''Ik kan me voorstellen dat dit een bom onder de Eredivisie is''

20
''Ik kan me voorstellen dat dit een bom onder de Eredivisie is''

Bij Ajax is deze week bekend geworden dat dertien spelers en stafleden antistoffen voor het coronavirus hebben aangemaakt. Volgens Ajax-watcher Mike Verweij moet dit een nieuw zorgenkind zijn voor de Eredivisie.

"Het is niet meer houdbaar om alleen te testen bij klachten. Als je ziet dat er bij Ajax dertien mensen besmet zijn, houdt dat in dat mensen zonder symptomen besmet kunnen zijn. Volgens mij wil Feyenoord ook niet dat het gaat rondwaren in de selectie", zo begint Verweij bij De Telegraaf. "Ik kan me voorstellen dat dit een bom onder de Eredivisie is als je ziet hoe makkelijk het virus in de selectie kan sluipen."

Verweij heeft zijn vraagtekens bij de huidige plannen van de Eredivisie. "In Amerika worden wedstrijden in Disneyland gespeeld. Misschien moet Nederland ook overwegen om spelers in een bubbel te krijgen. Het kan niet zo zijn dat een speler donderdag wordt getest, vrijdag met het gezin uit eten gaat en zaterdag op het voetbalveld staat."

"Misschien moet de KNVB daar ook naar kijken: spelers die getest zijn moeten toch de discipline opbrengen om niet uit te gaan en thuis te blijven", gaat Verweij verder. "Misschien moet de hele selectie een hotel in om de Eredivisie veilig te laten verlopen. In het buitenland worden spelers drie maanden weggehouden bij hun gezin. Ik zeg niet dat dat moet, maar je moet het wel overwegen. Het is wel zaak dat de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie veilig verlopen. Dan moet je zulke rigoureuze maatregelen niet uitsluiten."

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Aug 2020 om 01:46
    • Quote van 6 Aug 2020 om 20:51
      Het is logisch dat IC opnames en sterfgevallen ( nog ) minder oplopen. Dit loopt altijd iets "achter". Even speciaal voor jou de volgorde zoals dat meestal gaat; mensen worden geïnfecteerd, een deel van deze mensen wordt ziek, een deel van deze mensen wordt zo ziek dat opname in ziekenhuis nodig is, een deel van deze mensen wordt zo ziek dat ze naar de IC overgeplaatst moeten worden. Van de laatste 2 groepen komt helaas een deel te overlijden..... Dus logisch dat de cijfers van IC opname en sterfgevallen in het begin achterblijven.
    Pinksteren, Hemelvaart, de BLM bijeenkomst, Malieveld boerenprotest. Het zou op een catastrofe uitdraaien volgens de geleerden. Niets is er van uit gekomen. Ook niet met iets vertraging. Zolang ze overal vanuit de buitenlandse oranje gebieden ongehinderd het land binnen kunnen komen blijft dit gewoon doorgaan.

    Trouwens weet je ook iets over de influenzacijfers? Het RIVM had het zo druk met de Coronacijfers dat ze die van de gewone griep even helemaal vergeten waren. Pas een week of anderhalve week terug zijn de cijfers bekend gemaakt, waarschijnlijk omdat daar op social media dagelijks vele vragen over kwamen. De resultaten: 404 Sterfgevallen over een periode van 3 weken. Terwijl een griepgolf gemiddeld rond de 10-11 weken duurt met duizenden sterfgevallen. Gaat er bij jou dan ook een héél klein lichtje branden? Zelfs een (heel) mild griepseizoen duurt langer en zorgt voor meer overledenen...

    Zou het niet gewoon zo zijn dat mensen zich momenteel sneller laten testen? En dat ze daardoor eerder behandeld worden? Ondanks dat de testkits alles behalve betrouwbaar zijn. En dat er een medicijn gebruikt wordt wat goede resultaten oplevert zodat er veel minder mensen op de IC's komen te liggen?

