry en Cees die er een dusdanige zooi van hebben gemaakt zodat wij nu niet kunnen investeren. Ejuke, Veerman, Dresevic en Van Bergen blijken dan nog goede investeringen ook. Alleen nu lijkt er iets niet te kloppen. En heb je met Espejord vermoedelijk een vreselijke miskoop.
  • 21 Aug 2020 om 08:39
    Seuntjes, venema, letschert, bergsma en bahebeck.
  • 21 Aug 2020 om 08:35
    Dit jaar zou feestelijk moeten zijn met ons 100 jier bestaan maar zoals het nu gaat moeten we frezen voor een heel moeilijk seizoen. Ook bij onze staf en sterkhouders en in het team zie je het vertrouwen weg zakken en dat kan nooit de bedoeling zijn. Ik blijf positief en denk iedereen dat moet doen hoe moeilijk ook soms. Hamstra had veel eerder de selectie op orde moeten hebben.
  • 21 Aug 2020 om 08:33
    • Quote van 21 Aug 2020 om 07:41
      Ik heb veel voetbal gezien de laatste tijd. Een ding valt mij op: de beleving van de spelers is in alle wedstrijden zeer goed geweest. Uitzondering: de wedstrijden van Heerenveen: geen drive, beweging, initiatief, kortom geen team. Als ik bijvoorbeeld Woudenberg zie voetballen dan denk ik wie heeft het bedacht om vorig seizoen zijn contract te verlengen. Kwaliteit is er niet in overvloed maar om zonder beleving te voetballen zal een dramatisch seizoen opleveren......
    Er is natuurlijk genoeg kwaliteit om middenmoot Eredivisie te spelen, maar inderdaad: Geen drive. Totaal geen voetbalplezier. Komt het door JJ? Geen idee. Maar het zit in ieder geval verre van goed. Er moet even een klootzak komen. Een Joey vd Berg (Een. Niet de). De boel zal meer op scherp moeten worden gezet. Het is te lief. Te passieloos. Doodzonde. Want kwaliteit is er onmiskenbaar
  • 21 Aug 2020 om 08:32
    Hamstra heeft er zelf voor gekozen om Faik en Bruyn te laten vertrekken, beide hadden nog een doorlopend contract. Als je ze laat gaan dan zal je iig goede vervangers voorhanden moeten hebben. Je kan niet van die huurspeler van Anderlecht verwachten dat die er meteen staat, dus daar ga je gewoon op achteruit. Hamstra noemde dit een buitenkans die hij niet had kunnen laten lopen. Ik heb het er nog niet aan afgezien.
    Bruyn had net als bij NEC ook voor de verdediging kunnen spelen. Het duurt veel te lang met nieuwe spelers te halen. Transfervrij of huur, in de salarishuishouding moet er voldoende ruimte zijn na het vertrek van al die spelers. Ik mis een plan, net als op het veld.
  • 21 Aug 2020 om 08:28
    In plaats van met zijn allen de schouders eronder te zetten en er het beste van te maken gaan de meesten mee in de malaise. Zeuren om extra kwaliteit in de selectie door onze aanvoerder bijvoorbeeld alleen al. Hoe reageren die jonge jongens erop als dat gezegd wordt. Geen spirit is veel gevaarlijker dan minder kwaliteit. Met strijd en passie compenseer je een heleboel!Natuurlijk moeten er spelers bij, en dat zal uiteindelijk ook wel gebeuren maar met deze instelling wordt het zeker een lang en zwaar seizoen.
  • 21 Aug 2020 om 07:41
    Ik heb veel voetbal gezien de laatste tijd. Een ding valt mij op: de beleving van de spelers is in alle wedstrijden zeer goed geweest. Uitzondering: de wedstrijden van Heerenveen: geen drive, beweging, initiatief, kortom geen team. Als ik bijvoorbeeld Woudenberg zie voetballen dan denk ik wie heeft het bedacht om vorig seizoen zijn contract te verlengen. Kwaliteit is er niet in overvloed maar om zonder beleving te voetballen zal een dramatisch seizoen opleveren......
zondag 6 december 2020
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›