    Voor het geval je er echt geïnteresseerd in bent:
    https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2020/06/25/eerste-medicijn-tegen-covid-19-goedgekeurd
    Hier nog een link over het andere geneesmiddel waarmee artsen wereldwijd successen boekten. En hoe een onderzoek gemanipuleerd is door te testen met veel te hoge doses:
    https://zelfzorgcovid19.nl/27-manipulaties-om-hcq-in-een-kwaad-daglicht-te-stellen/

    En hoe die testresultaten terug genomen zijn door de onderzoekers:
    https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/onderzoekers-twijfelen-aan-eigen-onderzoek-over-gevaar-malariamedicijn/

    Het verschil tussen de landen waar de Hydroxychloroquine, Azitromycine en zink kuur wél en niet werd gebruikt:
    https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-08-06&cfrMetric=true&interval=total&aligned=true&hideControls=true&smoothing=0&country=AUS~BEL~BRA~CAN~CHN~FRA~DEU~IRN~ITA~NLD~ESP~SWE~CHE~TUR~GBR~USA&pickerMetric=location&pickerSort=asc
  • 6 Aug 2020 om 20:51
    • Quote van 6 Aug 2020 om 14:49
      Lezen en probeer het dan nog eens! Ik schijf IC opnames en sterfgevallen. Ik heb het niet over toenemende 'gewone ziekenhuisopnames'. Laat je lekker leeglopen No1tra, geniet vooral ervan!
    Het is logisch dat IC opnames en sterfgevallen ( nog ) minder oplopen. Dit loopt altijd iets "achter". Even speciaal voor jou de volgorde zoals dat meestal gaat; mensen worden geïnfecteerd, een deel van deze mensen wordt ziek, een deel van deze mensen wordt zo ziek dat opname in ziekenhuis nodig is, een deel van deze mensen wordt zo ziek dat ze naar de IC overgeplaatst moeten worden. Van de laatste 2 groepen komt helaas een deel te overlijden..... Dus logisch dat de cijfers van IC opname en sterfgevallen in het begin achterblijven.
  • 6 Aug 2020 om 15:12
    • Quote van 6 Aug 2020 om 14:49
      Lezen en probeer het dan nog eens! Ik schijf IC opnames en sterfgevallen. Ik heb het niet over toenemende 'gewone ziekenhuisopnames'. Laat je lekker leeglopen No1tra, geniet vooral ervan!
    Want "gewone ziekenhuisopnames" zijn niet erg? Lekker gemiddeld zo'n 4 dagen op een ziekenhuisbedje vertoeven; tof man. Nog maanden rondlopen met de gevolgen en hopende op herstel; echt iets om naar uit te kijken.

    Overigens stijgen de IC opnames ook, zei het minder snel.
    https://www.stichting-nice.nl/

    Dat beide minder snel stijgen is te danken aan de maatregelen en daarmee het beschermen van de risico groepen. Als de wat jeugdigen volop besmet raken en in aanraking komen met de ouderen en mensen met een verhoogd risico gaan de IC opnames en de sterfgevallen weer als een speer omhoog.
  • 6 Aug 2020 om 14:49
    • Quote van 6 Aug 2020 om 11:17
      Jij hebt ook echt van alles verstand. Echt fijn dat je dat ook hier komt melden. Ben weer enorm gerustgesteld.
    Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
  • 6 Aug 2020 om 14:49
    • Quote van 6 Aug 2020 om 10:43
      Ziekenhuisopname stijging zie je niet?
      4/08: Er zijn in de afgelopen week 44 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Dat zijn er 21 meer dan vorige week.
      Sinds begin juli stijgt het aantal ziekenhuisopnames juist weer.
      Dat het minder snel gaat dan eind februari/begin maart is vanwege de maatregelen zoals afstand houden, thuisblijven en handen wassen.
    Lezen en probeer het dan nog eens! Ik schijf IC opnames en sterfgevallen. Ik heb het niet over toenemende 'gewone ziekenhuisopnames'. Laat je lekker leeglopen No1tra, geniet vooral ervan!
  • 6 Aug 2020 om 14:45
    • Quote van 6 Aug 2020 om 10:26
      Sorry, maar ik vind dit dus knettergek..
      Jonge mensen nagenoeg nooit ziek? Topsporters "veilig" omdat ze super gezond leven? .
      Niet in de risicogroep, dus niet snel ernstig ziek?

      Ik snap sowieso niet dat jij willens en wetens bereid bent om mensen bloot te stellen aan iets waarvan de effecten mogelijk nog levenslang doorwerken en hun hele leven/carrière kan beïnvloeden.

      Eind maart was het percentage van de ziekenhuis opnames jonger dan 40 slechts 4,6%. Maar persoonlijk vind ik dat nog altijd 4,6% te hoog!
      De cijfers van deze week laten zien dat dat percentage 12,3% is. Hoezo "nagenoeg nooit"?!
      https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-08/COVID-19_WebSite_rapport_wekelijks_20200804_1306.pdf

      Echt verbazingwekkend dat je "niet snel ernstig ziek worden" gewoon als argument gebruikt en dus gewoon wilt gokken met andermans leven.

      Dat er een zooitje Ajax spelers besmet is geweest zonder gevolgen wil ook absoluut niet zeggen dat meteen alle topsporters veilig zijn. Ook zij kunnen als ze pech hebben hun carrière vaarwel zeggen.
      https://www.ad.nl/andere-sporten/ook-topsporters-ervaren-volledig-herstellen-van-corona-kan-maanden-duren~a27d00b8/

    Probeer het nog eens. Regel 1 gaat over wel of niet alles maar in het werk zetten om voetbal door te laten gaan. De rest is mijn mening over hoe er wanorde gecreëerd en in stand gehouden wordt. Mijn mening en niets meer dan dat. Ga er verder ook niet meer op in.
  • 6 Aug 2020 om 14:42
    • Quote van 6 Aug 2020 om 11:48
      @ Mackan68, we zijn het wel eens vaker oneens geweest , maar dit slaat natuurlijk alles.Wil jij omwille van een potje voetbal de gezondheid van 50 % van de SCH supporters op het spel zetten?Dit virus is geen lolletje en door in de ontkenningsmodus te springen maak jij je schuldig aan Trumpiaans gedrag en waar dat toe leidt zie je aan het dodenaantal in de VS.Doe normaal en hou je gewoon aan de richtlijnen tot het vaccin er is , tot dan kan iedereen , jong of oud , een bron van besmetting zijn , zonder dat er aanwijzingen daartoe zijn.
    Lezen! De eerste zin van mijn 1e post zegt het allemaal. Kennelijk moet je het wat langer binnen laten komen...
  • 6 Aug 2020 om 13:53
    • Quote van 6 Aug 2020 om 12:54
      Voor heel veel mensen is dit virus niet gevaarlijk.
    Dat maakt het virus niet zoveel uit.
    Het virus is wel gevaarlijk. Wellicht dat jongeren er minder (snel) ziek van worden, door veronachtzaamd gedrag kunnen zij het virus sneller verspreiden, zodat de voorzichtige mensen die in een risicogroep vallen toch nog slachtoffer worden.

    Helaas zijn er bij elke gebeurtenis weer alu-hoedjes te vinden die drogredenen aanvoeren (de regering, de pers, de wetenschappers houden ons voor de gek) om zich maar niet te conformeren.
  • 6 Aug 2020 om 12:54
    Voor heel veel mensen is dit virus niet gevaarlijk.
  • 6 Aug 2020 om 11:50
    • Quote van 6 Aug 2020 om 11:48
      @ Mackan68, we zijn het wel eens vaker oneens geweest , maar dit slaat natuurlijk alles.Wil jij omwille van een potje voetbal de gezondheid van 50 % van de SCH supporters op het spel zetten?Dit virus is geen lolletje en door in de ontkenningsmodus te springen maak jij je schuldig aan Trumpiaans gedrag en waar dat toe leidt zie je aan het dodenaantal in de VS.Doe normaal en hou je gewoon aan de richtlijnen tot het vaccin er is , tot dan kan iedereen , jong of oud , een bron van besmetting zijn , zonder dat er aanwijzingen daartoe zijn.
    Precies dat!
  • 6 Aug 2020 om 11:48
    @ Mackan68, we zijn het wel eens vaker oneens geweest , maar dit slaat natuurlijk alles.Wil jij omwille van een potje voetbal de gezondheid van 50 % van de SCH supporters op het spel zetten?Dit virus is geen lolletje en door in de ontkenningsmodus te springen maak jij je schuldig aan Trumpiaans gedrag en waar dat toe leidt zie je aan het dodenaantal in de VS.Doe normaal en hou je gewoon aan de richtlijnen tot het vaccin er is , tot dan kan iedereen , jong of oud , een bron van besmetting zijn , zonder dat er aanwijzingen daartoe zijn.
  • 6 Aug 2020 om 11:17
    • Quote van 5 Aug 2020 om 19:27
      Gezinnen moeten in het meest negatieve scenario maar maanden gescheiden worden omdat het voetbal zo nodig door moet gaan. Laat het even inwerken...

      De wereld is knet-ter-gek. Jonge mensen worden nagenoeg NOOIT ziek als ze besmet zijn. En topsporters leven normaal gesproken super gezond. De (meeste) mensen van de technische staf behoren ook niet tot de risicogroep dus die zullen ook niet snel ernstig ziek worden. Creëer geen onnodig probleem en paniek.
      Met het publiek komen de spelers normaal gesproken al helemaal niet in aanraking bij wedstrijden. Indien dat in sommige stadions wel mogelijk is, dan dient daar iets aan gedaan te worden.
      Maar ik vraag me werkelijk af wanneer we weer normaal gaan doen. Ik wordt kotsmisselijk van dat Coronagedram om maar iedereen aan het versneld doorheen gejaste vaccin te krijgen. In het begin van de crisis wisten ze niets en deden ze maar wat en onderhand meer dan een half jaar verder is er nog niets veranderd. Ze weten met z'n allen niet waar ze aan begonnen zijn. Gelukkig worden er onderhand wel steeds meer zaken duidelijk.
    Jij hebt ook echt van alles verstand. Echt fijn dat je dat ook hier komt melden. Ben weer enorm gerustgesteld.
  • 6 Aug 2020 om 10:43
    • Quote van 6 Aug 2020 om 10:13
      Waar jij je betoog mee afsluit begin ik hem.
      Verder hoeven er geen mensen te sterven en ziekenhuispersoneel gigantisch veel uren te draaien aangezien er medicijnen zijn die in een vroeg stadium goede resultaten hebben laten zien.
      Om over de huidige cijfers wat betreft IC opnames en overlijdens nog maar te zwijgen. Die zijn er niet, terwijl iedereen zich al weken druk maakt om hoe onzorgvuldig men met de Coronaregels omgaat. Dan zou daar inmiddels toch wel eens een enorme groei in te zien moeten zijn? Maar die is er niet en daarom dus normaal doen en gewoon je eigen verantwoordelijkheid nemen in het geval je niet fit bent.
    Ziekenhuisopname stijging zie je niet?
    4/08: Er zijn in de afgelopen week 44 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Dat zijn er 21 meer dan vorige week.
    Sinds begin juli stijgt het aantal ziekenhuisopnames juist weer.
    Dat het minder snel gaat dan eind februari/begin maart is vanwege de maatregelen zoals afstand houden, thuisblijven en handen wassen.
  • 6 Aug 2020 om 10:26
    • Quote van 5 Aug 2020 om 19:27
      Gezinnen moeten in het meest negatieve scenario maar maanden gescheiden worden omdat het voetbal zo nodig door moet gaan. Laat het even inwerken...

      De wereld is knet-ter-gek. Jonge mensen worden nagenoeg NOOIT ziek als ze besmet zijn. En topsporters leven normaal gesproken super gezond. De (meeste) mensen van de technische staf behoren ook niet tot de risicogroep dus die zullen ook niet snel ernstig ziek worden. Creëer geen onnodig probleem en paniek.
      Met het publiek komen de spelers normaal gesproken al helemaal niet in aanraking bij wedstrijden. Indien dat in sommige stadions wel mogelijk is, dan dient daar iets aan gedaan te worden.
      Maar ik vraag me werkelijk af wanneer we weer normaal gaan doen. Ik wordt kotsmisselijk van dat Coronagedram om maar iedereen aan het versneld doorheen gejaste vaccin te krijgen. In het begin van de crisis wisten ze niets en deden ze maar wat en onderhand meer dan een half jaar verder is er nog niets veranderd. Ze weten met z'n allen niet waar ze aan begonnen zijn. Gelukkig worden er onderhand wel steeds meer zaken duidelijk.
    Sorry, maar ik vind dit dus knettergek..
    Jonge mensen nagenoeg nooit ziek? Topsporters "veilig" omdat ze super gezond leven? .
    Niet in de risicogroep, dus niet snel ernstig ziek?

    Ik snap sowieso niet dat jij willens en wetens bereid bent om mensen bloot te stellen aan iets waarvan de effecten mogelijk nog levenslang doorwerken en hun hele leven/carrière kan beïnvloeden.

    Eind maart was het percentage van de ziekenhuis opnames jonger dan 40 slechts 4,6%. Maar persoonlijk vind ik dat nog altijd 4,6% te hoog!
    De cijfers van deze week laten zien dat dat percentage 12,3% is. Hoezo "nagenoeg nooit"?!
    https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-08/COVID-19_WebSite_rapport_wekelijks_20200804_1306.pdf

    Echt verbazingwekkend dat je "niet snel ernstig ziek worden" gewoon als argument gebruikt en dus gewoon wilt gokken met andermans leven.

    Dat er een zooitje Ajax spelers besmet is geweest zonder gevolgen wil ook absoluut niet zeggen dat meteen alle topsporters veilig zijn. Ook zij kunnen als ze pech hebben hun carrière vaarwel zeggen.
    https://www.ad.nl/andere-sporten/ook-topsporters-ervaren-volledig-herstellen-van-corona-kan-maanden-duren~a27d00b8/

  • 6 Aug 2020 om 10:22
    Hier in Noord NL is geen corona crisis. Deels door geluk (voorjaarsvakantie die week eerder viel dan in zuiden) en grotendeels doordat het dunner bevolkt is en we blijkbaar toch wat welwillender zijn in het aanpassen. Ik ken mensen in zuid NL, Italië, Frankrijk, Zuid Afrika en nog een aantal brandhaarden. En die verhalen aanhorend krijg je een veel minder luchtig idee over alles dan vanuit mijn onbezorgde Fryske situatie.
  • 6 Aug 2020 om 10:13
    • Quote van 6 Aug 2020 om 09:28
      Het grootste probleem is dat deze jonge mensen, sporters en de begeleiding ook in aanraking komen met oudere mensen, die dan weer in aanraking komen met de echte ouderen. Dit gaat wel een probleem zijn! Of zullen we die gewoon bij bosjes laten sterven.... En de mensen in de zorg die zwaar overuren gedraaid hebben.... Ach die kunnen dat straks wel weer joh... Let's get real... Hoe mooi dit spelletje ook is, het is maar voetbal. Er zijn veel belangrijkere zaken in de wereld!
    Waar jij je betoog mee afsluit begin ik hem.
    Verder hoeven er geen mensen te sterven en ziekenhuispersoneel gigantisch veel uren te draaien aangezien er medicijnen zijn die in een vroeg stadium goede resultaten hebben laten zien.
    Om over de huidige cijfers wat betreft IC opnames en overlijdens nog maar te zwijgen. Die zijn er niet, terwijl iedereen zich al weken druk maakt om hoe onzorgvuldig men met de Coronaregels omgaat. Dan zou daar inmiddels toch wel eens een enorme groei in te zien moeten zijn? Maar die is er niet en daarom dus normaal doen en gewoon je eigen verantwoordelijkheid nemen in het geval je niet fit bent.
  • 6 Aug 2020 om 09:28
    Het grootste probleem is dat deze jonge mensen, sporters en de begeleiding ook in aanraking komen met oudere mensen, die dan weer in aanraking komen met de echte ouderen. Dit gaat wel een probleem zijn! Of zullen we die gewoon bij bosjes laten sterven.... En de mensen in de zorg die zwaar overuren gedraaid hebben.... Ach die kunnen dat straks wel weer joh... Let's get real... Hoe mooi dit spelletje ook is, het is maar voetbal. Er zijn veel belangrijkere zaken in de wereld!
  • 5 Aug 2020 om 19:27
    Gezinnen moeten in het meest negatieve scenario maar maanden gescheiden worden omdat het voetbal zo nodig door moet gaan. Laat het even inwerken...

    De wereld is knet-ter-gek. Jonge mensen worden nagenoeg NOOIT ziek als ze besmet zijn. En topsporters leven normaal gesproken super gezond. De (meeste) mensen van de technische staf behoren ook niet tot de risicogroep dus die zullen ook niet snel ernstig ziek worden. Creëer geen onnodig probleem en paniek.
    Met het publiek komen de spelers normaal gesproken al helemaal niet in aanraking bij wedstrijden. Indien dat in sommige stadions wel mogelijk is, dan dient daar iets aan gedaan te worden.
    Maar ik vraag me werkelijk af wanneer we weer normaal gaan doen. Ik wordt kotsmisselijk van dat Coronagedram om maar iedereen aan het versneld doorheen gejaste vaccin te krijgen. In het begin van de crisis wisten ze niets en deden ze maar wat en onderhand meer dan een half jaar verder is er nog niets veranderd. Ze weten met z'n allen niet waar ze aan begonnen zijn. Gelukkig worden er onderhand wel steeds meer zaken duidelijk.
  • 5 Aug 2020 om 19:03
    Er zijn wel meer mensen met anti stoffen. Die nooit echt ziek zijn geweest en nu ook niet besmettelijk zijn. Wat een verhaal weer.
  • 5 Aug 2020 om 17:46
    Pessimist
zondag 17 januari 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›